Ny sæson.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Ny sæson.

Indlæg af Bambo » 16. jul 2016, 12:58

Der er ikke så meget at forklare. Mange supportere tror på et dansk mesterskab hvert år, men sådan spiller klaveret ikke. Vi får se hvordan det går, håber det bedste, men frygter det værste. AaB har sluttet på en femteplads de seneste år, men den går 100 % ikke længere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny sæson.

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2016, 13:18

FlæskeFrank skrev:Forklar mig lige argumentationen igen ?

Når man henviser til hvor ringe holdet er, så er det foråret, som henvises til.

Når man forklarer, at holdet er svækket pga. spillerafgang, så er det efterårets profiler man henviser til ?

Altså hvis man kigger på foråret og afgang af KEP og Spalvis, så kan vores hold da kun være styrket ifølge jeres egen argumentation. At vi så faktisk har fået en stærk forsvarer ind og Helenius, som faktisk gjorde det OK i 2. bundesliga, er holdet så faktisk ikke styrket ?

Thrane og Jönsson kan vel ikke være så store tab i andet geled. Thomsen er klart et tab, men Meilinger ser ud til at blomstrer på kanten, så her er der vel hentet kvalitet ind ?
Bambo skrev:Der er ikke så meget at forklare. Mange supportere tror på et dansk mesterskab hvert år, men sådan spiller klaveret ikke. Vi får se hvordan det går, håber det bedste, men frygter det værste. AaB har sluttet på en femteplads de seneste år, men den går 100 % ikke længere.
Min pointe er blot, at du konkluderer ud fra forårets resultater, og tabet af efterårets profiler, at vi havner i et sort hul. Du kan ikke mikse på den måde. Hvis en havde sagt, at efterårets hold stort set var intakt undtagen dødvægten fra foråret og dermed konkluderet at vi klarede os godt, så havde du været klar ved tasterne. Nu begår du samme fejl og prøver at negligerer det.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny sæson.

Indlæg af Freddie » 16. jul 2016, 13:29

Bambo skrev:Der er ikke så meget at forklare. Mange supportere tror på et dansk mesterskab hvert år, men sådan spiller klaveret ikke. Vi får se hvordan det går, håber det bedste, men frygter det værste. AaB har sluttet på en femteplads de seneste år, men den går 100 % ikke længere.
100 %. Det var godt nok ret sikkert. Jeg er en af dem, der tror på en god sæson. Jeg er fuldkommen enig med FlæskeFrank. Du blander æbler og pærer og lader dig lede af din surhed over sidste sæsons afslutning. Men det glæder mig dog, for når der ikke er nogen, der tror på AaB, er de allerfarligst.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny sæson.

Indlæg af Freddie » 16. jul 2016, 13:30

Bambo skrev:Der er ikke så meget at forklare. Mange supportere tror på et dansk mesterskab hvert år, men sådan spiller klaveret ikke. Vi får se hvordan det går, håber det bedste, men frygter det værste. AaB har sluttet på en femteplads de seneste år, men den går 100 % ikke længere.
100 %. Det var godt nok ret sikkert. Jeg er en af dem, der tror på en god sæson. Jeg er fuldkommen enig med FlæskeFrank. Du blander æbler og pærer og lader dig lede af din surhed over sidste sæsons afslutning. Men det glæder mig dog, for når der ikke er nogen, der tror på AaB, er de allerfarligst.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af NIN » 16. jul 2016, 13:59

FlæskeFrank skrev:Forklar mig lige argumentationen igen ?

Når man henviser til hvor ringe holdet er, så er det foråret, som henvises til.

Når man forklarer, at holdet er svækket pga. spillerafgang, så er det efterårets profiler man henviser til ?

Altså hvis man kigger på foråret og afgang af KEP og Spalvis, så kan vores hold da kun være styrket ifølge jeres egen argumentation. At vi så faktisk har fået en stærk forsvarer ind og Helenius, som faktisk gjorde det OK i 2. bundesliga, er holdet så faktisk ikke styrket ?

Thrane og Jönsson kan vel ikke være så store tab i andet geled. Thomsen er klart et tab, men Meilinger ser ud til at blomstrer på kanten, så her er der vel hentet kvalitet ind ?
Gjorde Helenius det okay i Tyskland? Ja, så skal han da ikke frygte et forventningspres i det nordjyske.

Der ud over kan man jo tro på alt. Nisser, Ufo'er, en mand med hvidt skæg og spøgelser. Sågar at AaB bliver nr. 7.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny sæson.

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2016, 14:09

NIN skrev:Gjorde Helenius det okay i Tyskland? Ja, så skal han da ikke frygte et forventningspres i det nordjyske.

Der ud over kan man jo tro på alt. Nisser, Ufo'er, en mand med hvidt skæg og spøgelser. Sågar at AaB bliver nr. 7.
Man kan altid diskutere, hvad han skulle have præsteret i 2. bundesliga for hold, som vel var dårligere kørende end vores...

Men hvis du kigger på transfersiden, så er angrebet næsten den eneste plads, hvor man ikke ønsker ny førstemand. Selv Nicolai Larsen skal udskiftes først...

Jeg har også svært ved at se, hvor målene skal komme fra, men Ene og Helenius har stort set ikke spillet sammen i angrebet endnu, så det er en lidt ukendt størrelse.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af NIN » 16. jul 2016, 14:58

FlæskeFrank skrev:
NIN skrev:Gjorde Helenius det okay i Tyskland? Ja, så skal han da ikke frygte et forventningspres i det nordjyske.

Der ud over kan man jo tro på alt. Nisser, Ufo'er, en mand med hvidt skæg og spøgelser. Sågar at AaB bliver nr. 7.
Man kan altid diskutere, hvad han skulle have præsteret i 2. bundesliga for hold, som vel var dårligere kørende end vores...

Men hvis du kigger på transfersiden, så er angrebet næsten den eneste plads, hvor man ikke ønsker ny førstemand. Selv Nicolai Larsen skal udskiftes først...

Jeg har også svært ved at se, hvor målene skal komme fra, men Ene og Helenius har stort set ikke spillet sammen i angrebet endnu, så det er en lidt ukendt størrelse.
Enig. Jeg synes han præsterede som man kunne forvente. Havde vi været i en situation hvor vi skulle købe Helenius tilbage, tror jeg ikke det var sket.

Jeg er enig med dig mht. målene. Det er her jeg frygter, vi for alvor bliver udfordret. Helenius mangler at vise at han er tilbage og kan sætte 10-15 mål på kontoen. Ene skal bevise, at han også er en målscore, nu når han ikke har Spalvis som lynafleder.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny sæson.

Indlæg af white splash » 12. aug 2016, 13:50

Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny sæson.

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2016, 13:59

white splash skrev:Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
Mon ikke der bliver gratis adgang, og den spilles på Nordjyske, selvom vi er på udebane?
Fuldt hus er næppe utænkeligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny sæson.

Indlæg af white splash » 12. aug 2016, 14:08

jonas386 skrev:
white splash skrev:Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
Mon ikke der bliver gratis adgang, og den spilles på Nordjyske, selvom vi er på udebane?
Fuldt hus er næppe utænkeligt.
Ja, tænker da også at den bliver spiller på Nordjyske. Bliver sgu en sjov kamp.
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny sæson.

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2016, 14:10

white splash skrev:
jonas386 skrev:
white splash skrev:Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
Mon ikke der bliver gratis adgang, og den spilles på Nordjyske, selvom vi er på udebane?
Fuldt hus er næppe utænkeligt.
Ja, tænker da også at den bliver spiller på Nordjyske. Bliver sgu en sjov kamp.
Det ville hvertfald give langt bedst mening. Det må også være en lidt sjovere oplevelse for NB at spille på et superligastadion.
Jeg troede iøvrigt at al fodbold i Nørresundby var samlet under FC Solsiden, eller hvad det hedder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny sæson.

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2016, 15:37

jonas386 skrev:
white splash skrev:Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
Mon ikke der bliver gratis adgang, og den spilles på Nordjyske, selvom vi er på udebane?
Fuldt hus er næppe utænkeligt.
Det er andre tider. Jeg tænker maks 5.000
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny sæson.

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2016, 15:43

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
white splash skrev:Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
Mon ikke der bliver gratis adgang, og den spilles på Nordjyske, selvom vi er på udebane?
Fuldt hus er næppe utænkeligt.
Det er andre tider. Jeg tænker maks 5.000
Det var nu ikke så meget pga historien, men mere fordi det er en lokal modstander i en turnering af betydning. Fuldt hus er måske overoptimistisk, men jeg kunne godt forestille mig der ville dukke mange op.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Ny sæson.

Indlæg af 9520AaB » 12. aug 2016, 17:43

jonas386 skrev:
Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
white splash skrev:Lokalbrag mod Nørresundby i pokalen!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kalen.aspx

Der må være nogle af jer gamle røvhuller, der bliver nostalgiske nu. Kan vi forvente 20.000+ på stadion??
Mon ikke der bliver gratis adgang, og den spilles på Nordjyske, selvom vi er på udebane?
Fuldt hus er næppe utænkeligt.
Det er andre tider. Jeg tænker maks 5.000
Det var nu ikke så meget pga historien, men mere fordi det er en lokal modstander i en turnering af betydning. Fuldt hus er måske overoptimistisk, men jeg kunne godt forestille mig der ville dukke mange op.
Jeg må jo så være en af de gamle røvhuller:-), husker tydelig kampen i 3. division. Husker også skuffelsen over at NB ikke ville flytte "returkampen" til Aalborg stadion. Hvis jeg ikke husker meget forkert endte NB over AaB den sæson??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny sæson.

Indlæg af Jakobsen » 12. aug 2016, 19:28

Den skal da bare have alt, hvad den kan trække hvad angår marketing. Et lokalopgør (forhåbentlig på Aalborg Stadion), som vi er mega favoritter til. Havde jeg stadig boet i Nordjylland havde den været et must.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar