Ny velgørenhedstrøje

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Forza » 8. dec 2016, 10:08

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... kning.aspx

Skal dette forstås som at denne bliver den nye udebanetrøje?

Og hvad siger folket til den?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Hinrup85 » 8. dec 2016, 10:41

Den kommer i hvert fald til at fungere som spilletrøje:

AaB vil for første gang optræde i velgørenhedstrøjen for Hele Nordjyllands Håndsrækning i morgen aften på udebane mod AC Horsens.
Men om det bliver i længere tid er der ikke skrevet noget om.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Hanga » 8. dec 2016, 10:43

Hinrup85 skrev:Den kommer i hvert fald til at fungere som spilletrøje:

AaB vil for første gang optræde i velgørenhedstrøjen for Hele Nordjyllands Håndsrækning i morgen aften på udebane mod AC Horsens.
Men om det bliver i længere tid er der ikke skrevet noget om.
VI må håbe det kun er en kortvarig periode, for sikke noget øjebæ!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Forza » 8. dec 2016, 10:54

Hinrup85 skrev:Den kommer i hvert fald til at fungere som spilletrøje:

AaB vil for første gang optræde i velgørenhedstrøjen for Hele Nordjyllands Håndsrækning i morgen aften på udebane mod AC Horsens.
Men om det bliver i længere tid er der ikke skrevet noget om.
Præcis. Det er ikke helt så let at tolke.

Køn er den dog ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Gnu » 8. dec 2016, 11:01

Hvem fanden er det, der designer trøjer hos Hummel, der ikke fatter en brik af helt simpel farvekoordinering? Vores nuværende hjemmetrøje er et miskmask af forskellige farver, og nu denne velgørenhedstrøje med to nuancer af rød og blå der OVERHOVEDET ikke passer sammen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2016, 11:30

Er jeg den eneste der synes at det der "Hele Nordjylllands håndsrækning" efterhånden er ved at være lige lidt for meget? Fint nok at man vil støtte små-projekter med småpenge men det er jo én stor gang selvpromoverende fis AaB har gang i. Jeg orker ikke at høre mere om den håndsrækning overalt. Giv dem pengene og hold kæft med det.
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Forza » 8. dec 2016, 12:09

Gnu skrev:Hvem fanden er det, der designer trøjer hos Hummel, der ikke fatter en brik af helt simpel farvekoordinering? Vores nuværende hjemmetrøje er et miskmask af forskellige farver, og nu denne velgørenhedstrøje med to nuancer af rød og blå der OVERHOVEDET ikke passer sammen.
Jeg synes nu vores nuværende trøje er ganske hæderlig, taget i betragtning af at den er produceret i Hummel.

Selve ideen med denne trøje er sådan set meget god, men det ligner lidt at de har haft nogle blå trøjer tilovers i Hummel hvorefter man så blot har klattet lidt AaB logoer på og sendt dem ud til Hornevej.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Søgaard » 8. dec 2016, 12:19

Køllen I Møllen skrev:Er jeg den eneste der synes at det der "Hele Nordjylllands håndsrækning" efterhånden er ved at være lige lidt for meget? Fint nok at man vil støtte små-projekter med småpenge men det er jo én stor gang selvpromoverende fis AaB har gang i. Jeg orker ikke at høre mere om den håndsrækning overalt. Giv dem pengene og hold kæft med det.
Hele ideen med CSR er vel, at det skal være noget selvpromoverende fis. Det er ren business, men der er jo nogen der hopper på det og hvis et par medier tager historien op, har det virket..

Men jeg er helt enig. Synes det var et fint kocept i starten og mener også fortsat man skal køre det her med 1 kr. pr. tilskuer, da det er en god måde at lave lidt reklame på og samtidig involvere sig lidt i det nordjyske (man bruger jo brandet til at promovere nogle mindre projekter også), men det her synes jeg også kammer over. At trøjen er hæslig, føjer blot spot til skaden.

Lad det 1 kr. bidrag køre videre og skift så CSR ressourcen ud med en scout. Se det ville give noget værdi..
Aalborg BK 1885!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Gnu » 8. dec 2016, 12:56

Forza skrev:
Gnu skrev:Hvem fanden er det, der designer trøjer hos Hummel, der ikke fatter en brik af helt simpel farvekoordinering? Vores nuværende hjemmetrøje er et miskmask af forskellige farver, og nu denne velgørenhedstrøje med to nuancer af rød og blå der OVERHOVEDET ikke passer sammen.
Jeg synes nu vores nuværende trøje er ganske hæderlig, taget i betragtning af at den er produceret i Hummel.

Selve ideen med denne trøje er sådan set meget god, men det ligner lidt at de har haft nogle blå trøjer tilovers i Hummel hvorefter man så blot har klattet lidt AaB logoer på og sendt dem ud til Hornevej.
Rød, hvid, mørkeblå og sort i én pærevælling. Det er fandme ikke hæderligt. Det er noget juks. Hvis man qua sponsoraftale er tvunget til at bruge spar nords blå farve - hvilket er slemt nok i kombinationen rød/hvid - så burde man holde sig fra at tilføje endnu flere farver. At bruge et sort logo på noget, der i forvejen er lidt af en farvelade er helt skidt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Jakobsen » 8. dec 2016, 13:00

Hvor skal vi starte?

Et hjerteformet logo er i sig selv en katastrofe. Vores hold skal ud og kæmpe hårdt for point hver eneste uge og så skal de ikke rende rundt med noget så poppet som et hjerte på trøjen. Det er da håbløst signal når de skal ned og kæmpe med Horsens muskelmænd i morgen - alt alt for pussenusset.
Derudover er farvekombinationen jo lettere gyselig. Det blå nuance og den røde nuance passer slet ikke sammen på billederne i hvert fald. Derudover må de godt skrue ned med det CSR fis der. Der er da ikke et øje der begynder at holde med AaB eller komme på stadion fordi de kan give en krone til velgørenhed - i hvert fald ikke på permanent basis. At italesætte det som en del af klubbens identitet er det rene bullshit. Det kunne man snakke om, hvis det var blevet uddelt i 20-30 år, men det er ikke tilfældet. Schoors og Gaarde læner sig lige voldsomt nok op ad den fluffy management litteratur de har læst på AAU og CBS til tider.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Tyskeren » 8. dec 2016, 13:16

Køllen I Møllen skrev:Er jeg den eneste der synes at det der "Hele Nordjylllands håndsrækning" efterhånden er ved at være lige lidt for meget? Fint nok at man vil støtte små-projekter med småpenge men det er jo én stor gang selvpromoverende fis AaB har gang i. Jeg orker ikke at høre mere om den håndsrækning overalt. Giv dem pengene og hold kæft med det.
Helt enig! Alt det "donations Danmark" der kører hele tiden, er sgu blevet for meget efterhånden! Men hold nu kæft hvor er den trøje grim..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Buzz Killington » 8. dec 2016, 13:58

Fin troeje, og godt med noget CSR. Det er der ingen der taber paa. Selv som nordjyde har jeg intet at brokke mig over her.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Gnu » 8. dec 2016, 14:11

Jeg kan godt nok heller ikke se problemet i at AaB støtter gode formål, og den historie skal de da fortælle. Det er udelukkende positivt. Hvis man absolut vil se sig sur på det, skal man da vist være mere end almindeligt mavesur.

At trøjen så er grim som arvesynden sorterer nok under småtingsafdelingen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Jakobsen » 8. dec 2016, 14:38

Gnu skrev:Jeg kan godt nok heller ikke se problemet i at AaB støtter gode formål, og den historie skal de da fortælle. Det er udelukkende positivt. Hvis man absolut vil se sig sur på det, skal man da vist være mere end almindeligt mavesur.

At trøjen så er grim som arvesynden sorterer nok under småtingsafdelingen.
Vi er enige om der er fint med CSR, men når man begynder at lave usandsynligt grime CSR trøjer og piller ved logoet er det gået for vidt. Det er helt fint de laver CSR, men de forgøjler det simpelthen for meget når de taler det op til en del af klubbens identitet og pakker kerneproduktet ind i en så grim trøje. Jeg kunne forstå en enkelt kampagnetrøje som FCK tidligere har gjort med Støt Brysterne, men en så grim CSR trøje med et hjerte logo holder ikke en meter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Gnu » 8. dec 2016, 14:51

Jakobsen skrev:
Gnu skrev:Jeg kan godt nok heller ikke se problemet i at AaB støtter gode formål, og den historie skal de da fortælle. Det er udelukkende positivt. Hvis man absolut vil se sig sur på det, skal man da vist være mere end almindeligt mavesur.

At trøjen så er grim som arvesynden sorterer nok under småtingsafdelingen.
Vi er enige om der er fint med CSR, men når man begynder at lave usandsynligt grime CSR trøjer og piller ved logoet er det gået for vidt. Det er helt fint de laver CSR, men de forgøjler det simpelthen for meget når de taler det op til en del af klubbens identitet og pakker kerneproduktet ind i en så grim trøje. Jeg kunne forstå en enkelt kampagnetrøje som FCK tidligere har gjort med Støt Brysterne, men en så grim CSR trøje med et hjerte logo holder ikke en meter.
Du tror da vel forhåbentlig heller ikke, at det er en trøje, der skal bruges jævnligt? Det er selvfølgelig en, der kun bliver brugt enkelte gange. Og hvorfor kan det ikke være en del af AaBs identitet at støtte godgørende formål? Det har de da gjort adskillige gange tidligere, men nu har bare fået lavet et klart koncept og en systematik omkring det. Hvad er problemet?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Jakobsen » 8. dec 2016, 15:07

Gnu skrev:
Jakobsen skrev:
Gnu skrev:Jeg kan godt nok heller ikke se problemet i at AaB støtter gode formål, og den historie skal de da fortælle. Det er udelukkende positivt. Hvis man absolut vil se sig sur på det, skal man da vist være mere end almindeligt mavesur.

At trøjen så er grim som arvesynden sorterer nok under småtingsafdelingen.
Vi er enige om der er fint med CSR, men når man begynder at lave usandsynligt grime CSR trøjer og piller ved logoet er det gået for vidt. Det er helt fint de laver CSR, men de forgøjler det simpelthen for meget når de taler det op til en del af klubbens identitet og pakker kerneproduktet ind i en så grim trøje. Jeg kunne forstå en enkelt kampagnetrøje som FCK tidligere har gjort med Støt Brysterne, men en så grim CSR trøje med et hjerte logo holder ikke en meter.
Du tror da vel forhåbentlig heller ikke, at det er en trøje, der skal bruges jævnligt? Det er selvfølgelig en, der kun bliver brugt enkelte gange. Og hvorfor kan det ikke være en del af AaBs identitet at støtte godgørende formål? Det har de da gjort adskillige gange tidligere, men nu har bare fået lavet et klart koncept og en systematik omkring det. Hvad er problemet?
Jeg siger jo heller ikke, at velgørenhed er i modstrid med AaBs identitet. Jeg siger bare det er lige voldsomt nok at snakke et to år gammelt koncept op til at være en del af identiteten i en 126 år gammel klub. Havde det været en årlig tilbagevendende begivenhed i 10-20 år kunne man snakke om det på den måde. Vi er Nordjyder og taler med udgang i realiteterne og det er flot man har stablet håndsrækningen på benene, men lad være at snakke tingene op. Det er belastende nok den måde man gør det på her i København, men skal vores egen klub nu også til at have en overdrivelsesretorik?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af doukas » 8. dec 2016, 15:14

Gnu skrev:
Jakobsen skrev:
Gnu skrev:Jeg kan godt nok heller ikke se problemet i at AaB støtter gode formål, og den historie skal de da fortælle. Det er udelukkende positivt. Hvis man absolut vil se sig sur på det, skal man da vist være mere end almindeligt mavesur.

At trøjen så er grim som arvesynden sorterer nok under småtingsafdelingen.
Vi er enige om der er fint med CSR, men når man begynder at lave usandsynligt grime CSR trøjer og piller ved logoet er det gået for vidt. Det er helt fint de laver CSR, men de forgøjler det simpelthen for meget når de taler det op til en del af klubbens identitet og pakker kerneproduktet ind i en så grim trøje. Jeg kunne forstå en enkelt kampagnetrøje som FCK tidligere har gjort med Støt Brysterne, men en så grim CSR trøje med et hjerte logo holder ikke en meter.
Du tror da vel forhåbentlig heller ikke, at det er en trøje, der skal bruges jævnligt? Det er selvfølgelig en, der kun bliver brugt enkelte gange. Og hvorfor kan det ikke være en del af AaBs identitet at støtte godgørende formål? Det har de da gjort adskillige gange tidligere, men nu har bare fået lavet et klart koncept og en systematik omkring det. Hvad er problemet?
Fordi de simpelthen taler det for meget op - altså, 50.000 kr, det er 0,00065 % af omsætningen. Det er lidt at slå plat på det ellers udmærkede tiltag.

Jeg har det som andre brugere, det er fint med CSR-tiltag, men kan man ikke gøre det uden at pege på sig selv hele tiden - "se os! se os! vi gør noget godt for andre!! se os!!"
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af dyhrmaN » 8. dec 2016, 15:17

Det er da fint nok. Smuk er trøjen ikke - især passer de to nuancer af farver som beskrevet tidligere ikke godt sammen.
Men jeg synes, at det er fint, at Gaarde og Schoors indfører noget af det "management-fis" de har læst på AAU og CBS - jeg har længe talt for, at AaB burde begynde at markedsføre sig på flere kanalar på flere forskellige måder. Dette er en af dem. Fint, thumps up og videre nu...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af FlæskeFrank » 8. dec 2016, 15:52

Det er simpelthen for ynkeligt.

Brokke sig over sådan et tiltag. Ja beløbet er måske en meget lille del, men de gør det. Siger konen også til dig, når du giver 50 kr. til Røde Kors - hold kæft, hvor fedtet, det er kun X af årslønnen ?

Så laver de en alternativ trøje og lave AaB i et hjerte. Så sidder man og flæber.

Håbløst.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Gnu » 8. dec 2016, 15:57

Jakobsen skrev:
Gnu skrev:
Jakobsen skrev:
Gnu skrev:Jeg kan godt nok heller ikke se problemet i at AaB støtter gode formål, og den historie skal de da fortælle. Det er udelukkende positivt. Hvis man absolut vil se sig sur på det, skal man da vist være mere end almindeligt mavesur.

At trøjen så er grim som arvesynden sorterer nok under småtingsafdelingen.
Vi er enige om der er fint med CSR, men når man begynder at lave usandsynligt grime CSR trøjer og piller ved logoet er det gået for vidt. Det er helt fint de laver CSR, men de forgøjler det simpelthen for meget når de taler det op til en del af klubbens identitet og pakker kerneproduktet ind i en så grim trøje. Jeg kunne forstå en enkelt kampagnetrøje som FCK tidligere har gjort med Støt Brysterne, men en så grim CSR trøje med et hjerte logo holder ikke en meter.
Du tror da vel forhåbentlig heller ikke, at det er en trøje, der skal bruges jævnligt? Det er selvfølgelig en, der kun bliver brugt enkelte gange. Og hvorfor kan det ikke være en del af AaBs identitet at støtte godgørende formål? Det har de da gjort adskillige gange tidligere, men nu har bare fået lavet et klart koncept og en systematik omkring det. Hvad er problemet?
Jeg siger jo heller ikke, at velgørenhed er i modstrid med AaBs identitet. Jeg siger bare det er lige voldsomt nok at snakke et to år gammelt koncept op til at være en del af identiteten i en 126 år gammel klub. Havde det været en årlig tilbagevendende begivenhed i 10-20 år kunne man snakke om det på den måde. Vi er Nordjyder og taler med udgang i realiteterne og det er flot man har stablet håndsrækningen på benene, men lad være at snakke tingene op. Det er belastende nok den måde man gør det på her i København, men skal vores egen klub nu også til at have en overdrivelsesretorik?
Men AaB har da lige netop støttet velgørende formål i mange år. Fx efter tsunamien i Asien i 2004. Nu har man så skabt et koncept om det og kommunikerer sine tiltag, og jo, det kan man sgu godt kalde en del af sin identitet. Hvorfor skulle man gå putte med det i 100 år inden man begynder og mumle lidt i skægget om at jow, wi gi´r da os lidt pææææng' til til nåe weteraner å nåååååee?

Selvfølgelig er der også et element af markedsføring i det, og det er helt fint.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar