Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af seamann » 17. nov 2016, 17:13

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Det bekymrer mig at Søndergaard ikke har forstået at det der gjorde os stærke tidligere, netop IKKE var at hælde bolde ind i hovedet på en boksangriber.
Vi skal ikke spille med høje indlæg, vi skal ikke spille med en boksangriber (medmindre han kan bevæge sig og indgå i spillet også).
Nej hvis bare Lars Søndergaard slog nogle fladere indlæg ville meget være bedre.

Jeg synes problemet er at vi slår for mange tidlige indlæg. Vi mangler gennembrudsstyrke og ovrelaps på kanten, så vi kunne komme til baglinjen og slå indlæggene tilbage i feltet eller fladt mod forreste stolpe. Vi mangler simpelthen Jacob Ahlmann og Henrik Dalsgaard, som er blevet erstattet af Gilli, Paddy, Blåbjerg og Joakim Mæhle. Det skriger til himlen at det vil give os en nedgang i forhold til de sidste par sæsoner. Jeg har svært ved at se hvordan det er Lars' skyld - det må jeg sige.
Ganske enig. Iøvrigt har der også været farlige høje indlæg, men når selv de mest oplagte ikke bliver pandet ind, er der jo et problem. Jeg vil dog sige, at hvis LS starter med Holger på toppen, har han helt tabt sutten. Om så vi vinder 5 - 0 med hattrick af Holger, vil det til alle tider være en dybt mærkværdig disposition.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. nov 2016, 17:42

Vi står med 4 point i de seneste 9 kampe. Og vi har ingen sejr i de seneste 6 kampe, hvoraf vi har tabt 5.

Det er vanvittigt, at man ikke har ageret med et skifte på trænerposten i landskampspausen. Gaarde er ved at grave sig ned i et hul ved siden af Lars S.

Det er vel rimeligt at forvente, at kampen fredag er en skæbnekamp. Vindes den ikke, bør Lars S. være færdig.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. nov 2016, 19:00

Kunne man forestille sig at man trænede med Holger i angrebet, for at have alternativer til slut hvis vi skal hente en FCK føring?

Det virker umiddelbart som en noget mere sandsynlig grund til at man har trænet med ham deroppe, end at han skal starte der. Skulle det blive tilfældet skal jeg love at være den der skriger "Søndergaard raus!" højest og allermest skingert... endnu mere skingert end Hesten. Det er en totalt latterlig tanke at han skulle starte i angrebet.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af birk » 17. nov 2016, 20:37

Mener bare, at når AaB har været bagud, er det vel Kasper P, de har smidt derop .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Pastorius » 17. nov 2016, 20:51

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Det bekymrer mig at Søndergaard ikke har forstået at det der gjorde os stærke tidligere, netop IKKE var at hælde bolde ind i hovedet på en boksangriber.
Vi skal ikke spille med høje indlæg, vi skal ikke spille med en boksangriber (medmindre han kan bevæge sig og indgå i spillet også).
Nej hvis bare Lars Søndergaard slog nogle fladere indlæg ville meget være bedre.

Jeg synes problemet er at vi slår for mange tidlige indlæg. Vi mangler gennembrudsstyrke og ovrelaps på kanten, så vi kunne komme til baglinjen og slå indlæggene tilbage i feltet eller fladt mod forreste stolpe. Vi mangler simpelthen Jacob Ahlmann og Henrik Dalsgaard, som er blevet erstattet af Gilli, Paddy, Blåbjerg og Joakim Mæhle. Det skriger til himlen at det vil give os en nedgang i forhold til de sidste par sæsoner. Jeg har svært ved at se hvordan det er Lars' skyld - det må jeg sige.
Jeg mener egentlig vi spiller med alt for mange (og ganske rigtigt) tidlige indlæg. Søndergaard har hele tiden snakket om at vi skal lidt mere direkte end vi gjorde under Kent, og det mener jeg er en stor fejl. Indtil videre har vi i hvert fald ikke rigtig magtet det, og det eneste vi har fået ud af det, er flere og farligere boldtab. Det kan til nøds gå når vi rider på en bølge (som i sidste efterår), men det er ikke måden at vende dårlige stimer på.

Det bliver endnu værre at at når det ikke virker, så lader taktikken til at være endnu mere af det samme, i stedet for at skrue en smule ned for ambitionerne, og spille på en måde så vi kan holde fast i bolden i længere perioder.

Jeg kunne godt tænke mig at se vi trillede og trillede bolden stille og roligt rundt i en grad, der ville få TV2 til at lave et nyt satirisk AaB-indslag i stil med det de lavede i firserne mod Lyngby, og havde stor nok tålmodighed til at vente på at der rent faktisk opstår nogle huller at spille i.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af KME » 17. nov 2016, 20:53

Så er der satset en flad 50'er på AaB - sikre penge i banken. Den er hjemme!!

:cheers: :aabfan: :danmarkfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Hovedet » 17. nov 2016, 22:28

KME skrev:Så er der satset en flad 50'er på AaB - sikre penge i banken. Den er hjemme!!

:cheers: :aabfan: :danmarkfan:
Jeg inspirerer åbenbart. Og giver den som bekendt endnu mere gas. 100 kr. på 1-0 til AaB.

Det ville måske være lidt poppet også at angive AaBs målscorer, men mere og mere tyder i min verden på, at det bliver Mads Holgersen på hovedstød omkring en times spil :-)

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Uldahl » 18. nov 2016, 00:05

Hovedet skrev:
KME skrev:Så er der satset en flad 50'er på AaB - sikre penge i banken. Den er hjemme!!

:cheers: :aabfan: :danmarkfan:
Jeg inspirerer åbenbart. Og giver den som bekendt endnu mere gas. 100 kr. på 1-0 til AaB.

Det ville måske være lidt poppet også at angive AaBs målscorer, men mere og mere tyder i min verden på, at det bliver Mads Holgersen på hovedstød omkring en times spil :-)
+ 1 for Holger. Jeg tror godt vi kan spille med mod dem, særligt på hjemme bane. Mange har travl med at tale holdet ned qua seneste resultater skuffende dårligt.

Glemt er at vi faktisk har spillet helt pænt til tider, men har i den grad manglet slut produkt der er blevet til sat graverende personlig fejl nede bag ved. Og nyttesløse høje indlæg, uanset om de er for tidlige. Vi har bare ikke spillerne til de indlæg.

Kan vi holde FCK fra indlæg og dødbolde nær feltet, det gør vi ikke med at spille passivt. Det kan vi bare ikke og vi vil få hældt indlæg på indlæg i hovedet. Indlæg og spil langs jorden til sat højt pres der begrænser de indlæg som de vil få. Svært ja, men ikke umuligt. Slet ikke. :aabfan:

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af mich1596 » 18. nov 2016, 00:28

Gamen skrev:Flores på rundens hold i VM-kval'en. Desværre er han blevet skadet i baglåret, og forventes ifølge Peru's landsholdslæge ude i minimum 3 uger.
Tænker at vi nu stille og roligt skal se hvad Lars kan med en spiller af den kaliber frem mod vinterpausen. kan han ikke finde kvalitet på banen med ham, er jeg tilbøjelig til at se på sønderjyske, efter Lars, i det lys.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2016, 08:21

mich1596 skrev:
Gamen skrev:Flores på rundens hold i VM-kval'en. Desværre er han blevet skadet i baglåret, og forventes ifølge Peru's landsholdslæge ude i minimum 3 uger.
Tænker at vi nu stille og roligt skal se hvad Lars kan med en spiller af den kaliber frem mod vinterpausen. kan han ikke finde kvalitet på banen med ham, er jeg tilbøjelig til at se på sønderjyske, efter Lars, i det lys.
Det var så efterårets mest kringlede indlæg på debatsiden :danmarkfan:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af BoT » 18. nov 2016, 08:47

frederikshavneren skrev:(...) toyotaen er en stærk tankcenterforward men er ellers en dårlig fodboldspiller.
Ja. Han er virkelig god til at score mål, afgøre kampe og smadre forsvarsspillerne fysisk, men er ellers en ret ordinær fodboldspiller.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af EINHILL » 18. nov 2016, 08:53

http://nordjyske.dk/nyheder/holgersson- ... 7/112/1513

Hold kæft en joke!!! Håber ikke, at vi kommer til at se ham, når han ikke føler at han præstere godt :o Med de udtalelser viser han, at han ikke har niveauet til superligaen og specielt ikke AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Yankee » 18. nov 2016, 08:55

Pastorius skrev:
Jeg mener egentlig vi spiller med alt for mange (og ganske rigtigt) tidlige indlæg. Søndergaard har hele tiden snakket om at vi skal lidt mere direkte end vi gjorde under Kent, og det mener jeg er en stor fejl. Indtil videre har vi i hvert fald ikke rigtig magtet det, og det eneste vi har fået ud af det, er flere og farligere boldtab. Det kan til nøds gå når vi rider på en bølge (som i sidste efterår), men det er ikke måden at vende dårlige stimer på.

Det bliver endnu værre at at når det ikke virker, så lader taktikken til at være endnu mere af det samme, i stedet for at skrue en smule ned for ambitionerne, og spille på en måde så vi kan holde fast i bolden i længere perioder.

Jeg kunne godt tænke mig at se vi trillede og trillede bolden stille og roligt rundt i en grad, der ville få TV2 til at lave et nyt satirisk AaB-indslag i stil med det de lavede i firserne mod Lyngby, og havde stor nok tålmodighed til at vente på at der rent faktisk opstår nogle huller at spille i.
Udover at jeg er lidt for ung til at huske Lyngby-indslaget fra 80'erne, så er jeg rørende enig.

Det er blevet det nye mantra at spille direkte. Men det er ikke klogt at spille direkte medmindre der er en åbning. Hvis modstanderen slækker på deres førstepres og der er plads bag deres forsvar - så SKAL man spille direkte. Det gør Barcelona og Bayern jo også. Hvis man erobrer bolden centralt på banen, så SKAL man spille direkte. Det gør Barcelona og Bayern jo også.

Men når vi bygger op mod et etableret forsvar er der ingen grund til at spille så forhastet. Det handler om at få etableret vores eget spil og så i næste fase have temposkift og spillere, der kan skabe noget 1-mod-1. Begge dele har vi manglet. Og så har vi store mangler i vores presspil, som jeg dog synes har været bedre i de sidste par kampe.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Tyskeren » 18. nov 2016, 08:56

Nederlag på under -3 mål må vel være en lille sejr..! Mon Spar Nord tribunen bliver fyldt idag, så der kan komme lidt mere stemning end ved en serie 2 kamp.. Husker gamle dage hvor ALLE spillere blev tiljublet før kampen, og der var gang i den mindst 30 min før kampstart. Den tid er godt nok ovre!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2016, 10:14

Tyskeren skrev:Nederlag på under -3 mål må vel være en lille sejr..! Mon Spar Nord tribunen bliver fyldt idag, så der kan komme lidt mere stemning end ved en serie 2 kamp.. Husker gamle dage hvor ALLE spillere blev tiljublet før kampen, og der var gang i den mindst 30 min før kampstart. Den tid er godt nok ovre!
Det må sgu være endog meget gamle dage, for det mindes jeg aldrig har fundet sted. "Stemningen" før kampen består gerne af høj muzak, der gør, at man ikke kan kommunikere med sidemanden...

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Sanchez94 » 18. nov 2016, 11:13

Tyskeren skrev:Nederlag på under -3 mål må vel være en lille sejr..! Mon Spar Nord tribunen bliver fyldt idag, så der kan komme lidt mere stemning end ved en serie 2 kamp.. Husker gamle dage hvor ALLE spillere blev tiljublet før kampen, og der var gang i den mindst 30 min før kampstart. Den tid er godt nok ovre!
Du er velkommen til at møde op på vesttribunen og sætte gang i showet, det ville blive påskønnet i stedet for at pegefingre af andre

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2016, 12:22

Tyskeren skrev:Nederlag på under -3 mål må vel være en lille sejr..! Mon Spar Nord tribunen bliver fyldt idag, så der kan komme lidt mere stemning end ved en serie 2 kamp.. Husker gamle dage hvor ALLE spillere blev tiljublet før kampen, og der var gang i den mindst 30 min før kampstart. Den tid er godt nok ovre!
Endelig hjemmekamp i vestbyen her knap en lille måned siden den seneste hjemmekamp mod Farum, det er godt nok irriterende med alle de landskampspauser.

Jeg har stor respekt for klacken, men jeg er helt enig i at stemningen på stadion slet ikke er hvad den har været. Det er godt nok gået den forkerte vej de seneste ti år, det er imidlertid ikke kun et Aalborg fænomen, noget tilsvarende gør sig gældende landet over.

Og nej vesttribunen bliver absolut ikke udsolgt.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af 9000AA » 18. nov 2016, 13:26

Har en print-selv billet til spar nord. Nogen aftagere??

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2016, 19:30

Overraskende startopstilling:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Børsting - Würtz - Christensen - Risgård
Ene
Bassogog


Reserver:

CC
Blåbjerg
Patrick
Abildgaard
Sloth
Meilinger
Pohl

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2016, 19:36

FC København sparer ikke spillere, de stiller til start med følgende hold:

R. Olsen
P. Ankersen - Zanka - E. Johansson - L. Augustinsson
R. Falk - W. Kvist - T. Delaney - Y. Toutouh
A. Pavlovic - A. Cornelius

Besvar