Træningskampe vinteren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 6. feb 2017, 22:26

Spritten skrev:Et midterforsvar bestående af paddy og rokkedahl, det må være det fysisk svageste i mands minde..
Men alligevel det mest pasningsstærke i mands minde.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Kristian » 6. feb 2017, 22:27

Jeg har ondt af Djurgården fans. At de ikke formår at slå dette AaB hold :P
------------------
mvh Kristian

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Spritten » 6. feb 2017, 22:27

Martino skrev:
Spritten skrev:Et midterforsvar bestående af paddy og rokkedahl, det må være det fysisk svageste i mands minde..
Men alligevel det mest pasningsstærke i mands minde.
Ja det har du ret i ;)

Aabknud1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. jul 2014, 12:00
Favoritspiller: prica

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Aabknud1885 » 6. feb 2017, 22:28

Tænker også lidt der er noget knas i hierakiet i truppen. Holgerson som selvudnævnte sig selv som en dirigerede midterforsvarer, var i kampen mod Bk Hæcken stille som en mus( generelt på hele AaBs hold "råberi"), man hørte ham ikke værende højtråbende og dirigerende som både han og Gaarde gjorde ham til. Så er det jeg tænker det må være fordi man er presset på sit eget spil hvis ikke man kan være dirigerende og have et overblik til at kunne, det må være fordi man har nok i ens eget spil. Virker som han er fejlcastet, men vigtigheden i at have rollemodeler i en trup for alle de unge spillere tænker jeg er vigtig, og den type er der ikke rigtig i truppen nu og Holgerson kan tydeligvis ikke magte den opgave. Wurtz er da bestemt en rollemodel men nok lidt svært for ham at bære det ene mand, for alle de unge spillere, og Risgåård spiller ikke nok til at kunne udføre den opgave.
Syntes den falder tilbage på ledelsen, at der ikke er nok støtter som de unge kan læne sig op ad. Der mangler nogle til at kunne råbe højt og det siger Gaarde vel egentlig selv i Ripodsten hvor han snakker om truppen generelt er en stille grupppe sammen. God aften :aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 22:29

Offensivt har det set langt bedre ud efter udskiftningerne. Det er tydeligt at det især gør en kæmpe forskel at Mæhle er kommet ind.

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Hinsur » 6. feb 2017, 22:34

Har vi haft et skud på mål i denne kamp?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af doukas » 6. feb 2017, 22:36

3 kasser i 6 træningskampe. :thumbsdown:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Spritten » 6. feb 2017, 22:38

doukas skrev:3 kasser i 6 træningskampe. :thumbsdown:
0 i de sidste 3 og ikke et eneste skud inden for rammen..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 22:38

De sidste 20 min synes jeg var ganske fine, alt taget i betragtning, og om ikke andet får vi da forhåbentlig skud på mål nu...måske endda en scoring eller to!

Forresten rigtigt fint indhop af Kakeeto, klart det bedste jeg har set fra ham.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af KJ » 6. feb 2017, 22:39

Thellufsen, Børsting og Mæhle løftede holdet en del og bør være meget tæt på startopstillingen alle tre. Synes ikke Magnus gør det specielt overbevisende - han mangler noget power og er panisk angst for at spille bolden fremad. Slot og Meilinger er ikke oppe i omdrejninger. Blåbjerg gør det fint idag.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 6. feb 2017, 22:40

Jesper Schmidt skrev:Offensivt har det set langt bedre ud efter udskiftningerne. Det er tydeligt at det især gør en kæmpe forskel at Mæhle er kommet ind.
Enig. Plusser til Thellufsen og Mæhle og så hjalp det faktisk at få PK ned bagved til at spille bolde frem i banen som faktisk ramte. Jeg synes st enten ham eller Risgård er værd at forsøge dernede - vi mangler desperat en boldspillende forsvarspiller!!!
Blåbjerg var dog god idag.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2017, 22:42

Det er ikke den første kamp, hvor vi spiller bedst med den unge garde på banen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 6. feb 2017, 22:43

KJ skrev:Thellufsen, Børsting og Mæhle løftede holdet en del og bør være meget tæt på startopstillingen alle tre. Synes ikke Magnus gør det specielt overbevisende - han mangler noget power og er panisk angst for at spille bolden fremad. Slot og Meilinger er ikke oppe i omdrejninger. Blåbjerg gør det fint idag.
Faktisk var det heller ikke Holgers ringeste kamp. Han bliver solgt en enkelt gang af Larsen, som har en underlig mani med at spille nogle enormt risikable pasninger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 22:45

Ja ja, vi scorede da et mål...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 6. feb 2017, 22:47

Nu er den her turnering som sådan, og straffekonkurrencen til sidst, jo komplet ligegyldig, det er bare symptomatisk at vi kun formår at sætte 1 enkelt bold i rusen. Gad vi ikke, eller kunne vi bare ikke? Jeg ved sgu ikke, hvad der er værst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 6. feb 2017, 22:47

Funky skrev:
KJ skrev:Thellufsen, Børsting og Mæhle løftede holdet en del og bør være meget tæt på startopstillingen alle tre. Synes ikke Magnus gør det specielt overbevisende - han mangler noget power og er panisk angst for at spille bolden fremad. Slot og Meilinger er ikke oppe i omdrejninger. Blåbjerg gør det fint idag.
Faktisk var det heller ikke Holgers ringeste kamp. Han bliver solgt en enkelt gang af Larsen, som har en underlig mani med at spille nogle enormt risikable pasninger.
Men der findes forsvarsspillere i Danmarkserien som har bedre teknik. Det dur bare ikke.
Jeg savner Winsnes

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af AK48hamas » 6. feb 2017, 23:43

Martino skrev:
Og så hjalp det faktisk at få PK ned bagved til at spille bolde frem i banen som faktisk ramte. Jeg synes st enten ham eller Risgård er værd at forsøge dernede - vi mangler desperat en boldspillende forsvarspiller!!!
Blåbjerg var dog god idag.
PK som midterforsvarer? kan ikke vente til at se ham mod Duncan om to uger.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 7. feb 2017, 00:27

AK48hamas skrev:
Martino skrev:
Og så hjalp det faktisk at få PK ned bagved til at spille bolde frem i banen som faktisk ramte. Jeg synes st enten ham eller Risgård er værd at forsøge dernede - vi mangler desperat en boldspillende forsvarspiller!!!
Blåbjerg var dog god idag.
PK som midterforsvarer? kan ikke vente til at se ham mod Duncan om to uger.
Nej. Det var mere for at sige at noget skal der ske. Vores opspil bliver alt for krampagtigt, når vi insisterer på at spille bolden frem, med et pasningssvagt centralt forsvar.
Jeg savner Winsnes

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af AK48hamas » 7. feb 2017, 02:20

Martino skrev:
AK48hamas skrev:
Martino skrev:
Og så hjalp det faktisk at få PK ned bagved til at spille bolde frem i banen som faktisk ramte. Jeg synes st enten ham eller Risgård er værd at forsøge dernede - vi mangler desperat en boldspillende forsvarspiller!!!
Blåbjerg var dog god idag.
PK som midterforsvarer? kan ikke vente til at se ham mod Duncan om to uger.
Nej. Det var mere for at sige at noget skal der ske. Vores opspil bliver alt for krampagtigt, når vi insisterer på at spille bolden frem, med et pasningssvagt centralt forsvar.
Naa det var godt. Lige voldsomt nok at rykke PK ind centralt. Jeg er helt sikkert enig i at der skal ske noget med den spillestil som klub og traener vil spille. Vi har ingen i midtetforsvaret med vision for spillet som kan andet end den lange aflevering.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af 9520AaB » 7. feb 2017, 07:00

AK48hamas skrev:
Martino skrev:
AK48hamas skrev:
Martino skrev:
Og så hjalp det faktisk at få PK ned bagved til at spille bolde frem i banen som faktisk ramte. Jeg synes st enten ham eller Risgård er værd at forsøge dernede - vi mangler desperat en boldspillende forsvarspiller!!!
Blåbjerg var dog god idag.
PK som midterforsvarer? kan ikke vente til at se ham mod Duncan om to uger.
Nej. Det var mere for at sige at noget skal der ske. Vores opspil bliver alt for krampagtigt, når vi insisterer på at spille bolden frem, med et pasningssvagt centralt forsvar.
Naa det var godt. Lige voldsomt nok at rykke PK ind centralt. Jeg er helt sikkert enig i at der skal ske noget med den spillestil som klub og traener vil spille. Vi har ingen i midtetforsvaret med vision for spillet som kan andet end den lange aflevering.
Tysk opstilling 3-5-2.
Holgersson som ren mandsopdækker, PK som libero.
2!!! Angribere.
Mæhle og ?? På kanten.
Sæt igang!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar