Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hovedet » 19. sep 2016, 23:06

MrBangDK skrev:Hjemvendt fra Lyngby... Ren håndboldoplevelse på stadion. Musik ved udskiftning, skader etc.. Der manglede bare lidt klappepølser!
I øvrigt imponerende du kunne være tage tilbage mindre end en time efter slutfløjt. En Jeppe Curth herfra :thumbsup:

EDIT: Ok, du bor i København, ikke? hehe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2016, 23:08

Et er at tabe, noget andet er måden det sker på. Det er voldsomt skuffende at vi spillede så dårligt hvor vi knap nok kunne tæmme en badebold, det tekniske niveau som holdet igen viste er skræmmende dårligt. At vi derudover ikke skaber noget som helst i åbent spil er ganske enkelt for ringe.

Det var godt nok svært at se at det var en kamp fra landets bedste fodboldrække, spillet og de lidet inspirerende rammer med et så godt som tomt stadion var mest af alt en træningskamp værdig.

Jeg havde efterspurgt Blåbjerg i startopstillingen, men som alle andre så er jeg også skuffet over det han viste. Blåbjerg lagde ellers ud med et højt niveau i de første kampe som seniorspiller, han imponerede bl.a. i Europa og MO udtalte at Blåbjerg havde en fremtid på landsholdet. Siden hen er udviklingen stagneret/gået i stå og der er klart en risiko for at Blåbjerg bliver den næste i rækken som efter en række kampe viser sig ikke at have niveau (som Tranberg, Taz, Kortegaard, Schwartz, DC, Wichmann, Bruhn mv.)

Midt i al elendigheden er det ret vildt at vi kan slå et stort hul ned til 7. pladsen hvis resultaterne flasker sig i midtugen med følgende nøglekampe:

AaB - Viborg FF
AGF - Ikast
Lyngby BK - Brøndby

Med sejr til os samt udesejre i de øvrige opgør så kan vi lægge afstand på syv point til cuttet :)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 19. sep 2016, 23:11

Jeg kan huske så langt tilbage at LS var en idiot fordi Enevoldsen ikke var første mand på holdkortet, jeg kan også huske at LS var en idiot fordi Blåbjerg ikke spillede i stedet for KP ...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Pollack2 » 19. sep 2016, 23:31

Provst i Brovst skrev:Jeg kan huske så langt tilbage at LS var en idiot fordi Enevoldsen ikke var første mand på holdkortet, jeg kan også huske at LS var en idiot fordi Blåbjerg ikke spillede i stedet for KP ...
Jamen, det er da imponerende som du har din hukommelse intakt. Kan du så også huske, hvornår LS har vist handlekraft og beslutsomhed i en udfordrende situation, og hvor det har gjort en forskel?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hovedet » 19. sep 2016, 23:37

Buzz Killington skrev:En elendig forsvarsinsats hvilket dog i nogen grad kan tilskrives at vi laver store omrokeringer og stiller med to nye paa centrale pladser. Maehle syntes jeg nu gjorde det fint nok alt i alt, selvom han spiller med alt for stor risiko. Man kan godt se han har noget af det rigtige, men han skal lige vende sig til fysikken og tempoet. Maalet var hans. Ingen diskussion. PK var fungerer ikke rigtig offensivt paa venstre back, men det vidste vi allerede. Defensivt var PK vel ok. Blaabjerg.... er du sindsyg han startede elendigt. Selv helt upresset, smider han bolden til en Lyngbymand. Er det virkelig gaaet saa langt tilbage siden han brillerede mod Dinamo Zagreb? Kasper P. spillede fint, savner Holger og Ahlmann.

Lyngby stod langt tilbage, og kom i vejen for alt opspil gennem midtbanen. Vi formaar slet heller ikke at brede spillet ud til kanterne, hvorfor Meile og Flores bliver totalt glemt. Naar der endelig skete lidt, saa kom det fra floejene. Derudover mangler vi fart i det offensive spil fra baade Enevoldsen og Risgaard. Alt for meget stivbenethed, og alt for lidt bevaegelse. Midtbanen var et kaempe problem i dag, og vi formaaede slet ikke at spille os igennem til noget som helst.

Lortekamp. De andre kampe har vaeret ok, ikke fantastiske men helt ok. Den her var fandme daarlig.
Nu, du nævner Blaabjerg. Han var decideret fremragende i sin debutkamp mod en virkelig klassemodstander som Dynamo Zagreb i Europa Cuppen - for nu over to år siden! Siden har han fået masser af erfaring og hæver sig stort set aldrig over det middelmådige. Lidt det samme kan siges om Børsting, hvortil kommer Kasper P., som i mine øjne har været stabil. Ikke det helt store sus, men habilt superligaliganiveau. Og så hele striben, vi har sendt videre; Ahlmann, Bruhn, Rye og hvad de nu hedder.

Jeg savner simpelthen noget udvikling blandt de unge talenter, og at vi snart igen udvikler en virkelig profil. Det er efterhånden meget længe siden. I stedet oplever vi nærmest det modsatte; at de kontinuerligt falder i niveau i takt med erfaringen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 20. sep 2016, 00:06

Det var godt nok deprimerende idag på utroligt mange måder.

Thomas Enevoldsen: Han skal bare klappe totalt i om, at ville til udlandet og større klubber end AaB. Enevolsen har ih så store tanker om sig selv, men han gør sjældent en forskel på banen. Han er nu i gang med tredje sæson tilbage i AaB og har indtil videre spillet én, jeg gentager én god halvsæson som anden violin for en af ligaens bedste angribere i nyere tid. Det er simpelthen en skandale af en af vores dyreste og mest rutinerede spillere. Hvis Enevoldsen er for fornem til at kæmpe og gå forrest må han på bænken. Jeg hellere satse på Pohl nu hvor vi allerede er ved at genopbygge. Ene skal være den spiller der er central i vores offensiv, men han kan reelt sjældent sætte sig op til andet end de store kampe.

Kasper Risgård: Han er god til at se bister ud når det ikke kører, men han mangler i den grad at holde niveau. Han er ih så god til at snakke om, at der for mange unge spillere selvom de egentlig ikke har været overrepræsenteret. Det var meget symptomatisk, at Wûrtz idag forsøgte sig med et dybdeløb for at presse modstanderen.

Forsvaret: Det er blevet sagt 100 gange af alle herinde med en lille smule realitetssans og de ukritiske følgere af AaB har skudt det ned 100 gange. Vi mangler simpelthen kvalitet i det forsvar på flere pladser. Juryen er stadig ude med Holgersson, men det er i hvert fald nok en mand der skal have en makker der supplerer ham. Både Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg har vist nogle meget bekymrende tendenser i deres spil. Man må give Kasper P, at han har spillet et par gode kampe, men vi skal ikke mere end et par kampe tilbage før han også var en sikkerhedsrisiko hver gang. Vi ønsker alle Jakob Ahlman anno 2014 tilbage, men det er hamrende naivt at regne ham som en profil eller stabilt tilbage fra dag et taget i betragtning han har været ude i to sæsoner. Så har vi Patrick "skråt tilbage" Kristensen, som er en håbløs gardering på VB og ikke nogen god starter i højre side. Unge Mæhle laver en fejl idag, men de nye unge og deres manglende rutine er ikke vores største problem i det forsvar. Problemet, er at vi mangler kvalitet på tre ud af fire pladser (indtil vi kan regne Ahlmann som et stabilt kort). Ret beset bør vores forsvar hedde Ny, Holgersson, Ny, Ny/Ahlmann. Hverken Kasper P eller Blåbjerg er jo holdbare og Patrick trækker ikke det en 29 årig skal. Var han en 19 årig back der bare skulle ind og være stabil i første omgang var det fint, men Patrick er slet ikke der hvor vi kan forvente som en af de erfarne.

Lars Søndergaard: Hvad laver han idag? Jeg tror ret beset, at han var i vildrede om hvad han skulle gøre. Jeg havde nok flået Ene ud i pausen og smidt Pohl ind. Jeg ser trods alt meget hellere vi får gang i Pohl end håber på en tilfældighed fra den ret klodsede Grønning og Ene har ikke overbevist om noget som helst. Så havde jeg nok også prøvet med Sloth på banen. Jeg synes det der har fungeret bedst i år har været med Meillinger, Wurtz, Sloth og Risgård på midtbanen. Så havde jeg nok gået med Flores og Basso fremme. Problemet er selvfølgelig, at de to måske ikke passer så godt sammen som frontduo og en af dem så bør ned på kanten, hvor vi så vil miste Meillinger. Derudover mangler vi den angriber der virkelig har en "presence" inde i boksen. Der snakker jeg selvfølgelig ikke bare om at have en en mand stående derinde, men ham der kan gøre sig spilbar derinde og skaber plads til de andre samtidig med han er målbar. Kigger man på vores angriber har vi Grønning og Pohl, som er egentlige angribere, men meget ufærdige. Så har vi de tre "startere" Ene, Basso og Flores som alle mere er hængende angribere/offensivt midtbanespillere eller kanter. Det er en skæv fordeling - en af vores "startere" burde være en boksspiller.

Allan Gaarde: Vågn nu op og tilfør kvalitet til det forsvar. Åreladningen med Lasse, Dalsgaard, KEP og Thelander, hvor man reelt kun har hentet Holgersson som permanent løsning er ikke godt nok.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KJ » 20. sep 2016, 08:23

Blåbjergs indsats i går kan ganske enkelt ikke forsvares. Han fejlede og dumpede med et brag. Og det var vel egentligt bare kulminationen på to år med mange chancer i midterforsvaret, hvor han imidlertid endnu ikke har spillet en bare hæderlig kamp. Håber det her er et wake-up call til Gaarde.

Håber til gengæld at Mæhle får chancen på højre back resten af efteråret. Han er måske ikke den nye Dani Alves, men han har en fin fysik, er OK i hovedspillet og rimelig god til at gå med frem i banen. Og det gør ham 175% bedre en Patrik Kristensen under alle omstændigheder.

Smider vi lige så mange bolde væk mod Viborg, taber vi 0-4. Deble og Park løber fra Patrick, Blåbjerg og KP uden større problemer.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Martino » 20. sep 2016, 08:29

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/un ... for-meget/

Når man læser denne artikel, lyder det jo til at LS har set samme kamp som os andre. Hvorfor fanden bliver Ene og Risgård så ikke taget ud efter 55min når det er åbenlyst at det ikke fungerer??
Ene må og skal en tur på bænken og PK kan passende tage en tur på tribunen. Han skal ikke spille VB igen!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 20. sep 2016, 08:41

Martino skrev:http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/un ... for-meget/

Når man læser denne artikel, lyder det jo til at LS har set samme kamp som os andre. Hvorfor fanden bliver Ene og Risgård så ikke taget ud efter 55min når det er åbenlyst at det ikke fungerer??
Ene må og skal en tur på bænken og PK kan passende tage en tur på tribunen. Han skal ikke spille VB igen!

Kunne evt. (og her gaetter jeg bare) vaere fordi at vi ikke havde nogen klare erstatninger paa baenken.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af gravballe » 20. sep 2016, 08:45

Efter at have sovet på kampen igår, har mit manager gen bestemt sig for følgende:

- Mæhle på hb.. hvis man tror på ham så giv ham chancen.. han laver en fejl, men Blåbjerg laver 4, der let kunne have kostet mål alle sammen. Der imod kom han frem til mange gode ting offensivt.. giv ham nogle flere kampe tak!

- Venstre.. Danny Gortoer, han er vist fri? alternativt så har Blåbjerg gjort det ok her, selv om han ikke skaber så meget. Vores spil er baseret på offensive backe, og når de ikke er offensive, så går vores spil i stå, og dynamikken forsvinder..

- Ene skal en tur på bænken, samme skal Risgaard...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 20. sep 2016, 08:49

gravballe skrev:Efter at have sovet på kampen igår, har mit manager gen bestemt sig for følgende:

- Mæhle på vb.. hvis man tror på ham så giv ham chancen.. han laver en fejl, men Blåbjerg laver 4, der let kunne have kostet mål alle sammen. Der imod kom han frem til mange gode ting offensivt.. giv ham nogle flere kampe tak!

- Højre Back.. Danny Gortoer, han er vist fri? alternativt så har Blåbjerg gjort det ok her, selv om han ikke skaber så meget. Vores spil er baseret på offensive backe, og når de ikke er offensive, så går vores spil i stå, og dynamikken forsvinder..

- Ene skal en tur på bænken, samme skal Risgaard...
Billede

:aabfan:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FIDEL » 20. sep 2016, 09:05

Under alle omstændigheder skal posen rystes inden Viborg kampen! Og Pohl bør vel starte inde sammen med Basso, selvom han nok ikke har luft til 90 min.
Yderligere så skal LS lade Sloth få chancen, da der mangler energi og vilje på midtbanen.

Jeg håber Mæhle får chancen igen. Om ikke andet så for at styrke os på de defensive dødbolde, hvor PK er dødvægt.

Jeg tror desværre ikke, at LS er en særlig inspirerende træner, og jeg tror faktisk, at vi skal ned og ramme bunden i flere kampe før LS er truet. Men hvis det er det der skal til, så lad det bare ske nu!! Så kan vi få en ny træner og måske komme i top6 alligevel.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af gravballe » 20. sep 2016, 09:16

Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:Efter at have sovet på kampen igår, har mit manager gen bestemt sig for følgende:

- Mæhle på vb.. hvis man tror på ham så giv ham chancen.. han laver en fejl, men Blåbjerg laver 4, der let kunne have kostet mål alle sammen. Der imod kom han frem til mange gode ting offensivt.. giv ham nogle flere kampe tak!

- Højre Back.. Danny Gortoer, han er vist fri? alternativt så har Blåbjerg gjort det ok her, selv om han ikke skaber så meget. Vores spil er baseret på offensive backe, og når de ikke er offensive, så går vores spil i stå, og dynamikken forsvinder..

- Ene skal en tur på bænken, samme skal Risgaard...
Billede

:aabfan:
Ups.... :)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 20. sep 2016, 09:28

FIDEL skrev:
Jeg tror desværre ikke, at LS er en særlig inspirerende træner, og jeg tror faktisk, at vi skal ned og ramme bunden i flere kampe før LS er truet. Men hvis det er det der skal til, så lad det bare ske nu!! Så kan vi få en ny træner og måske komme i top6 alligevel.
Kan det virkelig være rigtigt at sådan en kamptråd skal degenerere til unuanceret jammer og hysteri efter to nederlag?

Hvor er opbakningen til AaB og troen på vores fælles projekt blevet af? Hvorfor skal det hele tiden handle om at hælde lort ud over vores unge drenge eller hvorfor vi ikke fyrer trænere og jeg-ved-ikke-hvad.

Puha, det er blevet det rene facebook herinde efterhånden. Stram op, venner!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KJ » 20. sep 2016, 09:43

Yankee, hvad har vi haft kurs mod de sidste 8-9 måneder? Vi har spillet elendigt... Og spilkonceptet er i bedste fald uklart.

Jeg har stor respekt for at vi (angiveligt) vil spille det samme system i superligaen og på ungdomsholdene, men når vi nu skiftevis har en højre og venstre back, som er langsommere end en snegl har fysik som en 7-årig pigespejder, må vi fravige spillestilen. Flores blev vel ikke sat op af Patrick Kristensen én eneste gang...?

Jeg håber, at Lars Søndergaards mange roser til Mæhle er en intro til en bænkeplads til Patrick Kristensen....

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af hje1980 » 20. sep 2016, 10:52

KJ skrev:Yankee, hvad har vi haft kurs mod de sidste 8-9 måneder? Vi har spillet elendigt... Og spilkonceptet er i bedste fald uklart.

Jeg har stor respekt for at vi (angiveligt) vil spille det samme system i superligaen og på ungdomsholdene, men når vi nu skiftevis har en højre og venstre back, som er langsommere end en snegl har fysik som en 7-årig pigespejder, må vi fravige spillestilen. Flores blev vel ikke sat op af Patrick Kristensen én eneste gang...?

Jeg håber, at Lars Søndergaards mange roser til Mæhle er en intro til en bænkeplads til Patrick Kristensen....
Det nuværende hold skal ikke ligge til last om hvordan spillet var FØR denne sæson.

AaB har meldt ud at denne sæson er sæson 1 i genopbygningen af det næste mesterhold. Så lad os holde os til det når der skal gives kritik og ros.
Så det hele skal sammenlignes med hvordan tingene så ud fra den 1. juli og frem. Her ser jeg et hold der stadig har områder hvor holdet skal blive klart bedre og de automatiske aftaler stadig ikke sidder i skabet.
Kunne man forvente dette allerede nu efter 3 måneder - NEJ.
Har man fået givet de nye unge mulighederne for at komme ind omkring holdet - JA
- Er dette positivt for dette kommende mesterhold - JA for helvede
Har pointhøsten været godkendt so fa - JA
Har spillet være godkendt - NEJ
- Er dette tilfredsstillende - nej selvfølgelig ikke, men det skal nok komme som holdet bliver bedre og bedre spillet sammen.
Er truppen optimal - NEJ
- havde man forventet dette i det nye år 1 - Nej det håber jeg ikke man havde forventet. Den brede holdet mangler nu, er det som de unge skal skabe over de næste 1-2 år krydret med forstærkninger udefra over de næste 1-2 år.
- Bør man fremskynde dette - NEJ. Vi har ikke pengene til dette i ET vindue og de unge skal også have plads i truppen til at udvikle sig til et mesterhold.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FIDEL » 20. sep 2016, 10:56

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Jeg tror desværre ikke, at LS er en særlig inspirerende træner, og jeg tror faktisk, at vi skal ned og ramme bunden i flere kampe før LS er truet. Men hvis det er det der skal til, så lad det bare ske nu!! Så kan vi få en ny træner og måske komme i top6 alligevel.
Kan det virkelig være rigtigt at sådan en kamptråd skal degenerere til unuanceret jammer og hysteri efter to nederlag?

Hvor er opbakningen til AaB og troen på vores fælles projekt blevet af? Hvorfor skal det hele tiden handle om at hælde lort ud over vores unge drenge eller hvorfor vi ikke fyrer trænere og jeg-ved-ikke-hvad.

Puha, det er blevet det rene facebook herinde efterhånden. Stram op, venner!
Jeg hælder ikke lort ud over vores unge drenge. Skal der hældes lort ud, så må det blive ud over de etablerede, som spiller som en pose lort...!
Jeg har ligesom ekstremt mange AaB fans ikke nok tiltro til at LS er den rette mand i sædet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. sep 2016, 16:19

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Jeg tror desværre ikke, at LS er en særlig inspirerende træner, og jeg tror faktisk, at vi skal ned og ramme bunden i flere kampe før LS er truet. Men hvis det er det der skal til, så lad det bare ske nu!! Så kan vi få en ny træner og måske komme i top6 alligevel.
Kan det virkelig være rigtigt at sådan en kamptråd skal degenerere til unuanceret jammer og hysteri efter to nederlag?

Hvor er opbakningen til AaB og troen på vores fælles projekt blevet af? Hvorfor skal det hele tiden handle om at hælde lort ud over vores unge drenge eller hvorfor vi ikke fyrer trænere og jeg-ved-ikke-hvad.

Puha, det er blevet det rene facebook herinde efterhånden. Stram op, venner!
Enig. Jammer, hysteriske tilsvininger af egne spillere, og en konstant ubønhørlig jagt på nye syndebukke, er efterhånden så meget hverdag herinde at det bliver ligegyldigt og tåkrummende. Særligt kamptrådene er ofte så fyldt med pinligheder at de nærmest ikke burde være offentligt tilgængelige. En smule saglighed og nogenlunde menneskelig behandling af vore egne spillere er vel det mindste man kan forlange.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 21. sep 2016, 09:09

KJ skrev:Yankee, hvad har vi haft kurs mod de sidste 8-9 måneder? Vi har spillet elendigt... Og spilkonceptet er i bedste fald uklart
Vi har haft gang i en kæmpemæssig nedrivning og genopbygning hvor vi har skiftet et halvt hold ud.

Personligt kan jeg ikke få øje på mere end 2-3 hold, der har spillet klart bedre end os i denne sæson, så jeg er meget tilfreds med den sportslige udvikling.

Spilkonceptet kan vi ikke udføre når vi ikke har nogle kvalitetsspillere på de to backpositioner. Det har Lars så taget konsekvensen af og justeret på vores gameplan så vi tjener point selvom vi har to gabende huller på holdet, der begrænser vores spil i alvorlig grad. Det er selvfølgelig lidt kynisk og kortsigtet at gå over til at spille mere direkte og kontrabaseret, men jeg kan ikke se hvad ellers Lars skulle have gjort.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FIDEL » 21. sep 2016, 13:00

Yankee skrev:
KJ skrev:Yankee, hvad har vi haft kurs mod de sidste 8-9 måneder? Vi har spillet elendigt... Og spilkonceptet er i bedste fald uklart
Vi har haft gang i en kæmpemæssig nedrivning og genopbygning hvor vi har skiftet et halvt hold ud.

Personligt kan jeg ikke få øje på mere end 2-3 hold, der har spillet klart bedre end os i denne sæson, så jeg er meget tilfreds med den sportslige udvikling.

Spilkonceptet kan vi ikke udføre når vi ikke har nogle kvalitetsspillere på de to backpositioner. Det har Lars så taget konsekvensen af og justeret på vores gameplan så vi tjener point selvom vi har to gabende huller på holdet, der begrænser vores spil i alvorlig grad. Det er selvfølgelig lidt kynisk og kortsigtet at gå over til at spille mere direkte og kontrabaseret, men jeg kan ikke se hvad ellers Lars skulle have gjort.

Du har ret i, at det faktisk er fornuftigt at skifte spillestilen lidt. Dog er vi ikke stærke nok defensivt til at stå kompakt og spille på omstillinger.
Holgersson passer dog glimrende som type til at spille på omstillinger.

Dog har vi så det problem, at der er købt spillere ind med tanke på spillestilen, som AaB gerne vil udføre..


F.eks. er Meilinger ikke en kantspiller, der har særlig meget fart og energi i sit spil. Han fungerer bedst når han trækker ind i banen. Desuden kommer han til kort i fysiske kampe med meget duelspil, medmindre AaB får sat spillet og styrer kampen.
Men Meilinger er vigtig i særligt hjemmekampene imod de mindre hold, som f.eks. Viborg imorgen.

Flores har vi ikke set meget til, men jeg tror fuldt og fast på, at han er en fin omstillingsspiller, da han er god og hurtig med bolden.

Besvar