Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 27. okt 2016, 09:22

Hvis vi kan minimere antallet af personlige fejl så er det absolut en kamp vi sagtens kan vinde, Brøndbys overfaldsfodbold er slet ikke i samme gear som i starten af sæsonen.
Den største udfordring bliver igen hvor målene skal komme fra.

Larsen
Patrick - KP - Holgersson - Ahlmann
Børsting - Würtz - Risgård - Sloth
Bassogog - Pohl

Flores er nok tvivlsom til kampen, Meilinger er faldet i niveau og bør absolut ikke være selvskrevet. Har valgt Patrick fordi han er bedre defensivt end Mæhle

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2016, 09:27

At vælge Patrick før Mæhle skal nok skabe opmærksomhed.

Jeg er ikke nervøs før kampen, synes netop som sæsonen skrider frem, at Brøndbys spil er mere og mere luret af modstanderne.

Tror stadig at Meilinger starter inde, men hvis det ikke er bedre end i sidste kamp, så kommer Børsting ind efter 60-70 min for ham.

Ville være dejligt med Ahlmann på venstreback, men forventer det ikke.
- FlæskeFrank

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af McMark » 27. okt 2016, 09:33

Nu blev Nicolai Larsen jo skadet i Århus under opvarmningen, så er der nogle som har en update omkring ham og kampen på søndag? Jeg tror godt nok heller ikke, at du skal regne med Ahlmann starter inde efter 90 min igår, hvilket betyder at vi forsætter med PK på VB. Børsting skal jo ikke spille i stedet for Meili - han virkede virkelig rusten igår og havde blandt andet en alt for satset tackling i første halvleg.

- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. okt 2016, 16:48

Jeg er ret sikker på at vi starter præcist som mod FCN. Det vil overraske mig, hvis man synes Flores er klar til at starte inde, og var Ahlmann i spil til en startplads, havde han ikke spillet hele kampen i går. Spørgsmålet går vel mest på om Larsen er klar, og om Flores måske kan klemme sig ind på en startplads oppe foran. Jeg er ret sikker på man ikke rører ved midtbane og forsvar.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 27. okt 2016, 18:46



Håber godt nok, at Ahlmann er klar - ellers var det en fejl at bruge ham i Århus. Mæhle synes jeg bestemt også vi skal bruge. I det kontraspil vi skal spille mod BIF har vi brug for en hurtig offensiv back. Jeg forventer, at de kommer buldrende ud og presser os i bund. Derfor kunne den mere defensivt funderede Patrick derfor være en løsning, men da vores to kanter begge er centralt orienterede spillere vil jeg hellere have Mæhle på backen til at drive bolden frem og tilbyde sig til kammeraterne. På midtbanen kan jeg ikke se andre meningsfulde konstellationer - vi må håbe på det her kommer til at fungere og de her fire er måske også virkeligheden ideelle til at neutralisere Brøndbys diamant. De tre "offensive" Sloth, Risgård og Meilinger kan bytte lidt positionsmæssigt og stresse Brøndbys midtbane generelt mens Würtz tager sig kærligt af Mukthar. Ifht. Flores skal han spille, hvis han er klar. Vi får aldrig gevinst af den signing, hvis vi begynder at pille ham af holdet. De skal lære ham at kende og omvendt. Jeg har det lidt blandet med om det skal være Pohl og Basso på toppen. Pohl har nogle spændende kvaliteter, men jeg er godt nok i tvivl om det rækker lige nu, men vi må give ham lidt flere kampe taget i betragtning at han nok er rusten ovenpå kyssesygen ligesom hans kvaliteter er ret afhængige af at være spillet sammen med de andre. Basso må så afløse den af de to andre, som først kører træt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Gamling » 28. okt 2016, 10:45

Tror mest på at start 11´eren bliver med Pohl og Bassemand på toppen, Sloth og Meilinger på kanterne, Würtz og Risgård i maskinrummet, PK på venstre back, KP og Holger i centerforsvaret, Mæhle på højre back og Larsen i kassen.

Ahlmann spillede mod VSK Århus og kan nok ikke holde til 2 fulde kampe, Flores er enten skadet eller lige kommet tilbage fra skade på kamptidspunktet og PK spillede faktisk en rigtig god kamp mod FCN. Et alternativ til kanterne ville være Børsting der faktisk var en af de bedre mod VSK Århus.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Kenneth K » 28. okt 2016, 12:00

Det er vel efterhånden år-og-dag siden, at en AaB-sejr har givet over odds 5 mod Brøndby.

Lad os ruinere diverse bookmakere.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Kallerhauge » 30. okt 2016, 04:03

Kenneth K skrev:Det er vel efterhånden år-og-dag siden, at en AaB-sejr har givet over odds 5 mod Brøndby.

Lad os ruinere diverse bookmakere.
Du kan vel også ruinere din egen tegnebog.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af McMark » 30. okt 2016, 10:13

Nu når Flores stadig er skadet, tror jeg vores start 11 kommer til at se sådan her ud:

- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2016, 10:17

McMark skrev:Nu når Flores stadig er skadet, tror jeg vores start 11 kommer til at se sådan her ud:

Det ligner 3 point. Mon ikke Ahlmann og Børsting kommer ind og stiver holdet af et 60-65 min. for Patrick og Meilinger.
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Pollack2 » 30. okt 2016, 10:19

Truppen er udtaget og lad os komme i gang med dagens kamp:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 17 Christian Bassogog, 18 Rasmus Thellufsen, 19 Marco Ramkilde, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 31 Joakim Mæhle og 32 Kasper Pedersen.

Skadeslisten omfatter fortsat Edison Flores, Thomas Enevoldsen og Sebastian Grønning.

Hvor ville det være fedt, hvis vi i dag fik et resultat med hjem fra Brøndby - muligheden for at komme tilbage i top 6 er der.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af McMark » 30. okt 2016, 11:39

FlæskeFrank skrev:
McMark skrev:Nu når Flores stadig er skadet, tror jeg vores start 11 kommer til at se sådan her ud:

Det ligner 3 point. Mon ikke Ahlmann og Børsting kommer ind og stiver holdet af et 60-65 min. for Patrick og Meilinger.
Det lyder meget plausibelt, synes jeg :-) LS er meget rigid i sine indskiftninger, og vi kommer helt sikkert ikke til at skifte ud før efter 60! Ville selvfølgelig gerne starte med Ahlmann, men jeg magter simpelthen ikke flere følgeskader, og det tror jeg heller ikke trænerteamet gør...
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 30. okt 2016, 15:02

Startopstillingen er uden overraskelser:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Meilinger - Würtz - Risgård - Sloth
Bassogog - Pohl


Reserver:

CC
Ahlmann
Blåbjerg
Børsting
Christensen
Thellufsen
Ramkilde

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 30. okt 2016, 15:06

Bøf stiller til start med følgende hold:

Rønnow
J. Larsson - H. Hermansson - B. Röcker - S. Crone
C. Nørgaard
A. Hjulsager - L. Phiri
H. Mukhtar
K. Wilzek - T. Pukki

Det er et hold som vi skal kunne besejre

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af doukas » 30. okt 2016, 15:23

frederikshavneren skrev:Bøf stiller til start med følgende hold:

Rønnow
J. Larsson - H. Hermansson - B. Röcker - S. Crone
C. Nørgaard
A. Hjulsager - L. Phiri
H. Mukhtar
K. Wilzek - T. Pukki

Det er et hold som vi skal kunne besejre
Ingen tvivl. Hvis vi ikke vinder med minimum 3-4 mål, bliver jeg enormt skuffet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Califfen » 30. okt 2016, 15:29

frederikshavneren skrev:Bøf stiller til start med følgende hold:

Rønnow
J. Larsson - H. Hermansson - B. Röcker - S. Crone
C. Nørgaard
A. Hjulsager - L. Phiri
H. Mukhtar
K. Wilzek - T. Pukki

Det er et hold som vi skal kunne besejre
Er det ikke noget nær deres stærkeste start 11'er?

Derudover forbløffer det mig, at Pohl-Bassogog forbliver Søndergaards foretrukne angrebskonstellation. De minder jo alt for meget om hinanden.
Så prøv da hellere med Ramkilde sammen med en af de to førnævnte.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 30. okt 2016, 15:33

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:Bøf stiller til start med følgende hold:

Rønnow
J. Larsson - H. Hermansson - B. Röcker - S. Crone
C. Nørgaard
A. Hjulsager - L. Phiri
H. Mukhtar
K. Wilzek - T. Pukki

Det er et hold som vi skal kunne besejre
Ingen tvivl. Hvis vi ikke vinder med minimum 3-4 mål, bliver jeg enormt skuffet.
Bøf har tre gode spillere i Mukhtar, Hjulsager og C. Nørgaard, resten af deres hold er en flok middelmådige udlændinge.

Det bliver selvfølgelig en svær kamp, men hvis vi rammer et godt niveau så vinder vi kampen.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af birk » 30. okt 2016, 15:49

Phiro er da en klasse spiller .Rønnov klasser over Larsen

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af NIN » 30. okt 2016, 15:54

birk skrev:Phiro er da en klasse spiller .Rønnov klasser over Larsen
Var de det, havde de nok både scoret flere mål og lukket færre ind end os.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af KJ » 30. okt 2016, 15:56

Stærkt BIF hold. Afgørende bliver om vi har en løsning på deres presspil. Det havde vi ikke rigtigt i Aalborg sidst. Odds 4,75 på AaB sejr opfatter jeg dog som gaveodds :-) Så mig og mine kr. 200 er moderate optimister.

Besvar