Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 23. sep 2016, 16:24

Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Fritz » 23. sep 2016, 16:41

frederikshavneren skrev:Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso
Würtz i karantæne. Så mon ikke det bliver Sloth ved siden af Risgård og Pohl ved siden af Basso igen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 23. sep 2016, 17:02

Fritz skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso
Würtz i karantæne. Så mon ikke det bliver Sloth ved siden af Risgård og Pohl ved siden af Basso igen.
Ups det havde jeg glemt

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hovedet » 23. sep 2016, 17:04

frederikshavneren skrev:Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso
Hvad er egentlig pixelerede sæder, og hvordan påvirker de det optiske udtryk? Altså for stadion til at se mindre tomt ud, hvad jeg formoder er formålet med dem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2016, 17:28

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso
Hvad er egentlig pixelerede sæder, og hvordan påvirker de det optiske udtryk? Altså for stadion til at se mindre tomt ud, hvad jeg formoder er formålet med dem.
http://www.stadiumguide.com/wp-content/ ... alade1.jpg

Et eksempel er her. Man har det flere steder i Portugal, såvidt jeg har erfaret, og de forskellige farver får stadion til at se mere levende, eller fyldt ud på TV. Jeg husker da Brøndby spillede mod Sporting, der så stadion ret fyldt ud, og det var først da kameraet gik tættere på sæderne at man kunne se der rent faktisk ikke var særligt mange mennesker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hovedet » 23. sep 2016, 23:41

jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso
Hvad er egentlig pixelerede sæder, og hvordan påvirker de det optiske udtryk? Altså for stadion til at se mindre tomt ud, hvad jeg formoder er formålet med dem.
http://www.stadiumguide.com/wp-content/ ... alade1.jpg

Et eksempel er her. Man har det flere steder i Portugal, såvidt jeg har erfaret, og de forskellige farver får stadion til at se mere levende, eller fyldt ud på TV. Jeg husker da Brøndby spillede mod Sporting, der så stadion ret fyldt ud, og det var først da kameraet gik tættere på sæderne at man kunne se der rent faktisk ikke var særligt mange mennesker.
Ok, mange tak. Ja, kan faktisk godt se, at det i et vist omfang kan skjule manglende tilskuere, når sæderne ser sådan ud.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Simon » 25. sep 2016, 08:18

jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag bliver forhåbentlig sidste gang vi gæster Superligaens ringeste stadion. Silkeborg er ved at opføre nyt stadion men det nye stadion bliver ikke meget bedre end det eksisterende, de installerer kunstgræs og har også overvejet 'pixelerede sæder' (hedder sikkert noget andet, det er et optisk trick for at stadion ikke skal se gabende tomt ud).

Der venter utvivlsomt endnu en tæt kamp, men selvfølgelig skal vi kunne besejre oprykkerne.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Sloth
Basso
Hvad er egentlig pixelerede sæder, og hvordan påvirker de det optiske udtryk? Altså for stadion til at se mindre tomt ud, hvad jeg formoder er formålet med dem.
http://www.stadiumguide.com/wp-content/ ... alade1.jpg

Et eksempel er her. Man har det flere steder i Portugal, såvidt jeg har erfaret, og de forskellige farver får stadion til at se mere levende, eller fyldt ud på TV. Jeg husker da Brøndby spillede mod Sporting, der så stadion ret fyldt ud, og det var først da kameraet gik tættere på sæderne at man kunne se der rent faktisk ikke var særligt mange mennesker.
Farverne på sæderne har faktisk en meget god effekt...

Men nu til det vigtige:

Jeg tror (håber) på følgende start 11´er

Larsen

Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Sloth - Risgård - Flores
Basso - Pohl

Selvom om Blåbjerg, mildest talt ikke har spillet prangende på det seneste, er PK IKKE at foretrække på VB.
Flores spillede heller ikke hans bedste kamp senest, men har stadig vist kvaliteter i de foregående kampe der berettiger ham til plads blandt de startende 11.
I front giver en Basso sig selv, idet han er kreativ og chanceskabende (halter en del efter i afslutningerne). Alternativet til Ene er i mine øjne en Pohl og hvis ikke snart at Ene finder sit gamle jeg, står en Pohl også foran ham i køen.

Jeg tror på en 0-2

God kamp folkens

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af FIDEL » 25. sep 2016, 10:35

Jeg synes Basso skal en tur på bænken, og erstattes af Børsting, som tager Flores plads . Så et angreb med Flores og Pohl.
Pt synes jeg bare at Basso skader mere end han gavner...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 25. sep 2016, 10:53

FIDEL skrev:Jeg synes Basso skal en tur på bænken, og erstattes af Børsting, som tager Flores plads . Så et angreb med Flores og Pohl.
Pt synes jeg bare at Basso skader mere end han gavner...
Pt som i sidste kamp eller hvad? Han har da mig bekendt vaeret vores farligste spillere i naesten alle kampe indtil da. Hvis du vil skifte nogen ud fra dagsformen saa boer Flores vaere en langt stoerre kandidate til en baenkplads (hvilket dog ogsaa ville vaere tosset da han netop skal bruge kamptraening).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hanga » 25. sep 2016, 10:56



Jeg kan godt li Basso, men jeg ser ham stadig mest som en "joker" man kan smide ind, hvis der skal ske noget. Han skaber rigtig meget uro, især for modstanderne, men også lidt i vores eget spil. Han er simpelthen så uskolet at det er svært for os at bygge nogle spillemønstre op. Samtidig mangler han virkelig meget slutprodukt.
Måske er tidspunktet ikke den rigtige, nu hvor Ene ikke er klar. I så fald må han få pladsen ved siden af Flores i angrebet - men så frygter jeg bare at angrebet bliver for flagrende (et problem vi generelt har haft). Jeg vil gerne se Flores på top, hvor han spillede en rigtig fin kamp mod AGF. Vi får ham pt. for lidt med i spillet på venstrekanten, så der har LS noget arbejde foran sig på træningsbanen. Det kan også være Grønning i stedet for Pohl, så vi har en boksspillertype på holdet. Det kunne også være godt for Grønning lige at få sit superligamål, for ellers har hans start som senior jo været glimrende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af white splash » 25. sep 2016, 11:00

Hanga skrev:

Jeg kan godt li Basso, men jeg ser ham stadig mest som en "joker" man kan smide ind, hvis der skal ske noget. Han skaber rigtig meget uro, især for modstanderne, men også lidt i vores eget spil. Han er simpelthen så uskolet at det er svært for os at bygge nogle spillemønstre op. Samtidig mangler han virkelig meget slutprodukt.
Måske er tidspunktet ikke den rigtige, nu hvor Ene ikke er klar. I så fald må han få pladsen ved siden af Flores i angrebet - men så frygter jeg bare at angrebet bliver for flagrende (et problem vi generelt har haft). Jeg vil gerne se Flores på top, hvor han spillede en rigtig fin kamp mod AGF. Vi får ham pt. for lidt med i spillet på venstrekanten, så der har LS noget arbejde foran sig på træningsbanen. Det kan også være Grønning i stedet for Pohl, så vi har en boksspillertype på holdet. Det kunne også være godt for Grønning lige at få sit superligamål, for ellers har hans start som senior jo været glimrende.
Würtz har jo karantæne
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hanga » 25. sep 2016, 11:04

white splash skrev:
Hanga skrev:

Jeg kan godt li Basso, men jeg ser ham stadig mest som en "joker" man kan smide ind, hvis der skal ske noget. Han skaber rigtig meget uro, især for modstanderne, men også lidt i vores eget spil. Han er simpelthen så uskolet at det er svært for os at bygge nogle spillemønstre op. Samtidig mangler han virkelig meget slutprodukt.
Måske er tidspunktet ikke den rigtige, nu hvor Ene ikke er klar. I så fald må han få pladsen ved siden af Flores i angrebet - men så frygter jeg bare at angrebet bliver for flagrende (et problem vi generelt har haft). Jeg vil gerne se Flores på top, hvor han spillede en rigtig fin kamp mod AGF. Vi får ham pt. for lidt med i spillet på venstrekanten, så der har LS noget arbejde foran sig på træningsbanen. Det kan også være Grønning i stedet for Pohl, så vi har en boksspillertype på holdet. Det kunne også være godt for Grønning lige at få sit superligamål, for ellers har hans start som senior jo været glimrende.
Würtz har jo karantæne
Jeg tager lige en kop kaffe mere...

Nå men så må Basso på top og Flores ned på kanten alligevel, og så Sloth ind centralt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Halil » 25. sep 2016, 11:29

Må Helenius spille eller har AaB lavet en klausul der siger, at han ikke må spille imod AaB?

Ligesom det er set i England og Spanien.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af AnyFellow » 25. sep 2016, 13:05

Halil skrev:Må Helenius spille eller har AaB lavet en klausul der siger, at han ikke må spille imod AaB?

Ligesom det er set i England og Spanien.
Jeg mener ikke den slags klausuler er gyldige i dag.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Kunji » 25. sep 2016, 13:12

Magnus Christensen deltager på 'det rigtige hold' i stedet for Sloth til træningen i dag jf. Twitter.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 25. sep 2016, 13:18

Kunji skrev:Magnus Christensen deltager på 'det rigtige hold' i stedet for Sloth til træningen i dag jf. Twitter.
Saa bliver det vel Rissi paa den defensive og MC paa den fremskudte, da Magnus ikke har fysikken til den rolle. Risgaard mangler til gengaeld en ordenlig arbejdsradius, saa vi kommer nok ikke til at saette os alt for haardt paa midtbanen. Jeg forstaar ikke hvis Sloth ikke faar pladsen. Hans fysiske form er jo ok, det er kampformen der mangler. Den faar han ikke af at sidde paa baenken. Hvis MC simpelthen bare er foran, saa er Sloth vaek til vinter. Ingen grund til at samle paa en dyr spiller i den alder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Kunji » 25. sep 2016, 13:37

Det bliver Magnus. Det bekræfter Søndergaard på nordjyske.dk nu.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hanga » 25. sep 2016, 14:10

Man forstår godt hvis Sloth er frustreret når en nyoprettet u19 spiller står foran ham. Men altså, han må ganske enkelt ikke præstere tilstrækkeligt til træning og/eller for reserveholdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Martin Bak » 25. sep 2016, 14:13

Hold nu kæft .... Jeg under bestemt Magnus Christensen pladsen, men det er efterhånden tragikomisk , at vi har en træner som nærmest af princip fravælger rutinerede spillere som har gjort det godt- Ene er blevet kørt i sænk af Søndergaard i en sådan grad at han har mistet selvtilliden på banen, når han får chancen - og nu er det så sloths tur... Allan Gaarde , det er nu, at du skal visedig som en mand med nosser - i Søndergaards kontrakt står der bla at han skal stille stærkeste hold (standard i trænerkontrakter) - det er ikke urimeligt at påstå at Søndergaard misligholder kontrakten med de valg han foretager sig
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gentleman Finn » 25. sep 2016, 14:28

Jeg ved Sloth har beklaget sig lidt men han må bide tænderne sammen og tage de minutter han kan få her i starten. Magnus har overrasket mig positivt, det har stort set alle vi rykkede op, lur mig om ikke sloth får en god halv time. Fremadrettet har vi et aldrende maskinrum, så han får alle muligheder for at tilkæmpe sig en plads. Men hvis Søndergaard mener Magnus står foran lige nu så er den ikke længere

Besvar