Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Sauer » 26. sep 2016, 21:06

5-3. Av. Tror ikke på, at Lars Søndergaards job er i reel fare, før vi ligger og roder rundt langt nede i nederste halvdel. Men jeg begynder at håbe på det. Og at man i ledelsen allerede har gjort sig tanker om, hvilke lederkapaciteter som render rundt uden et job for tiden.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Califfen » 26. sep 2016, 21:07

Funky skrev:
Califfen skrev:
NIN skrev:Helenius: Jeg er helt fri der inde, der er ingen der dækker mig op.
Yep, Holgersson snorksover inde på midten. Pinlig præstation af vores klart mest rutinerede og profilerede forsvarsspiller
Måske han bare er overmatchet i forhold til det niveau, han kommer fra.
Det tror jeg desværre du har meget ret i.

Rystende så skidt han har set ud på det sidste

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Nitten » 26. sep 2016, 21:07

Hvorfor pokker fighter vi overhovedet ikke til sidst
Ja vi var bagud med to med kort tid igen men vi havde jo trods alt scoret 3 så deres forsvar var jo til at tale med.
Jeg tror desværre bare at holdet viser lige præcis den indstilling som vores trænerteam. Totalt opgivende og handlingslammet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Funky » 26. sep 2016, 21:10

Califfen skrev:
Det tror jeg desværre du har meget ret i.

Rystende så skidt han har set ud på det sidste
Er jeg den eneste, som tænker "Zwijnenberg"? Det her er jo værre end jeg husker den kære hollænder præstere! Ham australieren vi havde rendende var også bedre,selv om han jævnligt kostede mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af troelsh » 26. sep 2016, 21:15

Jeg fatter ikke man stadig ikke tør bruge bytiqi, det kan jo ikke blive dårligere end hvad Blåbjerg og Patrick leverer på den position....

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hovedet » 26. sep 2016, 21:15

Vi skal sætte pris på vores gode start, for vi er på vej ind i en af disse perioder, hvor stort set intet fungerer. Og vores dårlige perioder er gerne meget lange og seje, så vi har virkelig behov for disse små korte opblussener, hvor vi erobrer en hulens bunke point.

Vi har simpelthen ikke et særligt godt hold og kan slet ikke undvære profiler som Würtz og Ahlmann. Indtil videre tyder det på, at vores nyindkøb ikke holder niveau, og det har vi ikke råd til. Med vores transferbudget skal der simpelthen rammes plet, når vi køber spillere.

Vi har fået 3 point i de sidste 4 kampe og har generelt været overmatchet af vores modstandere. Det bliver ikke noget kønt efterår, men kan vi lige holde skindet på næsen, kan vi ligge nogenlunde til i forhold til 6. pladsen. Og så skal vi formentlig i gang med endnu en genopbygning, når vintervinduet åbner.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Funky » 26. sep 2016, 21:19

Hovedet skrev:Vi skal sætte pris på vores gode start, for vi er på vej ind i en af disse perioder, hvor stort set intet fungerer. Og vores dårlige perioder er gerne meget lange og seje, så vi har virkelig behov for disse små korte opblussener, hvor vi erobrer en hulens bunke point.

Vi har simpelthen ikke et særligt godt hold og kan slet ikke undvære profiler som Würtz og Ahlmann. Indtil videre tyder det på, at vores nyindkøb ikke holder niveau, og det har vi ikke råd til. Med vores transferbudget skal der simpelthen rammes plet, når vi køber spillere.

Vi har fået 3 point i de sidste 4 kampe og har generelt været overmatchet af vores modstandere. Det bliver ikke noget kønt efterår, men kan vi lige holde skindet på næsen, kan vi ligge nogenlunde til i forhold til 6. pladsen. Og så skal vi formentlig i gang med endnu en genopbygning, når vintervinduet åbner.
Jeg synes vi ærligt kan sige, at vi har ægte kvalitet på midtbanen, og en række spændende navne i angrebet, men forsvaret er jo helt væk. Jeg gentager: KP og Blåbjerg spillede faktisk bedre sammen end når Holgersson er på banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 21:20

troelsh skrev:Jeg fatter ikke man stadig ikke tør bruge bytiqi, det kan jo ikke blive dårligere end hvad Blåbjerg og Patrick leverer på den position....
Han er stadig ungdomsspiller. Drop nu det pjat med, at er man fundet værdig til en kontrakt, så er man også god nok til Superligaen.

Fejlen er, at vi ikke for længst har fundet kvalificerede erstatninger for decideret ringe startere.

Magnus Christensen kan ikke lastes for meget i dag, men ligesom Abildgaard sidste år, så bliver bolden flyttet rundt i en uendelighed. Han er ikke god nok til at starte inde endnu. Der er simpelthen nødt til at komme noget mere fra den midtbane end alibispil.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Kristian » 26. sep 2016, 21:21

Mephisto2 skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Ud af dagens 11 startere skal følgende vel ud, hvis man kunne tænke forfra og have et tophold:

Larsen
Kristensen
Pedersen
Blåbjerg
Christensen
Pohl

Og som boblere:
Holgersen
Flores
Bassogog

Dybest set er der altså alt for mange dårlige spillere, der aldrig kommer til at slå til.
Ja godaw hvor er det indlæg dog genialt. Hold da fast.
Lad os starte manager op og gå amok med en gang sugar daddy.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 21:22

Funky skrev:
Jeg synes vi ærligt kan sige, at vi har ægte kvalitet på midtbanen, og en række spændende navne i angrebet, men forsvaret er jo helt væk. Jeg gentager: KP og Blåbjerg spillede faktisk bedre sammen end når Holgersson er på banen.
Lige nu virker din egen underskrift i hvert fald længere væk end nogensinde. Tænk sig, at det ikke skulle tage mere end ansættelsen af den mest leverpostejsagtige træner man overhovedet kunne finde.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Forza » 26. sep 2016, 21:28

Vi møder en oprykker der spiller en middel kamp. Til deres held møder de bare en modstander der sejler fuldstændigt.

Augu og Friis på sidelinjen har ingen gejst eller gnist! Og Friis lyder decideret tabt bag en vogn hver gang han bliver interviewet. Hold op hvor er Kuhn savnet på den front. Håber han snart får en fyreseddel i Sverige så vi kan hente ham hjem (istedet for Søndergaard).

Vi har en forsvarskæde der kandiderer kraftigt til at være den dårligste og tyndeste i hele ligaen. Vores midtbane har store problemer med at kombinere sig frem til noget som helst, vores målmand er notorisk ustabil og vi er umådelig lette at læse.

På trods af pointhøsten indtil videre i sæsonen er godkendt har vores indsatser virkelig ikke været gode.

Det bliver et sejt træk at rette ud i disse problemer....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Pippo » 26. sep 2016, 21:28

Når man ser, hvordan SønderjyskE er gået fra at ligge i bunden sæson efter sæson under Lars Søndergaard, til at spille sprudlende fodbold med succes både i Suppen og Europa i samme øjeblik, som Søndergaard var væk - ja, så kan man da med rette stille spørgsmålstegn ved Lars Søndergaards trænerevner. Især når man ser, hvordan holdet spiller defensivt og fuldstændig uden gejst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Funky » 26. sep 2016, 21:29

Gamen skrev:
Funky skrev:
Jeg synes vi ærligt kan sige, at vi har ægte kvalitet på midtbanen, og en række spændende navne i angrebet, men forsvaret er jo helt væk. Jeg gentager: KP og Blåbjerg spillede faktisk bedre sammen end når Holgersson er på banen.
Lige nu virker din egen underskrift i hvert fald længere væk end nogensinde. Tænk sig, at det ikke skulle tage mere end ansættelsen af den mest leverpostejsagtige træner man overhovedet kunne finde.
Jeg mener nu heller ikke, at det bare er LS' skyld. Vi har slet ikke offensiv (eller defensiv....) power på vores backs længere - og der var vi liga-førende en overgang. Wurtz kan vi åbenbart ikke undvære. KEP er ikke blevet vekslet til en bedre spiller. Så kan du krydre med formsving hos Larsen og angriberne, men det er på backs og i centerforsvaret (og i dag på Wurtz-pladsen) at lorten ligger begravet. Sad to say.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Mephisto2 » 26. sep 2016, 21:32

Kristian skrev:
Mephisto2 skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Ud af dagens 11 startere skal følgende vel ud, hvis man kunne tænke forfra og have et tophold:

Larsen
Kristensen
Pedersen
Blåbjerg
Christensen
Pohl

Og som boblere:
Holgersen
Flores
Bassogog

Dybest set er der altså alt for mange dårlige spillere, der aldrig kommer til at slå til.
Ja godaw hvor er det indlæg dog genialt. Hold da fast.
Lad os starte manager op og gå amok med en gang sugar daddy.
Er med på, det er ønsketænkning. Men holdet er spiller for spiller simpelthen ret ringe for tiden, fordi man stædigt har holdt fast i spillere under den krævede standard eller undladt at finde gode afløsere. Og nu er massen af dårlige spillere simpelthen for stor.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af KJ » 26. sep 2016, 21:33

Blåbjerg er vel en af de få spillere, jeg kan huske i AaB, som jeg faktisk synes bliver dårligere og dårligere. Idag var en ny regulær katastrofe - til trods for målet. Hans timing og beslutninger er horrible. Jeg tror, han skulle tage på en 6 måneders jordomrejse og starte på en frisk på DS-holdet. Lige nu er han blottet for alt, der er godt. Hvad HELVEDE sker der for, at han ved 4-3 målet står og glor på bolden, der ikke er i nærheden af at ryge ud.

Flores og Bassogog ville muligvis have godt af en tur på bænken. Bassogog var stærk de første 5-6 kampe, men virker lidt slidt.

Sloth gjorde det fint, og han må gerne få Flores' plads næste gang. Pohl gør det også godt, men lider under ikke-eksisterende back-bistand.

Har Lars Søndergaard styr på det? Næ... Skulle vi finde en anden træner? Måske! Men hvem gider træne AaB - med alt det indebærer af begrænset transferbudget og massiv satsning på egne talenter? Thomas Frank? I dunno.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af andreasaab89 » 26. sep 2016, 21:36

Vores klart største problem siden vi solgte Dalsgaard og ahlman blev evighedsskadet er at vi spiller uden backs
Man kan godt få PK typer der bare stiller sig ned på linje med stopperne
Men hele AaB strategi og spil er bygget op omkring gode offensive backs .. Derfor er det et kæmpe problem at vi med ahlmann ude har ansolut ingen back kvalitet

Det er efter min mening også det som dræber resten af holdet.. Når kanterne ikke får backs i overlap bliver de hæmmet , når forsvaret og midtbanen ikke har brede backs at spille mod er de hæmmet og angriberne bliver nærmest tvunget til at søge bredt ud i de rum vores backs løb i gamle dage

Jeg kan godt sige det, det absolut vigtigste for vores hold pt er at finde 2 verdensklasse backs for det vil simpelthen hæve niveauet voldsomt hos resten
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af troelsh » 26. sep 2016, 21:40

Gamen skrev:
troelsh skrev:Jeg fatter ikke man stadig ikke tør bruge bytiqi, det kan jo ikke blive dårligere end hvad Blåbjerg og Patrick leverer på den position....
Han er stadig ungdomsspiller. Drop nu det pjat med, at er man fundet værdig til en kontrakt, så er man også god nok til Superligaen.

Fejlen er, at vi ikke for længst har fundet kvalificerede erstatninger for decideret ringe startere.

Magnus Christensen kan ikke lastes for meget i dag, men ligesom Abildgaard sidste år, så bliver bolden flyttet rundt i en uendelighed. Han er ikke god nok til at starte inde endnu. Der er simpelthen nødt til at komme noget mere fra den midtbane end alibispil.
Ærligt jeg syntes ikke Blåbjerg kan spille den back, han har ikke farten til det, han gør det fornuftigt i midterforsvaret når han ikke smider bolden for meget væk!
Ja Bytiqi er ungdomsspiller, men det er Mæhle, MC og Grønning også, og de gør det alle godt når de spiller.
Jeg er dog enig i man burde have investeret i en back nu hvor man ikke mener bytiqi er klar til at spille

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af EINHILL » 26. sep 2016, 21:41

andreasaab89 skrev:Vores klart største problem siden vi solgte Dalsgaard og ahlman blev evighedsskadet er at vi spiller uden backs
Man kan godt få PK typer der bare stiller sig ned på linje med stopperne
Men hele AaB strategi og spil er bygget op omkring gode offensive backs .. Derfor er det et kæmpe problem at vi med ahlmann ude har ansolut ingen back kvalitet

Det er efter min mening også det som dræber resten af holdet.. Når kanterne ikke får backs i overlap bliver de hæmmet , når forsvaret og midtbanen ikke har brede backs at spille mod er de hæmmet og angriberne bliver nærmest tvunget til at søge bredt ud i de rum vores backs løb i gamle dage

Jeg kan godt sige det, det absolut vigtigste for vores hold pt er at finde 2 verdensklasse backs for det vil simpelthen hæve niveauet voldsomt hos resten
Stop nu med det tuderi om backs! Det kommer ikke til at hjælpe en skid, hvis træneren ikke kan sætte holdet op taktisk og mentalt.

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 21:43

EINHILL skrev:
Stop nu med det tuderi om backs! Det kommer ikke til at hjælpe en skid, hvis træneren ikke kan sætte holdet op taktisk og mentalt.
VI har spillet med backs der står højt i banen de seneste 4-5 år. Hvorfor har man ændret den opskrift?!

Det er jo helt tydeligt at se på vores spil, hvor stor forskel det gør for flowet i spillet, at der er flere spilmuligheder så snart bolden er på modstandernes banehalvdel.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gentleman Finn » 26. sep 2016, 21:43

Jaja, nu er det ikke fordi man forventer at vi skal toppe allerede, efter at have lavet et hav af udskiftninger i truppen, og har en del unge spillere også der tager hul på deres karriere hos os. Men det er svært ikke at pege fingre efter træneren her til aften. Det kan godt blive lidt op og ned her i efteråret, håber på vi har holdet til top 6.

Besvar