Jeg tror tingene ser så anderledes ud i dag, at Kuhn er det absolut bedste bud. Det siger jeg på trods af at jeg også selv tidligere kategorisk har afvist Kuhn som en mulighed.Funky skrev:Ain't gonna happen. Han er blevet vraget 2 gange allerede. Jeg tror man finder en udlænding med et større navn en Søndergaards, som vil stå inde for AaB's strategi og spillestil. Det er ikke nødvendigvis verdens nemmeste opgave.astonvilla skrev:Kuhn, for Helvede! (sagt med Eriks stemme fra Rytteriet)
For det første er det den eneste reelle mulighed for at hente Kuhn tilbage til AaB, hvor man i de andre tilfælde havde Kuhn ansat som assistent i forvejen - altså stod valget de andre gange mellem at have Kuhn ansat som verdens bedste assistent, eller forfremme ham fra en rolle man mener han er perfekt til. I dag er mulighederne indskrænkede til at enten prøver man ham af som Cheftræner, eller også får man ikke mulighed for at få alle de store plusser der er ved at have Kuhns person i klubben. Det mener jeg bør og må vægte meget højt.
For det andet har Kuhn nu præsteret som Cheftræner. Uanset det forløb og de historier som har været fremme, så er faktum at Kuhn har gjort Malmø til svenske mestre, endda efter en enormt svær sæsonstart. At han har været i stand til at skabe det resultat på trods af den modstand der ifølge medierne skulle have været, kan absolut også ses som værende med til at gøre bedriften endnu større.
For det tredje er Kuhn vejen tilbage til den sti vi var på vej ud af, og jeg mener der mere end noget andet er behov for at finde tilbage til den rigtige vej. Vi er ikke et sted hvor der skal opfindes den dybe tallerken, og jeg mener ikke at vi har enormt behov for at få en cheftræner som kan videreudvikle en hel masse på den stil som tingene er nu. I virkeligheden er vi måske bedre tjent med at have en chef som er klar over hvor meget ordene fra landets bedste fodboldhjerne bør vægte, og jeg kan i virkeligheden ikke se hvordan andre trænere kan være bedre klædt på til at se de helt store linjer end Pylle.
For det fjerde vil Kuhn være den træner i hele verden som vil få allermest arbejdsro, både internt og fra omverdenen, for jeg er overhovedet ikke i tvivl om at respekten for Kuhn er enorm, om det så er fra spillere, ledelse eller vi fans. Jeg kan desuden ikke forestille mig at der er andre som spillerne vil kæmpe røven ud af bukserne så meget for, som de vil for Kuhn - og skulle der være enkelte spillere som ikke kan håndtere at Kuhn er bossen, så er det måske dem som ikke er det rigtige sted.
Jeg ville vælge Kuhn - og jeg ville hente Ålen hjem som assistent (den synes jeg også ligger lige til højrebenet, medmindre Sønderjyske forfremmer ham) samt finde plads til Friis i ungdomsafdelingen igen, så trænerteamet bestod af Kuhn, Peter Enevoldsen og Augo.