Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9520AaB » 27. sep 2016, 20:43

At man ikke vælger Gorter, kan virkelig ikke sætte mit pis i kog. Det kunne jo omvendt tyde på, at staben virkelig tror på at Ahlmann kommer tilbage snart, og på 100%.
Mæhle, Holgersson, KP og Ahlmann er altså ikke så skidt et forsvar. Würtz, Riisgaard, Meilinger og Flores er altså heller ikke så skidt på midten.
Basso, Pohl, der har jeg sværere ved at se hvor målene skal komme fra. Jeg ser hellere Grønning og Ene på sigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. sep 2016, 21:36

Eksil skrev:Eksempelvis gik Michael Jakobsen fra at være en af de bedste forsvarsspillere i AaB til at være håbløs i Esbjerg på to år.
Der må være noget galt med din tidsregning. Fra Michael Jakobsen forlod AaB (hvor han i øvrigt var ret udskældt det sidste stykke tid), til han kom til Esbjerg gik der over 4 år. I mellemtiden var han decideret ringe både for FCK og FC Nordsjælland.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 27. sep 2016, 22:19

Gamen skrev:
Eksil skrev:Eksempelvis gik Michael Jakobsen fra at være en af de bedste forsvarsspillere i AaB til at være håbløs i Esbjerg på to år.
Der må være noget galt med din tidsregning. Fra Michael Jakobsen forlod AaB (hvor han i øvrigt var ret udskældt det sidste stykke tid), til han kom til Esbjerg gik der over 4 år. I mellemtiden var han decideret ringe både for FCK og FC Nordsjælland.
Du har helt ret. Mine facts roder rundt, men pointen står stadig :-)

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 28. sep 2016, 09:51

9520AaB skrev:At man ikke vælger Gorter, kan virkelig ikke sætte mit pis i kog. Det kunne jo omvendt tyde på, at staben virkelig tror på at Ahlmann kommer tilbage snart, og på 100%.
Mæhle, Holgersson, KP og Ahlmann er altså ikke så skidt et forsvar. Würtz, Riisgaard, Meilinger og Flores er altså heller ikke så skidt på midten.
Basso, Pohl, der har jeg sværere ved at se hvor målene skal komme fra. Jeg ser hellere Grønning og Ene på sigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller det kunne tyde på at budgettet for i år er brugt...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 28. sep 2016, 10:10

Det væsentligste argument vedr. Gorter er for mig at se timingen. Det er elendigt for en træner at få nye spillere ind midt i sæsonen, hvor man primært træner taktisk og hvor det kan være et forstyrrende element at skulle integrere en helt ny spiller. Det er også derfor man kun meget sjældent har prøvespillere med i denne fase af sæsonen.

Derudover kunne det jo være truppen har rigeligt at gøre med at integrere de 10 nye spillere, vi har fået i sommers. For mig at se kæmper truppen stadig lidt med at finde det rigtige hierarki og den rigtige ansvarsfordeling på banen, så jeg synes det er meget fornuftigt at fastholde truppen som den er. Det vil forhåbentlig også gøre det mere overkommeligt at tilføre en kvalitets venstreback til vinter.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af McMark » 28. sep 2016, 12:55

http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--jeg ... 9/112/1513

Allan Gaarde er tilfreds med truppen. Han er vel en af de eneste! I min verden er vi sindssygt dårligt dækket ind på backs, den defensive midtbane og vel også midterforsvaret samt angrebet (jaja vi har masser der kan spille striker, men ingen targetman som scorer kasser!)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 28. sep 2016, 13:00

McMark skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--jeg ... 9/112/1513

Allan Gaarde er tilfreds med truppen. Han er vel en af de eneste! I min verden er vi sindssygt dårligt dækket ind på backs, den defensive midtbane og vel også midterforsvaret samt angrebet (jaja vi har masser der kan spille striker, men ingen targetman som scorer kasser!)
Så målmandsposten er det eneste sted vi er godt kørende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 28. sep 2016, 13:08

McMark skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--jeg ... 9/112/1513

Allan Gaarde er tilfreds med truppen. Han er vel en af de eneste! I min verden er vi sindssygt dårligt dækket ind på backs, den defensive midtbane og vel også midterforsvaret samt angrebet (jaja vi har masser der kan spille striker, men ingen targetman som scorer kasser!)
Prøv lige at overveje konsekvenserne af at han havde svaret noget som helst andet end det han gjorde.

- Hvordan ville den nuværende trup reagere
- Hvordan ville pressen reagere
- evt. nye spilleremner

Jeg siger ikke at han arbejder på at forstærke truppen lige nu, men selv hvis han gjorde og var minutter fra at skrive under med Ramos, Messi og Lewandowski ville han have sagt det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af McMark » 28. sep 2016, 13:22

Tjah I kan jo tolke det som I vil, men min pointe var nu bare at der ikke er et alternativ til hverken Würtz eller Ahlmann. Derudover skal Rokkedal, PK og Blåbjerg også dække venstre back, hvis det bliver nødvendigt, hvilket betyder at vi er tynde i midterforsvaret. Højre backen er vel efterhånden nævnt så mange gange herinde, at det ikke er nødvendigt at gøre endnu en gang? Hvad angår vores angribere, så har Ene scoret et mål, Bassogog har scoret tre mål og de andre har scoret nul mål i Superligaen denne sæson. Meili og Holger har scoret flere mål tilsammen end alle vores strikers.

Nej vi er heller ikke godt kørende på målmandspositionen, men de par drops Larsen laver er ikke noget der gør jeg ligger søvnløs om natten.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 28. sep 2016, 14:19

McMark skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--jeg ... 9/112/1513

Allan Gaarde er tilfreds med truppen. Han er vel en af de eneste!
Vi er i hvert fald to, Allan og jeg.

Truppen er fin. Vi er på allerførste step i genopbygningen af vores hold, og det er åbenlyst at der stadig er nogle huller hist og her. Det vigtigste er bare ikke at vi lige nu har et 100% komplet hold, men at vi har fået samlet en masse spillere med et stort potentiale som vi kan udfylde over de næste par sæsoner. Og det synes jeg vi har. Spillere som Sloth, Flores og Meilinger har efter min mening spidskompetencer på top-Superliga niveau og samtidig er der plads til at vores ekstremt talentfulde årgang 97 kan udvikle og udfolde sig. Det har været et hamrende godt transfervindue hvor vi hentede 10 spillere ind! Mere kan man altså ikke bytte ud på ét enkelt vindue.

Set i det lidt længere perspektiv er truppen tæt på perfekt. Over de næste par vinduer kan vi efter behov supplere med enkelte forstærkninger og erstatte evt. salg, men det er meget få huller vi har og allerede nu er vores hold jo langt bedre end både AGF og OB, som ellers har brugt flere år på deres "genopbygningsprojekter".

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 28. sep 2016, 15:21

McMark skrev:Tjah I kan jo tolke det som I vil, men min pointe var nu bare at der ikke er et alternativ til hverken Würtz eller Ahlmann. Derudover skal Rokkedal, PK og Blåbjerg også dække venstre back, hvis det bliver nødvendigt, hvilket betyder at vi er tynde i midterforsvaret. Højre backen er vel efterhånden nævnt så mange gange herinde, at det ikke er nødvendigt at gøre endnu en gang? Hvad angår vores angribere, så har Ene scoret et mål, Bassogog har scoret tre mål og de andre har scoret nul mål i Superligaen denne sæson. Meili og Holger har scoret flere mål tilsammen end alle vores strikers.

Nej vi er heller ikke godt kørende på målmandspositionen, men de par drops Larsen laver er ikke noget der gør jeg ligger søvnløs om natten.
Jamen højre back skal der ikke investeres i nu... vil da være et selvmål at købe en der til når vi har set lidt af hvad Mæhle kan...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 28. sep 2016, 17:02

hje1980 skrev:
McMark skrev:Tjah I kan jo tolke det som I vil, men min pointe var nu bare at der ikke er et alternativ til hverken Würtz eller Ahlmann. Derudover skal Rokkedal, PK og Blåbjerg også dække venstre back, hvis det bliver nødvendigt, hvilket betyder at vi er tynde i midterforsvaret. Højre backen er vel efterhånden nævnt så mange gange herinde, at det ikke er nødvendigt at gøre endnu en gang? Hvad angår vores angribere, så har Ene scoret et mål, Bassogog har scoret tre mål og de andre har scoret nul mål i Superligaen denne sæson. Meili og Holger har scoret flere mål tilsammen end alle vores strikers.

Nej vi er heller ikke godt kørende på målmandspositionen, men de par drops Larsen laver er ikke noget der gør jeg ligger søvnløs om natten.
Jamen højre back skal der ikke investeres i nu... vil da være et selvmål at købe en der til når vi har set lidt af hvad Mæhle kan...
Er enig i at Mæhle har gjort en fin figur, men derfra og så til han er en starter i Superligaen er der meget lang vej. Klubbens plan har vel i øvrigt aldrig været Mæhle skulle være fast mand nu, men nærmere reserve for Patrick. Derudover savner jeg altså noget nuance i talentstrategien. Nogle herinde mener det er en uretfærdighed af rang overfor de unge spillere, hvis de må starte med en reservetjans - det kan jeg slet ikke følge. Vi skal også tænke på, hvordan vi får det mest komplette og kompetitive hold som selvom det ikke er toppet har et seriøst bundniveau så man ikke blamerer sig imod oprykkere. Vi må aldrig blive bange for at lukke graverende huller i truppen selvom det betyde vi må fravælge et talent eller talentet må vente. Af de nuværende talenter har vi f.eks. ikke nogen, som er så voldsomme talenter de ville forsvinde, hvis de ikke får jævnlige starter med det samme. Hvis jeg var en anden Superliga-klub ville jeg ikke sidde på spring for at signe Mæhler, Bardhec, Rokkedal, Thellufsen, MC eller Grønning. Kan i det hele taget ikke se nogen af dem udover måske MC og Mæhle gøre sig gældende på andre Superligahold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af McMark » 28. sep 2016, 21:06

Yankee skrev:
McMark skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--jeg ... 9/112/1513

Allan Gaarde er tilfreds med truppen. Han er vel en af de eneste!
Vi er i hvert fald to, Allan og jeg.

Truppen er fin. Vi er på allerførste step i genopbygningen af vores hold, og det er åbenlyst at der stadig er nogle huller hist og her. Det vigtigste er bare ikke at vi lige nu har et 100% komplet hold, men at vi har fået samlet en masse spillere med et stort potentiale som vi kan udfylde over de næste par sæsoner. Og det synes jeg vi har. Spillere som Sloth, Flores og Meilinger har efter min mening spidskompetencer på top-Superliga niveau og samtidig er der plads til at vores ekstremt talentfulde årgang 97 kan udvikle og udfolde sig. Det har været et hamrende godt transfervindue hvor vi hentede 10 spillere ind! Mere kan man altså ikke bytte ud på ét enkelt vindue.

Set i det lidt længere perspektiv er truppen tæt på perfekt. Over de næste par vinduer kan vi efter behov supplere med enkelte forstærkninger og erstatte evt. salg, men det er meget få huller vi har og allerede nu er vores hold jo langt bedre end både AGF og OB, som ellers har brugt flere år på deres "genopbygningsprojekter".
Ja vi er rimelig godt dækket ind på kanterne og 8'eren, hvilket jeg også giver udtryk for i mit andet indlæg. Men at truppen er "fin og tæt på perfekt" har jeg godt nok svært ved at se. Vi har én venstre back, og når han ikke spiller (hvilket lige pt. er 75-80% af tiden) så er vi ude i nødløsninger med at smide en højre back eller en midtstopper derud. Derudover er det jo tydeligt for enhver, at så snart Würtz er i karantæne eller skadet, så mangler vi en decideret 6'er. Det der med at bruge MC, Sloth eller Risgård som skraldemand er altså ikke holdbart.

