Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 10:31

Listen over, hvad Gaarde skal nå til vinter bliver længere og længere

1. 1-2 nye stoppere: Vi bliver jo nok nødt til at satse på Holgersson finder et niveau, men jaiks han har skuffet. Uanset hvad skal vi i hvert fald have kvalitet ind i stedet for Blåbjerg og Kasper P.
2. En offensiv højre back. Ikke mere alibibold fra Paddy tak!
3. En venstre back med Superliganiveau. Vi kan ikke please alle 97'erne og vi er simpelthen nødt til at have et alternativ til Ahlmann eller hans afløser. Vi kan ikke håbe på Ahlmanns comeback i alt for lang tid endnu. Som Lynge meget klart har sagt det er AaB ikke noget socialfiliantropisk foretagende. Ahlmann udløber til sommer og spiller han ikke mere eller mindre resten af sæsonen må vi lade ham gå og finde en anden løsning. Vi kan ikke beholde folk bare fordi de var gode i 2014.
4. En boksangriber med kvalitet, byt ham evt. med Ene. Vi har mange offensive midtbanetyper eller kanter, som render rundt i vores angreb. Jeg savner ham der er derinde og er målfarlig. Vi har masser af dem der helst løber dybt fra udenfor feltet og gerne vil lave finurlige ting, men vi mangler en fuldblodsangriber.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 27. sep 2016, 10:41

Jakobsen skrev:Listen over, hvad Gaarde skal nå til vinter bliver længere og længere
2. En offensiv højre back. Ikke mere alibibold fra Paddy tak!
4. En boksangriber med kvalitet, byt ham evt. med Ene. Vi har mange offensive midtbanetyper eller kanter, som render rundt i vores angreb. Jeg savner ham der er derinde og er målfarlig. Vi har masser af dem der helst løber dybt fra udenfor feltet og gerne vil lave finurlige ting, men vi mangler en fuldblodsangriber.
Hvorfor skal Mæhle og Grønning ikke have chancen?

Vedr. stopper og venstre back er det svært at være uenig. Det er dog også oplagt at det kommer over de næste par vinduer hvis ikke f.eks. Rokkedal eller Bytyqi slår igennem.

Samtidig skal vi også huske at vi er blevet mestre med spillere som Patrick Kristensen og Martin Pedersen som fast inventar i bagkæden, så det kan altså godt lade sig gøre at lave resultater uden at have et 100% komplet hold.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 11:01

Yankee skrev:
Jakobsen skrev:Listen over, hvad Gaarde skal nå til vinter bliver længere og længere
2. En offensiv højre back. Ikke mere alibibold fra Paddy tak!
4. En boksangriber med kvalitet, byt ham evt. med Ene. Vi har mange offensive midtbanetyper eller kanter, som render rundt i vores angreb. Jeg savner ham der er derinde og er målfarlig. Vi har masser af dem der helst løber dybt fra udenfor feltet og gerne vil lave finurlige ting, men vi mangler en fuldblodsangriber.
Hvorfor skal Mæhle og Grønning ikke have chancen?

Vedr. stopper og venstre back er det svært at være uenig. Det er dog også oplagt at det kommer over de næste par vinduer hvis ikke f.eks. Rokkedal eller Bytyqi slår igennem.

Samtidig skal vi også huske at vi er blevet mestre med spillere som Patrick Kristensen og Martin Pedersen som fast inventar i bagkæden, så det kan altså godt lade sig gøre at lave resultater uden at have et 100% komplet hold.
Mæhle er spændende, men han dør ikke af et være reserve i et par år og bagkæden har brug for et kvalitetsmæssigt løft lige nu. Og ja vi er blevet mestre med Patrick og Martin P i den ene sæson, hvor de hver især har ramt højt niveau. Det ændrer ikke på deres øvrige tid i klubben har været pænt skuffende.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 27. sep 2016, 11:08

Jakobsen skrev:
Mæhle er spændende, men han dør ikke af et være reserve i et par år og bagkæden har brug for et kvalitetsmæssigt løft lige nu.
Vores hold skal ikke peake lige nu, så der er vi stærkt uenige. Det ville være hul i hovedet at sætte Mæhle tilbage i den udvikling, der lige nu er så eksplosiv. Så vil jeg meget hellere fokusere midlerne på at hente én virkelig god venstre back, eksempelvis.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 27. sep 2016, 11:27

