Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Hinsur » 21. aug 2016, 01:21

Vi ligger pt nr2 kællinger!

Brugeravatar
Hades
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jan 2011, 20:54

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Hades » 21. aug 2016, 07:31

PK kan stadig ikke finde ud af at løbe til baglinien, og Ahlmann har enten fået forbud eller har glemt det efter sin skade?
Der var minimum 5 situationer igår, hvor de godt kunne have taget de ekstra meter for at smide indlægget.
"Life is simple, if we do not make it complicated" - Lakha Lama

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Gamling » 21. aug 2016, 08:01

Hades skrev:PK kan stadig ikke finde ud af at løbe til baglinien, og Ahlmann har enten fået forbud eller har glemt det efter sin skade?
Der var minimum 5 situationer igår, hvor de godt kunne have taget de ekstra meter for at smide indlægget.
Jep. Pk og ahlmann var en skandale både offensivt og defensivt. Og resten af forsvaret var også rystende ringe. KP burde spille i jyllandsserien og Holgerson er mere langsom end en snegl på en dårlig dag.
Vi skal vist være glade for hvert point vi får med over i nedrykningsspillet til foråret !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Funky » 21. aug 2016, 08:05

Gamling skrev:
Hades skrev:PK kan stadig ikke finde ud af at løbe til baglinien, og Ahlmann har enten fået forbud eller har glemt det efter sin skade?
Der var minimum 5 situationer igår, hvor de godt kunne have taget de ekstra meter for at smide indlægget.
Jep. Pk og ahlmann var en skandale både offensivt og defensivt. Og resten af forsvaret var også rystende ringe. KP burde spille i jyllandsserien og Holgerson er mere langsom end en snegl på en dårlig dag.
Vi skal vist være glade for hvert point vi får med over i nedrykningsspillet til foråret !
All joking aside, så kan man altså vanskeligt gense kampen uden at få et billede af, at FCK hele kampen igennem skabte deres chancer (og der var en del) på at hælde høje bolde ind i feltet. Det ER en svaghed på holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Mr-schou » 21. aug 2016, 08:08

Forstår sgu ikke hvad der sker, alle ville stort set sælge denne kamp 2-0 til FCK inden opgøret! Og de fleste var sikker på at spillerne var af samme opfattelse. Også spiller vi fandme en god halvleg og får endda et point med fra parken, mod at FCK hold som nok er tæt på at være ligeså gode som deres '2010' hold!
Og alligevel er der ingen der er tilfredse! Wauw

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Funky » 21. aug 2016, 08:41

Mr-schou skrev:Forstår sgu ikke hvad der sker, alle ville stort set sælge denne kamp 2-0 til FCK inden opgøret! Og de fleste var sikker på at spillerne var af samme opfattelse. Også spiller vi fandme en god halvleg og får endda et point med fra parken, mod at FCK hold som nok er tæt på at være ligeså gode som deres '2010' hold!
Og alligevel er der ingen der er tilfredse! Wauw
Der er da masser af tilfredse folk herinde. Det flotte resultat og den stærke indsats til trods må man da gerne snakke om, hvor der er behov for forbedring. Det gør LS garanteret også.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Gamen » 21. aug 2016, 08:48

Funky skrev: All joking aside, så kan man altså vanskeligt gense kampen uden at få et billede af, at FCK hele kampen igennem skabte deres chancer (og der var en del) på at hælde høje bolde ind i feltet. Det ER en svaghed på holdet.
Ja, det er noget der skal arbejdes på. Helt tydeligt at PK var et fokuspunkt for dem. Både Cornelius og Toutouh brændte helt frie headere fra få meters afstand, hvor han ikke er i nærheden af at genere dem.
Bortset fra det, en superkamp. Stort set ingen stod svagt i billedet, de viste god fight og så kan man blot håbe at Flores kommer mere og mere med i spillet.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af troelsh » 21. aug 2016, 09:33

Når vores spil ikke fungerer som i starten af 2. Halveg igår, så savner jeg mest en target-man oppe foran der kan suge boldene til sig og holde fast i kuglen og er god på låget.

Grønning har dog noget af dette, og det gav udentvivl holdet noget godt da han kom ind igår

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 21. aug 2016, 10:03

4 more years til Søndergaard :aabfan:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 21. aug 2016, 10:09

troelsh skrev:Når vores spil ikke fungerer som i starten af 2. Halveg igår, så savner jeg mest en target-man oppe foran der kan suge boldene til sig og holde fast i kuglen og er god på låget.

Grønning har dog noget af dette, og det gav udentvivl holdet noget godt da han kom ind igår
Vi blev udsat for et voldsomt pres, det gør det svært at holde fast i bolden fordi der er en konstant jagt og nærkampe. Men det koster jo også hos FCK.

Løsningen på det er at spille sig ud af presset og få FCK til at løbe forgæves. Det er selvfølgeligt sværere at gøre i de perioder FCK bruger mange kræfter men det koster for FCK senere i kampen.

Derfor var LS måde at angribe kampen og FCK vilde pres på korrekt, nemlig at forsøge at spille bolden rundt, få FCK til at løbe forgæves og derved undgå de nærkampe FCK gerne vil tage.

Uanset hvem det er der spiller targetmand, så har han ikke kræfter til 30 minutters nærkamp mod Zanka, Antonsson og Delaney.
- Vi så helt vildt skidt ud i starten. Og fordi vi starter så dårligt, så bruger vi mange kræfter på at komme tilbage i kampen. Dem manglede vi så senere i kampen, siger Cornelius til bold.dk og forsøger at forklare hvorfor mestrene kom så skidt fra start:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Funky » 21. aug 2016, 10:19

Gamen skrev:
Funky skrev: All joking aside, så kan man altså vanskeligt gense kampen uden at få et billede af, at FCK hele kampen igennem skabte deres chancer (og der var en del) på at hælde høje bolde ind i feltet. Det ER en svaghed på holdet.
Ja, det er noget der skal arbejdes på. Helt tydeligt at PK var et fokuspunkt for dem. Både Cornelius og Toutouh brændte helt frie headere fra få meters afstand, hvor han ikke er i nærheden af at genere dem.
Bortset fra det, en superkamp. Stort set ingen stod svagt i billedet, de viste god fight og så kan man blot håbe at Flores kommer mere og mere med i spillet.
Jeg tror også LS og trænerteamet vil se nærmere på, at meget af FCKs farlige opspil gik gennem deres venstreside. Det er ikke (endnu) et PK-bash, det kan sagtens være, at problemet ligger et andet sted.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Schredni » 21. aug 2016, 10:51

Jeg var inde og se bold i Parken i går og for en gang skyld gik jeg der fra med et lille smil. Underholdende kamp med massere af god fight, syntes jeg. Jeg er vild med vores offensive garde. Meilender og Flores er to super indkøb. Det er godt set. Flores har bare et touch, som der er superligeklasse og jeg syntes der er snert af et muligt topniveau der kan blive endda rigtigt flot. Den lethed han bevæger sig med er flot. Men man skal altså ikke undervurdere, at det er en mand der er godt skolet taktisk og han har helt sikkert den rette indstilling til europæisk fodbold. Der er altså ret mange positive momenter at finde her. Basso gør det også godt - igenigen.

Når det så er sagt, så skal vi ikke være blinde for at der stadigvæk, er nogle afstemmelser defensivt, der ikke er på plads. Vores forsvar matcher bare ikke at stå dybt. Jeg ved ikke om det er trænerstabens plan eller om det er bare noget der sætter sig i spillerne - en slags usikkerhed hvor man nemt bliver presset ned. Lars Søndergaard stod nogle gange og viftede spillerne frem og så lidt irriteret ud. Uanset hvad så har vi ikke fysikken til at stå så dybt som vi gør. Vi bliver nød til at holde kæderne mere samlede og lave et højere pres. Det kan sagtens være en defensiv formation. Så må spillerne løbe mere aggressivt. FCK havde bare enormt let ved at hælde bolde ind i feltet og så var der chance hver gang.

Der var dog langt flere positive momenter end negative. Måske fordi at vi plejer at få dårlige resultater med hjem fra Parken, sidder man med den holdning. AaB er mange gange blevet beskrevet som i en udviklingsface. Er det tilfældet er der meget at smile over, for meget ser allerede ud til at lykkes for trænerstaben. Jeg elsker vores fløjspil. Vi er stadig meget farlige når vi rammer "frimærkerne" efterfuldt af hurtige, flade indlæg. Det var her det gjorde ond på FCK igen og igen. Dødbolde virker også for os. Basso skulle have sparket den ind, han fik efter frisparket. Jeg savner dog de offensive backs i overlap.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 21. aug 2016, 11:10

Jeg har kun se glimt/referater af kampen, men synes ikke deres chancer er abnorme eller de vælter sig i chancer. Ligesom jeg synes vi har en del chancer.

Boldbesiddelse var næsten 51/49 og superliga.dk har en spilovertagsstatistik, hvor den står 50 min til FCK og 40 min. til os. Ergo vel en meget lige kamp.

Edit: Jamen FCK havde et B-hold på banen. Det var svært at se - det tætteste på B-hold var vel Cornelius og han scorede...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 21. aug 2016, 11:13

FlæskeFrank skrev:Jeg har kun se glimt/referater af kampen, men synes ikke deres chancer er abnorme eller de vælter sig i chancer. Ligesom jeg synes vi har en del chancer.

Boldbesiddelse var næsten 51/49 og superliga.dk har en spilovertagsstatistik, hvor den står 50 min til FCK og 40 min. til os. Ergo vel en meget lige kamp.
Vi bliver alle farvede at kommentatorerne som speaker den som det var en landskamp mod sverige.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Gamen » 21. aug 2016, 11:16

FlæskeFrank skrev:Jeg har kun se glimt/referater af kampen, men synes ikke deres chancer er abnorme eller de vælter sig i chancer. Ligesom jeg synes vi har en del chancer.
En del? Vi skaber vel kun 2 over hele kampen, et forkølet skud og et par farlige indlæg. Bassogog har en kæmpechance efter en dødbold, og så målet.
Spillet ude på banen var dog ganske pænt :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 21. aug 2016, 11:26

Gamen skrev:En del? Vi skaber vel kun 2 over hele kampen, et forkølet skud og et par farlige indlæg.
1 + et par(2 ?) = 2 ??? :D

Chancefattig, ja men får FCK skabt mange flere chancer ? Hvis superliga.dk er retvisende har vi et skud på mål, de har fire.

Det var landets to boldspillende hold og ikke indianerfodbold som Brøndby eksperimentere med.

I øvrigt var kun 6 af spillere, som var på banen i går for AaB, på banen i sidste sæsons sidste kamp mod OB for 3 måneder siden. Der er sket lidt i butikken.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Funky » 21. aug 2016, 11:45

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:En del? Vi skaber vel kun 2 over hele kampen, et forkølet skud og et par farlige indlæg.
1 + et par(2 ?) = 2 ??? :D

Chancefattig, ja men får FCK skabt mange flere chancer ? Hvis superliga.dk er retvisende har vi et skud på mål, de har fire.

Det var landets to boldspillende hold og ikke indianerfodbold som Brøndby eksperimentere med.

I øvrigt var kun 6 af spillere, som var på banen i går for AaB, på banen i sidste sæsons sidste kamp mod OB for 3 måneder siden. Der er sket lidt i butikken.
Jeg gætter på vi ville sidde lige nu og brokke os ret svært hvis AaB-spillerne havde brændt de hovedstødschancer og afslutninger tæt under mål som FCK brændte i 2. halvleg. LS og Wurtz er også selv inde på, at vi ikke bare var dygtige, men også lidt heldige. Det har jeg slet ingen problemer med, FCK ER enormt stærke, men det er en relevant erkendelse når man skal arbejde videre med at minimere sine svagheder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Klaus » 21. aug 2016, 13:08

Fantastisk indsats i går. Man må sige, at en spiller som Meilinger i den grad viser sit værd. Jeg synes nu også Patrick spillede en god kamp. Vi kan ikke forvente mere af vores hold end de leverede i går. Det spændende bliver om vi måske kan blive lidt bedre til at åbne de hold, der står dybt. Og så irriterer det også lidt, at vi igen, igen spiller en markant dårligere anden halvleg end første. Nu kan vi glæde os til søndag og måske endda tillade os at være forholdsvis optimistiske. Gymnasterne er det altid sjovt at vinde over, og mon ikke vi har en pokalsemifinale, der skal hævnes :cool:

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Corona » 21. aug 2016, 14:02

Man skal heller ikke undervurdere det som indskiftningen af Sloth gav. Det gav sgu en ro og holdet var slet ikke under pres på samme måde. Det var en vanvittig fin indskiftning.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 20.08.2016

Indlæg af Hanga » 21. aug 2016, 14:06

Corona skrev:Man skal heller ikke undervurdere det som indskiftningen af Sloth gav. Det gav sgu en ro og holdet var slet ikke under pres på samme måde. Det var en vanvittig fin indskiftning.
I det hele taget synes jeg at Sloth er startet godt i AaB, selvom han ikke er blevet fast mand. Når han er inde spiller han med stor ro, boldsikkerhed og gode defensive positioner. Han skal lægge lidt på sit offensive spil, men jeg synes det tegner til at været et rigtig fint indkøb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar