Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Forza » 30. nov 2016, 09:52

Som diskuteret i de fleste tråde efterhånden virker det til at AaB har mange mangler på alle parametre.

Da det jo ikke er realistisk at fyre trænerteamet og hente 6 spillere til vinter, hvad mener i så der realistisk skal til for at vende skuden?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2016, 10:14

Ja, det er et godt spoergsmaal. Der er 7 kampe tilbage af grundspillet og 2 kampe tilbage inden vinterpausen. Hvis vi allerede om 2 kampe kan afskrive top-slutspillet, saa skal alt i den resterende del af saesonen saettes ind paa at det langsigtede maal om at goere os klart til 17/18. Jeg ikke forestille mig nedrykning bliver et tema hvis vi skulle ende i bundspillet, saa vi skal doed-pine soerge for at faa rettet op paa konceptet. LS spiller i oejeblikket for sin egen overlevelse, og for kortsigtet at maksimere pointudbyttet. Det er forstaaeligt, men det er ikke gangbart paa sigt. Vi skal have en spillestil der er mere i traad med konceptet, og bruge spillere der vil vaere profiler paa sigt.

Opstillingsmaessigt betyder det Maehle paa backen, Sloth ind i stedet for Risgaard. Flores paa floej. Vi skal ogsaa vaere endnu mere villige til at give de unge chancen, saa Bytyqi skal testes i suppen. Evt. ogsaa satse stort paa Magnus i stedet for Wurtz.

Taktikmaessigt, skal vi tilbage til at vaere et kontrollerende, boldspillende hold, selvom det koster point. Konceptet skal sidde i skabet til naeste aar.

Derudover skal LS skiftes ud. Vi skal ikke have en traener der forsoeger at overleve. Vi skal have en traener der toer taenke langsigtet. Om det saa skal vaere Kuhn, eller andre maa man saa diskutere. Men tavlen skal vaskes ren, og det bliver den ikke med LS. Specielt ikke hvis vi misser mesterskabsspillet.

Hvis vi derimod er meget taet paa mesterskabsspillet om to runder, giver det mere mening at taenke kortsigtet, daa mesterskabsspillet giver nogle oekonomiske muligheder paa sigt. Her giver det maaske mere mening at beholde LS, i hvert fald indtil efter runde 26.



Alt ovenstaaende er ekstemt firkantet sat op, og boer uddybes en del.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Remark » 30. nov 2016, 10:45

Et ønske:
Angrebsforstærkning.

Vi er gået fra Spalvis, Jönnson, AK, Ene og Helenius ved starten af 15/16-sæsonen til nu kun at have Ene som erfaren målscorer på højeste niveau. (tæller ikke Flores som angriber).

Jeg hælder mest til en hovedsstødstærk type, der også kan aflaste ved vores eget notoriske usikre forsvar på hjørnespark.

Et andet ønske:
Ydmyghed i forhold til målsætning. Top6 er ikke realistisk. Vi skal bare sørge for at holde evt. nervepirrende nedrykningskampe på afstand.

Et tredje ønske:
Ny træner til sommer. Søndergaard bør ikke forlænges. Han har tabt tribunerne med de to store kriser i 2016.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af astonvilla » 30. nov 2016, 11:01

Forza skrev:Som diskuteret i de fleste tråde efterhånden virker det til at AaB har mange mangler på alle parametre.

Da det jo ikke er realistisk at fyre trænerteamet og hente 6 spillere til vinter, hvad mener i så der realistisk skal til for at vende skuden?
Jeg mener da nok det er realistisk at fyre trænerteamet.
Jeg mener rent faktisk at det vil være det rene vanvid ikke at gøre dette. Faktisk er jeg rystet over det ikke er sket endnu.

Så få skiftet trænerteamet ud - og vi er nået et godt stykke vej.

Det er ikke nødvendigt at hente 6 nye spillere. Vi har en ganske udmærket trup som den er nu. Og det er ganske realistisk at en sådan trup ligger i top 6. Talentet i truppen bliver bare forvaltet helt og aldeles forkert af den nuværende træner. Det tror jeg efterhånden alle kan se.

Vi skal nok lige have set på at finde en anden forsvarsgeneral. Holger var ikke lige løsningen - det var en smutter. Vi finder en ny - og så videre i teksten.

En ny træner vil med nogen sikkerhed også bringe Sloth i spil - han er spændende.

Og så vil en mere offensiv anlagt taktik få sat vores styrker i truppen mere i scene. Meilinger, Flores, Basso osv kan sikkert blomstre op.
Jeg vil naturligvis ikke tude såfremt vi indkøber en stærk angriber fra en af de øverste hylder - men det er altså ikke nemt.

Så nyt trænerteam og en ny forsvarsgeneral - så tror jeg såmænd vi er dér.
Bienvenu Bassogog!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Gnu » 30. nov 2016, 11:13

#MakeAaBGreatAgain!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af FlæskeFrank » 30. nov 2016, 11:17

astonvilla skrev:Vi skal nok lige have set på at finde en anden forsvarsgeneral. Holger var ikke lige løsningen - det var en smutter. Vi finder en ny - og så videre i teksten.
Nu ville jeg egentlig ikke bidrage til endnu en tråd om ingenting/selvfølgelighed, men Astonvilla udtrykker det meget rammende her. Ja, der er ramt ved siden af skiven med Holgersson som forstærkning og som ledertype, men i stedet for at fyre kantinedamen og opefter, så er konklusionen om Holgersson blot, det var ikke lykken og vi må se os om efter en anden løsning.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2016, 11:19

Jeg tror ikke det er nødvendigt at fyre og skifte ud hele vejen rundt.

Det er ingen hemmelighed at jeg mener at Søndergaard skal væk. Ikke pga manglende resultater, men fordi han gør de forkerte ting.

Hvis man ikke mener han skal skiftes ud, bliver resten af diskussionen ligegyldig, så ka vi godt lægge os ned og dø.

Næste skridt er så at vurdere, hvad mener en ny mand skal bringe og kunne, som LS ikke kunne.

Et eksempel kunne være Sloth. Tror den tilbageværende sportslige sektor på at han burde være blevet brugt meget mere, og de kompetencer han ar kan bidrage til det spil vi gerne vil, så kan han næsten betragtes som en ny spiller. Mener man derimod det er fair nok han ikke har gået mere tid end han har, så skal han ud og erstattes med en anden. Han har for mig bragt lige nøjagtig det man kunne forvente, og er det ikke hvad man mener at have brug for, så er der ingen grund til at beholde ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af 9800 » 30. nov 2016, 11:20

Jeg synes ikke der skal så meget til før Vi rammer top 6.
Foruden Lyngby er det kun FCM af de foranliggende hold vi mangler, begge endda på hjemmebane. Resten af vores kampe er mod bundholdene.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2016, 11:28

9800 skrev:Jeg synes ikke der skal så meget til før Vi rammer top 6.
Foruden Lyngby er det kun FCM af de foranliggende hold vi mangler, begge endda på hjemmebane. Resten af vores kampe er mod bundholdene.
Vi er pt. 5 point fra SE og 7 fra Lyngby som er de to naermeste, og de to hold er umiddelbart "daarligst" koerende af topholdene. SE kan blive forstyrret af udskiftningen paa traenerposten, og Lyngby har ikke aabenlyst en trup der stemmer overens med deres placering. Havde Lyngby tabt i gaar, havde jeg vaeret optimistisk, meget optimistisk. Men, udover de sidste to kampe er vi decideret elendigt koerende, og selv hvis vi vinder mod Lyngby i naeste, tror jeg det bliver meget svaert. Selvom vi ser ud til at ha' faa lukket ned bagtil, kan vi stadig ikke score maal, og i de sidste to kampe er det kun Boerstings maal der ikke var en foraering.

Jeg tror ikke paa det (men haaber).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af FIDEL » 30. nov 2016, 11:36

Det er meget afgørende at vi får tilgang af en erfaren målscorertype - helst boksangriber, der laver de nemme mål også. En Wilzcek type.
Faktisk kunne vi godt bruge 2 nye angribere, da Enevoldsen ryger afsted tror jeg.
Dog har jeg stadig tiltro til at Pohl kan blive en vigtig spiller og målscorer for AaB. Og slår han ikke til som angriber, ser jeg ham som en god fløj på sigt.
Han bringer altid god energi, fight og evner til at komme til chancer.

Derudover skal vi have en backup til Ahlmann. Han betyder meget for vores evner offensivt, men hans skadeshistorik er skræmmende.

Yderligere vil jeg personligt gerne have en ny erfaren midterforsvarer, men det tror jeg simpelthen IKKE vi får, da Holgersson får lang snor og fordi klubben ønsker at satse på KP og Blåbjerg. Desuden bruger klubben budgettet på en dyr angriber.

For en gangs skyld er vi fint besat på midtbanen, hvor Børsting, Sloth og Christensen kan få deres gennembrud, såfremt holdet fungerer bedre.

MEN det helt store problem i mine øjne er, at AaB jo har lagt sig fast på et bestemt system og spillestil, men spillermaterialet er pt. IKKE til at indfri spillestilen og få resultater. Det er jo også derfor at LS har skiftet til en mere stram opstilling.

En anden ting er at vi er for svage på defensive dødbolde og høje indlæg, så det spiller modstanderne selvfølgelig på hver gang.

Et helt nyt trænerteam er selvfølgelig at foretrække, men jeg anser det som urealistisk inden sommeren 2017, at der sker noget som helst på den front.
Det gør ondt at se, at AaB har 3-4 nogenlunde ens personligheder i trænerteamet, og det vil klæde AaB at have en Kuhn-type eller Hamrén-type på bænken istedet, som kan råbe højt og motivere. Det bliver altså lidt for sindigt synes jeg - specielt med tanke på at vores sportschef, gud hjælpe mig, også er en sindig, rolig fyr. Hvis der skal være en balance i klub og trup, kræver det altså forskellige typer af mennesker!!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Califfen » 30. nov 2016, 11:37

9800 skrev:Jeg synes ikke der skal så meget til før Vi rammer top 6.
Foruden Lyngby er det kun FCM af de foranliggende hold vi mangler, begge endda på hjemmebane. Resten af vores kampe er mod bundholdene.
Men vi er jo selv et bundhold.
Og vi spiller virkelig som et bundhold for tiden.
Synes virkelig ikke man kan udpege et eneste hold i rækken, som vi kan forvente point imod. Om vi møder nummer to, Brøndby, eller nr 14, Esbjerg, kan næsten være det samme virke det til.
Det er kun i kampene mod FCK, at man med rette kan forvente IKKE at få point.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Forza » 30. nov 2016, 11:39

En udskiftning på trænerposten samt muligvis assistentrollerne er klart det vigtigste i min optik. Man har uden tvivl syltet forsvaret og angrebet efter alle de spillere vi har mistet på disse positioner, men det hele starter ved træneren.

Man skal turde tænke langsigtet ligesom Kent gjorde da han overtog roret (Han skulle selvfølgelig lige redde os først).

De næste prioriteter må være en hovedstødsstærk angriber samt en midterforsvar. Det sidste er nok urealistisk desværre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af gravballe » 30. nov 2016, 12:10

1: En ordenlig forsvarspiller istedet for Holgersen
2: En target angriber

For uden de 2 ting, så kan jeg ikke se holdet mangler andet. Et ustabil forsvar gør vores spillere er usikre, og det betyder vi ikke tør spille med 2 offensive fløje, og vores angrebsspil er forkrampet pga en manglende target spiller... Der bør være en stabil angriber de andre unge kan læne sig op af.

3: træneren... dette er nummer 2 krise han ikke formår at løse, efter et super flot efterår, sidste år, kom et skrækkteligt forår, hvor han smed det gode efterår væk... han skal ikke forlænges...

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. nov 2016, 13:01

Forza skrev:Som diskuteret i de fleste tråde efterhånden virker det til at AaB har mange mangler på alle parametre.

Da det jo ikke er realistisk at fyre trænerteamet og hente 6 spillere til vinter, hvad mener i så der realistisk skal til for at vende skuden?
Lidt absurd at stille et spørgsmål og åbne en diskussion på det samtidig med, at du opstiller den præmis, at man ikke må svare det, der åbenlyst er svaret.

Fyr Lars "Jeg-har-ingen-karisma-men bliver-sur-hvis-I-skyder-på-mål" Søndergaard hent en back, en midterforsvarer, en central midt, en kant og en angriber (hov, du har ret, svaret er 5 og ikke 6 spillere til vinter) til erstatning af Gaardes fejlskud de seneste par vinduer.

I den forbindelse er det vel også nærliggende at se nærmere på Gaarde, som har ansvaret for ansættelsen af Søndergaard og fejlskudene på transfer-siden, på trods af, at der efter mange års dødevande er blevet lidt midler at skyde med.
Fodbold skal ses med hjertet!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af 9520AaB » 30. nov 2016, 13:07

Nu kommer jeg så med det kontroversielle udsagn.
Hvis vi kommer i nedrykningsspillet, skal vi for alt i verden beholde LS, det er vel netop her han har hans spidskompetencer, at redde hold fra nedrykning??
Skulle vi mod forventning(mine), komme i slutspil om mesterskab, så siger jeg, fyr LS, start forfra med at bygge op, vi ender IKKE i top 3 alligevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2016, 13:10

9520AaB skrev:Nu kommer jeg så med det kontroversielle udsagn.
Hvis vi kommer i nedrykningsspillet, skal vi for alt i verden beholde LS, det er vel netop her han har hans spidskompetencer, at redde hold fra nedrykning??
Skulle vi mod forventning(mine), komme i slutspil om mesterskab, så siger jeg, fyr LS, start forfra med at bygge op, vi ender IKKE i top 3 alligevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Risikoen for at rykke ned er så lille, at det ikke skal stå i vejen for at vi gør det vi mener er det rigtige for fremtiden. Vi skal selvfølgelig tage den alvorligt, men begynder vi at blive bange for at kunne klare os fri af sidstepladsen i det selskab, kan vi lige så godt lukke biksen med det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af abbifar » 30. nov 2016, 13:15

Pastorius skrev: Risikoen for at rykke ned er så lille, at det ikke skal stå i vejen for at vi gør det vi mener er det rigtige for fremtiden. Vi skal selvfølgelig tage den alvorligt, men begynder vi at blive bange for at kunne klare os fri af sidstepladsen i det selskab, kan vi lige så godt lukke biksen med det samme.
Enig... Hvis vi skulle skære nedrykningsspillet nu, så ville stillingen i AaBs pulje være:

1. AaB 23p
2. FCN 21p (mangler en kamp)
3. OB 14p (mangler en kamp)
4. VFF 13p

Med 18 p at spille om i de 6 runder, så vil det være vildt, at OB eller VFF skulle hente 9-10 p på AaB. Og uden det ville vi gå i knock-out kampe om 7-pladsen og en ret til at møde et hold fra medaljespil om en plads i Europa.

Så ud med LS så snart at det er afgjort, at vi ikke kan nå medaljespillet - og så ser vi fremad.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Uldahl » 30. nov 2016, 14:07

LS er absolut ikke den rette for os, hjælper heller ikke med de assistenter han er blevet på tvunget. Han er vant til at spille om overlevelse i suppen, men total blank når det kommer til vores spille stil.

Det nu ikke ham der er vores største problem lige nu. Det vores skole elev af en sports direktør, han er dumpet for vildt til den stilling. Han skal væk som det første, inden han får brændt flere penge af på offensive midtbane spillere, og uduelige stoppere.

Top 6 er væk. så lad LS forsætte sæsonen ud. Få en kompetent direktør ind der kan handle ind til de pladser hvor vi mangler kvalitet. Og ikke mindst opbygget et scouting system så vi undgår fejl køb som Holger.

seamann

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af seamann » 30. nov 2016, 14:39

Behold LS og gå efter det lange seje træk som Gaarde formulerede det.

LS skal kun ud hvis der ikke er perspektiver i træningen og/eller han har tabt omklædningsrummet.

Denne evindelige råben efter fyringer når det går mindre godt i en periode er latterlig.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Rams » 30. nov 2016, 15:02

Personligt så jeg gerne, at vi fik parkeret Augo i en anden position, sendt Friis ned i talentsektoren og så hentede en gut som Klebér Saarenpää ind i trænerteamet.

På spillerfronten så jeg stadig helst at Meilinger, Basso og Børsting kæmpede om kanterne. Flores derimod synes jeg kun har vist noget, når han ligger inde i midten bag en angriber og får mange bolde at arbejde med. Men det er selvfølgelig heller ikke det vilde grundlag vi har at bedømme ham på endnu. Midtbanekonstellationen bør i mine øjne være Würtz og Sloth med Risgård og Magnus som backup.

Jeg har stadig stor tiltro til Pohl. Han havde også et fint dybdeløb i går, og når han først får hul på bylden skal der nok komme mål. Det ændrer dog ikke på, at en lidt mere garvet angriber ville pynte. Det kunne være Priskin i Slovan Bratislava eller Chramosta i Boleslav. Typemæssigt kunne det også være Brock-Madsen, men han er pt. lejet ud til et hollandsk hold fra Birmingham.

Den anden smertenspost er backen. Her har jeg ikke lige noget bud. Endeligt kunne en midterstopper pynte, men det er nok for tidligt at afskrive svensken endnu.
In verbis simus faciles

Besvar