Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 13. sep 2016, 10:35

Umiddelbart er vi naturligvis favoritter mod oprykkerne og hvis vi rammer niveau så er det en kamp vi vinder klart. Omvendt kan vi sagtens få problemer hvis vi ikke får sat spillet, hvilket vi så senest i foråret da vi meget heldigt slog Lyngbys reservehold i pokalen.

Larsen
Patrick - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Sloth - Flores
Ene - Basso

Holgersson er målfarlig men har ellers ikke imponeret, da Lyngby formentlig stiller op uden en tankcenterforward tror jeg at KP og Blåbjerg står bedre overfor Lyngbys hurtigløbere.

Jeg foretrækker Sloth fremfor Risgård da jeg ganske enkelt mener at Sloth er en bedre spiller.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KJ » 13. sep 2016, 11:07

Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2016, 11:10

Ja, jeg saa godt nok kun en lille del af kampen grundet en babyalarm, men selv hvis Holger var saa daarlig i den kamp som hylekoret i kamptraaden mente, saa syntes jeg han har vist et habilt niveau i de andre kampe. Han har sine mangler i opspillet, og i tilbageloeb, men han virker samtidig fint forudseende, ok i hovedspillet, og saa goer han os farlige paa doedbolde. Hverken KP og BB har vist et mere stabilt, eller et hoejere niveau indtil videre (imho).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 13. sep 2016, 11:30

KJ skrev:Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....
En af de bedste er vist at tage munden for fuld. Nu er det 3. kamp i træk han ser skidt ud ved modstandernes enlige scoring. Han har vist det vi vidste han kunne, god med låget og god til at forsvare når vi står dybt. Han er enormt langsom, og vender som en færge, lidt á la Califf i sin tid. Samtidig virker han mildest talt ikke overbevisende med bolden.
Lad os se når vi nærmer os slutspillet, man kan da håbe at han spiller sig op. Men han skal bedømmes på det han er købt til at være - forsvarsspiller og synlig leder nede bagtil. Der er han (i bedste fald) hidtil sådan rimelig middel. Som KEP også var det i det sidste halve år her.

Jeg er godt nok spændt på kampen mod Lyngby. De ligger godt til os, og det eneste vi umiddelbart skal undgå er for mange direkte dueller med Jeppe Kjær. Den kontrabaserede opstilling med Basso alene ligger vel lige til højrebenet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 13. sep 2016, 11:38

KJ skrev:Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....
Holgersson har bestemt nogle kompetencer, men han har godt nok også nogle meget store svagheder hvilket senest kom til udtryk mod Brøndby. Jeg synes ikke at han har imponeret bortset fra at han allerede har scoret en del mål, derudover så tror jeg også at han kan få problemer mod Lyngby hvilket er en af årsagerne til at jeg foretrækker Blåbjerg i centerforsvaret.

David har uden tvivl læst os og skal nok få fortalt sine spillere at de skal løbe med vores forsvar og især få Jeppe Kjær isoleret overfor Holgersson, hvor svenskeren vil få store problemer da han er ret langsom.

Tja hvis vi havde spillet lidt bedre kunne vi sagtens have hentet point mod Brøndby, bedre var de altså ikke. Det var os der fik dem til at se ud som et hæderligt hold.
Jeg er enig i at de kommende tre kampe bliver en test (Lyngby, Viborg og Silkeborg). Rammer vi niveau så henter vi ni point, hvis ikke så kan vi sagtens sætte point til i alle tre kampe.

seamann

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af seamann » 13. sep 2016, 12:07

frederikshavneren skrev:
KJ skrev:Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....
Holgersson har bestemt nogle kompetencer, men han har godt nok også nogle meget store svagheder hvilket senest kom til udtryk mod Brøndby. Jeg synes ikke at han har imponeret bortset fra at han allerede har scoret en del mål, derudover så tror jeg også at han kan få problemer mod Lyngby hvilket er en af årsagerne til at jeg foretrækker Blåbjerg i centerforsvaret.

David har uden tvivl læst os og skal nok få fortalt sine spillere at de skal løbe med vores forsvar og især få Jeppe Kjær isoleret overfor Holgersson, hvor svenskeren vil få store problemer da han er ret langsom.

Tja hvis vi havde spillet lidt bedre kunne vi sagtens have hentet point mod Brøndby, bedre var de altså ikke. Det var os der fik dem til at se ud som et hæderligt hold.
Jeg er enig i at de kommende tre kampe bliver en test (Lyngby, Viborg og Silkeborg). Rammer vi niveau så henter vi ni point, hvis ikke så kan vi sagtens sætte point til i alle tre kampe.
Det fremhævede er alligevel fedt. Naturligvis sættes manden der er udset til at være leder i forsvaret ikke af pga en uheldig kamp. Det ville være dybt useriøst.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Kenneth K » 13. sep 2016, 12:28

Dén her kamp og de efterfølgende tre bliver, som jeg ser det, lidt en lakmusprøve på, hvad vi kan tillade os at have os af forhåbninger i år. Om vi vitterligt kan være bejler til en endelig top 6-placering, som jeg i hvert fald synes vil være rigtig flot, efter den åreladning af spillere, vi har været igennem, og nye spillere, der skal finde sig selv i vores spil.

Efter Lyngby venter Viborg hjemme, Silkeborg ude og SønderjyskE hjemme. Vil vi være en del af top 6, så skal der i hvert fald otte point på kontoen i de kampe.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gnu » 13. sep 2016, 12:43

På sidelinien får vi også en interessant duel om, hvem der kan rååwe de mest nordjyske gloser. Her bærer David nok favoritrollen, men man skal bestemt ikke afskrive Lars Søndergaard. Især hvis AaB spiller dårligt kan han få plads til at vise sit potentiale.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af AaB - Ølstykke » 13. sep 2016, 14:18

En spændende runde med flere kampe, hvor det er "Top mod Bund".
Hvis runden giver de forventede favoritsejre vil Top 7 tydeligt trække fra

Vigtigt at AaB kommer tilbage på sporet, og får en sejr i mandags kampen
Håber at alle spillere er til rådighed, og Flores/Ahlmann træder ind på deres "vante" pladser
Ellers er der vel ikke grund til udskiftninger?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af hje1980 » 13. sep 2016, 14:53

AaB - Ølstykke skrev:En spændende runde med flere kampe, hvor det er "Top mod Bund".
Hvis runden giver de forventede favoritsejre vil Top 7 tydeligt trække fra

Vigtigt at AaB kommer tilbage på sporet, og får en sejr i mandags kampen
Håber at alle spillere er til rådighed, og Flores/Ahlmann træder ind på deres "vante" pladser
Ellers er der vel ikke grund til udskiftninger?
ENIG... der skal ikke laves nogle dommedags ændringer på baggrund af EN kamp hvor vi tabte 1-0. Og så var kampen mod Brøndby heller ikke dårligere... jo vi brænder igen for mange chancer men selve spillet var i store dele kampen godt, med tempo variation som gjorde at Brøndby ikke kunne få sat deres pres ind.

Får vi sat spillet, så skal vi også nok få en sejr. Det er jeg ikke i tvivl om. Vi skal vise vi er et bedre hold end Lyngby og vi vil være med i toppen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hovedet » 14. sep 2016, 08:46

Kenneth K skrev:Dén her kamp og de efterfølgende tre bliver, som jeg ser det, lidt en lakmusprøve på, hvad vi kan tillade os at have os af forhåbninger i år. Om vi vitterligt kan være bejler til en endelig top 6-placering, som jeg i hvert fald synes vil være rigtig flot, efter den åreladning af spillere, vi har været igennem, og nye spillere, der skal finde sig selv i vores spil.

Efter Lyngby venter Viborg hjemme, Silkeborg ude og SønderjyskE hjemme. Vil vi være en del af top 6, så skal der i hvert fald otte point på kontoen i de kampe.
Jeg kan allerede nu garantere dig for, at vi ikke får 8 point i de 3 kampe ...

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af hje1980 » 14. sep 2016, 08:48

Hovedet skrev:
Kenneth K skrev:Dén her kamp og de efterfølgende tre bliver, som jeg ser det, lidt en lakmusprøve på, hvad vi kan tillade os at have os af forhåbninger i år. Om vi vitterligt kan være bejler til en endelig top 6-placering, som jeg i hvert fald synes vil være rigtig flot, efter den åreladning af spillere, vi har været igennem, og nye spillere, der skal finde sig selv i vores spil.

Efter Lyngby venter Viborg hjemme, Silkeborg ude og SønderjyskE hjemme. Vil vi være en del af top 6, så skal der i hvert fald otte point på kontoen i de kampe.
Jeg kan allerede nu garantere dig for, at vi ikke får 8 point i de 3 kampe ...
Det giver 12 point...

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af le Cid » 14. sep 2016, 08:59

Hovedet skrev:
Kenneth K skrev:Dén her kamp og de efterfølgende tre bliver, som jeg ser det, lidt en lakmusprøve på, hvad vi kan tillade os at have os af forhåbninger i år. Om vi vitterligt kan være bejler til en endelig top 6-placering, som jeg i hvert fald synes vil være rigtig flot, efter den åreladning af spillere, vi har været igennem, og nye spillere, der skal finde sig selv i vores spil.

Efter Lyngby venter Viborg hjemme, Silkeborg ude og SønderjyskE hjemme. Vil vi være en del af top 6, så skal der i hvert fald otte point på kontoen i de kampe.
Jeg kan allerede nu garantere dig for, at vi ikke får 8 point i de 3 kampe ...
Mon ikke Lyngby-kampen er en del af regnestykket? ;-)
Jeg ved godt det der med én kamp af gangen, og jeg ved også, at vi sjældent er så stabile over en længere periode... men det er ski da vildt, at man lige får 4 kampe i streg, hvor man er ret så stor favorit. Hvor kunne det altså bare være dejligt med 12 point der! Jeg tillader mig at drømme! :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Siiger » 14. sep 2016, 13:17

frederikshavneren skrev:
KJ skrev:Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....
Holgersson har bestemt nogle kompetencer, men han har godt nok også nogle meget store svagheder hvilket senest kom til udtryk mod Brøndby. Jeg synes ikke at han har imponeret bortset fra at han allerede har scoret en del mål, derudover så tror jeg også at han kan få problemer mod Lyngby hvilket er en af årsagerne til at jeg foretrækker Blåbjerg i centerforsvaret.
I forhold til kritikken af Holgersson (som er berettiget), så er det lidt kontroversielt, at erstatte ham med Blåbjerg, som om muligt var endnu ringere.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KME » 14. sep 2016, 14:32

seamann skrev:
frederikshavneren skrev:
KJ skrev:Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....
Holgersson har bestemt nogle kompetencer, men han har godt nok også nogle meget store svagheder hvilket senest kom til udtryk mod Brøndby. Jeg synes ikke at han har imponeret bortset fra at han allerede har scoret en del mål, derudover så tror jeg også at han kan få problemer mod Lyngby hvilket er en af årsagerne til at jeg foretrækker Blåbjerg i centerforsvaret.

David har uden tvivl læst os og skal nok få fortalt sine spillere at de skal løbe med vores forsvar og især få Jeppe Kjær isoleret overfor Holgersson, hvor svenskeren vil få store problemer da han er ret langsom.

Tja hvis vi havde spillet lidt bedre kunne vi sagtens have hentet point mod Brøndby, bedre var de altså ikke. Det var os der fik dem til at se ud som et hæderligt hold.
Jeg er enig i at de kommende tre kampe bliver en test (Lyngby, Viborg og Silkeborg). Rammer vi niveau så henter vi ni point, hvis ikke så kan vi sagtens sætte point til i alle tre kampe.
Det fremhævede er alligevel fedt. Naturligvis sættes manden der er udset til at være leder i forsvaret ikke af pga en uheldig kamp. Det ville være dybt useriøst.

Helt enig: Selvfølgelig er Holgersson selvskrevet mod Lyngby på trods af en mindre god kamp mod BIF...
:aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2016, 15:44

Siiger skrev:
frederikshavneren skrev:
KJ skrev:Du har da ret til din mening, men jeg synes Holgersson har været en af de bedste AaB'ere denne sæson. Han har reddet mange chancer i egen ende, og scoret mål der direkte har resulteret i 3 point. Ja, skidt kamp mod BIF, men alle var svage i den kamp, undtaget Nicolaj Larsen. Kæft stemningen vender hurtigt herinde.....

Alle kan tabe til BIF, men jeg ser Lyngby som en virkelig test af vores niveau. Kører vi dem over, eller må vi kæmpe for en uafgjort? Jeg er i tvivl om svaret....
Holgersson har bestemt nogle kompetencer, men han har godt nok også nogle meget store svagheder hvilket senest kom til udtryk mod Brøndby. Jeg synes ikke at han har imponeret bortset fra at han allerede har scoret en del mål, derudover så tror jeg også at han kan få problemer mod Lyngby hvilket er en af årsagerne til at jeg foretrækker Blåbjerg i centerforsvaret.
I forhold til kritikken af Holgersson (som er berettiget), så er det lidt kontroversielt, at erstatte ham med Blåbjerg, som om muligt var endnu ringere.
Blåbjerg spillede meget dårligt mod Brøndby, men trods han efterhånden har spillet på pladsen en del gange så er han ikke venstre back. At han spillede en dårlig kamp som back udelukker bestemt ikke at han kan gøre det godt i midterforsvaret

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2016, 15:56

Iflg. Nordjyske gennemførte Ahlmann og Flores en række løbe- og boldøvelser under dagens træning, Søndergaard udelukker ikke at de bliver klar til Lyngby kampen, umiddelbart mener han at Ahlmann er tættest på en klarmelding .

Børsting har åbenbart lidt problemer med et springerknæ, måske det er en del af forklaringen på nogle pauvre præstationer. Blåbjerg fik et slag over knæet mod Brøndby og er stadigvæk lidt mærket af det.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af 9800 » 14. sep 2016, 16:02

Jeg håber snart Flores er klar igen. Basso har været noget af en en mandshær, vores mål skyldes næsten altid enten ham eller dødbolde. Med Flores tror jeg vi får en tangent mere at spille på.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Spanky » 14. sep 2016, 16:15

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kara ... rs-og-AaB/

To dages karantæne til Holgersson... :S

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2016, 16:19

Spanky skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kara ... rs-og-AaB/

To dages karantæne til Holgersson... :S
Øh, ok. 2 gange rødt kort alligevel. Det skal vist statueres eksempler. Godt der ikke var nogen fra Brøndby eller FCK i denne uge, for så var DBU kommet i alvorligt bekneb.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar