Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 15. feb 2017, 23:08

De Fem skrev:
9000AA skrev:
Buzz Killington skrev:Alt jeg snik-snak er hamrende irrelevant. Det eneste der taeller er at vi nu har raad til at hente Lucas hjem til sommer. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 15. feb 2017, 23:29

9000AA skrev:
De Fem skrev:
9000AA skrev:
Buzz Killington skrev:Alt jeg snik-snak er hamrende irrelevant. Det eneste der taeller er at vi nu har raad til at hente Lucas hjem til sommer. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Jeg savner Winsnes

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 15. feb 2017, 23:35

Martino skrev:
9000AA skrev:
De Fem skrev:
9000AA skrev:
Buzz Killington skrev:Alt jeg snik-snak er hamrende irrelevant. Det eneste der taeller er at vi nu har raad til at hente Lucas hjem til sommer. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Ej det er han satme ikk. Han skynder sig tilbage så snart der er det mindste modstand, uden så meget som at overveje Aalborg, fordi der er langt flere penge i København.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 15. feb 2017, 23:35

9000AA skrev:
Martino skrev:
9000AA skrev:
De Fem skrev:
9000AA skrev:
Buzz Killington skrev:Alt jeg snik-snak er hamrende irrelevant. Det eneste der taeller er at vi nu har raad til at hente Lucas hjem til sommer. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Ej det er han satme ikk. Han skynder sig tilbage så snart der er det mindste modstand, uden så meget som at overveje Aalborg, fordi der er langt flere penge i København.
Jeg ville også have det fint med at få ham tilbage.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Patmand » 16. feb 2017, 00:33

Funky skrev:
Gaarde6 skrev: Måske fordi jeg håber man køber noget kvalitet ind for de Basso penge der måske kommer.
Det sjove tankeeksperiment er så: Hvilken spiller fra en tydeligt højere hylde burde AaB så købe til sommer for nogle af Basseørerne?
Jeg erindrer jeg i nyere tid læste at Ståle forklarede, at man i FCK havde lagt indkøbsstrategien lidt om. Man er gået fra at hente nogle få dyre spillere til at størstedelen er hentet for omkring €1 mio. Jeg syntes det har givet dem en meget stærk trup.

Min pointe er at hvis man har 45 mio. så kan man hente et par bundsolide forstærkninger i det leje (kr. 5-7 mio.)

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AalBoyeBK » 16. feb 2017, 01:04

At vores tidligere spillere vender hjem til FCK synes jeg altså er svært at bebrejde dem voldsomt meget. FCK er så langt foran os sportsligt, at det er helt utroligt. Det handler jo ikke kun om penge, men også om at FCK spiller europæisk fodbold hver sæson og i toppen af ligaen. De er langt mere attraktive end os. Fra et karrieremæssigt synspunkt ville det være håbløst for Thomsen at skifte til AaB, mens FCK mere er et step til siden fra Nantes. Hvis man starter inde for FCK, så er man på landsholdet. Derfor har jeg også svært ved at bebrejde Kusk super meget (selvom der var mindre forskel på klubberne, da han skiftede), og ville meget gerne have ham tilbage.

Når det er sagt forstår jeg godt folk bliver frustrerede over det, jeg synes eksempelvis også at det er okay at være lidt efter dem på stadion. Jeg kan bare også sagtens se det fra spillernes side, og er uenig i at det kun har noget med penge at gøre.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Uldahl » 16. feb 2017, 03:09

Vil hilse Kusk velkommen tilbage. Ja han tog til FCK vi kunne ikke være med økonomisk. Alene den pris de betalte for ham satte os skakmat økonomisk.

Med den måde AaB køres på økonomisk vil vi aldrig være første eller andet valg. Vi kan jo ikke engang konkurrere med OB, selvom vi sportsligt har gjort det bedre end dem. Når så der kommer en pengestærk klub der er garanti for at spille Europæisk så skal en ung spiller der vil noget med karrieren da vælge dem.

Ser dog hellere vi henter til forsvaret og afløsere for Risgård og Wurtz vores opspil halter i svær grad, der for lidt opspil fra de bagerste og Wurtz.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AK48hamas » 16. feb 2017, 03:42

Lindvang skrev:
FIDEL skrev:Er Francis Dickoh ikke fri? Ved godt han ikke er vildt god længere.
Jeg sad også og tænkte på ham mod slutningen af transfervinduet. Mon ikke han ville kunne stabilisere et midterforsvar SÅ ringe, trods alder, etc.
Han er blevet fast ekspert for Mediano.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 16. feb 2017, 07:35

AalBoyeBK skrev:At vores tidligere spillere vender hjem til FCK synes jeg altså er svært at bebrejde dem voldsomt meget. FCK er så langt foran os sportsligt, at det er helt utroligt. Det handler jo ikke kun om penge, men også om at FCK spiller europæisk fodbold hver sæson og i toppen af ligaen. De er langt mere attraktive end os. Fra et karrieremæssigt synspunkt ville det være håbløst for Thomsen at skifte til AaB, mens FCK mere er et step til siden fra Nantes. Hvis man starter inde for FCK, så er man på landsholdet. Derfor har jeg også svært ved at bebrejde Kusk super meget (selvom der var mindre forskel på klubberne, da han skiftede), og ville meget gerne have ham tilbage.

Når det er sagt forstår jeg godt folk bliver frustrerede over det, jeg synes eksempelvis også at det er okay at være lidt efter dem på stadion. Jeg kan bare også sagtens se det fra spillernes side, og er uenig i at det kun har noget med penge at gøre.
Meget enig, jeg ville synes det var utilgiveligt, hvis de valgte et liv på bistand eller i Gylletanken som kun kortsigtet er foran os, men FCK er desværre bare en hylde over alle andre i dansk fodbold. Derudover har jeg det lidt sådan at hvis der skal være sådan en klub i Dansk fodbold og det ikke er os så skal er FCK det mindst slemme alternativ ifht. bønderne og bistandsklubben.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kempes » 16. feb 2017, 08:38

Skulle man komme med et bud på en forsvarsspiller, så kunne den australske landsholdsspiller Ryan Mcgowan måske være et bud. http://www.transfermarkt.co.uk/ryan-mcg ... eler/54265

Han har tidligere været i Hearts og Dundee, men har de seneste par år spillet i kinesisk fodbold - sjovt nok for den klub Basso rygtes til. Han er nok primært CB, men har også gjort sig som back - så man må da formode at han kan lidt med bolden fremad banen.

Som et kuriosum blev hans far i denne uge dømt for et mord i Skotland i 1999.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af hje1980 » 16. feb 2017, 09:13

9000AA skrev:
Martino skrev:
9000AA skrev:
De Fem skrev:
9000AA skrev:
Buzz Killington skrev:Alt jeg snik-snak er hamrende irrelevant. Det eneste der taeller er at vi nu har raad til at hente Lucas hjem til sommer. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Ej det er han satme ikk. Han skynder sig tilbage så snart der er det mindste modstand, uden så meget som at overveje Aalborg, fordi der er langt flere penge i København.
Så er Würtz måske heller ikke velkommen mere... han tog trods alt DIREKTE fra AaB til FCK... men er sgu ret glad for han kom hjem igen...

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af strangecap » 16. feb 2017, 10:42

hje1980 skrev:
9000AA skrev:
Martino skrev:
9000AA skrev:
De Fem skrev:
9000AA skrev: Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Ej det er han satme ikk. Han skynder sig tilbage så snart der er det mindste modstand, uden så meget som at overveje Aalborg, fordi der er langt flere penge i København.
Så er Würtz måske heller ikke velkommen mere... han tog trods alt DIREKTE fra AaB til FCK... men er sgu ret glad for han kom hjem igen...
Alle der kan forbedre holdet og som vil arbejde under at holdet er større end spilleren og alle kan undværes er sku velkommen det er noget pjat med hvem der har spillet for hvem tidligere se bare hvordan Duncan var med til at sikre vor overlevelse i suppen, selv om han er AGF'er ;) , man kan ikke tage skyklapperne på når man vælger spillere.

Så ville hverken Sloth fra AGF, Alhmann fra FCM, Risgaard fra Silkeborg, Wurtz fra FCK, NL fra Lyngby, Søren Frederiksen fra Viborg osv. Være velkommen naturligvis er Kuskyldig altid velkommen så længe det hænger sammen og han kan forstærke holdet

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mogens » 16. feb 2017, 10:50

strangecap skrev:
hje1980 skrev:
9000AA skrev:
Martino skrev:
9000AA skrev:
De Fem skrev:
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Ej det er han satme ikk. Han skynder sig tilbage så snart der er det mindste modstand, uden så meget som at overveje Aalborg, fordi der er langt flere penge i København.
Så er Würtz måske heller ikke velkommen mere... han tog trods alt DIREKTE fra AaB til FCK... men er sgu ret glad for han kom hjem igen...
Alle der kan forbedre holdet og som vil arbejde under at holdet er større end spilleren og alle kan undværes er sku velkommen det er noget pjat med hvem der har spillet for hvem tidligere se bare hvordan Duncan var med til at sikre vor overlevelse i suppen, selv om han er AGF'er ;) , man kan ikke tage skyklapperne på når man vælger spillere.

Så ville hverken Sloth fra AGF, Alhmann fra FCM, Risgaard fra Silkeborg, Wurtz fra FCK, NL fra Lyngby, Søren Frederiksen fra Viborg osv. Være velkommen naturligvis er Kuskyldig altid velkommen så længe det hænger sammen og han kan forstærke holdet
Jeg forstår godt din pointe og er også enig, så længe de ikke sviner AaB til i medierne eksempelvis. Man kan desværre ikke fortænke dem i at tage til et sted, hvor de får langt flere penge og større sportslige udfordringer (hvis ellers de får spilletid:-)). Derfor hader jeg dem dog stadigvæk, men kun til den dag de ser lyset og atter trækker den smukkeste trøje over hovedet.

I vørigt tror jeg godt du ved, hvad forskellen er på et skifte til eksempelvis Viborg eller Silkeborg kontra bif eller parken?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mogens » 16. feb 2017, 10:56

De Fem skrev:
9000AA skrev:
Buzz Killington skrev:Alt jeg snik-snak er hamrende irrelevant. Det eneste der taeller er at vi nu har raad til at hente Lucas hjem til sommer. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Skal vi vædde en kasse øl på at han ender i København, hvis han kommer til Danmark??
Tager gerne det vædemål. Kusk kunne også være en mulighed når en frisk Thomsen skubber ham af bænken og ud på tribunen.
Hvorfor skulle han komme hjem til DK allerede? Går det ikke ok for ham i Schweiz?

Jeg håber inderligt, at man vil bruge en del penge på en central forsvarsspiller (gerne skandinav), der kan gå direkte ind og forstærke os NU, da jeg mener, at forsvaret er skyld i, at man spiller med meget trukket håndbremse fremad banen.

Derudover ville det heller ikke gøre noget, hvis man fik en god central midtbanespiller NU. Risgaard er skadet pt og har døjet meget gennem de seneste par år, Würtz får sine karantænedage og Magnus C er ikke god nok endnu. Derudover holder de to førstnævnte ikke evigt, og med en ny mand til at danne rygrad sammen med Würtz, så må Magnus tage den spilletid han nu kan få det næste 1-1½ år, hvorefter han muligvis er klar til at skubbe Ris/Würtz ud af holdet (sammen med den nye), hvis de ikke helt stopper. Sloth havde jeg store forventninger til og naturligvis også håbet på kunne vise sit bedste niveau, men det virker bare slet ikke til, at han kan komme i gear/får trænerens tillid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af strangecap » 16. feb 2017, 11:01

Mogens skrev:
strangecap skrev:
hje1980 skrev:
9000AA skrev:
Martino skrev:
9000AA skrev: Håber da virkelig ikk kusk kommer tilbage. Lad ham da bare drikke latte og fimse rundt i det fineste uld i København.
Hold nu op mand...Kusk er mere end velkommen. Han traf et forkert valg på et tidspunkt hvor AaB sikkert ikke var en mulighed anyways. FCK ville ikke sælge denne vinter, men måske de er modne til sommer.
Ej det er han satme ikk. Han skynder sig tilbage så snart der er det mindste modstand, uden så meget som at overveje Aalborg, fordi der er langt flere penge i København.
Så er Würtz måske heller ikke velkommen mere... han tog trods alt DIREKTE fra AaB til FCK... men er sgu ret glad for han kom hjem igen...
Alle der kan forbedre holdet og som vil arbejde under at holdet er større end spilleren og alle kan undværes er sku velkommen det er noget pjat med hvem der har spillet for hvem tidligere se bare hvordan Duncan var med til at sikre vor overlevelse i suppen, selv om han er AGF'er ;) , man kan ikke tage skyklapperne på når man vælger spillere.

Så ville hverken Sloth fra AGF, Alhmann fra FCM, Risgaard fra Silkeborg, Wurtz fra FCK, NL fra Lyngby, Søren Frederiksen fra Viborg osv. Være velkommen naturligvis er Kuskyldig altid velkommen så længe det hænger sammen og han kan forstærke holdet
Jeg forstår godt din pointe og er også enig, så længe de ikke sviner AaB til i medierne eksempelvis. Man kan desværre ikke fortænke dem i at tage til et sted, hvor de får langt flere penge og større sportslige udfordringer (hvis ellers de får spilletid:-)). Derfor hader jeg dem dog stadigvæk, men kun til den dag de ser lyset og atter trækker den smukkeste trøje over hovedet.

I vørigt tror jeg godt du ved, hvad forskellen er på et skifte til eksempelvis Viborg eller Silkeborg kontra bif eller parken?
Jeg vil da fryde mig den dag at AaB hugger en vigtig spiller fra BIF eller FCK det vil da bare være en bonus at man kunne forstærke sig mens de blev svækket :)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af dyhrmaN » 16. feb 2017, 11:05

Lige et par spørgsmål her.
Hvis Bassogog bliver solgt for eksempelvis 45 millioner, giver det så overhovedet mulighed for at hente spillere af nogen særlig kvalitet?
Hvis mantraet hele tiden er, at driften ikke må give minus, frigiver Bassogogs løn vel ikke meget mere end 30-40.000 kr om måneden. De 45 millioner gør i den ligning jo ikke nogen forskel, da de ikke indgår i driften, men derimod er et engangsbeløb, som givetvis vil blive investeret i obligationer eller lignende?
Det vil at sige, hvordan kan man rent teknisk forsvare, at nye spillere hentes for Bassogogmillionerne uden at kommer til at skade den daglige drift og give røde tal på bundlinjen?

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 16. feb 2017, 11:06

Mogens skrev:
Derudover ville det heller ikke gøre noget, hvis man fik en god central midtbanespiller NU. Risgaard er skadet pt og har døjet meget gennem de seneste par år, Würtz får sine karantænedage og Magnus C er ikke god nok endnu. Derudover holder de to førstnævnte ikke evigt, og med en ny mand til at danne rygrad sammen med Würtz, så må Magnus tage den spilletid han nu kan få det næste 1-1½ år, hvorefter han muligvis er klar til at skubbe Ris/Würtz ud af holdet (sammen med den nye), hvis de ikke helt stopper. Sloth havde jeg store forventninger til og naturligvis også håbet på kunne vise sit bedste niveau, men det virker bare slet ikke til, at han kan komme i gear/får trænerens tillid.
Synes ikke det er et behov. Vi har Würtz, Risgaard er ikke invalid endnu, Sloth har sin naturlige position der og spændende unge typer som MC, Abilgaard og Thellufsen skal have spilletid for at udvikle sig. Kommer der penge i kassen ville jeg klart købe en forsvarer med noget fart i støvlerne.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 16. feb 2017, 11:14

dyhrmaN skrev:Lige et par spørgsmål her.
Hvis Bassogog bliver solgt for eksempelvis 45 millioner, giver det så overhovedet mulighed for at hente spillere af nogen særlig kvalitet?
Hvis mantraet hele tiden er, at driften ikke må give minus, frigiver Bassogogs løn vel ikke meget mere end 30-40.000 kr om måneden. De 45 millioner gør i den ligning jo ikke nogen forskel, da de ikke indgår i driften, men derimod er et engangsbeløb, som givetvis vil blive investeret i obligationer eller lignende?
Det vil at sige, hvordan kan man rent teknisk forsvare, at nye spillere hentes for Bassogogmillionerne uden at kommer til at skade den daglige drift og give røde tal på bundlinjen?
Du kan jo sætte rammen for drift, som det passer dig. Altså bestyrelsen kan. I stramme tider kan driften være mindre end i gode. Det er ligesom med finanspolitik. Ergo kan man ved et storsalg vælge at sige, at man udvider lønbudgettet, som også er en del af driften, med X kr.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 16. feb 2017, 12:23

Lindvang skrev:
dyhrmaN skrev:Lige et par spørgsmål her.
Hvis Bassogog bliver solgt for eksempelvis 45 millioner, giver det så overhovedet mulighed for at hente spillere af nogen særlig kvalitet?
Hvis mantraet hele tiden er, at driften ikke må give minus, frigiver Bassogogs løn vel ikke meget mere end 30-40.000 kr om måneden. De 45 millioner gør i den ligning jo ikke nogen forskel, da de ikke indgår i driften, men derimod er et engangsbeløb, som givetvis vil blive investeret i obligationer eller lignende?
Det vil at sige, hvordan kan man rent teknisk forsvare, at nye spillere hentes for Bassogogmillionerne uden at kommer til at skade den daglige drift og give røde tal på bundlinjen?
Du kan jo sætte rammen for drift, som det passer dig. Altså bestyrelsen kan. I stramme tider kan driften være mindre end i gode. Det er ligesom med finanspolitik. Ergo kan man ved et storsalg vælge at sige, at man udvider lønbudgettet, som også er en del af driften, med X kr.
At driften ikke må være negativ, er vel ikke hele sandheden. Husker ikke det er meldt sådan ud. Man har sagt at budgettet/driften skal balancere, men der self. skal være plads til at lave investeringer så vi kan komme op på et højere niveau. De investeringer har indtil nu været i personale, bygninger, kunstbaner, stadion. Spillere må snart stå for tur, det er kun geninvestering af Spalvis-penge i Flores, der har været på den front.

Lad os sige 30 millioner rammer AaB-kassen ved et salg, så kunne jeg godt forestille mig man self. brugte lidt i år (men stadig tager et pænt plus i regnskabet), og så skruede op for udgifterne i budgettet de kommende 2-3 år, så man kontrolleret budgetterer med minus på 4-6 mio. uden salg.
Aalborg BK 1885!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af hje1980 » 16. feb 2017, 13:27

Søgaard skrev:
Lindvang skrev:
dyhrmaN skrev:Lige et par spørgsmål her.
Hvis Bassogog bliver solgt for eksempelvis 45 millioner, giver det så overhovedet mulighed for at hente spillere af nogen særlig kvalitet?
Hvis mantraet hele tiden er, at driften ikke må give minus, frigiver Bassogogs løn vel ikke meget mere end 30-40.000 kr om måneden. De 45 millioner gør i den ligning jo ikke nogen forskel, da de ikke indgår i driften, men derimod er et engangsbeløb, som givetvis vil blive investeret i obligationer eller lignende?
Det vil at sige, hvordan kan man rent teknisk forsvare, at nye spillere hentes for Bassogogmillionerne uden at kommer til at skade den daglige drift og give røde tal på bundlinjen?
Du kan jo sætte rammen for drift, som det passer dig. Altså bestyrelsen kan. I stramme tider kan driften være mindre end i gode. Det er ligesom med finanspolitik. Ergo kan man ved et storsalg vælge at sige, at man udvider lønbudgettet, som også er en del af driften, med X kr.
At driften ikke må være negativ, er vel ikke hele sandheden. Husker ikke det er meldt sådan ud. Man har sagt at budgettet/driften skal balancere, men der self. skal være plads til at lave investeringer så vi kan komme op på et højere niveau. De investeringer har indtil nu været i personale, bygninger, kunstbaner, stadion. Spillere må snart stå for tur, det er kun geninvestering af Spalvis-penge i Flores, der har været på den front.

Lad os sige 30 millioner rammer AaB-kassen ved et salg, så kunne jeg godt forestille mig man self. brugte lidt i år (men stadig tager et pænt plus i regnskabet), og så skruede op for udgifterne i budgettet de kommende 2-3 år, så man kontrolleret budgetterer med minus på 4-6 mio. uden salg.
Tror jeg ALDRIG kommer til at ske...

Låst