FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: FM

Indlæg af Nedergaard » 2. feb 2017, 11:49

doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Kattefarmer skrev:Fik godt og vel 90 mio for hvad der ligner spillets største angrebstalent. Finn accepterede et bud på 22 mio mener jeg .

Jeg har i øvrigt masser af penge (omkring 350mio) på kistebunden, så det er ikke af nød han hør det.

Sendt fra min HTC One M8s med Tapatalk
No offense, men det lyder til du er flittig bruger af Genie-scout.....
Jeg er ked af at du føler behov for at komme med sådan et statement uden nogen form for belæg for det...
Det kan vel ikke være Kattefarmers problem, hvis du ikke kan finde ud af at scoute spillere, og hvor er sammenhængen til det emne som det bliver talt om? Historien er vel om en inkompetent bestyrelsesformand?
Du lyder som en, der føler sig truffet.
Næppe. Men dit statement irriterer mig.
Jeg er med på nogle bruger det program. Men at de så har ondt i r.... over os som faktisk godt kan finde ud af scouting, som er en af de sjoveste dele ved spillet irriterer mig. Jeg er sikker på at du kan finde adskillige guides på nettet, hvis du gerne vil lære scouting i FM. Så kan du jo se at det faktisk godt kan lade sig gøre. Så er der vist ikke mere i det.
Nedergaard

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FM

Indlæg af doukas » 2. feb 2017, 12:23

Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Kattefarmer skrev:Fik godt og vel 90 mio for hvad der ligner spillets største angrebstalent. Finn accepterede et bud på 22 mio mener jeg .

Jeg har i øvrigt masser af penge (omkring 350mio) på kistebunden, så det er ikke af nød han hør det.

Sendt fra min HTC One M8s med Tapatalk
No offense, men det lyder til du er flittig bruger af Genie-scout.....
Jeg er ked af at du føler behov for at komme med sådan et statement uden nogen form for belæg for det...
Det kan vel ikke være Kattefarmers problem, hvis du ikke kan finde ud af at scoute spillere, og hvor er sammenhængen til det emne som det bliver talt om? Historien er vel om en inkompetent bestyrelsesformand?
Du lyder som en, der føler sig truffet.
Næppe. Men dit statement irriterer mig.
Jeg er med på nogle bruger det program. Men at de så har ondt i r.... over os som faktisk godt kan finde ud af scouting, som er en af de sjoveste dele ved spillet irriterer mig. Jeg er sikker på at du kan finde adskillige guides på nettet, hvis du gerne vil lære scouting i FM. Så kan du jo se at det faktisk godt kan lade sig gøre. Så er der vist ikke mere i det.
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, for jeg synes også scoutingdelen er noget af det sjoveste, men når jeg scouter, så sætter jeg bare scouts til at finde de spillere med den højest potentielle rating mellem 15-21 år i de regioner, der nu er tilrådighed (og som der er sandsynlighed for at signe).

Jeg har ikke overvejet, om der skulle være andre tilgange til det, og ligefrem guides, så jeg vil gerne spørge, om der er en specifik strategi du har haft held med?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: FM

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2017, 13:07

doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Kattefarmer skrev:Fik godt og vel 90 mio for hvad der ligner spillets største angrebstalent. Finn accepterede et bud på 22 mio mener jeg .

Jeg har i øvrigt masser af penge (omkring 350mio) på kistebunden, så det er ikke af nød han hør det.

Sendt fra min HTC One M8s med Tapatalk
No offense, men det lyder til du er flittig bruger af Genie-scout.....
Jeg er ked af at du føler behov for at komme med sådan et statement uden nogen form for belæg for det...
Det kan vel ikke være Kattefarmers problem, hvis du ikke kan finde ud af at scoute spillere, og hvor er sammenhængen til det emne som det bliver talt om? Historien er vel om en inkompetent bestyrelsesformand?
Du lyder som en, der føler sig truffet.
Næppe. Men dit statement irriterer mig.
Jeg er med på nogle bruger det program. Men at de så har ondt i r.... over os som faktisk godt kan finde ud af scouting, som er en af de sjoveste dele ved spillet irriterer mig. Jeg er sikker på at du kan finde adskillige guides på nettet, hvis du gerne vil lære scouting i FM. Så kan du jo se at det faktisk godt kan lade sig gøre. Så er der vist ikke mere i det.
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, for jeg synes også scoutingdelen er noget af det sjoveste, men når jeg scouter, så sætter jeg bare scouts til at finde de spillere med den højest potentielle rating mellem 15-21 år i de regioner, der nu er tilrådighed (og som der er sandsynlighed for at signe).

Jeg har ikke overvejet, om der skulle være andre tilgange til det, og ligefrem guides, så jeg vil gerne spørge, om der er en specifik strategi du har haft held med?
Genie-scout
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: FM

Indlæg af Nedergaard » 2. feb 2017, 21:10

doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Kattefarmer skrev:Fik godt og vel 90 mio for hvad der ligner spillets største angrebstalent. Finn accepterede et bud på 22 mio mener jeg .

Jeg har i øvrigt masser af penge (omkring 350mio) på kistebunden, så det er ikke af nød han hør det.

Sendt fra min HTC One M8s med Tapatalk
No offense, men det lyder til du er flittig bruger af Genie-scout.....
Jeg er ked af at du føler behov for at komme med sådan et statement uden nogen form for belæg for det...
Det kan vel ikke være Kattefarmers problem, hvis du ikke kan finde ud af at scoute spillere, og hvor er sammenhængen til det emne som det bliver talt om? Historien er vel om en inkompetent bestyrelsesformand?
Du lyder som en, der føler sig truffet.
Næppe. Men dit statement irriterer mig.
Jeg er med på nogle bruger det program. Men at de så har ondt i r.... over os som faktisk godt kan finde ud af scouting, som er en af de sjoveste dele ved spillet irriterer mig. Jeg er sikker på at du kan finde adskillige guides på nettet, hvis du gerne vil lære scouting i FM. Så kan du jo se at det faktisk godt kan lade sig gøre. Så er der vist ikke mere i det.
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, for jeg synes også scoutingdelen er noget af det sjoveste, men når jeg scouter, så sætter jeg bare scouts til at finde de spillere med den højest potentielle rating mellem 15-21 år i de regioner, der nu er tilrådighed (og som der er sandsynlighed for at signe).

Jeg har ikke overvejet, om der skulle være andre tilgange til det, og ligefrem guides, så jeg vil gerne spørge, om der er en specifik strategi du har haft held med?
I stedet for at bruge timer på at skrive et indlæg om scouting som egentlig allerede er skrevet, så brugte jeg lige 5 minutter på Google for dig. Det var faktisk ikke så svært.
I stedet for at bruge timer på at skrive et indlæg om scouting, så brugte jeg lige 5 minutter på Google for dig. Det var faktisk ikke så svært. Godt nok en ny artikel, og hvis du vil have bevis for der har lagt sådan nogle i mange år, så er du velkommen til selv at Google. https://www.passion4fm.com/football-man ... th-intake/

Klart at det kan være svært at komme igang med, men det har sgu ikke ændret sig så meget over de sidste par år, og havde og glimrende succes i 2016.

God læsning, og så gider jeg egentlig ikke at bruge mere tid på dine injurielignende påstande.
Nedergaard

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FM

Indlæg af doukas » 2. feb 2017, 21:41

Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
Nedergaard skrev:
doukas skrev:
No offense, men det lyder til du er flittig bruger af Genie-scout.....
Jeg er ked af at du føler behov for at komme med sådan et statement uden nogen form for belæg for det...
Det kan vel ikke være Kattefarmers problem, hvis du ikke kan finde ud af at scoute spillere, og hvor er sammenhængen til det emne som det bliver talt om? Historien er vel om en inkompetent bestyrelsesformand?
Du lyder som en, der føler sig truffet.
Næppe. Men dit statement irriterer mig.
Jeg er med på nogle bruger det program. Men at de så har ondt i r.... over os som faktisk godt kan finde ud af scouting, som er en af de sjoveste dele ved spillet irriterer mig. Jeg er sikker på at du kan finde adskillige guides på nettet, hvis du gerne vil lære scouting i FM. Så kan du jo se at det faktisk godt kan lade sig gøre. Så er der vist ikke mere i det.
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, for jeg synes også scoutingdelen er noget af det sjoveste, men når jeg scouter, så sætter jeg bare scouts til at finde de spillere med den højest potentielle rating mellem 15-21 år i de regioner, der nu er tilrådighed (og som der er sandsynlighed for at signe).

Jeg har ikke overvejet, om der skulle være andre tilgange til det, og ligefrem guides, så jeg vil gerne spørge, om der er en specifik strategi du har haft held med?
I stedet for at bruge timer på at skrive et indlæg om scouting som egentlig allerede er skrevet, så brugte jeg lige 5 minutter på Google for dig. Det var faktisk ikke så svært.
I stedet for at bruge timer på at skrive et indlæg om scouting, så brugte jeg lige 5 minutter på Google for dig. Det var faktisk ikke så svært. Godt nok en ny artikel, og hvis du vil have bevis for der har lagt sådan nogle i mange år, så er du velkommen til selv at Google. https://www.passion4fm.com/football-man ... th-intake/

Klart at det kan være svært at komme igang med, men det har sgu ikke ændret sig så meget over de sidste par år, og havde og glimrende succes i 2016.

God læsning, og så gider jeg egentlig ikke at bruge mere tid på dine injurielignende påstande.
Injurielignende påstande? Skal jeg forvente, at der dumper et søgsmål ind i min indbakke? Slap dog af!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Kattefarmer
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2009, 14:49

Re: FM

Indlæg af Kattefarmer » 3. feb 2017, 17:31

Det med scouting behøver altså ikke være raketvidenskab.

Jeg går som sagt efter at opbygge en hovedsageligt skandinavisk trup. Jeg har derfor 3 scouts der vedvarende scouter U19 ligaerne i Danmark, Norge og Sverige. Derudover har jeg nogle stykker der scouter regionen, men med det filter at de kun skal finde spillere under 20 der har minimum 4½ stjernes potentiale.

Derudover har jeg så 1 scout der søger i Østeuropa og 1 scout der søger i Sydamerika. Begge med samme filtre som mine skandinaviske scouts.

Endelig så scouter jeg også en del specifikke spillere. Det kan f.eks. være ved at kigge U-landsholdene igennem og sende scouts efter dem, der er meget yngre end det pågældende alderstrin.

Endelig så finder man hurtigt ud af hvilke datoer, hvor spillet genererer regens for de pågældende lande. Der kan du trykke på globussen oppe i højre hjørne, vælge world > transfers, og så i dropdown menuen skifte fra 'All transfers' til 'Youth intake' og få en liste over de regens der er genereret i en pågældende måned. Der scouter jeg altid alle de nye danske, norske og svenske regens for de store klubber.

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 3. feb 2017, 22:48

Kun mig der bliver pisse fustreret over, hver gang en spiller udlejes for at få førsteholdsfodbold, at når man taler med spilleren, så vælger man altid den forkerte sætning og spilleren bliver pisse sur. Har lige oplevet det 4 gange i træk!

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: FM

Indlæg af Nedergaard » 5. feb 2017, 11:14

johannes95 skrev:Kun mig der bliver pisse fustreret over, hver gang en spiller udlejes for at få førsteholdsfodbold, at når man taler med spilleren, så vælger man altid den forkerte sætning og spilleren bliver pisse sur. Har lige oplevet det 4 gange i træk!
Hvis du undlader at snakke med dem, sker det ikke, så accepterer de det bare ;-)
Nedergaard

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2017, 13:48

Jeg har efterhånden fået strikket en nogenlunde hjemmebanetaktik sammen (det er stortset den samme som jeg har lagt op tidligere), men mangler en udebanetaktik der kan bruges i Europa, og mod de bedre superligahold. Jeg synes det kan være svært at lave en taktik der giver mening mod bedre hold, og jeg ender ofte op med at spille en mere direkte taktik, men synes ikke rigtigt det fungerer.
Nogle tips? Opstillingen er ikke så vigtig, har en rimelig flexibel trup.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 5. feb 2017, 14:12

jonas386 skrev:Jeg har efterhånden fået strikket en nogenlunde hjemmebanetaktik sammen (det er stortset den samme som jeg har lagt op tidligere), men mangler en udebanetaktik der kan bruges i Europa, og mod de bedre superligahold. Jeg synes det kan være svært at lave en taktik der giver mening mod bedre hold, og jeg ender ofte op med at spille en mere direkte taktik, men synes ikke rigtigt det fungerer.
Nogle tips? Opstillingen er ikke så vigtig, har en rimelig flexibel trup.
Står i samme situation som dig. bruger den taktik du lagde op. Er efterhånden et godt styk inde i den svære sæson 2 (Jeg har sjældent oplevet at taktikker holder to sæsoner i streg, men din virker udmærket). Nogle gange virker taktikken perfekt, men som dig kan jeg nogle gange ryge ind i problemer mod FCK eller Brøndby. I øvrigt har jeg en del skader.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: FM

Indlæg af KJ » 8. feb 2017, 14:23

Ved godt tråden hedder "FM", men skulle af ren nysgerrighed høre, om jeg er den eneste gamle satan, der fortsat spiller FM-forløberen Championship Manager 01/02? Der bliver et par gange om året lavet uofficielle database-opdateringer til CM 01/02, og så fungerer det faktisk særdeles fint. Jeg har aldrig kunnet vænne mig til de mange ændringer i FM-spillene - CM0 1/02 er det eneste rigtige for mig :-)

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: FM

Indlæg af birk » 8. feb 2017, 17:31

Spiller nogen gange Cm 01-02, med update fra oktober 2016. Har installeret en mini patch, som gør at der er 7 reserver i England osv, start år 2016

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: FM

Indlæg af birk » 8. feb 2017, 19:02


johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 11. feb 2017, 13:57

Er der nogen der har haft held med en god udebane taktik?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 11. feb 2017, 15:32

johannes95 skrev:Er der nogen der har haft held med en god udebane taktik?
Jeg har haft nogenlunde held med en variant af 3-5-2. Jeg bakser stadig lidt med hvordan rollefordelingen skal være,

http://imgur.com/a/G7s3l

Da jeg har en del boldfaste spillere, så tænker jeg at det vil give mening at forsøge at holde på bolden, og spille den tålmodigt rundt. Blot med et mere defensivt udgangspunkt end min hjemmebanetaktik. Ideen er lidt at sålænge jeg selv har bolden, så kan de andre ikke score. Jeg lukker stadig en del mål ind, men jeg tror det mest handler om at min sweepers ikke er så vante til positionen endnu (er ved at omskole Bærthelsen (iøvrigt fremragende forsvarsspiller, 16 år fra start) og Blåbjerg). Jeg skal dog have arbejdet lidt på min midtbanesammensætning.

Hvis du forsøger taktikken må du iøvrigt endelig gerne komme med noget feedback. Jeg synes nemlig ikke at spillerne er gode nok til at holde på bolden. Hvis der er nogen der har forslag her, så giv endelig lyd fra jer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 11. feb 2017, 18:35

jonas386 skrev:
johannes95 skrev:Er der nogen der har haft held med en god udebane taktik?
Jeg har haft nogenlunde held med en variant af 3-5-2. Jeg bakser stadig lidt med hvordan rollefordelingen skal være,

http://imgur.com/a/G7s3l

Da jeg har en del boldfaste spillere, så tænker jeg at det vil give mening at forsøge at holde på bolden, og spille den tålmodigt rundt. Blot med et mere defensivt udgangspunkt end min hjemmebanetaktik. Ideen er lidt at sålænge jeg selv har bolden, så kan de andre ikke score. Jeg lukker stadig en del mål ind, men jeg tror det mest handler om at min sweepers ikke er så vante til positionen endnu (er ved at omskole Bærthelsen (iøvrigt fremragende forsvarsspiller, 16 år fra start) og Blåbjerg). Jeg skal dog have arbejdet lidt på min midtbanesammensætning.

Hvis du forsøger taktikken må du iøvrigt endelig gerne komme med noget feedback. Jeg synes nemlig ikke at spillerne er gode nok til at holde på bolden. Hvis der er nogen der har forslag her, så giv endelig lyd fra jer.
Hermed en opsummering på 17/18 sæsonen, og dermed også lidt feedback til dig :) Min sæson har været en pose MEGET blandede bolsjer. Nogle gange kunne jeg spille megagodt med 4-4-2 Diamant WB (Så vidt jeg husker også foreslået af dig). Andre gange kunne jeg have en rigtig dårlig periode. Prøvede din 3-5-2 til mine sidste fire udebanekampe. vandt tre og tabte én. Har også selv oplevet at have markant mindre boldbesiddelse.
Alt i alt rækkede det til en samlet 4. plads. Ikke dårligt, men dårligt i betragtning af målsætningen om at slutte blandt de øverste (forbandede FCK!).

Synes i øvrigt det er sjovt at jeg næsten vandt hver kamp i første sæson med 4-4-2 Diamant WB, men i næste virker den nær så godt.

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: FM

Indlæg af Nedergaard » 13. feb 2017, 09:58

jonas386 skrev:
johannes95 skrev:Er der nogen der har haft held med en god udebane taktik?
Jeg har haft nogenlunde held med en variant af 3-5-2. Jeg bakser stadig lidt med hvordan rollefordelingen skal være,

http://imgur.com/a/G7s3l

Da jeg har en del boldfaste spillere, så tænker jeg at det vil give mening at forsøge at holde på bolden, og spille den tålmodigt rundt. Blot med et mere defensivt udgangspunkt end min hjemmebanetaktik. Ideen er lidt at sålænge jeg selv har bolden, så kan de andre ikke score. Jeg lukker stadig en del mål ind, men jeg tror det mest handler om at min sweepers ikke er så vante til positionen endnu (er ved at omskole Bærthelsen (iøvrigt fremragende forsvarsspiller, 16 år fra start) og Blåbjerg). Jeg skal dog have arbejdet lidt på min midtbanesammensætning.

Hvis du forsøger taktikken må du iøvrigt endelig gerne komme med noget feedback. Jeg synes nemlig ikke at spillerne er gode nok til at holde på bolden. Hvis der er nogen der har forslag her, så giv endelig lyd fra jer.
Hvad er det for et skin du bruger? Ser interessant ud...
Nedergaard

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2017, 16:07

Nedergaard skrev:Hvad er det for et skin du bruger? Ser interessant ud...
Mener det er det her.
http://www.fmscout.com/a-fm-2017-flut-skin-white.html
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 18. feb 2017, 21:12

Er det muligt og træne en spiller til mere end en position? Jeg vil gerne have at nogle af mine forsvarsspillere kan spille sweeper

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: FM

Indlæg af Nedergaard » 18. feb 2017, 21:33

jonas386 skrev:
Nedergaard skrev:Hvad er det for et skin du bruger? Ser interessant ud...
Mener det er det her.
http://www.fmscout.com/a-fm-2017-flut-skin-white.html
Tak :cool:
johannes95 skrev:Er det muligt og træne en spiller til mere end en position? Jeg vil gerne have at nogle af mine forsvarsspillere kan spille sweeper
Kun en position ad gangen så vidt jeg ved..
Nedergaard

Besvar