"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yankee » 19. aug 2016, 11:03

Pastorius skrev:
Stort set det eneste der holder mig tilbage er AaBs kampe.En mulighed var at tage Viaplay og Dplay med, men så bliver det dyrere end Stofapakken (7884/år). Kan man købe superligakampe enkeltvis til stream, evt bare hos dplay - jeg synes ikke jeg kan finde muligheden?
Jeg forsøgte mig selv med det forrige år, men det var mens Viaplay havde alle Superliga-kampene, hvilket de vist ikke har mere. Kort sagt var min erfaring at live-transmissioner via f.eks. Viaplay slet, slet ikke kunne hamle op med kabel-tv og jeg valgte derfor modvilligt at gå tilbage til YouSee. Derfor vil jeg råde dig til at teste den reelle kampoplevelse inden du går all-in på en streaming-løsning. Det var egentlig stabilt nok, men billedkvaliteten var rædselsfuld (især billedfrekvensen) og transmissionen var altid 1-2 minutter forsinket ift. TV.

YouSee's app kan streame til fx Chromecast og her er billedkvaliteten meget, meget bedre - men det kræver jo stadig YouSee-abonnement, og så kan man jo lige så godt smide et stik bagi fjernsynet?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af doukas » 19. aug 2016, 11:22

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Stort set det eneste der holder mig tilbage er AaBs kampe.En mulighed var at tage Viaplay og Dplay med, men så bliver det dyrere end Stofapakken (7884/år). Kan man købe superligakampe enkeltvis til stream, evt bare hos dplay - jeg synes ikke jeg kan finde muligheden?
Jeg forsøgte mig selv med det forrige år, men det var mens Viaplay havde alle Superliga-kampene, hvilket de vist ikke har mere. Kort sagt var min erfaring at live-transmissioner via f.eks. Viaplay slet, slet ikke kunne hamle op med kabel-tv og jeg valgte derfor modvilligt at gå tilbage til YouSee. Derfor vil jeg råde dig til at teste den reelle kampoplevelse inden du går all-in på en streaming-løsning. Det var egentlig stabilt nok, men billedkvaliteten var rædselsfuld (især billedfrekvensen) og transmissionen var altid 1-2 minutter forsinket ift. TV.

YouSee's app kan streame til fx Chromecast og her er billedkvaliteten meget, meget bedre - men det kræver jo stadig YouSee-abonnement, og så kan man jo lige så godt smide et stik bagi fjernsynet?
Jeg har Viaplay, men betaler heldigvis ikke for det, og ville heller ikke have det hvis jeg var nød til det. MEN! Det fungerer faktisk rigtig godt, billedekvaliteten er markant bedre end for bare 1-2 år siden, og der er heller ikke det samme tidsmæssige lag i forhold til TV. Tror det typisk er omkring 15-20 sek. Jeg kører det over en PS4 (vi har kun en 12-15 Mbit-forbindelse), men det underfundige er, at hvis jeg streamer superliga over Viaplay på Ipad'en så er tidslagget på 45-50 sek. Nu har jeg ikke tjekket for nyligt, men hvis man bare forbinder en Ipad med tv'et via kabel, så tror jeg ikke kvaliteten er ligeså god som via en PS4.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Sanchez94 » 19. aug 2016, 11:54

Jeg streamer igennem Yousee Appen på min iphone, og så via Chromecast op til Tv'et. Billedkvaliteten er såsom så, ikke specielt god, men ikke horribel ringe. Der er ca. 40-50 sekunders forsinkelse i forhold til kabel i tv'et. Men forsinkelsen ligger man jo ikke mærke til, hvis ikke man følger med andre steder :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2016, 12:41

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Stort set det eneste der holder mig tilbage er AaBs kampe.En mulighed var at tage Viaplay og Dplay med, men så bliver det dyrere end Stofapakken (7884/år). Kan man købe superligakampe enkeltvis til stream, evt bare hos dplay - jeg synes ikke jeg kan finde muligheden?
Jeg forsøgte mig selv med det forrige år, men det var mens Viaplay havde alle Superliga-kampene, hvilket de vist ikke har mere. Kort sagt var min erfaring at live-transmissioner via f.eks. Viaplay slet, slet ikke kunne hamle op med kabel-tv og jeg valgte derfor modvilligt at gå tilbage til YouSee. Derfor vil jeg råde dig til at teste den reelle kampoplevelse inden du går all-in på en streaming-løsning. Det var egentlig stabilt nok, men billedkvaliteten var rædselsfuld (især billedfrekvensen) og transmissionen var altid 1-2 minutter forsinket ift. TV.

YouSee's app kan streame til fx Chromecast og her er billedkvaliteten meget, meget bedre - men det kræver jo stadig YouSee-abonnement, og så kan man jo lige så godt smide et stik bagi fjernsynet?
Har kun citeret Yankee - men svarer til alle.

Kvaliteten har jeg tjekket poå TV2Play og DR. Den er rimelig. Jeg kører den direkte fra en app på appleTV, og har med vilje ventet indtil den var tilgængelig.

Hele familien (og gæster) skal kunne bruge det, og jeg gider ikke rode med airplay, strøm og netværk til devices etc. og jeg gider slet ikke være supporter for en teknisk løsning. Jeg er stadig i tvivl om hvad der sker når det bliver vireklig peak hours. (CL-finale, Landskampe etc.) det har tidligere været et problem. Jeg hopper nok med på Viasat også (prøver at starte uden), og lever så med at jeg ikke kan se de sidste kampe uden ninja-tricks - og sikkert ikke i ordentlig kvalitet (har ikke den store erfaring).

Jeg har sådan set taget beslutning, stærkt hjulpet af at det næsten er umuligt at få et ordenligt signal via Stofa, efter de har klemt kanalerne sammen på frekvensbåndet.

Forsinkelse er kun et problem hvis jeg når at få opdateringer på Forza inden det sker i kampene - og der er vi trods alt ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yankee » 19. aug 2016, 12:56

Sanchez94 skrev:Jeg streamer igennem Yousee Appen på min iphone, og så via Chromecast op til Tv'et. Billedkvaliteten er såsom så, ikke specielt god, men ikke horribel ringe. Der er ca. 40-50 sekunders forsinkelse i forhold til kabel i tv'et. Men forsinkelsen ligger man jo ikke mærke til, hvis ikke man følger med andre steder :)
Men hvis du har YouSee-abonnement hvorfor smider du så ikke bare et kabel i tv'et?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2016, 12:58

Yankee skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg streamer igennem Yousee Appen på min iphone, og så via Chromecast op til Tv'et. Billedkvaliteten er såsom så, ikke specielt god, men ikke horribel ringe. Der er ca. 40-50 sekunders forsinkelse i forhold til kabel i tv'et. Men forsinkelsen ligger man jo ikke mærke til, hvis ikke man følger med andre steder :)
Men hvis du har YouSee-abonnement hvorfor smider du så ikke bare et kabel i tv'et?
Det koster lidt at leje en boks?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yankee » 19. aug 2016, 13:08

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg streamer igennem Yousee Appen på min iphone, og så via Chromecast op til Tv'et. Billedkvaliteten er såsom så, ikke specielt god, men ikke horribel ringe. Der er ca. 40-50 sekunders forsinkelse i forhold til kabel i tv'et. Men forsinkelsen ligger man jo ikke mærke til, hvis ikke man følger med andre steder :)
Men hvis du har YouSee-abonnement hvorfor smider du så ikke bare et kabel i tv'et?
Det koster lidt at leje en boks?
Hos mig kører det nu helt fint uden?

Der findes godt nok ikke ret mange fjernsyn i omløb, der har hdmi (jf. chromecast/PS4) uden også at have dvb-c-tuner.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Sanchez94 » 19. aug 2016, 13:21

Yankee skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg streamer igennem Yousee Appen på min iphone, og så via Chromecast op til Tv'et. Billedkvaliteten er såsom så, ikke specielt god, men ikke horribel ringe. Der er ca. 40-50 sekunders forsinkelse i forhold til kabel i tv'et. Men forsinkelsen ligger man jo ikke mærke til, hvis ikke man følger med andre steder :)
Men hvis du har YouSee-abonnement hvorfor smider du så ikke bare et kabel i tv'et?
Jeg nasser på mine forældres Yousee Abonnement, så derfor streamer jeg igennem telefonen til min chromecast.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af DonSilicone » 1. sep 2016, 20:42

Jeg søger en AaB-pin til en ven, der er samler af fodboldpins. Jeg aner ikke en dyt om det og jeg kan ikke umiddelbart finde noget på AaB-shoppen. Er der nogen, der ved om der findes en AaB-pin og hvis der gør, hvor den kan købes?

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kristian60 » 2. sep 2016, 11:28

DonSilicone skrev:Jeg søger en AaB-pin til en ven, der er samler af fodboldpins. Jeg aner ikke en dyt om det og jeg kan ikke umiddelbart finde noget på AaB-shoppen. Er der nogen, der ved om der findes en AaB-pin og hvis der gør, hvor den kan købes?
Jeg har vist en du godt kan få - lad mig lige kigge efter derhjemme

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af DonSilicone » 3. sep 2016, 13:55

Kristian60 skrev:
DonSilicone skrev:Jeg søger en AaB-pin til en ven, der er samler af fodboldpins. Jeg aner ikke en dyt om det og jeg kan ikke umiddelbart finde noget på AaB-shoppen. Er der nogen, der ved om der findes en AaB-pin og hvis der gør, hvor den kan købes?
Jeg har vist en du godt kan få - lad mig lige kigge efter derhjemme
Super! Send mig gerne en PM hvis du finder den.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: RE: Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af DonSilicone » 28. sep 2016, 21:58

DonSilicone skrev:
Kristian60 skrev:
DonSilicone skrev:Jeg søger en AaB-pin til en ven, der er samler af fodboldpins. Jeg aner ikke en dyt om det og jeg kan ikke umiddelbart finde noget på AaB-shoppen. Er der nogen, der ved om der findes en AaB-pin og hvis der gør, hvor den kan købes?
Jeg har vist en du godt kan få - lad mig lige kigge efter derhjemme
Super! Send mig gerne en PM hvis du finder den.
Det ser ikke ud til at Kristian60 kunne finde den. Jeg er stadig interesseret i at købe en AaB fodboldpin.

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af wohlers » 29. sep 2016, 13:40


DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af DonSilicone » 29. sep 2016, 18:21

Tak for linket!

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

"Vore værste år - Married with children"

Indlæg af Simon » 6. okt 2016, 01:09

Er der folk herinde der ved hvor eller hvordan, jeg får mulighed for at se/gense den serie? Gerne med danske undertekster.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Vore værste år - Married with children"

Indlæg af Pastorius » 6. okt 2016, 07:11

Den ligger som Region 1-DVD'er på Amazon:
https://www.amazon.com/Married-Children ... h+children
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2016, 12:11

Jeg søger lidt hjælp fra en der har lidt forstand på PlayStation.

Overvejer at købe en PlayStation til mine 3 børn i julegave.

Skal det være en PlayStation 4? Er det det nyeste og bedste?

Jeg tænker at de skal have FIFA (det er det hvor man spiller, ikke hvor man er manager, hedder det ikke godt nok FIFA?) samt Wii (2 piger der gerne vil danse). Er der andre spil man skal overveje til børn på 6,8 og 10 år? Evt et bilspil, går ud fra at man i disse dage kan købe et rat dertil?

Så det man skal købe er vel : PS4, 2 joysticks eller hvad de nu hedder nu om dage, Wee, spil og evt et rat. Er der mere jeg har overset og som er godt at have dertil?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Flower » 10. nov 2016, 13:04

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger lidt hjælp fra en der har lidt forstand på PlayStation.

Overvejer at købe en PlayStation til mine 3 børn i julegave.

Skal det være en PlayStation 4? Er det det nyeste og bedste?

Jeg tænker at de skal have FIFA (det er det hvor man spiller, ikke hvor man er manager, hedder det ikke godt nok FIFA?) samt Wii (2 piger der gerne vil danse). Er der andre spil man skal overveje til børn på 6,8 og 10 år? Evt et bilspil, går ud fra at man i disse dage kan købe et rat dertil?

Så det man skal købe er vel : PS4, 2 joysticks eller hvad de nu hedder nu om dage, Wee, spil og evt et rat. Er der mere jeg har overset og som er godt at have dertil?
Jeg mener faktisk at Nintendo har pillet Wii ud af produktion, men jeg synes også at huske, at man også kan danse rundt med en PS4.
Jeg vil anbefale Rocket League til 6-10 årige, på PS4. Check evt. en video af det på youtube.

Edit: Jeg vil lige oplyse dig om at det koster et månedligt (kan også betales kvartalsvis/årligt - det sparer man lidt på) gebyr at spille online på PS4. Man får dog også 3 gratis spil hver måned med i det - husker ikke om der er andre fordele.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 17. dec 2016, 09:40

Køllen I Møllen skrev:Jeg søger lidt hjælp fra en der har lidt forstand på PlayStation.

Overvejer at købe en PlayStation til mine 3 børn i julegave.

Skal det være en PlayStation 4? Er det det nyeste og bedste?

Jeg tænker at de skal have FIFA (det er det hvor man spiller, ikke hvor man er manager, hedder det ikke godt nok FIFA?) samt Wii (2 piger der gerne vil danse). Er der andre spil man skal overveje til børn på 6,8 og 10 år? Evt et bilspil, går ud fra at man i disse dage kan købe et rat dertil?

Så det man skal købe er vel : PS4, 2 joysticks eller hvad de nu hedder nu om dage, Wee, spil og evt et rat. Er der mere jeg har overset og som er godt at have dertil?
Køb en PS4, og giv dem ubegrænset afgang til køb på PSStore - så bliver det en rar jul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 7. jun 2017, 07:31

Nogen der kender et godt spisested i Hamborg (centrum)?
Ska' vi hak'?

Besvar