Jakobsen skrev:Listen over, hvad Gaarde skal nå til vinter bliver længere og længere.
Jeg forstår på alle måder skuffelsen, men løsningen er ikke at hive fem startere ind, især efter et vindue hvor der kom fem statere ind. Det er røv med røv på at tabe, og så til fucking Silkeborg, men måske lige prøv at få lidt ilt til hjernen?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 12:17

Eksil skrev:
Jakobsen skrev:Listen over, hvad Gaarde skal nå til vinter bliver længere og længere.
Jeg forstår på alle måder skuffelsen, men løsningen er ikke at hive fem startere ind, især efter et vindue hvor der kom fem statere ind. Det er røv med røv på at tabe, og så til fucking Silkeborg, men måske lige prøv at få lidt ilt til hjernen?
Ilt til hjernen skulle ledelsen have haft da de besluttede ikke at erstatte Lasse, KEP, Dalsgaard, Thelander og Ahlmann. Og selvfølgelig kan vi ikke hive fem på et vindue, men vi må se på realiteterne og de kræver som absolut minimum en 2-3 mand.

- Kasper P og Blåbjerg har altså begge over 50 kampe på CV'et bare i Superligaen + Europa og pokal derudover. Det er altså ikke to nybegyndere og derfor skal de heller ikke spille når de stadig har begynderniveau.
- Vores backsituation er yderst uholdbart og en back i mindst en af siderne nå være et must.

Og nej jeg koger ikke bare over pga. et enkelt nederleg til Silkeborg. De har ting har vi jo kuinnet se længe og derfor er det endnu mere forrykt, at man intet har foretaget sig for at udbedre det.

Derudover må en boksangriber der gør vores offensiv mere komplet være et must, men det skal være på bekostning af Ene som jo alligevel har voldsomme store tanker om sig selv på trods af mange sløje sæsoner i streg.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Frygah » 27. sep 2016, 12:23

Sådan lidt off-topic, men har du overhovedet haft en positiv post herinde i din tid på Debatsiden, Jakobsen? Ikke at jeg har tjekket, men det virker virkelig som om du kun skriver om og fokuserer på det negative. Det er lidt ærgerligt, og en kende ensidigt. For selvom vi er mange der er enige om at det ikke kører pt., og vi er udfordret på trupsammensætning og taktik/trænere, så er der altså også positive ting. Så måske kunne der skrues bare en anelse ned for det konstant negative? Blot en tanke.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 27. sep 2016, 12:37

Ift. angriberpositionen har vi vel en historisk stor variation i spillertyper. Vi har et køleskab (Grønning), en driblefims (Bassogog) og to allroundere i Pohl og Ene. I mine øjne er det ganske fint.

Forsvaret er shaky i øjeblikket, men det er noget forhastet at dømme Holgersson ude. Kasper P har også været inde i en positiv udvikling på det seneste, og jeg synes han gør det fint.

I går manglede vi truppens ubetingede leder, nemlig Würtz, og Risgård har ikke formatet til at fylde de sko ud.

Næ, det mest bekymrende er at vi ikke har fundet ud af, at få bragt Flores i spil endnu, og så selvfølgelig backpladsen, der må og skal være Gaardes store prioritet. Men det er ikke sådan, at jeg falder ned af stolen over mulige transferfrie kandidater, hvis man tager et kig på transfermarkt, så vi må leve med det vi har i truppen.

Som Yankee nævner, så er vi i gang med en opbygning af et nyt hold. Her skal tænkes i kontinuitet og ikke øjebliksbilleder. Så succeskriteriet må alt andet lige være, at snige sig med i slutspillet i denne sæson.

Jeg er dog meget enig i, at det er pauvert kun at hente 3 point ud af kampene mod, Lyngby, VFF og SIF. Nu venter de hårde kampe mod SønderjyskE, FCM, FCN og BIF, og det bliver spændende at se, hvordan trænerteamet og spillerne reagerer på den udfordring.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 27. sep 2016, 13:43

Viborg har snuppet Gorter, IMO en spiller vi skulle have hentet tidligere.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... il-viborg/

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brent » 27. sep 2016, 13:54

troelsh skrev:Viborg har snuppet Gorter, IMO en spiller vi skulle have hentet tidligere.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... il-viborg/
Er der nogen der gider tage ud og vække Gaarde? det her er jo så ringe sportsdirektør arbejde, at det skriger til himlen. Ham skulle vi jo have signet for længst :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af MrBangDK » 27. sep 2016, 14:10

Brent skrev:
troelsh skrev:Viborg har snuppet Gorter, IMO en spiller vi skulle have hentet tidligere.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... il-viborg/
Er der nogen der gider tage ud og vække Gaarde? det her er jo så ringe sportsdirektør arbejde, at det skriger til himlen. Ham skulle vi jo have signet for længst :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Kender I hans nuværende niveau? Ved I hvor godt/dårligt han har spillet det sidste år?
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. sep 2016, 14:14

MrBangDK skrev:
Kender I hans nuværende niveau? Ved I hvor godt/dårligt han har spillet det sidste år?
Taget i betragtning af, at han havde fået 5 kampe sammenlagt på et år da han kom til AaB, og alligevel klart var blandt de bedste venstre backs vi har haft overhovedet, så taler det ham næppe imod at han var fast mand hos NAC Breda sidste sæson.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 27. sep 2016, 14:18

MrBangDK skrev:
Brent skrev:
troelsh skrev:Viborg har snuppet Gorter, IMO en spiller vi skulle have hentet tidligere.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... il-viborg/
Er der nogen der gider tage ud og vække Gaarde? det her er jo så ringe sportsdirektør arbejde, at det skriger til himlen. Ham skulle vi jo have signet for længst :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Kender I hans nuværende niveau? Ved I hvor godt/dårligt han har spillet det sidste år?
Ærligt jeg har ikke set ham spille så det er selvfølgelig svært at sige, men ifølge transfermarkt har han lavet 7 assist i 25 kampe for NAC Breda i sidste sæson, hvilket vel er meget godt for en back.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 27. sep 2016, 14:41

troelsh skrev: Ærligt jeg har ikke set ham spille så det er selvfølgelig svært at sige, men ifølge transfermarkt har han lavet 7 assist i 25 kampe for NAC Breda i sidste sæson, hvilket vel er meget godt for en back.
I Hollandsk 1.div, som ærligt talt ikke kan være særligt godt, når de har 18 hold i den øvereste liga, hvoraf nogle af dem deroppe er nogle miniputter. Er han så fantastisk som man kan forstå herinde, så er han fri til vinter og i mellemtiden har Viborg købt sig en bredtespiller frem til jul.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Mogens » 27. sep 2016, 14:49

Jeg kan godt se tegningen til noget ok i AaB. Mange af de unge spillere gør det fint, bare der ikke er for mange af dem i spil på samme tid.

Mæhle kan fint få chancen, men der SKAL en kompetent stopper samt en venstre back ind. Det smerter mig at sige, men Ahlmann kan vi bare ikke blive ved at satse på. Når alternativerne til Ahlmann er Blåbjerg og Paddy, så er det bare ikke godt nok. Jeg tror, at meget af manglen på kvalitet starter grundet det ringe/usikre forsvar. Med en mere offensiv venstre back tror jeg også, at vi vil få noget bedre at se fra Flores (som ikke har imponeret mig indtil videre).

Når vi er uden Würtz MÅ Søndergaard simpelthen finde en holdbar plan B - om det skal være i form af et indkøb eller en ordentlig taktik vil jeg ikke gøre mig til dommer overfor, selvom jeg ikke rigtig tror på den sidste løsning.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brent » 27. sep 2016, 16:50

Eksil skrev:
troelsh skrev: Ærligt jeg har ikke set ham spille så det er selvfølgelig svært at sige, men ifølge transfermarkt har han lavet 7 assist i 25 kampe for NAC Breda i sidste sæson, hvilket vel er meget godt for en back.
I Hollandsk 1.div, som ærligt talt ikke kan være særligt godt, når de har 18 hold i den øvereste liga, hvoraf nogle af dem deroppe er nogle miniputter. Er han så fantastisk som man kan forstå herinde, så er han fri til vinter og i mellemtiden har Viborg købt sig en bredtespiller frem til jul.

