Gaarde i Tipsbladet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af FIDEL » 26. sep 2016, 15:11

jernskjorten skrev:
FIDEL skrev:Ork der er mange ting, der kan gøre fodbold-oplevelsen på stadion federe ;)

Bl.a. som du nævner højere tribuner bag mål, fjerne de der gustne blå sæder, bedre parkeringsforhold, bedre placering af stadion, bedre markedsføring af kampene, højere standard digitalisering (website, billeder af spillere) herunder give fans mulighed for at dyrke holdet.
Der bliver gjort flere gode ting, men kommercielt er AaB langt bagefter..
Mener du virkelig, at der kommer flere folk på stadion ved at skifte farve på sæderne? Jeg er med på, at de nuværende er grimme, men skræmmer de ligefrem folk væk?

Mange bække små..

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af jernskjorten » 26. sep 2016, 15:13

FIDEL skrev:Mange bæk små..
At bygge nyt stadion er vist ikke nogen bæk...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af FIDEL » 26. sep 2016, 15:27

jernskjorten skrev:
FIDEL skrev:Mange bæk små..
At bygge nyt stadion er vist ikke nogen bæk...

Synes du virkelig ikke...?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. sep 2016, 15:31

Jeg synes vi skal starte med at male sæderne og få billeder af spillerne. Det må der være en markant tilskuerstigning i.

Forresten er sæderne blå og røde, fordi det er farverne i Aalborgs byvåben.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Gnu » 26. sep 2016, 15:45

FIDEL skrev:
jernskjorten skrev:
FIDEL skrev:Ork der er mange ting, der kan gøre fodbold-oplevelsen på stadion federe ;)

Bl.a. som du nævner højere tribuner bag mål, fjerne de der gustne blå sæder, bedre parkeringsforhold, bedre placering af stadion, bedre markedsføring af kampene, højere standard digitalisering (website, billeder af spillere) herunder give fans mulighed for at dyrke holdet.
Der bliver gjort flere gode ting, men kommercielt er AaB langt bagefter..
Mener du virkelig, at der kommer flere folk på stadion ved at skifte farve på sæderne? Jeg er med på, at de nuværende er grimme, men skræmmer de ligefrem folk væk?

Mange bække små..
- Asfaltering af hele Vestbyen, så der bliver plads til at parkere.
- Gratis taxi fra udgang til bil, så man HELT slipper for at gå.
- Bedre vejr.
- ....Men ikke så godt vejr at folk hellere vil i haven.
- Ingen tilbud på fliser i Bauhaus, når AaB spiller hjemme.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af FIDEL » 26. sep 2016, 15:49

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes vi skal starte med at male sæderne og få billeder af spillerne. Det må der være en markant tilskuerstigning i.

Forresten er sæderne blå og røde, fordi det er farverne i Aalborgs byvåben.

Det handler jo om at gøre helhedsoplevelsen bedre! Og der er ingen tryllestav, så man må starte med de ting man kan gøre noget ved..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af 634 » 26. sep 2016, 15:49

Dengang Stadion blev ombygget, skulle den være vendt nord-syd, og Tennisklubben burde kunne flyttes til de grønne områder nærmere fjorden. Den daværende Sydtribune kunne sagtens være uændret i nogle år efter som endetribune, og nye vest, nord og øst-tribuner skulle bygget ens.
Hvis man gerne vil skynde sig hjem efter kampen, er det faktisk vigtigt at parkere 10 minutters gåtur derfra, det tager jo trods alt kun 10 minutter at komme til bilen og så er man udenom den tætte og trælse kø-kultur, og hurtigt ude på Vesterbro.
Hvis der skal bygges nyt, bør det blive på Changs baner, hvor AaB oprindeligt var. Der er nærliggende jernbane hvor udefans kan ankomme med deres særtog og også blive afhentet. Der bør også være muligt med perron for neutrale og hjemmeholds fans.
Og så er det også i gå og cykle afstand for Aalborgs beboere.
Esbjerg Stadion er bortset fra deres Stadion lys forbilledlig
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af FlæskeFrank » 26. sep 2016, 15:55

634 skrev:Esbjerg Stadion er bortset fra deres Stadion lys forbilledlig
Undskyld mig, men nu har jeg set Esbjergs stadion få ros flere gange. Hvordan er det lige muligt ? Det er da det værste betonstadion, som jeg nogensinde har betrådt.

Jeg synes heller ikke beliggenheden er fantastisk, men det kan selvfølgelig være fordi, at jeg parkerer det forkerte sted.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af 634 » 26. sep 2016, 16:03

FlæskeFrank skrev:
634 skrev:Esbjerg Stadion er bortset fra deres Stadion lys forbilledlig
Undskyld mig, men nu har jeg set Esbjergs stadion få ros flere gange. Hvordan er det lige muligt ? Det er da det værste betonstadion, som jeg nogensinde har betrådt.

Jeg synes heller ikke beliggenheden er fantastisk, men det kan selvfølgelig være fordi, at jeg parkerer det forkerte sted.
Ligegyldigt hvor du er på Esbjerg Stadion har du godt udsyn til banen, eksempelvis også ude ved hjørneflagene. De har ikke rigtig pladser med begrænset udsyn som i Aalborg og mange andre steder. Jeg har ikke noget imod Beton på Stadions, tværtimod det signalerer stærk kvalitet og styrke.
Parkering i Esbjerg er rigtignok træg og træls.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Klaus » 26. sep 2016, 16:20

Det ville forbedre min stadionoplevelse og almindelige velbefindende, såfremt man jævnede CV-Obels parkeringshus med jorden. Har i dag modtaget 2. rykker på en parkeringsbøde, på trods af, at jeg beviseligt har betalt for at parkere der. Europarks (det hedder banditterne) siger bare, at de ikke har registreret nogen betaling og at det er mit ansvar. I det spil tæller mit kontoudtog åbenbart ikke rigtigt. Så nu kan jeg enten betale, eller vente på en indkaldelse til fogedretten. GRRRRRRRRRRRR

Undskyld.... Jeg ved godt det her er det helt forkerte sted, og så endda på det forkerte tidspunkt. Men man bliver sgu helt desperat, hvad hulen stiller man op med sådan nogle glatnakker.

PS: Og så kan jeg forresten også godt lide udsynet i Esbjerg og at stadion virker mere intimt og aflukket i hjørnerne :-)

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Kristian60 » 26. sep 2016, 16:52

FlæskeFrank skrev:Det er da det værste betonstadion, som jeg nogensinde har betrådt.
Findes der stadioner der ikke er bygget i beton? Jeg synes det er et mærkeligt kritik-punkt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af FlæskeFrank » 26. sep 2016, 16:56

634 skrev:Ligegyldigt hvor du er på Esbjerg Stadion har du godt udsyn til banen, eksempelvis også ude ved hjørneflagene. De har ikke rigtig pladser med begrænset udsyn som i Aalborg og mange andre steder. Jeg har ikke noget imod Beton på Stadions, tværtimod det signalerer stærk kvalitet og styrke.
Parkering i Esbjerg er rigtignok træg og træls.
Nåh, det er udsynet. Det kan jeg godt tilslutte mig. Men det har kostet på andre parametre.
Kristian60 skrev:Findes der stadioner der ikke er bygget i beton? Jeg synes det er et mærkeligt kritik-punkt.
Nu udstråler dette stadion beton. Det synes jeg f.eks. ikke Aalborg stadion eller andre stadions i samme grad. Det ligner betonslum, og det finder ikke sin lige i DK på den konto.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af 634 » 26. sep 2016, 17:18

Klaus skrev:Det ville forbedre min stadionoplevelse og almindelige velbefindende, såfremt man jævnede CV-Obels parkeringshus med jorden. Har i dag modtaget 2. rykker på en parkeringsbøde, på trods af, at jeg beviseligt har betalt for at parkere der. Europarks (det hedder banditterne) siger bare, at de ikke har registreret nogen betaling og at det er mit ansvar. I det spil tæller mit kontoudtog åbenbart ikke rigtigt. Så nu kan jeg enten betale, eller vente på en indkaldelse til fogedretten. GRRRRRRRRRRRR

Undskyld.... Jeg ved godt det her er det helt forkerte sted, og så endda på det forkerte tidspunkt. Men man bliver sgu helt desperat, hvad hulen stiller man op med sådan nogle glatnakker.

PS: Og så kan jeg forresten også godt lide udsynet i Esbjerg og at stadion virker mere intimt og aflukket i hjørnerne :-)
Som du fremlægger det burde det være nemt for Politi eller en Advokat, at bringe dig ud af den sag uden tab, og samtidigt bringe noget modenhed ind i gangsterne.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Buzz Killington » 26. sep 2016, 18:45

FlæskeFrank skrev:
634 skrev:Ligegyldigt hvor du er på Esbjerg Stadion har du godt udsyn til banen, eksempelvis også ude ved hjørneflagene. De har ikke rigtig pladser med begrænset udsyn som i Aalborg og mange andre steder. Jeg har ikke noget imod Beton på Stadions, tværtimod det signalerer stærk kvalitet og styrke.
Parkering i Esbjerg er rigtignok træg og træls.
Nåh, det er udsynet. Det kan jeg godt tilslutte mig. Men det har kostet på andre parametre.
Kristian60 skrev:Findes der stadioner der ikke er bygget i beton? Jeg synes det er et mærkeligt kritik-punkt.
Nu udstråler dette stadion beton. Det synes jeg f.eks. ikke Aalborg stadion eller andre stadions i samme grad. Det ligner betonslum, og det finder ikke sin lige i DK på den konto.
Det er nok bare brutalisme du ikke er den store fan af. Jeg syntes personligt den slags er fedt sammenlignet med alle de plastik/bilka stations man laver i dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Hinrup85 » 26. sep 2016, 19:22

Jakobsen skrev:
Hinrup85 skrev:10 minutters gang til stadion er jo aldrig et problem. Hvis man ønsker at komme tættere på, så må man nappe den offentlige trafik, som stopper lige uden for Haraldslund.
Fordi jeg kedede mig på arbejde, så gennemgik jeg lige distancerne fra centrum til de forskellige holds stadions jf. google maps og hvor lang tid det estimeres at tage at gå dertil:
Billede

Vores stadion er fint i mine øjne - vi er ikke umiddelbart i en position hvor vi har brug for større stadion, og de faciliteter vi har oplever jeg er dækkende for det antal tilskuerer som oftest findes på stadion.
Ikke sikker på, hvor valide de der tal er. Hvor i midtbyen er det fra du måler? Kan ikke en gang erindre det skulle have taget mig så længe at gå ud på stadion fra stationen.
For at holde det så objektivt som muligt har jeg brugt Google maps' definition af Aalborg C, Århus C osv.
Her er ruten som Google har defineret:
Billede

Jeg ved så ikke hvorfor der er 2 min forskel på web og mobil søgningerne


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Kristian60 » 26. sep 2016, 20:28

Hinrup85 skrev: Billede
Diskussionen har gået på afstand fra parkeringsmuligheder til stadion, ikke fra centrum. Ikke at det ændrer på konklusionen om at 10 minutters gang ikke er særligt meget.

Gamen

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Gamen » 27. sep 2016, 08:21

Apropos Gaarde i medierne, så kan jeg se at Gaarde er den ene ud af de 6 sportschefer fra Superligaen der medvirker i bogen "Fodboldbossen" af Adam Møller Gomaa, der udkommer her d. 30. - spændende hvad han har bidraget med.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 09:43

Gamen skrev:Apropos Gaarde i medierne, så kan jeg se at Gaarde er den ene ud af de 6 sportschefer fra Superligaen der medvirker i bogen "Fodboldbossen" af Adam Møller Gomaa, der udkommer her d. 30. - spændende hvad han har bidraget med.
Skal man kigge på outputtet må det være;
1. Fuck om din strategi virker i virkeligheden bare den er fin og sympatisk på papiret.
2. Lad alle ansættelser i den sportslige stab være gamle venner af huset.
3. Hent primært afdankede klubfolk hjem.
4. Forsøm at erstatte dine forsvarsprofiler der forsvinder en efter en.
5. Giv uendelig snor til unge forsvarsspillere der ikke udvikler sig.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af seamann » 27. sep 2016, 10:30

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:Apropos Gaarde i medierne, så kan jeg se at Gaarde er den ene ud af de 6 sportschefer fra Superligaen der medvirker i bogen "Fodboldbossen" af Adam Møller Gomaa, der udkommer her d. 30. - spændende hvad han har bidraget med.
Skal man kigge på outputtet må det være;
1. Fuck om din strategi virker i virkeligheden bare den er fin og sympatisk på papiret.
2. Lad alle ansættelser i den sportslige stab være gamle venner af huset.
3. Hent primært afdankede klubfolk hjem.
4. Forsøm at erstatte dine forsvarsprofiler der forsvinder en efter en.
5. Giv uendelig snor til unge forsvarsspillere der ikke udvikler sig.
6. Behandl hysteriske kællinger blandt fans som rådne æg.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde i Tipsbladet

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2016, 12:23

seamann skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:Apropos Gaarde i medierne, så kan jeg se at Gaarde er den ene ud af de 6 sportschefer fra Superligaen der medvirker i bogen "Fodboldbossen" af Adam Møller Gomaa, der udkommer her d. 30. - spændende hvad han har bidraget med.
Skal man kigge på outputtet må det være;
1. Fuck om din strategi virker i virkeligheden bare den er fin og sympatisk på papiret.
2. Lad alle ansættelser i den sportslige stab være gamle venner af huset.
3. Hent primært afdankede klubfolk hjem.
4. Forsøm at erstatte dine forsvarsprofiler der forsvinder en efter en.
5. Giv uendelig snor til unge forsvarsspillere der ikke udvikler sig.
6. Behandl hysteriske kællinger blandt fans som rådne æg.
Billede
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar