Thomas Enevoldsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Kokkefar » 7. jan 2017, 18:41

MR er den rigtige vinder skrev:
Kokkefar skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Kokkefar skrev:Jeg ville ikke savne ham. Hans arrogance, kropssprog og evige negative udfald mod de unge irriterer mig grænseløst. Han virker som en voldsomt usympatisk fyr. Så kan man snakke om, at det er hans vindermentalitet der skinner igennem, men den kan man også have uden at være destruktiv overfor kollektivet. Ville elske hvis han tog sig sammen og viste sig som den rollemodel han burde være, men jeg ser det ikke ske, og så vil jeg hellere være foruden...
Jeg kan sagtens følge dig, sådan havde jeg det med Ståle i sin tid - men ikke med Ene.
Det hænger måske også sammen med, at jeg er lige ung nok til rigtig at kunne huske ene fra hans første tid i AaB, så jeg bedømmer ham udelukkende ud fra hans tilbagekomst. Jeg kan forestille mig han måske har lidt goodwill i banken fra dengang han var i AaB første gang. Det kan du måske fortælle mig?

Ståle er jeg også for ung til, men hvis han var samme type spiller som han er træner, så er jeg med dig hele vejen på den! ;)
Du har sikkert ret i, at det spiller ind. Han har nu altid vist den energi, ærgerrighed og vilje til at blande sig i spillet (han ber rigtig meget om bolden) - og jeg kan sagtens se, hvordan det kan blive opfattet anderledes (på din måde), specielt hvis holdet som sådan og Ene i særdeleshed ikke spiller særlig godt. Med Ene er det dog min fornemmelse, at han er mindst lige så irriteret/vred på sig selv som sine medspillere. Det virkede for mig som om, Ståle bare blev vred på sine medspillere.
Det tolker vi måske bare forskelligt. Jeg synes han er slem til at skælde de unge spillere ud hvis de starter et pres når det ikke lige passer ham, eller endnu værre, hvis de vælger en anden mulighed end at spille ham. Jeg synes ikke hans attitude er klædelig for, hvad der burde være en rollemodel for de unge. Men han er anderledes, og det trigger mig måske også lidt at han er en Aalborg dreng uden den nordjyske ydmyghed der ellers kendetegner spillere der er opvokset i AaB. Det er nok en smagssag. ;)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2017, 19:21

Hold nu op. En Ene på 100% vil vi altid kunne bruge. Det kræver dog at han vil AaB, og lige nu lyder signalerne mere på at han vil noget andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jan 2017, 01:27

Pastorius skrev:Hold nu op. En Ene på 100% vil vi altid kunne bruge. Det kræver dog at han vil AaB, og lige nu lyder signalerne mere på at han vil noget andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig.

Men den med de 100% er nok det de fleste ikke lige har med i bedømmelsen af Enes præstationer, og måske også hans udstråling på banen. Vi har vel set ham skadesfri i et halvt år, i hans nuværende periode i klubben - sidste efterår. Egentlig er det som irriterer mig mest sådan set den nærmest konstante trang til at forsøge at tale sig selv på holdet, selv når han tydeligvis ikke har været klar. Særligt i sommer synes jeg det var uklædeligt.

Jeg kan nu godt lide Ene for de gigantiske krav han har til sig selv, og hvis han var i stand til at formidle sit enorme engagement på en lidt bedre måde ville han være en fantastisk rollemodel, men jeg synes nu stadig at mange kunne lære af hvor ærgerrig han er.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Yankee » 8. jan 2017, 22:37

Det er virkelig ærgerligt. Jeg kunne virkelig godt se Ene blive vores udgave af Steffen Højer, Frank Kristensen eller Tommy Bechmann. Han er kun 29 og hvis han har mindsettet og bentøjet til det kunne han blive en af Superligaens allerbedste angribere de næste par sæsoner - især i en 4-3-3 hvor han både kan spille kant og 9'er.

Det er jo ikke fordi Ene kan gå ud og få en kæmpe-kontrakt et sted. Det er muligt at der kunne være nogle spændende oplevelser i USA eller Indien, men mere sandsynligt er det vel at han kunne ryge til bunden af Æresdivisionen eller 2. Bundesliga.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af alithebeast » 8. jan 2017, 22:51

Yankee skrev:Det er virkelig ærgerligt. Jeg kunne virkelig godt se Ene blive vores udgave af Steffen Højer, Frank Kristensen eller Tommy Bechmann. Han er kun 29 og hvis han har mindsettet og bentøjet til det kunne han blive en af Superligaens allerbedste angribere de næste par sæsoner - især i en 4-3-3 hvor han både kan spille kant og 9'er.

Det er jo ikke fordi Ene kan gå ud og få en kæmpe-kontrakt et sted. Det er muligt at der kunne være nogle spændende oplevelser i USA eller Indien, men mere sandsynligt er det vel at han kunne ryge til bunden af Æresdivisionen eller 2. Bundesliga.
Eller Midtjylland
Hader København!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af 9000AA » 15. maj 2017, 22:31

Ikk at det er noget stort tab for os. Men Enevoldsen skal til USA efter sæsonen er slut, er det jeg hører.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Martino » 15. maj 2017, 23:17

9000AA skrev:Ikk at det er noget stort tab for os. Men Enevoldsen skal til USA efter sæsonen er slut, er det jeg hører.
Forhåbentlig har du hørt rigtig.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Gamen » 16. maj 2017, 00:16

9000AA skrev:Ikk at det er noget stort tab for os. Men Enevoldsen skal til USA efter sæsonen er slut, er det jeg hører.
Det rygte har kørt ret hårdnakket i kredsen omkring ham i snart 1 år. Jeg tænker at der er noget om snakken :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. maj 2017, 01:13

Ene har aldrig lagt skjul på at han gerne vil en tur til USA, så det er vel et rygte som nemt kan opstå.

Hvis der var noget på plads, ville han nu nok snarere sige noget i stil med "Jeg melder ud hvor jeg skal spille i næste sæson når denne sæson er forbi", end "AaB er bestemt stadig en mulighed".

Men det kan da sagtens være at der ligger et tilbud som han tygger på, måske fra Jimmy... Den ligger jo et eller andet sted lige til højrebenet.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af 9800 » 18. maj 2017, 21:10

Jeg tror FCM er et meget godt bud på en ny arbejdsgiver for ham. Riget fattes penge, og de mangler en angriber, og de får en med mange landskampe på cv'et.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Forza » 18. maj 2017, 21:34

9800 skrev:Jeg tror FCM er et meget godt bud på en ny arbejdsgiver for ham. Riget fattes penge, og de mangler en angriber, og de får en med mange landskampe på cv'et.
Tænk dig lige om. Tror du ambitiøse FCM vil hente en reserve angriber fra ligaens mindst scorende hold som oveni købet har glasben?

Jeg tror og håber at Ene får en fin kontrakt i USA som han drømmer om. Han har været en klasse spiller for AaB samlet set men tiden er nok desværre inde til at skilles for denne gang.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2017, 10:26

Så er det officielt at Ene (forventet) forlader AaB. Desværre blevet andet ophold aldrig sådan rigtigt godt, men jeg vil atlid huske Ene for hans første super sæsoner i AaB.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... er-afsked/
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af De Fem » 19. maj 2017, 10:28

Forza skrev:
9800 skrev:Jeg tror FCM er et meget godt bud på en ny arbejdsgiver for ham. Riget fattes penge, og de mangler en angriber, og de får en med mange landskampe på cv'et.
Tænk dig lige om. Tror du ambitiøse FCM vil hente en reserve angriber fra ligaens mindst scorende hold som oveni købet har glasben?

Jeg tror og håber at Ene får en fin kontrakt i USA som han drømmer om. Han har været en klasse spiller for AaB samlet set men tiden er nok desværre inde til at skilles for denne gang.
USA er helt klart vejen frem. Når sekundaangribere fra Danmark kan score +10 mål så kan han også brage igennem i de lavere amerikanske rækker.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af FlæskeFrank » 19. maj 2017, 10:32

Enevoldsen har været god for os. Held og lykke med hans videre færd.

Og så er han jo kun 29 år, så måske kan det blive til en tredje periode hos os.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Martino » 19. maj 2017, 10:49

FlæskeFrank skrev:Enevoldsen har været god for os. Held og lykke med hans videre færd.

Og så er han jo kun 29 år, så måske kan det blive til en tredje periode hos os.
Held og lykke til Enevoldsen og tak for de fine indsatser gennem tiden, men en tredje omgang skal ikke komme på tale.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Mr. Larsen » 19. maj 2017, 10:52

Seriøst ikke noget kæmpe tab, han har bortset fra en periode sammen med Spalvis hvor det var stolpe ind ikke vist det store, og han har bestemt ikke været en spiller som har vist unge spiller vejen og været en støtte for dem når det har været hårdt og stople ud.

Så heller slippe for hans (Formentlig) tårnhøje hyre og bruge penge på en profil der virkelig kan løfte os sportslig.

Men alt held og lykke til ene skal det da lyde, og tak for den gode periode med Spalvis for et par sæsoner siden det var en fed tid :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Søgaard » 19. maj 2017, 11:12

Tak for denne gang til Ene. Det startede godt, men desværre har især skader spoleret den sidste tid. Synes også omskolingen til angriber har været en udfordring for vores system, efter Spalvis forlod os - om det så er fordi vi ikke har spillerne til at sætte ham i scene, eller om han bare er bedre på en kant, skal jeg ikke kloge mig på. Men held og lykke videre til Ene. Håber han finder en klub i USA som ønsket, han skal nok kunne gøre en forskel derovre.
Aalborg BK 1885!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af raekkeettre » 19. maj 2017, 14:24

Søgaard skrev:Tak for denne gang til Ene. Det startede godt, men desværre har især skader spoleret den sidste tid. Synes også omskolingen til angriber har været en udfordring for vores system, efter Spalvis forlod os - om det så er fordi vi ikke har spillerne til at sætte ham i scene, eller om han bare er bedre på en kant, skal jeg ikke kloge mig på. Men held og lykke videre til Ene. Håber han finder en klub i USA som ønsket, han skal nok kunne gøre en forskel derovre.
Hvor mange løn kroner frigiver Ene os? Jeg tror da bestemt nok han har fået over 100.000 om måneden?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Hanga » 19. maj 2017, 15:17

Held og lykke til Ene fremover. Håber han får den tur til USA han længes efter, så slipper vi da også for at se ham i en anden dansk klub.

I topform er han en klassespiller, men det har vi desværre set for lidt til... Så jeg synes det er den helt rigtige beslutning for begge parter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Nestor » 19. maj 2017, 18:25

Det er da en spændende udmelding, han kommer med på BT.

"Jeg vil genfinde mit niveau...."

Det mener han så implicit, at han ikke kan i AaB?

Besvar