Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Sønderhof » 23. okt 2016, 15:49

Dalbjerg skrev:Fedt at I to skriver ævl..

Problemet er bare at I åbenbart ikke evner at læse, hvad der stod.. Men indlægget var selvfølgelig også langt (når man skriver i den tone I ti lægger for dagen, så får I også igen)..

Men nu skal jeg så skrive det igen: Mæhle skulle IKKE være startet inde fra sæsonstart.. Han skulle have haft chancen da PK spillede 4-5 kampe på højre back, hvor det ikke engang var 1 DIV niveau han leverede..
Kan vi konkluderer at det er dumt at lave stråmænd på den måde, når mit indlæg står sort på hvidt..

Og at henvise til sølvpapirhatte, når jeg flere gange i mit indlæg gør opmærksom på, at det jeg skriver er en hypotese... Ja det er jo bare tåbeligt.

Hæv dog niveauet for debatten.. Ellers kan vi jo bare sidde og skrive "jaaaaaaa" og "buuuuh" til hinanden..

Og lad mig så slutte af med pointen igen: Jeg mener ikke at Søndergaard lever op til den filosofi som har gennemsyret AaB i lang tid, og jeg har en fornemmelse af, at Søndergaard hellere vil have en 31-årig med et bundniveau lige under hans topniveau, end han er villig til at prøve den unge med et større spænd mellem top og bundniveau..
Med andre ord en træner som går efter det sikre, og derfor aldrig fuldender noget, men hele tiden er i en proces eller som bare et stolt af at træne et superligahold året efter..

Men hov, nu blev indlægget langt igen, så I er nok stoppet med at læse.
Synes nu det er helt berettiget at dine betragtninger karakteriseres som noget ævl!

Det er jo en fuldstændig vandvittig påstand, at Søndergaard ikke tør/vil give de unge chancen. At du roder dig ud i lange forklaringer gør det ikke mere rigtigt.

Jeg er en af dem som synes vores strategi er naiv. Stod det til mig havde vi 2-3 erfarne kvalitetsspillere i truppen.

Det har vi ikke, til gengæld har vi rykket 6 u19 spillere op. Heraf har 4 fået spilletid. De 2 af dem indgået i startopstillingen. Vi har vel og mærke kun spillet 14 runder! Det er en uhørt statistik. I kampen mod FCN valget LS at starte med Magnus C. fremfor Sloth. I AGF-kampen kommer Thellufsen ind efter en halv time. Pohl har fået chancen de seneste kampe. Sidste år var det Abildgård der fik lang snor.

Jeg synes LS viser enormt meget mod og viser de unge spillere tillid. Jeg ved ikke hvad det er du forestiller dig? Skal man følge din logik, burde vores forsvarskæde efter Silkeborg-blamagen være: Bytigi, Rokkedal, Mæhle og en vilkårlig u-19 spiller! Efter kampen i fredags skal PK vel skiftes med Bytigi og Basso med Ramkilde?

Jeg er enig i at det ikke er optimalt med PK. Synes han er blevet dårlige henover de sidste par år. Men han er driftsikker og stabil. Det er vigtigt i vores setup, hvor der ofte er et kvart hold på banen med mindre end 25 seniorkampe under bæltet.

Til sidste, du beder om at folk skal hæve niveauet for debatten, alt i mens du fyrer en stor gang nonsens afsted. At LS ikke har ambitioner og bare vil være superligatræner og er ligeglad med udvikling og resultater. Det er jo en karakteristik af Bruce Rioch du har givet!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Dalbjerg » 24. okt 2016, 10:03

Glem det.. I er interesseret i at lave stråmænd...

Fair nok.. Jer om det.

Jeg fremlagde en holdning, argumenterede for det, men gjorde også sadig opmærksom på, at det selvfølgelig ikke var en absolut sandhed, fordi der også var en del hypotetisk i argumentationen..

Derefter får den ikke for lidt med at læse ting med ond vilje, eller decideret lave stråmænd. Eller tilskrive Søndergaard 6 U19-spillere i truppen, som om at han har haft ret meget at sige om det i forhold til Gaarde.

Skuffende niveau for debatten, at alle der kommer med noget argumentation (så kan man være enig eller ej, fordi selvfølgelig er noget ikke sandt bare fordi der argumenteres) skal smides i hartkorn med båtnakken A.K.A. "telefonnummeret"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2016, 10:12

Dalbjerg skrev:Glem det.. I er interesseret i at lave stråmænd...

Fair nok.. Jer om det.

Jeg fremlagde en holdning, argumenterede for det, men gjorde også sadig opmærksom på, at det selvfølgelig ikke var en absolut sandhed, fordi der også var en del hypotetisk i argumentationen..

Derefter får den ikke for lidt med at læse ting med ond vilje, eller decideret lave stråmænd. Eller tilskrive Søndergaard 6 U19-spillere i truppen, som om at han har haft ret meget at sige om det i forhold til Gaarde.

Skuffende niveau for debatten, at alle der kommer med noget argumentation (så kan man være enig eller ej, fordi selvfølgelig er noget ikke sandt bare fordi der argumenteres) skal smides i hartkorn med båtnakken A.K.A. "telefonnummeret"
Det var jo ikke bare hypotetisk. Det er en anklage skjult bag et tankeeksempel.
Dalbjerg skrev:Nu er det ikke efter denne kamp, at man bør smide kritik efter søndergaard, det har der været rigeligt at andre kampe at gøre i..

Men når nu snakken går på vores nye højre back, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Mæhle kun fik chancen fordi vi var hårdt ramt af skader og karantæne.. Det synes jeg er bekymrende, fordi PK startede sæsonen som en rendyrket katastrofe på højre back, men trods det så blev man ved med at fastholde ham på højre back.. Bevares det kan være at Mæhle var knækket af at blive startet for tidligt.. Alt er jo hypotetisk, men jeg synes sgu at det er skidt, at man sidder med fornemmelsen af, at Mæhle stadig ville sidde ud på bænken, hvis det ikke havde været for skader og karantæne..
Det antyder at man (søndergaard) hellere vil spille med den gamle garde, og de unge får kun chancen, når han er tvunget ud i det, og ikke når den gamle garde falder igennem..

Men igen, alt er selvfølgelig hypotetisk..
Du stiller det op som rent hypotetisk, men alligevel kommer du med halve og hele konklusioner. Maaske du bare har formuleret dig lidt utilsigtet klodset, men jeg kan simpelthen ikke laese ovenstaaende som andet end en anklage. Derudover, selv hvis det kun er hypotetisk, saa er hypotesen meget problematisk, eftersom LS netop har givet ufatteligt mange u-spillere chancen. Der er intet der tyder paa at han holder fast med den gamle garde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af BoT » 24. okt 2016, 13:39

Kunne det tænkes, at Allan Gaarde og Lars Søndergaard i virkeligheden er ansat af FCM og har som eneste mål at køre AaB i sænk? Man kunne let tro det i forhold til de beslutninger de har foretaget.

Dette er godt nok en hypotese. Men tænk alligevel over det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2016, 18:16

BoT skrev:Kunne det tænkes, at Allan Gaarde og Lars Søndergaard i virkeligheden er ansat af FCM og har som eneste mål at køre AaB i sænk? Man kunne let tro det i forhold til de beslutninger de har foretaget.

Dette er godt nok en hypotese. Men tænk alligevel over det.
Du har meget at lære vedr. kommunikation - der er alt for mange åbne muligheder. Prøv at lytte lidt til ham Trumph, he knows.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Dalbjerg » 24. okt 2016, 21:20

Buzz Killington skrev:
Dalbjerg skrev:Glem det.. I er interesseret i at lave stråmænd...

Fair nok.. Jer om det.

Jeg fremlagde en holdning, argumenterede for det, men gjorde også sadig opmærksom på, at det selvfølgelig ikke var en absolut sandhed, fordi der også var en del hypotetisk i argumentationen..

Derefter får den ikke for lidt med at læse ting med ond vilje, eller decideret lave stråmænd. Eller tilskrive Søndergaard 6 U19-spillere i truppen, som om at han har haft ret meget at sige om det i forhold til Gaarde.

Skuffende niveau for debatten, at alle der kommer med noget argumentation (så kan man være enig eller ej, fordi selvfølgelig er noget ikke sandt bare fordi der argumenteres) skal smides i hartkorn med båtnakken A.K.A. "telefonnummeret"
Det var jo ikke bare hypotetisk. Det er en anklage skjult bag et tankeeksempel.
Dalbjerg skrev:Nu er det ikke efter denne kamp, at man bør smide kritik efter søndergaard, det har der været rigeligt at andre kampe at gøre i..

Men når nu snakken går på vores nye højre back, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Mæhle kun fik chancen fordi vi var hårdt ramt af skader og karantæne.. Det synes jeg er bekymrende, fordi PK startede sæsonen som en rendyrket katastrofe på højre back, men trods det så blev man ved med at fastholde ham på højre back.. Bevares det kan være at Mæhle var knækket af at blive startet for tidligt.. Alt er jo hypotetisk, men jeg synes sgu at det er skidt, at man sidder med fornemmelsen af, at Mæhle stadig ville sidde ud på bænken, hvis det ikke havde været for skader og karantæne..
Det antyder at man (søndergaard) hellere vil spille med den gamle garde, og de unge får kun chancen, når han er tvunget ud i det, og ikke når den gamle garde falder igennem..

Men igen, alt er selvfølgelig hypotetisk..
Du stiller det op som rent hypotetisk, men alligevel kommer du med halve og hele konklusioner. Maaske du bare har formuleret dig lidt utilsigtet klodset, men jeg kan simpelthen ikke laese ovenstaaende som andet end en anklage. Derudover, selv hvis det kun er hypotetisk, saa er hypotesen meget problematisk, eftersom LS netop har givet ufatteligt mange u-spillere chancen. Der er intet der tyder paa at han holder fast med den gamle garde.
Hvad er det for en anklage du snakker om? Anklage er da godt nok et kraftigt ord at bruge, når jeg har sagt, at jeg føler at Søndergaard er fanget i sine gamle mønstre, og ikke magter at bryde mønstrene tillært gennem lang tid i Sønderjyske..

En anklage ville (i min optik) være, at sige at han med vilje ønsker at ligge midt i rækken for at der ikke er pres på ham...

At han har givet U19-spillere debut viser i min optik ikke, at det er forkert, når jeg udtrykker, at jeg synes det var grotesk, så længe der skulle gå med PKs spil på højre back.
PK er en værdsat altmulig mand, som ikke skal klandres at evner ikke er til at være en stjerne.. Han kæmper og redder os i skadesituationer gang på gang, og gør det der bliver sagt. Men på højre back var han en katastrofe, og det var i lang tid (alt er relativt), og derfor synes jeg at det var beskæmmende, at Søndergaard (/trænerteamet) skulle presses ud i at spille Mæhle. Men gudskelov for det, fordi vi får en helt anden dimension med en aktiv højre back med evner.. Og PK er mærkeligt nok meget bedre på venstre back end højre, og har vel sådan set været det, lige siden han blev omskolet derned.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. okt 2016, 00:53

Pastorius skrev:
BoT skrev:Kunne det tænkes, at Allan Gaarde og Lars Søndergaard i virkeligheden er ansat af FCM og har som eneste mål at køre AaB i sænk? Man kunne let tro det i forhold til de beslutninger de har foretaget.

Dette er godt nok en hypotese. Men tænk alligevel over det.
Du har meget at lære vedr. kommunikation - der er alt for mange åbne muligheder. Prøv at lytte lidt til ham Trumph, he knows.
Hvis Trump vil bygge en mur omkring Herning, har han min stemme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 25. okt 2016, 06:35

Dalbjerg skrev:
Buzz Killington skrev:
Dalbjerg skrev:Glem det.. I er interesseret i at lave stråmænd...

Fair nok.. Jer om det.

Jeg fremlagde en holdning, argumenterede for det, men gjorde også sadig opmærksom på, at det selvfølgelig ikke var en absolut sandhed, fordi der også var en del hypotetisk i argumentationen..

Derefter får den ikke for lidt med at læse ting med ond vilje, eller decideret lave stråmænd. Eller tilskrive Søndergaard 6 U19-spillere i truppen, som om at han har haft ret meget at sige om det i forhold til Gaarde.

Skuffende niveau for debatten, at alle der kommer med noget argumentation (så kan man være enig eller ej, fordi selvfølgelig er noget ikke sandt bare fordi der argumenteres) skal smides i hartkorn med båtnakken A.K.A. "telefonnummeret"
Det var jo ikke bare hypotetisk. Det er en anklage skjult bag et tankeeksempel.
Dalbjerg skrev:Nu er det ikke efter denne kamp, at man bør smide kritik efter søndergaard, det har der været rigeligt at andre kampe at gøre i..

Men når nu snakken går på vores nye højre back, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Mæhle kun fik chancen fordi vi var hårdt ramt af skader og karantæne.. Det synes jeg er bekymrende, fordi PK startede sæsonen som en rendyrket katastrofe på højre back, men trods det så blev man ved med at fastholde ham på højre back.. Bevares det kan være at Mæhle var knækket af at blive startet for tidligt.. Alt er jo hypotetisk, men jeg synes sgu at det er skidt, at man sidder med fornemmelsen af, at Mæhle stadig ville sidde ud på bænken, hvis det ikke havde været for skader og karantæne..
Det antyder at man (søndergaard) hellere vil spille med den gamle garde, og de unge får kun chancen, når han er tvunget ud i det, og ikke når den gamle garde falder igennem..

Men igen, alt er selvfølgelig hypotetisk..
Du stiller det op som rent hypotetisk, men alligevel kommer du med halve og hele konklusioner. Maaske du bare har formuleret dig lidt utilsigtet klodset, men jeg kan simpelthen ikke laese ovenstaaende som andet end en anklage. Derudover, selv hvis det kun er hypotetisk, saa er hypotesen meget problematisk, eftersom LS netop har givet ufatteligt mange u-spillere chancen. Der er intet der tyder paa at han holder fast med den gamle garde.
Hvad er det for en anklage du snakker om? Anklage er da godt nok et kraftigt ord at bruge, når jeg har sagt, at jeg føler at Søndergaard er fanget i sine gamle mønstre, og ikke magter at bryde mønstrene tillært gennem lang tid i Sønderjyske..

En anklage ville (i min optik) være, at sige at han med vilje ønsker at ligge midt i rækken for at der ikke er pres på ham...

At han har givet U19-spillere debut viser i min optik ikke, at det er forkert, når jeg udtrykker, at jeg synes det var grotesk, så længe der skulle gå med PKs spil på højre back.
PK er en værdsat altmulig mand, som ikke skal klandres at evner ikke er til at være en stjerne.. Han kæmper og redder os i skadesituationer gang på gang, og gør det der bliver sagt. Men på højre back var han en katastrofe, og det var i lang tid (alt er relativt), og derfor synes jeg at det var beskæmmende, at Søndergaard (/trænerteamet) skulle presses ud i at spille Mæhle. Men gudskelov for det, fordi vi får en helt anden dimension med en aktiv højre back med evner.. Og PK er mærkeligt nok meget bedre på venstre back end højre, og har vel sådan set været det, lige siden han blev omskolet derned.
Jeg bruger "Anklage" ret neutralt, som at tilskrive en person diverse motiver eller evner. Det er saavidt jeg kan se hvad du goer. Er du uenig i at det er hvad du goer naar du skriver at LS hellere vil spille med den gamle garde etc?

Derudover, saa kan jeg ikke se hvad der er grotesk i at PK starter de foerste kampe indtil en anden har vist han har hvad der skal til for at udfylde pladsen. Det har altid vaeret et tema at der er stor forskel paa at unge goer det godt til traening, vs. hvordan de goer det i kamp. Han valgte ogsaa at saette PK paa venstre i stedet for det "sikre valg" Blaabjerg. Det syntes jeg er modigt, og jeg forstaar ikke hvordan du kan vende det til noget negativt. Man var ikke presset til at bruge Maehle.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar