Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af seamann » 2. aug 2016, 17:09

Næste runde står på kunstgræs og med Blåbjerg + Børsting til OL. FCN har hele deres forsvar i Rio (Maxsø + Gregor) og må siges at være hårdere OL-ramt end os.

Larsen

PK - Svensker - KP - Ahlmann

Meilinger - Würtz - Sloth - Ris

Bassogog - Ene

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Eksil » 2. aug 2016, 17:52

seamann skrev:Næste runde står på kunstgræs og med Blåbjerg + Børsting til OL. FCN har hele deres forsvar i Rio (Maxsø + Gregor) og må siges at være hårdere OL-ramt end os.

Larsen

PK - Svensker - KP - Ahlmann

Meilinger - Würtz - Sloth - Ris

Bassogog - Ene
Tror du skal bytte om på Risgård og Enevoldsen, men ellers ser det fint ud. Alternaitvet er at overtale Enevoldsen om at tage kanten og sætte Helenius eller Grønning ind ved siden af Basso.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Funky » 2. aug 2016, 17:54

Eksil skrev:
seamann skrev:Næste runde står på kunstgræs og med Blåbjerg + Børsting til OL. FCN har hele deres forsvar i Rio (Maxsø + Gregor) og må siges at være hårdere OL-ramt end os.

Larsen

PK - Svensker - KP - Ahlmann

Meilinger - Würtz - Sloth - Ris

Bassogog - Ene
Tror du skal bytte om på Risgård og Enevoldsen, men ellers ser det fint ud. Alternaitvet er at overtale Enevoldsen om at tage kanten og sætte Helenius eller Grønning ind ved siden af Basso.
Enig, LS lader til at mene det alvorligt med Ris i angrebet. Måske han sætter Ahlmann ind og rykker Gilli frem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af birk » 2. aug 2016, 17:58

Man skal vel ikke overtale nogen , til at spille en plads .
Folk må spille der , hvor LS placerer dem .

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Eksil » 2. aug 2016, 18:01

birk skrev:Man skal vel ikke overtale nogen , til at spille en plads .
Folk må spille der , hvor LS placerer dem .
I tilfældet Enevoldsen tror jeg nok han skal overtales lidt. Han har vidst lidt primadonna nykker.

Miss9000
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26. jul 2016, 20:41
Favoritspiller: Bassogog

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Miss9000 » 2. aug 2016, 20:13

Syntes i den grad det er tydeligt at ris ikke er angriber. Såfremt han var angriber vil jeg stadig gerne have ene ind i stedet for eller endda helenius. Syntes slot bliver bedre kamp for kamp. Holger god i første halvleg og meget stabil, meilinger teknisk stærk og Basso er en usleben diamant....det ser godt ud for vores nye hold...dog skal en kamp dom i går vindes trods en bovlam indsats i 40 min af 2 halvleg

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Maglau » 2. aug 2016, 20:22

Eksil skrev:
seamann skrev:Næste runde står på kunstgræs og med Blåbjerg + Børsting til OL. FCN har hele deres forsvar i Rio (Maxsø + Gregor) og må siges at være hårdere OL-ramt end os.

Larsen

PK - Svensker - KP - Ahlmann

Meilinger - Würtz - Sloth - Ris

Bassogog - Ene
Tror du skal bytte om på Risgård og Enevoldsen, men ellers ser det fint ud. Alternaitvet er at overtale Enevoldsen om at tage kanten og sætte Helenius eller Grønning ind ved siden af Basso.
Enig jeg er sikker på at LS vil udnytte at FCN mangler deres midterforsvar og når man ved at FCN koncept ligesom vores er at bolden død og pine SKAL spilles ud - så giver det muligheder for at lægge maksimalt pres.
Der har vi set at ris er fantastisk god som den der organiserer og lægger det første pres fra spids. Derfor tror jeg at Ene tager den kant som jeg synes han er oplagt til uden Thomsen på holdet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Yankee » 2. aug 2016, 20:48

Pascal Gregor er jo ikke fast mand længere, så det er kun Maxsø de sådan for alvor mangler. Og de har Viktor Tranberg, som efter min mening er et kæmpe talent. Jeg tror han træder ind ved siden af Skovgaard da de også har spillet sammen på U17 og U19.

Det er et ekstremt ungt FCN-forsvar og hold i det hele taget, men de skal bestemt ikke undervurderes.



4 startere fra årgang 96 og 97 - og det havde været 5 hvis ikke Mads Mini var skadet. Tilmed vil deres tre indskiftere sandsynligvis allesammen være årgang 96 (Adnan, Souheib og Mathias Jensen). Der kan selv AaB godt pakke sammen, men heldigvis har vi så også noget mere kvalitet i holdet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2016, 10:53

Mon Ahlmann starter inde på kunstgræsset ?

På den ene side glæder jeg mig til kampen og de udskiftninger, som er nødvendige pga. OL. Ikke at jeg ønsker udskiftninger, men altid spændende og se, hvordan vi så stiller op.

Den "oplagte"


Tror desværre ikke eksperimentet Risgård som angriber er færdigt. Men om det gør Ene til kant eller Magnus Christensen eller Thellufsen får chancen ved jeg ikke.

Vi spiller en fin 1. halvleg, vel i alle tre kampe, men rædderlig anden halvleg. Så mit håb er, at der bliver skiftet lidt tidligere ud i 2. halvleg. Hvis vi har to gode angribere på bænken(Ene og Helenius, så skal de altså også have tid på banen).
- FlæskeFrank

Busudvalget
AaB Support Club
Indlæg: 660
Tilmeldt: 18. jul 2005, 00:55

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Busudvalget » 3. aug 2016, 14:54

Vi skal tidligt afsted på søndag, når bussen ruller mod Farum allerede klokken 6.30. Så du skal enten meget tidligt op eller strække byturen lidt længere for at komme med.

Det koster kun 250 kr. at køre med. Og så sørger vi for morgenmaden, som er med i prisen. Entrébilletten til stadion i Farum kan du tilkøbe for kun 50 kr., så se lige at få dig tilmeldt inden sidste frist i morgen, torsdag aften kl. 20.00!

https://aabsupportclub.dk/?p=1674
Vær opmærksom på, at Busudvalget ikke svarer på eventuelle spørgsmål her i tråden. Send i stedet en mail til busudvalg@aabsupportclub.dk.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Pollack2 » 6. aug 2016, 17:48

Så er truppen udtaget:

- Jakob Blåbjerg og Frederik Børsting er optaget af OL i Brasilien, mens Nicklas Helenius og Jannik Pohl er ude som følge af henholdsvis rygproblemer og kyssesyge.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... r-AaB.aspx

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2016, 20:32

Jeg ser gerne følgende opstilling



Stopperparet giver sig selv. Vi mangler i den grad et alternativ der kan konkurrere med Blåbjerg.
Jeg er ikke pjattet med nogle af de spillere vi har der kan spille højre back (undtaget Mæhle jeg ikke har en holdning til). Jeg går med Patrick fordi jeg vi har brug for den defensivt stærkeste af vores backs mod en offensiv modstander som FCN. På venstre backen drømmer jeg om at Ahlmann er klar igen. Jeg håber Søndergaard spiller "sikkert" og sætter RIsgård ned hvor han hører til og Sloth ud på "kanten" så vi får plads til Ene.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af 634 » 6. aug 2016, 20:46

En mulighed kunne også være at ofre kasper P i midterforsvaret til Kasper Risgaard, hvor han har spillet mange gange før.
Risgaard er Lars Søndergaards mand og han er med stor sandsynlighed i start-opstillingen et eller andet sted, dog forhåbentlig ikke i angrebet imorgen, hvor plastik-banen indbyder til hurtigløbere som Bassogog.
Det er svært ikke at være utalmodig med at få Ahlman i spil, når han meldes klar, men det har andre forhåbentlig styr på.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Peroni21 » 7. aug 2016, 10:29

Jeg ville have mine bekymringer med at lade Ahlmann få hans comeback på en bane som FCN's som givetvis er meget hård at spille på for skrøbelige kroppe.

Kunstgræs har aldrig gjort noget godt for fodbolden

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2016, 10:51

Ahlmann starter højst sandsynlig ikke inde på kunstgræsset. Gilli har gjort det ok, og starter inde. Kampbillede afhængigt, men jeg tror ikke, at han får spilletid. Større chance for at Thellufsen eller Mæhle på banen.

Husk vi skal jo og skifte en angriber ind...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af NIN » 7. aug 2016, 12:06

FlæskeFrank skrev:Ahlmann starter højst sandsynlig ikke inde på kunstgræsset. Gilli har gjort det ok, og starter inde. Kampbillede afhængigt, men jeg tror ikke, at han får spilletid. Større chance for at Thellufsen eller Mæhle på banen.

Husk vi skal jo og skifte en angriber ind...
Søndergaard læser åbenbart ikke med

AaB (4-4-2):

Larsen

Kristensen
Holgersson
Pedersen
Ahlmann

Meilinger
Christensen
Würtz
Risgård

Bassogog
Enevoldsen
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Sønderhof » 7. aug 2016, 12:12

NIN skrev:
FlæskeFrank skrev:Ahlmann starter højst sandsynlig ikke inde på kunstgræsset. Gilli har gjort det ok, og starter inde. Kampbillede afhængigt, men jeg tror ikke, at han får spilletid. Større chance for at Thellufsen eller Mæhle på banen.

Husk vi skal jo og skifte en angriber ind...
Søndergaard læser åbenbart ikke med

AaB (4-4-2):

Larsen

Kristensen
Holgersson
Pedersen
Ahlmann

Meilinger
Christensen
Würtz
Risgård

Bassogog
Enevoldsen
Magnus Christensen alligevel! Det var sgu noget af en kanin. Sjovt hvordan LS har det med at smide de unge spillere i ilden helt ud af det blå. Vi så det også med Abildgård og Kakeeto sidste sæson. Spændende!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Funky » 7. aug 2016, 12:16

Sønderhof skrev:
NIN skrev:
FlæskeFrank skrev:Ahlmann starter højst sandsynlig ikke inde på kunstgræsset. Gilli har gjort det ok, og starter inde. Kampbillede afhængigt, men jeg tror ikke, at han får spilletid. Større chance for at Thellufsen eller Mæhle på banen.

Husk vi skal jo og skifte en angriber ind...
Søndergaard læser åbenbart ikke med

AaB (4-4-2):

Larsen

Kristensen
Holgersson
Pedersen
Ahlmann

Meilinger
Christensen
Würtz
Risgård

Bassogog
Enevoldsen
Magnus Christensen alligevel! Det var sgu noget af en kanin. Sjovt hvordan LS har det med at smide de unge spillere i ilden helt ud af det blå. Vi så det også med Abildgård og Kakeeto sidste sæson. Spændende!
Hvem ville du have haft i stedet for? - jeg spør kun af nysgerrighed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2016, 12:19

Dejligt så er Ahlmann mere klar end forventet fra min side.

Christensen spændende. Så er Sloth central mand.

Edit kan se på Twitter, at Risgård er på kanten???
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Arendt » 7. aug 2016, 12:21

Funky skrev:
Sønderhof skrev:
NIN skrev:
FlæskeFrank skrev:Ahlmann starter højst sandsynlig ikke inde på kunstgræsset. Gilli har gjort det ok, og starter inde. Kampbillede afhængigt, men jeg tror ikke, at han får spilletid. Større chance for at Thellufsen eller Mæhle på banen.

Husk vi skal jo og skifte en angriber ind...
Søndergaard læser åbenbart ikke med

AaB (4-4-2):

Larsen

Kristensen
Holgersson
Pedersen
Ahlmann

Meilinger
Christensen
Würtz
Risgård

Bassogog
Enevoldsen
Magnus Christensen alligevel! Det var sgu noget af en kanin. Sjovt hvordan LS har det med at smide de unge spillere i ilden helt ud af det blå. Vi så det også med Abildgård og Kakeeto sidste sæson. Spændende!
Hvem ville du have haft i stedet for? - jeg spør kun af nysgerrighed.
Casper Sloth er et ret godt bud.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar