Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. aug 2016, 21:30

gravballe skrev:En skam man går lidt død efter 30 min, stærkt man kommer igen da det begyndte at ligne et stort FCK pres. Jeg håber vi får at se mere af det spil vi viste de første 30 min.

Fedt at se grønning bare giver igen.
Ja. Klart bedst mand sammen med Würtz og Holgersson. Men folk gjorde det godt over en bred kam. Eneste minus er vel ud for Ene og Patrick.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Funky » 20. aug 2016, 21:38

Har lige genset de første 30. Hver gang Flores har bolden bliver den behandlet med kvalitet. Basse er rigtig god til at glide af på hårde tacklinger, og scorer et fint mål. Han blir bare bedre og bedre. Måske en dag han endda vil begynde at smile lidt efter en scoring. :) Det tegner sgu godt på mange fronter, og hvis der kan blive skruet lidt mere op for tempoet i boldomgangen, så kan man også undgå at kommer under sådan et voldsomt pres.

Dommeren er til gengæld ikke nogen åbenbaring; omkring de 14 minutter ser det ud til at Toyota smider sig ind i en tackling med begge fødder og knopperne forrest, helt uden det får nogen påtale. Delaney kan smadre ind i Ene bagfra og få frispark, osv. osv. Stærkt at få point ud af sådan en kamp, 11 mod 12. Og man kan sige meget om Holgerson, men hans forgænger på pladsen havde sgu nok fået et kort eller to for at bruge mund.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af OmkringAarhus » 20. aug 2016, 21:43

Funky skrev:Har lige genset de første 30.
Hvor er det bare herligt nørdet!

cwinn
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 8. feb 2006, 16:10

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af cwinn » 20. aug 2016, 21:59

OmkringAarhus skrev:
Funky skrev:Har lige genset de første 30.
Hvor er det bare herligt nørdet!

Nogen der ved om den bliver genudsendt?

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af budo » 20. aug 2016, 22:00

Funky skrev:Dommeren er til gengæld ikke nogen åbenbaring; omkring de 14 minutter ser det ud til at Toyota smider sig ind i en tackling med begge fødder og knopperne forrest, helt uden det får nogen påtale. Delaney kan smadre ind i Ene bagfra og få frispark, osv. osv. Stærkt at få point ud af sådan en kamp, 11 mod 12. Og man kan sige meget om Holgerson, men hans forgænger på pladsen havde sgu nok fået et kort eller to for at bruge mund.

Jeg tror heller ikke at Blisandens brug af albue ved scoringen, ville være blevet accepteret i den anden ende af banen. Det lader til at den danske dommerstand er blevet enige om, at netop han har fortjent længere snor end alle andre? Han er et næsten lige så stort svin på banen som Zwanki, det er sq trist at se på.

Men hvor er det dog forfriskende, at se et AaB hold der spiller i parken, som de ville gøre på et hvert andet stadion. Fedt at Basse er begyndt at ramme målet, fedt at holdet begynder at fungerer og fedt at de har fået en godt sæsonstart der må give selvtillid. Det begynder at se helt fornuftigt ud, og hvis udviklingen fortsætter, undgår vi måske lige nedrykningen :D
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af NIN » 20. aug 2016, 22:03

cwinn skrev:
OmkringAarhus skrev:
Funky skrev:Har lige genset de første 30.
Hvor er det bare herligt nørdet!

Nogen der ved om den bliver genudsendt?
Nu og i morgen kl. 11 på TV3sport1. Men du må ikke fortælle det til nogen. Det er information der er meget vanskelig at komme i nærheden af.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af budo » 20. aug 2016, 22:04

cwinn skrev:
OmkringAarhus skrev:
Funky skrev:Har lige genset de første 30.
Hvor er det bare herligt nørdet!

Nogen der ved om den bliver genudsendt?
De viser den lige nu, på 3 Sport1, og samme sted i morgen kl. 11.00-13.00.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af budo » 20. aug 2016, 22:05

NIN skrev:
cwinn skrev:
OmkringAarhus skrev:
Funky skrev:Har lige genset de første 30.
Hvor er det bare herligt nørdet!

Nogen der ved om den bliver genudsendt?
Nu og i morgen kl. 11 på TV3sport1. Men du må ikke fortælle det til nogen. Det er information der er meget vanskelig at komme i nærheden af.
Damn, you'r snappy :thumbsup:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Sønderhof » 20. aug 2016, 22:07

AaB 85 95 99 08 skrev:
gravballe skrev:En skam man går lidt død efter 30 min, stærkt man kommer igen da det begyndte at ligne et stort FCK pres. Jeg håber vi får at se mere af det spil vi viste de første 30 min.

Fedt at se grønning bare giver igen.
Ja. Klart bedst mand sammen med Würtz og Holgersson. Men folk gjorde det godt over en bred kam. Eneste minus er vel ud for Ene og Patrick.
Synes faktisk Ene gjorde det godt. En assist og god boldomgang. Han var god til at modtage bolden med en mand i ryggen, og kombinerede godt med både Basso og Flores. Var noget overraske over det var ham og ikke Flores der blev taget ud. Flores så færdig ud efter en time, og var ikke meget værd i sine tilbageløb.

Synes det er forrygende at LS turde gå over i en 4-3-3/4-5-1. Det passer godt til de typer vi har, og denne mulighed, gør at vi ikke er for nemme at regne ud. Noget der især har været et problem mod hold der står dybt i banen. :thumbsup:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af NIN » 20. aug 2016, 22:10

budo skrev:
NIN skrev:
cwinn skrev:
OmkringAarhus skrev:
Funky skrev:Har lige genset de første 30.
Hvor er det bare herligt nørdet!

Nogen der ved om den bliver genudsendt?
Nu og i morgen kl. 11 på TV3sport1. Men du må ikke fortælle det til nogen. Det er information der er meget vanskelig at komme i nærheden af.
Damn, you'r snappy :thumbsup:
Havde lige tjekket det ;)

Utroligt hvad man kan finde af information på nettet og tv-sider. Men det kræver selvfølgelig, man gider at bruge de 15 sekunder det tager.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: RE: Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af fish » 20. aug 2016, 22:13

Kokkefar skrev:
Buzz Killington skrev:Det er LS' resultat det her.
Søndergaard er ikke skyld i noget som helst positivt. Det ved du også godt, du har læst med herinde længe ;)
Enig. LS er umuligusen Gaardes opfindelse, der valgte at ansætte ham for at pisse samtlige AaB fans mest muligt af. Samtidigt køber han som bekendt altid lotto kuponer og aldrig hylde A spillere. I øvrigt udelukkende Gaardes ide og intet at gøre med det mandat han har fået. Har jeg glemt noget.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: RE: Re: RE: Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af fish » 20. aug 2016, 22:18

fish skrev:
Kokkefar skrev:
Buzz Killington skrev:Det er LS' resultat det her.
Søndergaard er ikke skyld i noget som helst positivt. Det ved du også godt, du har læst med herinde længe ;)
Enig. LS er umuligusen Gaardes opfindelse, der valgte at ansætte ham for at pisse samtlige AaB fans mest muligt af. Samtidigt køber han som bekendt altid lotto kuponer og aldrig hylde A spillere. I øvrigt udelukkende Gaardes ide og intet at gøre med det mandat han har fået. Har jeg glemt noget.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Nåh ja. Det er udelukkende på grund af uenigheder mellem Ene og LS at han ikke var starter i de første kampe. Hans mandskabsbehandlig er som bekendt helt forfærdelig.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Gamling » 20. aug 2016, 22:52

Historisk godt resultat i parken og flot spil af "det nye AaB"i store dele af kampen. Det er lige før man burde overveje at undlade at skrive noget negativt om pk og kp. Nå pyt den tanke er nok væk imorgen og så skal de have fuld skrue !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: RE: Re: RE: Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2016, 22:53

fish skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Buzz Killington skrev:Det er LS' resultat det her.
Søndergaard er ikke skyld i noget som helst positivt. Det ved du også godt, du har læst med herinde længe ;)
Enig. LS er umuligusen Gaardes opfindelse, der valgte at ansætte ham for at pisse samtlige AaB fans mest muligt af. Samtidigt køber han som bekendt altid lotto kuponer og aldrig hylde A spillere. I øvrigt udelukkende Gaardes ide og intet at gøre med det mandat han har fået. Har jeg glemt noget.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Nåh ja. Det er udelukkende på grund af uenigheder mellem Ene og LS at han ikke var starter i de første kampe. Hans mandskabsbehandlig er som bekendt helt forfærdelig.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Der er ingen plan, spillerne løber rådvilde rundt og trygler bænken vejledning. Det minder om de værste tider under Magnus Pehrsson.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. aug 2016, 23:28

Vanvittig flot præstation, og ENDELIG point i Parken.

Jeg gad sgu godt at vide hvad der er blevet puttet i spillerne, før de første 35-40 minutters flotte og hurtige boldomgang, hvor modet til at spille opdækkede spillere pludselig var tilbage, og hvor tempoet med bolden var helt på niveau med når vi har været allerbedst. Det var imponerende.

Det samme kan siges om ikke mindst Meilinger og Bassogog, specielt Meilinger synes jeg viser vanvittigt højt niveau, mens Bassogog fortsat bare ligner en som lægger på for hver kamp.

Det mest imponerende synes jeg dog næsten var den sidste del af kampen, hvor vi virkelig fik KÆMPET os tilbage og hamrede igennem... hold kæft hvor var det dejligt at se. Iøvrigt et super indhop igen af Grønning, som ligner en spiller der bliver rigtigt spændende at følge i de kommende år.

Og Flores - det touch og det blik for spillet... han bliver vild når han bliver spillet ind og vænner sig til dansk fodbold, maje vild!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Lindmark » 20. aug 2016, 23:38

Provst i Brovst skrev:
Hinsur skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg elsker AaB fans der sviner Aalborg! Det er klasse.
Det lader til at være ganske normalt herinde......
Det er fordi mange får et finere postnummer.
Der findes ikke et finere postnummer end 9000. Punktum.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Kristian » 20. aug 2016, 23:42

Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:Flores er ret usynlig. Bedste aktion er at lade bolden gå videre til Bassogog. Hele angrebet forsvandt i FCKs pres.
Flores skal mere med i spillet ja, men han har altså gjort det pænt i mine øjne. Har været meget boldsikker og rolig, og også spillet nogle gode offensive afleveringer i starten af kampen. Det samme kan siges om Meilinger, der vel (igen) har været vores bedste.
Jeg er imponeret over den vilje knægten viser efter 1,5 kamp.

I dag løber han 9,7 km og de fleste er uden bold og meget bagud.
Han skal lære spilletiden og for dælen jeg tror han bliver vild. Super touch på bolden.

Han gav sig heller ikke i duellerne.

Glæder mig til endnu mere Flores!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Kokkefar » 21. aug 2016, 00:04

Kristian skrev:
Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:Flores er ret usynlig. Bedste aktion er at lade bolden gå videre til Bassogog. Hele angrebet forsvandt i FCKs pres.
Flores skal mere med i spillet ja, men han har altså gjort det pænt i mine øjne. Har været meget boldsikker og rolig, og også spillet nogle gode offensive afleveringer i starten af kampen. Det samme kan siges om Meilinger, der vel (igen) har været vores bedste.
Jeg er imponeret over den vilje knægten viser efter 1,5 kamp.

I dag løber han 9,7 km og de fleste er uden bold og meget bagud.
Han skal lære spilletiden og for dælen jeg tror han bliver vild. Super touch på bolden.

Han gav sig heller ikke i duellerne.

Glæder mig til endnu mere Flores!
Man skal desuden lige tænke over hvilken kamp han bliver smidt ind i, som sin første rigtige. Jeg synes han løser sine situationer hurtigt og klogt. Han har et glimrende overblik, og hans boldomgang er langt over, hvad man normalt ser i suppen. En flot første kamp, hvor han ikke overkomplicerer tingene. Naturligvis skal han vænne sig til at spille fodbold som vi gør i Danmark, men at han allerede starter inde i Parken, uden at være spillet ind på holdet siger vel også en del om, hvor god han må have set ud til træning. Et par kampe mere, så får han også modet til at lave nogle af de lidt mere spektakulære ting vi alle har set på video. Flot og klog første kamp af ham.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: RE: Re: RE: Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af 9000AA » 21. aug 2016, 00:35

Provst i Brovst skrev:
fish skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Buzz Killington skrev:Det er LS' resultat det her.
Søndergaard er ikke skyld i noget som helst positivt. Det ved du også godt, du har læst med herinde længe ;)
Enig. LS er umuligusen Gaardes opfindelse, der valgte at ansætte ham for at pisse samtlige AaB fans mest muligt af. Samtidigt køber han som bekendt altid lotto kuponer og aldrig hylde A spillere. I øvrigt udelukkende Gaardes ide og intet at gøre med det mandat han har fået. Har jeg glemt noget.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Nåh ja. Det er udelukkende på grund af uenigheder mellem Ene og LS at han ikke var starter i de første kampe. Hans mandskabsbehandlig er som bekendt helt forfærdelig.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Der er ingen plan, spillerne løber rådvilde rundt og trygler bænken vejledning. Det minder om de værste tider under Magnus Pehrsson.
Alle på og omkring holdet bliver løjet 10-15 cm. højere end de egentlig er.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: RE: Re: RE: Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Breezer » 21. aug 2016, 00:54

9000AA skrev:
Provst i Brovst skrev:
fish skrev:
fish skrev:
Kokkefar skrev:
Buzz Killington skrev:Det er LS' resultat det her.
Søndergaard er ikke skyld i noget som helst positivt. Det ved du også godt, du har læst med herinde længe ;)
Enig. LS er umuligusen Gaardes opfindelse, der valgte at ansætte ham for at pisse samtlige AaB fans mest muligt af. Samtidigt køber han som bekendt altid lotto kuponer og aldrig hylde A spillere. I øvrigt udelukkende Gaardes ide og intet at gøre med det mandat han har fået. Har jeg glemt noget.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Nåh ja. Det er udelukkende på grund af uenigheder mellem Ene og LS at han ikke var starter i de første kampe. Hans mandskabsbehandlig er som bekendt helt forfærdelig.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Der er ingen plan, spillerne løber rådvilde rundt og trygler bænken vejledning. Det minder om de værste tider under Magnus Pehrsson.
Alle på og omkring holdet bliver løjet 10-15 cm. højere end de egentlig er.
Det er klart, ellers havde holdet slet ikke kvalitet nok til at ligge nr. 2.

Besvar