Derudover er der Bytyqi, Rokkedal, Kakeeto og Abildgaard som kan dække de to positioner, men de er jo milevidt fra spilletid ser det ud til!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 28. sep 2016, 22:38

McMark skrev:
Yankee skrev:
Truppen er fin. Vi er på allerførste step i genopbygningen af vores hold, og det er åbenlyst at der stadig er nogle huller hist og her. Det vigtigste er bare ikke at vi lige nu har et 100% komplet hold, men at vi har fået samlet en masse spillere med et stort potentiale som vi kan udfylde over de næste par sæsoner. Og det synes jeg vi har. Spillere som Sloth, Flores og Meilinger har efter min mening spidskompetencer på top-Superliga niveau og samtidig er der plads til at vores ekstremt talentfulde årgang 97 kan udvikle og udfolde sig. Det har været et hamrende godt transfervindue hvor vi hentede 10 spillere ind! Mere kan man altså ikke bytte ud på ét enkelt vindue.

Set i det lidt længere perspektiv er truppen tæt på perfekt. Over de næste par vinduer kan vi efter behov supplere med enkelte forstærkninger og erstatte evt. salg, men det er meget få huller vi har og allerede nu er vores hold jo langt bedre end både AGF og OB, som ellers har brugt flere år på deres "genopbygningsprojekter".
Ja vi er rimelig godt dækket ind på kanterne og 8'eren, hvilket jeg også giver udtryk for i mit andet indlæg. Men at truppen er "fin og tæt på perfekt" har jeg godt nok svært ved at se. Vi har én venstre back, og når han ikke spiller (hvilket lige pt. er 75-80% af tiden) så er vi ude i nødløsninger med at smide en højre back eller en midtstopper derud. Derudover er det jo tydeligt for enhver, at så snart Würtz er i karantæne eller skadet, så mangler vi en decideret 6'er. Det der med at bruge MC, Sloth eller Risgård som skraldemand er altså ikke holdbart.

Derudover er der Bytyqi, Rokkedal, Kakeeto og Abildgaard som kan dække de to positioner, men de er jo milevidt fra spilletid ser det ud til!
Prøv lige at læse mit indlæg igen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 13. okt 2016, 14:45

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... la-spalvis
Det understreger jo egentlig meget godt det vi allerede snakker om. Udover kvalitet i forsvaret mangler iv i den grad en boksspiller. En angriber og en forsarsspiller (gerne to) må være successkriteriet for vintervinduet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 13. okt 2016, 15:01

Jakobsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... la-spalvis
Det understreger jo egentlig meget godt det vi allerede snakker om. Udover kvalitet i forsvaret mangler iv i den grad en boksspiller. En angriber og en forsarsspiller (gerne to) må være successkriteriet for vintervinduet.
Jeg vil foreslå Sebastian Grønning og til forsvaret Jacob Blåbjerg og Kasper P. Sæt i gang Gaarde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 13. okt 2016, 15:47

seamann skrev:
Jakobsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... la-spalvis
Det understreger jo egentlig meget godt det vi allerede snakker om. Udover kvalitet i forsvaret mangler iv i den grad en boksspiller. En angriber og en forsarsspiller (gerne to) må være successkriteriet for vintervinduet.
Jeg vil foreslå Sebastian Grønning og til forsvaret Jacob Blåbjerg og Kasper P. Sæt i gang Gaarde.
Forudsætter, at du mener det sarkastisk, men lad os bare tage den igen for Prins Knud. Kasper P og Blåbjerg er ikke nogle unge spirrende talenter der skal prøves af. De har begge spillet over 50 kampe og laver stadig graverende børnefejl. Derudover har vi set meget få kampe, hvor man tænker at de to bliver virkelig gode. Klubbens strategi er kun rigtig, hvis den kan producere spillere af den fornødne kvalitet. Hvis ikke er den ikke det papir den er skrevet på værd. Jeg er med på, at der selvfølgelig stadig vil være udfald for en spiller der har spillet 50 kampe, men de bør ikke være så langt fra at være bare middelmådige Superligaspillere. Ifht. Grønning medigver jeg gerne, at han er spændende, men jeg kan ikke se det er en spiller vi kan regne med før om et år eller to og ingen er altså døde af at være indhoppere i starten af deres karriere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 13. okt 2016, 16:07

Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... la-spalvis
Det understreger jo egentlig meget godt det vi allerede snakker om. Udover kvalitet i forsvaret mangler iv i den grad en boksspiller. En angriber og en forsarsspiller (gerne to) må være successkriteriet for vintervinduet.
Jeg vil foreslå Sebastian Grønning og til forsvaret Jacob Blåbjerg og Kasper P. Sæt i gang Gaarde.
Forudsætter, at du mener det sarkastisk, men lad os bare tage den igen for Prins Knud. Kasper P og Blåbjerg er ikke nogle unge spirrende talenter der skal prøves af. De har begge spillet over 50 kampe og laver stadig graverende børnefejl. Derudover har vi set meget få kampe, hvor man tænker at de to bliver virkelig gode. Klubbens strategi er kun rigtig, hvis den kan producere spillere af den fornødne kvalitet. Hvis ikke er den ikke det papir den er skrevet på værd. Jeg er med på, at der selvfølgelig stadig vil være udfald for en spiller der har spillet 50 kampe, men de bør ikke være så langt fra at være bare middelmådige Superligaspillere. Ifht. Grønning medigver jeg gerne, at han er spændende, men jeg kan ikke se det er en spiller vi kan regne med før om et år eller to og ingen er altså døde af at være indhoppere i starten af deres karriere.
Ingen sarkasme. Men lad os bare tage den en gang til for Prins Knud. AaB skal holde sig til strategien (og fx at stile højere end en fast starter på U21 landsholdet er urealistisk). Af angribere er der også Pohl.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 13. okt 2016, 16:51

seamann skrev:
Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... la-spalvis
Det understreger jo egentlig meget godt det vi allerede snakker om. Udover kvalitet i forsvaret mangler iv i den grad en boksspiller. En angriber og en forsarsspiller (gerne to) må være successkriteriet for vintervinduet.
Jeg vil foreslå Sebastian Grønning og til forsvaret Jacob Blåbjerg og Kasper P. Sæt i gang Gaarde.
Forudsætter, at du mener det sarkastisk, men lad os bare tage den igen for Prins Knud. Kasper P og Blåbjerg er ikke nogle unge spirrende talenter der skal prøves af. De har begge spillet over 50 kampe og laver stadig graverende børnefejl. Derudover har vi set meget få kampe, hvor man tænker at de to bliver virkelig gode. Klubbens strategi er kun rigtig, hvis den kan producere spillere af den fornødne kvalitet. Hvis ikke er den ikke det papir den er skrevet på værd. Jeg er med på, at der selvfølgelig stadig vil være udfald for en spiller der har spillet 50 kampe, men de bør ikke være så langt fra at være bare middelmådige Superligaspillere. Ifht. Grønning medigver jeg gerne, at han er spændende, men jeg kan ikke se det er en spiller vi kan regne med før om et år eller to og ingen er altså døde af at være indhoppere i starten af deres karriere.
Ingen sarkasme. Men lad os bare tage den en gang til for Prins Knud. AaB skal holde sig til strategien (og fx at stile højere end en fast starter på U21 landsholdet er urealistisk). Af angribere er der også Pohl.
Pohl er jo ikke en rendyrket boks-angriber. Jeg ser ham mere som en spiller der vil være værdifuld i omstillinger qua. hans fart og bevægelighed. At Blåbjerg er starter på U/21 giver jeg ikke alverden for. Vi vader ikke i kvalificerede venstre backs på det U/21 landshold. Umiddelbart er der vel Durmisi, men han er så meget bedre han er A-landsholdsspiller og Kristian Pedersen der er ved at slå igennem i Union Berlin. Generelt er jeg ikke så imponeret over det U/21 hold så jeg falder ikke på halen over en stamplads der i det hele taget. Deres resultater er gode, men spillerne er ikke specielt gode. Derudover mangler du lidt at forholde dig til Kasper P.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 13. okt 2016, 17:39

Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... la-spalvis
Det understreger jo egentlig meget godt det vi allerede snakker om. Udover kvalitet i forsvaret mangler iv i den grad en boksspiller. En angriber og en forsarsspiller (gerne to) må være successkriteriet for vintervinduet.
Jeg vil foreslå Sebastian Grønning og til forsvaret Jacob Blåbjerg og Kasper P. Sæt i gang Gaarde.
Forudsætter, at du mener det sarkastisk, men lad os bare tage den igen for Prins Knud. Kasper P og Blåbjerg er ikke nogle unge spirrende talenter der skal prøves af. De har begge spillet over 50 kampe og laver stadig graverende børnefejl. Derudover har vi set meget få kampe, hvor man tænker at de to bliver virkelig gode. Klubbens strategi er kun rigtig, hvis den kan producere spillere af den fornødne kvalitet. Hvis ikke er den ikke det papir den er skrevet på værd. Jeg er med på, at der selvfølgelig stadig vil være udfald for en spiller der har spillet 50 kampe, men de bør ikke være så langt fra at være bare middelmådige Superligaspillere. Ifht. Grønning medigver jeg gerne, at han er spændende, men jeg kan ikke se det er en spiller vi kan regne med før om et år eller to og ingen er altså døde af at være indhoppere i starten af deres karriere.
Ingen sarkasme. Men lad os bare tage den en gang til for Prins Knud. AaB skal holde sig til strategien (og fx at stile højere end en fast starter på U21 landsholdet er urealistisk). Af angribere er der også Pohl.
Pohl er jo ikke en rendyrket boks-angriber. Jeg ser ham mere som en spiller der vil være værdifuld i omstillinger qua. hans fart og bevægelighed. At Blåbjerg er starter på U/21 giver jeg ikke alverden for. Vi vader ikke i kvalificerede venstre backs på det U/21 landshold. Umiddelbart er der vel Durmisi, men han er så meget bedre han er A-landsholdsspiller og Kristian Pedersen der er ved at slå igennem i Union Berlin. Generelt er jeg ikke så imponeret over det U/21 hold så jeg falder ikke på halen over en stamplads der i det hele taget. Deres resultater er gode, men spillerne er ikke specielt gode. Derudover mangler du lidt at forholde dig til Kasper P.
Hvorfor skal vi absolut bruge en boks-angriber? FCN blev mestre uden saadan en, og vi spillede det meste af mesterskabssaesonen uden. Derudover har det laenge vaeret udviklingen i moderne fodbold at med mindre en angriber har helt vanvittige spidskompetencer, som f.eks. Zlatan eller Lewandowski, saa kan man ikke leve med han er stationaer. Her er Pohl noget naer skabelonen paa en moderne anbriber. Han er arbejdssom, hurtig, naerkampsstaerk, aggresiv, direkte. Han kan modtage bolden under pres, spille den videre, og rykke i position og afslutte. Han ville ikke blive en bedre spiller hvis han ikke gad bevaege sig. Han minder utroligt meget om superligaens nuvaerende topscorer, og det ville vaere hul i hovedet at saette ham tilbage i hans udvikling, fordi man som en ande Lynge Jakobsen, insisterede paa at vi ikke kan fungere uden et ordenligt skur oppe foran.

Og saa er det hele den oekonomiske strategi vs. markedsprisen paa en angriber.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst