Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Sønderhof » 17. feb 2017, 00:02

Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev:Erstatter vi 1/1 hver gang ender det i hvert fald hurtigt med at blive en dårlig forretning for os.
Har vi egentlig nogensinde erstattet en profil 1/1? Strandli for Dahlin måske, men ellers kan jeg ikke komme på nogen, og det siger vel meget om hvor svært (læs: dyrt) det er at gøre det, for en klub som generelt har haft succes med at være meget dygtigere end økonomien har dikteret, når succesen er kommet.

Iøvrigt er jeg enig, dog det er i mine øjne ikke det at vi har mange unge i truppen, og på banen, som er problemet. Problemet ligger hos de rutinerede, og det er der selvfølgelig mange årsager til.
Mange årsager? De er vel simpelhen for ringe :S

Vi har dog ofte erstatte en til en. Sjældent med succes dog!
Johansson for Winsness, er en af de få succeser. Derudover er der utvivlsomt mange at de udenlandske indkøb indenfor de seneste 10 år, som økonomisk har været en til en, men kvalitetsmæssigt alt andet. Chanko som skulle erstatte Ris/Augo er naturligvis det værste af alle eksempler. Men Vilakazi var jo også en katastrofe, og han blev vel hente til at udfylde Würtz' plads? Sydafrikansk landsholdsspiller, bedste alder og på en 5-årig kontrakt. Tror det havde været billlige at lade Würtz skifte gratis og undlade at hente Vilakazi! Vi har en alenlang række af lortehandler i de år.

Det er naturligvis ikke økonomisk realistisk at erstatte profiler en til en. Det er til gengæld håbløst at tro man kan erstatte store profiler med egne talenter. Det er en godtroende startegi, som på mirakuløs vis sikrede os et mesterskab, men på den lange bane skal vi sikre os at stammen på holdet er stærkere end den er nu.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. feb 2017, 00:16

Sønderhof skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev:Erstatter vi 1/1 hver gang ender det i hvert fald hurtigt med at blive en dårlig forretning for os.
Har vi egentlig nogensinde erstattet en profil 1/1? Strandli for Dahlin måske, men ellers kan jeg ikke komme på nogen, og det siger vel meget om hvor svært (læs: dyrt) det er at gøre det, for en klub som generelt har haft succes med at være meget dygtigere end økonomien har dikteret, når succesen er kommet.

Iøvrigt er jeg enig, dog det er i mine øjne ikke det at vi har mange unge i truppen, og på banen, som er problemet. Problemet ligger hos de rutinerede, og det er der selvfølgelig mange årsager til.
Mange årsager? De er vel simpelhen for ringe :S
Jeg hentydede til alle rutinerede spillere, som fra en ende af har præsteret under hvad vi med ret og rimelighed kunne forvente af dem. Nogle har haft skader (Ene, Ahlmann f.eks.) mens andre af vore "gamle spillere" bare ikke har spillet så godt som vi har set dem tidligere. Det gælder Würtz, Larsen, Risgård, og tildels også PK.

Jeg synes faktisk det er savnet af topniveauet fra de nævnte spillere, har været et større problem end at vi slet ikke har fået den gevinst af sommerindkøbene som forventet. Det er i høj grad stammen og rygradden som "skylder", men selvfølgelig er det også et problem når vi henter nye spillere som ikke bidrager med hvad man kan forvente af rutinerede udlændinge, det er klart.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af frederikshavneren » 17. feb 2017, 02:13

Søgaard skrev:
Martino skrev:
PFA skrev:
Kokkefar skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:hvad er egentlig vores muligheder for at forstærke os her og nu, hvis Bassogog bliver solgt? Transfervinduet er lukket - men der er vist nogle muligheder jeg ikke har styr på?
Kontraktløse spillere, men jeg er faktisk usikker på hvornår sidste registreringsdato er.

En direkte erstatning kunne være Sekou Oliseh. Tidligere FCM talent der blev solgt til CSKA Moskva, hvor han spillede nogle sæsoner. 26 år og gratis. Husker han var vildt hurtig og udfordrende!
http://www.transfermarkt.com/sekou-
oliseh/profil/spieler/76075

Eller en peruviansk makker til Flores:
http://www.transfermarkt.com/jean-deza/ ... ler/198027



Eller os er det nu vi kan tillade os at bruge lidt ekstra lønkroner til forsvaret.

http://www.transfermarkt.com/vegard-for ... /62054#ath
Ja, der er plads til hede drømme. Synes Gaarde skal ringe til Emir Spahic og Raul Meireles og høre om de ikke lige tager en halv sæson i Aalborg, og hvis Youssouf Hersi stadig kan drible kan han få lov at komme med i pakken.
Hvorfor mener du ikke Vegard Forren er realistisk? Han er dyr ift. vores standarder, ja, men han var ikke afvisende overfor at fortsætte i norsk bold, det var blot lønkroner der skilte ham fra Molde eller Rosenborg. Det er muligt han ikke er interesseret, men det er da en spillertype man bør række ud efter.
Forren er næppe realistisk med mindre vi er villig til at øge lønbudgettet. Ifølge VG har Rosenborg afvist at betale forsvarsspillerens krav om en sign on på 7 mio. norske kroner.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 18. feb 2017, 00:05

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
Martino skrev:
PFA skrev:
Kokkefar skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:hvad er egentlig vores muligheder for at forstærke os her og nu, hvis Bassogog bliver solgt? Transfervinduet er lukket - men der er vist nogle muligheder jeg ikke har styr på?
Kontraktløse spillere, men jeg er faktisk usikker på hvornår sidste registreringsdato er.

En direkte erstatning kunne være Sekou Oliseh. Tidligere FCM talent der blev solgt til CSKA Moskva, hvor han spillede nogle sæsoner. 26 år og gratis. Husker han var vildt hurtig og udfordrende!
http://www.transfermarkt.com/sekou-
oliseh/profil/spieler/76075

Eller en peruviansk makker til Flores:
http://www.transfermarkt.com/jean-deza/ ... ler/198027



Eller os er det nu vi kan tillade os at bruge lidt ekstra lønkroner til forsvaret.

http://www.transfermarkt.com/vegard-for ... /62054#ath
Ja, der er plads til hede drømme. Synes Gaarde skal ringe til Emir Spahic og Raul Meireles og høre om de ikke lige tager en halv sæson i Aalborg, og hvis Youssouf Hersi stadig kan drible kan han få lov at komme med i pakken.
Hvorfor mener du ikke Vegard Forren er realistisk? Han er dyr ift. vores standarder, ja, men han var ikke afvisende overfor at fortsætte i norsk bold, det var blot lønkroner der skilte ham fra Molde eller Rosenborg. Det er muligt han ikke er interesseret, men det er da en spillertype man bør række ud efter.
Forren er næppe realistisk med mindre vi er villig til at øge lønbudgettet. Ifølge VG har Rosenborg afvist at betale forsvarsspillerens krav om en sign on på 7 mio. norske kroner.
Ja, ok, det kommer vi ikke til. Jeg forholdte mig blot til, at han sikkert ville kræve et par millioner i sign on. Lønnen i Molde var Ca 200.000/md, der kunne vi godt være med, og lidt til, hvis vi virkelig ville have en hylde A spiller. Men med sign on i det niveau og sikkert også noget mere i løn end i Molde, så er det udelukket...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af doukas » 19. feb 2017, 15:28

Med salget af Baasogog har jeg har en forventning om, at Gaarde nu laver 2-3 gedige langsigtede investeringer i truppen, så det rigtige mix af unge og erfarne spillere nu opstår og man får rigtige dobbeltbesætninger på alle pladser. Ikke noget med Paddy-løsninger på 2-3 positioner med alt ære og respekt til Paddy.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 19. feb 2017, 19:05

doukas skrev:Med salget af Baasogog har jeg har en forventning om, at Gaarde nu laver 2-3 gedige langsigtede investeringer i truppen, så det rigtige mix af unge og erfarne spillere nu opstår og man får rigtige dobbeltbesætninger på alle pladser. Ikke noget med Paddy-løsninger på 2-3 positioner med alt ære og respekt til Paddy.
Nu er det jo bestyrelsen der afsætter penge. Men ja, der SKAL simpelthen falde noget godt af til sommer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Funky » 19. feb 2017, 22:45

doukas skrev:Med salget af Baasogog har jeg har en forventning om, at Gaarde nu laver 2-3 gedige langsigtede investeringer i truppen, så det rigtige mix af unge og erfarne spillere nu opstår og man får rigtige dobbeltbesætninger på alle pladser. Ikke noget med Paddy-løsninger på 2-3 positioner med alt ære og respekt til Paddy.
Indtil videre sender Gaarde det helt rigtige signal, at de nuværende spillere skal have muligheden for at vise sig frem i foråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2017, 07:46

Funky skrev:
doukas skrev:Med salget af Baasogog har jeg har en forventning om, at Gaarde nu laver 2-3 gedige langsigtede investeringer i truppen, så det rigtige mix af unge og erfarne spillere nu opstår og man får rigtige dobbeltbesætninger på alle pladser. Ikke noget med Paddy-løsninger på 2-3 positioner med alt ære og respekt til Paddy.
Indtil videre sender Gaarde det helt rigtige signal, at de nuværende spillere skal have muligheden for at vise sig frem i foråret.
Hvem skulle vi også signe det gav mening at hente? Ja vi kunne sikkert godt finde et kendt navn der har spillet i PL, Bundesligaen eller en anden stor liga som kræver en formue i løn, men det kan jeg ikke se pointen med. For sådan en spiller vil vi blive en nødløsning og derudover synes jeg det er sjældent den type transfers giver pote. Skulle vi endelige tage en transferfri skulle vi prøve at høre Vegard Forren om han er frisk på et langsigtet projekt. Grundlæggende er det dog det helt rigtige at få testet truppen igennem i foråret og så lave et par kloge handler til sommer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Alpa Chino » 20. feb 2017, 10:02

Vi burde give 10 mio for Sanneh til sommer.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 20. feb 2017, 10:06

Alpa Chino skrev:Vi burde give 10 mio for Sanneh til sommer.
Er det dig Bo?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af jonas386 » 20. feb 2017, 10:19

Kan vi evt få oprettet transfertråd til næste vindue? Det kan jo pludselig gå hen og blive helt sjovt med de mange millioner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Debatjuntaen » 20. feb 2017, 11:13

Tråden låses og er synlig i en uge mere. Herefter flyttes den til "Oldies" tråden.

/Debatjuntaen

Låst