Du fulgte ikke AaB i 2014?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 27. sep 2016, 17:15

Brent skrev:
Eksil skrev:
troelsh skrev: Ærligt jeg har ikke set ham spille så det er selvfølgelig svært at sige, men ifølge transfermarkt har han lavet 7 assist i 25 kampe for NAC Breda i sidste sæson, hvilket vel er meget godt for en back.
I Hollandsk 1.div, som ærligt talt ikke kan være særligt godt, når de har 18 hold i den øvereste liga, hvoraf nogle af dem deroppe er nogle miniputter. Er han så fantastisk som man kan forstå herinde, så er han fri til vinter og i mellemtiden har Viborg købt sig en bredtespiller frem til jul.
Du fulgte ikke AaB i 2014?
Yep, men nogle spillere bliver dårligere over tid. Eksempelvis gik Michael Jakobsen fra at være en af de bedste forsvarsspillere i AaB til at være håbløs i Esbjerg på to år. Skriver ikke han er hverken god eller dårlig (og ingen derinde ved det, for hvem gider ser hollands 1.div?), men blot at assists i hollandsk 1.div er cirka lige så meget værd som topscorer i reserveligaen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 18:00

Eksil skrev:
Brent skrev:
Eksil skrev:
troelsh skrev: Ærligt jeg har ikke set ham spille så det er selvfølgelig svært at sige, men ifølge transfermarkt har han lavet 7 assist i 25 kampe for NAC Breda i sidste sæson, hvilket vel er meget godt for en back.
I Hollandsk 1.div, som ærligt talt ikke kan være særligt godt, når de har 18 hold i den øvereste liga, hvoraf nogle af dem deroppe er nogle miniputter. Er han så fantastisk som man kan forstå herinde, så er han fri til vinter og i mellemtiden har Viborg købt sig en bredtespiller frem til jul.
Du fulgte ikke AaB i 2014?
Yep, men nogle spillere bliver dårligere over tid. Eksempelvis gik Michael Jakobsen fra at være en af de bedste forsvarsspillere i AaB til at være håbløs i Esbjerg på to år. Skriver ikke han er hverken god eller dårlig (og ingen derinde ved det, for hvem gider ser hollands 1.div?), men blot at assists i hollandsk 1.div er cirka lige så meget værd som topscorer i reserveligaen.
Det er sandt, men det havde da ikke forhindret man havde taget Gorter, som man kender og ved er en spiller der potentielt ville være en profil til prøvetræning og se om han stadig er hvor han var i 2014. Sågar kunne man have testet ham i en reservekamp eller to. Det ville det være ansvarlige at gøre fremfor at lukke øjenene og håbe på Ahlman på mirakuløs vis bliver helt frisk fra den ene dag til den anden og klamrer sig til håbet om at Patrick og Blåbjerg pludselig er venstrebacks på Superliganiveau. Det er tankevækkende at en klub, som Viborg viser større villighed til at lukke deres hul på venstre back end AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 27. sep 2016, 19:13

Jakobsen skrev:
Det er sandt, men det havde da ikke forhindret man havde taget Gorter, som man kender og ved er en spiller der potentielt ville være en profil til prøvetræning og se om han stadig er hvor han var i 2014. Sågar kunne man have testet ham i en reservekamp eller to. Det ville det være ansvarlige at gøre fremfor at lukke øjenene og håbe på Ahlman på mirakuløs vis bliver helt frisk fra den ene dag til den anden og klamrer sig til håbet om at Patrick og Blåbjerg pludselig er venstrebacks på Superliganiveau. Det er tankevækkende at en klub, som Viborg viser større villighed til at lukke deres hul på venstre back end AaB.
Det eneste tankevækkende her, er alt det gylle, du kan lukke ud. Ved du om der har været kontakt til Gorter? Kender du den lægelige vurdering af Ahlmann? Ved du noget om hvilke overvejelser, der har været g af hvilke grunde beslutninger er taget?
Hvis nej, så lad dog være med at udtale dig som du gør (lukkede øjne, mirakuløs, klamrer sig osv).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2016, 19:18

Mon ikke bare Gaarde har tænkt at vi har haft nok gamle, afdankede eks-AaB'ere forbi til en anden omgang, til at den approach er blevet droppet. Det er egentlig forfriskende at han lytter til argumenterne på debatsiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst