Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2016, 14:37

Sæsonens 2. hjemmekamp er mod eks.-AaB'ere fra OB.

Mandagskamp, hvor en del energi i pressen bliver brugt på, at de tre OL-spillere(Børsting, Blåbjerg og Desler) skal direkte i lufthavnen bagefter for at komme til OL.

Vi er startet med 4 point i to kampe, mens OB er noget mere skuffet med deres pointhøst på 2 point(mod to oprykkerhold). Dog har vi tabt 3 ud af de sidste fire kampe mod dem.

Skader: Jannik Pohl(må formodes).
Karantæne: Ingen.

OB derimod slider med skader og karantæner. Izunna er formentlig ude i tre uger, mens KEP tog et rødt kort i sidste minut af sidste kamp og sidder derfor over.

Begge hold har skiftet en del ud i sommerpausen, men ingen af holdene er kommet spillemæssigt godt fra land.

Gensyn med Rasmus Jönsson(næsten 100%), Thrane, AK, Kent og Jacob Barret (og KEP).

Der kommer nok ikke nye til klubben, så jeg gætter på:


Størst tvivl er vel på venstreback og offensiv midt. Kan Ahlmann allerede starte inde eller får Gilli endnu en chance. Jeg tror det sidste. På den offensive midt virker Risgård og Sloth til allerede at være meget lige - tror dog Risgård får chancen.

I øvrigt i stedet for at buhe af de tidligere AaB'ere, så kunne det være stort at råbe Altid AaB, når de blev råbt op.
- FlæskeFrank

Nordjyden
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 26. apr 2014, 21:50
Favoritspiller: Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Nordjyden » 25. jul 2016, 17:51

Man kan vel også forestille sig at Børsting, med en stribe elendige kampe og et kommende OL får lov at komme en tur på bænken, og Sloth/Risgaard tager flanken.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 26. jul 2016, 07:54

Besynderlig udtalelse af Ene til Nordjyske i dag, ifht. at Søndergaard ikke mener han var i god nok form til at spille mod Randers:
Det er noget, han siger. Jeg føler selv, at min form er god, så jeg havde ikke andet valg end at lade fødderne tale. Nu håber jeg da, at han får svært ved at se forbi mig, når vi skal spille næste gang, siger Thomas Enevoldsen
Lidt bidsk udtalelse. Giver næring til rygterne om, at de to har haft en smule problemer med hinanden siden en kamp i slutningen af sidste sæson.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Søgaard » 26. jul 2016, 09:30

Gamen skrev:Besynderlig udtalelse af Ene til Nordjyske i dag, ifht. at Søndergaard ikke mener han var i god nok form til at spille mod Randers:
Det er noget, han siger. Jeg føler selv, at min form er god, så jeg havde ikke andet valg end at lade fødderne tale. Nu håber jeg da, at han får svært ved at se forbi mig, når vi skal spille næste gang, siger Thomas Enevoldsen
Lidt bidsk udtalelse. Giver næring til rygterne om, at de to har haft en smule problemer med hinanden siden en kamp i slutningen af sidste sæson.
Han vil jo altid gerne spille, og det er jo både godt og skidt til tider. Men vil da give Ene ret i denne. Det virker underligt, at han ikke er fundet god nok til en jokerrolle mod Randers. Fair nok at LS ikke vil starte ham, når han ikke er i kampform efter sprøjten har holdt ham ude hen over sommeren, men helt at udelade ham med den præstation mod Horsens, virker lidt sjovt..

Det eneste man kan sige er, at han måske rent faktisk burde lade fødderne tale lidt, inden han begynder at rette kritik offentligt. Men lad os håbe han bliver fundet fit nok til at starte mod OB. Kunne godt tænke mig at se ham med Helenius og så Basso den sidste halve time.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Yankee » 26. jul 2016, 09:43

Det er jo især underligt fordi AaB meldte ud at der var tale om en skavank i foden. Nu forlyder det, at Ene var bagud formmæssigt - og tilsyneladende fejler han efter udsagn intet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Pastorius » 26. jul 2016, 09:50

Yankee skrev:Det er jo især underligt fordi AaB meldte ud at der var tale om en skavank i foden. Nu forlyder det, at Ene var bagud formmæssigt - og tilsyneladende fejler han efter udsagn intet.
Det er vel ikke mere underligt at han er i dårlig form fordi han ikke har kunnet træne pga. Foden. Kan godt forstå de ikke synes at man skal melde ud med dårlig form.

Mht. Ene synes jeg generelt han er ret dårlig til at kommunikere. Hans udmeldinger bærer generelt præg af utålmodighed overfor omgivelserne og en grænseløs tro på egne evner. At kommunikere på den måde er ok for et ungt brushovede, mens det bare virker malplaceret hos en spiller med Enes erfaring - han burde kunne udvise mere overskud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Søgaard » 26. jul 2016, 10:04

Yankee skrev:Det er jo især underligt fordi AaB meldte ud at der var tale om en skavank i foden. Nu forlyder det, at Ene var bagud formmæssigt - og tilsyneladende fejler han efter udsagn intet.
Nu står LS jo ikke til citat. Så det er umuligt at vide, hvad der er blevet sagt. Han kan jo have sagt, at grundet problemer med foden, så har Ene ikke trænet fuldt med i sidste uge og derfor var han bagerst i køen. Hvem ved.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2016, 10:21

Søgaard skrev:
Yankee skrev:Det er jo især underligt fordi AaB meldte ud at der var tale om en skavank i foden. Nu forlyder det, at Ene var bagud formmæssigt - og tilsyneladende fejler han efter udsagn intet.
Nu står LS jo ikke til citat. Så det er umuligt at vide, hvad der er blevet sagt. Han kan jo have sagt, at grundet problemer med foden, så har Ene ikke trænet fuldt med i sidste uge og derfor var han bagerst i køen. Hvem ved.
Men saa er det jo et problem at Ene har forstaaet det saadan, hvilket dermed kan indikere et kommunikationsproblem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Yankee » 26. jul 2016, 10:23

Søgaard skrev:
Yankee skrev:Det er jo især underligt fordi AaB meldte ud at der var tale om en skavank i foden. Nu forlyder det, at Ene var bagud formmæssigt - og tilsyneladende fejler han efter udsagn intet.
Nu står LS jo ikke til citat. Så det er umuligt at vide, hvad der er blevet sagt. Han kan jo have sagt, at grundet problemer med foden, så har Ene ikke trænet fuldt med i sidste uge og derfor var han bagerst i køen. Hvem ved.
God pointe - det har du fuldstændig ret i (ligesom Pastorius i øvrigt). Og i så fald er det helt fint at Ene er utålmodig og gerne ville have spillet mens trænerstaben har det lidt længere sigte på.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af dyhrmaN » 26. jul 2016, 10:29

Buzz Killington skrev:
Søgaard skrev:
Yankee skrev:Det er jo især underligt fordi AaB meldte ud at der var tale om en skavank i foden. Nu forlyder det, at Ene var bagud formmæssigt - og tilsyneladende fejler han efter udsagn intet.
Nu står LS jo ikke til citat. Så det er umuligt at vide, hvad der er blevet sagt. Han kan jo have sagt, at grundet problemer med foden, så har Ene ikke trænet fuldt med i sidste uge og derfor var han bagerst i køen. Hvem ved.
Men saa er det jo et problem at Ene har forstaaet det saadan, hvilket dermed kan indikere et kommunikationsproblem.
eller også er der hold i rygterne om, at han gerne vil til udlandet igen og derfor bruger de chancer, der opstår, for at udtale sig kritisk i medierne.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Tyskeren » 26. jul 2016, 10:43

Jeg er så skide træt af Enevoldsens håbløse indstilling. Han opfører sig som en forkælet møgunge! Imod Horsens kommer han ud i boksen 10 min inden kampen starter, sætter sig aller længest væk på yderste sæde på bænken. Da han blir bedt om at varme op, blir Augu nødt til at sige til ham to gange, at han skal ud og varme op.

Efter kampen skal spillerne rundt og skrive autografer, men hvad gør Ene? Går i overlegen stil ud og skriver 5 autografer og går ind igen. Selvom børn står og råber hans navn, går han bare ned igen. Der kan man tage hatten af for Blåbjerg, Meilinger og Gilli som tog hele langsiden, Patrick som snakkede med de børn der vil have en autograf og Risgaard som bare er en super ambassadør for AaB!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 26. jul 2016, 11:09

Det virker i hvert fald meget besynderligt, og ikke specielt klogt af hverken Søndergaard eller Ene at der tilsyneladende er så dårlig kommunikation.

Men igen, der har længe været meldinger om det her på jungletrommerne - at der var en konflikt mellem de to i slutningen af sidste sæson, som har været benzin på bålet. Jeg glæder mig i øvrigt til at Provst fra Brovst nu også kalder mig en troll.

Det er uholdbart, og kan resultere i at vi reelt set kan spille helt uden kvalificerede angribere. Måske derfor LS gerne ser en angriber erhvervet relativt hurtigt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2016, 11:39

Selvfølgelig er typer som Enevoldsen irritereret over ikke at spille. Ligesom Ene jo heller ikke kan sige, at modstanderen var pisse ringe og derfor scorede jeg 3 mål.

At der er begyndt en kamp om de to forreste pladser, som Ene og Helenius i første omgang har tabt til Bassogog må da også være vildt frustrerende for begge. Ligesom Grønnings indhop jo ikke gør slippet ned til nr. 4 ret stort. Og så kommer Pohl jo også tilbage.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 26. jul 2016, 12:26

Tyskeren skrev:Jeg er så skide træt af Enevoldsens håbløse indstilling. Han opfører sig som en forkælet møgunge! Imod Horsens kommer han ud i boksen 10 min inden kampen starter, sætter sig aller længest væk på yderste sæde på bænken. Da han blir bedt om at varme op, blir Augu nødt til at sige til ham to gange, at han skal ud og varme op.

Efter kampen skal spillerne rundt og skrive autografer, men hvad gør Ene? Går i overlegen stil ud og skriver 5 autografer og går ind igen. Selvom børn står og råber hans navn, går han bare ned igen. Der kan man tage hatten af for Blåbjerg, Meilinger og Gilli som tog hele langsiden, Patrick som snakkede med de børn der vil have en autograf og Risgaard som bare er en super ambassadør for AaB!
Det er sådan lidt en sag med 2 sider; jeg er helt enig med dig, men når Ene så ER på banen er han ofte den spiller på holder som udviser allermest vindervilje. Det her fnidder mellem LS og Ene har dog en ret kort sidste salgsdato på sig, synes jeg. Hvis Ene faktisk går og udfordrer trænerens autoritet hele tiden, så skal der findes en afklaring, og hvis han generelt synes han er for go' til AaB, og herunder til lige at kære sig lidt om fanpleje, så ved jeg godt hvad den afklaring skal handle om. Adios amigo.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af 9800 » 26. jul 2016, 14:24

Søgaard skrev:
Gamen skrev:Besynderlig udtalelse af Ene til Nordjyske i dag, ifht. at Søndergaard ikke mener han var i god nok form til at spille mod Randers:
Det er noget, han siger. Jeg føler selv, at min form er god, så jeg havde ikke andet valg end at lade fødderne tale. Nu håber jeg da, at han får svært ved at se forbi mig, når vi skal spille næste gang, siger Thomas Enevoldsen
Lidt bidsk udtalelse. Giver næring til rygterne om, at de to har haft en smule problemer med hinanden siden en kamp i slutningen af sidste sæson.
Han vil jo altid gerne spille, og det er jo både godt og skidt til tider. Men vil da give Ene ret i denne. Det virker underligt, at han ikke er fundet god nok til en jokerrolle mod Randers. Fair nok at LS ikke vil starte ham, når han ikke er i kampform efter sprøjten har holdt ham ude hen over sommeren, men helt at udelade ham med den præstation mod Horsens, virker lidt sjovt..

Det eneste man kan sige er, at han måske rent faktisk burde lade fødderne tale lidt, inden han begynder at rette kritik offentligt. Men lad os håbe han bliver fundet fit nok til at starte mod OB. Kunne godt tænke mig at se ham med Helenius og så Basso den sidste halve time.
Det håber jeg godt nok ikke kommer til at ske, eftersom Bassogog var noget af en enmandshær mod Randers

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af birk » 26. jul 2016, 15:52

Det er jo samme mønster , som med Spalvis i foråret . Kan ikke tåle modgang , opfører sig barnagtigt , kommer med dumme udtalelser osv
Væk med ham , sælg ham

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Søgaard » 26. jul 2016, 16:43

Tag nu lige en dyb indånding.

Ene er formentlig skuffet over at blive bænket og udeladt, eftersom han føler sig fit. Det er muligt han ikke er, det er muligt han er. Vi har et par linjer skrevet af en journalist og en øjenvidneberetning der siger, at han ikke var i hopla efter at være bænket mod Horsens.

Ja, det ville da være fedt for ungerne, at han bare havde været i super humør og skrevet autografer i timevis. Ja, det ville være optimalt om han stoppede de lidt for negative ytringer. Men så er det heller ikke værre, end at han lige skal stramme lidt op, når han er i en smule modgang. Han kæmper altid godt når han er på banen og vil tydeligvis gerne bidrage. På en måde er det jo fedt han ikke bare accepterer at blive bænket og bomber løs for reserverne for at modbevise LS.

Der har været noget transfersnak, ved ikke om det også er noget der nager lidt. Men Ene og LS (samt måske Gaarde) må lige få kommunikeret lidt og komme på bølgelængde, det virker ikke helt til at deres historier er afstemt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Hanga » 26. jul 2016, 17:51

Søgaard skrev:Tag nu lige en dyb indånding.
Du har ret i at man skal passe på hvad man konkluderer ud fra små episoder.

Faktum er dog, at der allerede i slutningen af foråret løb lidt rygter om, at Ene ikke var skadet (til de sidste kampe), men at han var sat af pga. nogle bataljer efter et par kampe. Dette sammen med rygterne om at han skulle være meget ivrig efter at skifte her til sommer, og at der nu lufter nogle irritationer i medierne mod Søndergaard, gør at det er svært ikke at tro, at der er et eller andet om snakken.

Vi aner intet om baggrunden og om hvad der reelt foregår, men jeg tror der er et eller andet i gære. Der har været lidt for meget røg til, at der ikke er/har været et bål et sted.

I det hele taget er jeg lidt bekymret over de mange "bad cases" vi har haft i 2016... Den generelle fornedgang i foråret der var ubegribelig stor. Spalvis med disciplinærproblemer og manglende motivation. Profiler der indirekte lufter lidt skuffelse over manglende indkøb. En mindre spillerflugt til skide OB/Kent, hvoraf flere smækker lidt med døren (KEP og Thrane)... og nu lidt ballade omkring Ene.

Det virker på mig som om, at der er uro på de indre linjer i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Søgaard » 26. jul 2016, 19:03

Hanga skrev:
Søgaard skrev:Tag nu lige en dyb indånding.
Du har ret i at man skal passe på hvad man konkluderer ud fra små episoder.

Faktum er dog, at der allerede i slutningen af foråret løb lidt rygter om, at Ene ikke var skadet (til de sidste kampe), men at han var sat af pga. nogle bataljer efter et par kampe. Dette sammen med rygterne om at han skulle være meget ivrig efter at skifte her til sommer, og at der nu lufter nogle irritationer i medierne mod Søndergaard, gør at det er svært ikke at tro, at der er et eller andet om snakken.

Vi aner intet om baggrunden og om hvad der reelt foregår, men jeg tror der er et eller andet i gære. Der har været lidt for meget røg til, at der ikke er/har været et bål et sted.

I det hele taget er jeg lidt bekymret over de mange "bad cases" vi har haft i 2016... Den generelle fornedgang i foråret der var ubegribelig stor. Spalvis med disciplinærproblemer og manglende motivation. Profiler der indirekte lufter lidt skuffelse over manglende indkøb. En mindre spillerflugt til skide OB/Kent, hvoraf flere smækker lidt med døren (KEP og Thrane)... og nu lidt ballade omkring Ene.

Det virker på mig som om, at der er uro på de indre linjer i AaB.
Ja, det gik der rygter om, men at han så får en sprøjte og er ude en god del af optakten, peger dog på at han reelt var skadet. Som du siger, vi ved intet, det er også derfor jeg synes man skal lade være med at kaste en dom over Ene, ud fra hvad vi ved. Han har slået ud med armene i enkelte situationer og han siger og gør nu nogle lidt halvhjertede ting ind imellem - det skal han forsøge at lade være med. Det gavner ingen. De må tage en snak og komme på samme omgangshøjde.

Men jeg er enig i, at der har været en del historier på det seneste, og man skal internt stramme lidt op for at lukke ud ad til. Men der er hele tiden spillere der vil videre og spillere der er utilfredse over manglende spilletid eller at deres kontrakter får lov at løbe ud, enten fordi de er uønskede eller fordi klubben ikke vil honorere løn/kontraktlængde - tror ikke vi hverken kan sige det er et specifikt Gaarde elller LS relateret problem, selvom nogen vil gøre det til det. Under Kent/Lynge var der også mange der tog afsted efter lidt ballade eller lettere bitre (Eks. Schwartz, Zaza, Gotfredsen, Chanko, Wich) eller tvang sig til en transfer fordi de ville videre (Lasse, Thelander, Kusk). Dalsgaard ytrede han ville videre, det samme med Thomsen - der var også lidt støj om Helenius som jeg husker det i vinteren inden salget til Villa. Curth og Due druknede lidt i mesterskabsrus. Eller tænk tilbage på Califf, før Kents tid. Kent gik vel også og mulede over manglende køb et par gange og senere over træningsfaciliteterne. Det er ikke et nyt fænomen i min verden.
Aalborg BK 1885!

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Bambo » 26. jul 2016, 19:04

Jeg vil sige det sådan, er Enevoldsen skadesfri til kampen mod OB og ikke i start elleveren er der en stort problem på de indre linier i AaB, som skal løses omg.
Jeg vil i øvrigt opfordre supporterne til at byde AaB 2 velkommen til Aalborg på et stort banner til kampen mandag aften. Tror den vil gøre ondt på OB.

Besvar