Den kinesiske liga

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Gamen

Re: Den kinesiske liga

Indlæg af Gamen » 6. jan 2017, 12:30

Det kan kun være pengene der lokker ved kinesisk fodbold. Jeg tænker, at der er noget ved den asiatiske facon der heller ikke helt harmonerer med et toptræningsmiljø, og Ken Ilsø har tidligere nævnt det med den afslappede træningsmentalitet hvor man beskyttes fordi man er udlænding.

Tobias Hysén der også havde en længere sejour i kinesisk fodbold angav også, at selve træningerne var på serie-niveau, og at det der talte var at man præsterede i kampene. Af den grund forringes ens evner som fodboldspiller selvfølgelig også, hvis man vælger at tage til Kina. De har uden tvivl velbetalte fysiske sektorer, men i langt de fleste af klubberne er selve træningsmentaliteten uhyggeligt ringe.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Den kinesiske liga

Indlæg af Yankee » 9. jan 2017, 09:22

Gamen skrev:Det kan kun være pengene der lokker ved kinesisk fodbold. Jeg tænker, at der er noget ved den asiatiske facon der heller ikke helt harmonerer med et toptræningsmiljø, og Ken Ilsø har tidligere nævnt det med den afslappede træningsmentalitet hvor man beskyttes fordi man er udlænding.

Tobias Hysén der også havde en længere sejour i kinesisk fodbold angav også, at selve træningerne var på serie-niveau, og at det der talte var at man præsterede i kampene. Af den grund forringes ens evner som fodboldspiller selvfølgelig også, hvis man vælger at tage til Kina. De har uden tvivl velbetalte fysiske sektorer, men i langt de fleste af klubberne er selve træningsmentaliteten uhyggeligt ringe.
Ja, på den måde minder det meget om Premier League.

Jeg kan slet ikke se at kinesisk fodbold skulle have så stor en fremtid. Vi har tidligere set klubber i USA og Mellemøsten smide afsindige beløb efter spillere og trænere, men efter et par år kølnes interessen fra pengemændene når de opdager at de ikke kan komme til at spille Champions League. Det samme vil ske i Kina i løbet af nogle år.

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: Den kinesiske liga

Indlæg af Worminator » 21. apr 2017, 04:06

Der er uden tvivl mange ting, der skal rykke sig før kinesisk fodbold bliver interessant, men selv om de beløb, der betales lige nu selvfølgelig er helt ude af proportioner, så tror jeg såmænd nok at de er på rette vej.

Hvad Champions League angår, så tvivler jeg på at det er et mål for dem - så dumme er de vel trods alt ikke. Uanset hvad, så er der asiatisk Champions League. Den kan naturligvis ikke måle sig med UEFAs hverken økonomisk eller sportsligt, men kampene bliver vist på den asiatiske udgave af Fox Sports, og efter hvad jeg har set, er de som regel ganske velbesøgte. Derudover skal man heller ikke helt sige pyt til hverken japansk eller sydkoreansk fodbold.

Hvad angår begrænsninger på antallet af udenlandske spillere i de enkelte klubber, så er det næppe specielt vanskeligt at stikke nogle af dem et kinesisk pas. Jeg følger lidt med i den vietnamesiske liga (jeg savnede at tage på stadion engang imellem) og her ser man en del afrikanske og sydamerikanske spillere, der pludselig render rundt og hedder Nguyen eller Doan. Den model ville også kunne rykke på det kinesiske landshold, da man må formode at der er en del spillere, som aldrig kommer i nærheden af eksempelvis Brasiliens landshold, men sagtens ville kunne være en trussel på et hvilket som helst asiatisk landshold.
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Den kinesiske liga

Indlæg af Jakobsen » 21. apr 2017, 12:02

Worminator skrev:Der er uden tvivl mange ting, der skal rykke sig før kinesisk fodbold bliver interessant, men selv om de beløb, der betales lige nu selvfølgelig er helt ude af proportioner, så tror jeg såmænd nok at de er på rette vej.

Hvad Champions League angår, så tvivler jeg på at det er et mål for dem - så dumme er de vel trods alt ikke. Uanset hvad, så er der asiatisk Champions League. Den kan naturligvis ikke måle sig med UEFAs hverken økonomisk eller sportsligt, men kampene bliver vist på den asiatiske udgave af Fox Sports, og efter hvad jeg har set, er de som regel ganske velbesøgte. Derudover skal man heller ikke helt sige pyt til hverken japansk eller sydkoreansk fodbold.

Hvad angår begrænsninger på antallet af udenlandske spillere i de enkelte klubber, så er det næppe specielt vanskeligt at stikke nogle af dem et kinesisk pas. Jeg følger lidt med i den vietnamesiske liga (jeg savnede at tage på stadion engang imellem) og her ser man en del afrikanske og sydamerikanske spillere, der pludselig render rundt og hedder Nguyen eller Doan. Den model ville også kunne rykke på det kinesiske landshold, da man må formode at der er en del spillere, som aldrig kommer i nærheden af eksempelvis Brasiliens landshold, men sagtens ville kunne være en trussel på et hvilket som helst asiatisk landshold.
Jeg tror ikke det du beskriver kommer til at ske i stort omfang i Kina. Man investerer jo netop uhyrlige summer i talentudvikling og på at opbygge fodboldinfrastruktur udover de store transfers og det gør man fordi præsindenten har gjort det sit projekt at Kina skal vinde VM i fodbold. Mange af ejerne investerer derfor i klubberne for at opnå en gunstig position hos styret. Jeg tror ikke det vil være specielt velset hvis klubberne begynder at snyde på vægten med antallet af udlændinge. Selvfølgelig er der også noget "bling bling" i de trænere og spillere de henter, men det handler også om at købe know-how. Man ønsker netop ikke en cirkus-liga fyldt med has beens og alt for tvivlsomme spillere, men derimod at udvikle sin egne spillere og landshold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar