Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Brent » 19. feb 2017, 21:05

Jeg synes faktisk, at det var helt i vinkel, da han sagde det. Han sagde, at AGF havde mere brug for tre point end os, så vi skulle ikke presse på, men lade dem komme frem og så kunne vi køre kontra. Logisk taktik. Og med 1 point havde vi fortsat halet ind.
Forza skrev:
Pastorius skrev:Dejlig kamp - dejlig sejr.

Det gør det en smule nemmere at holde ud at Glen Riddersholm står og siger "Kæmpe tommel up", hver gang der har været et TV-indslag på AaB-TV.

AGF brændte al energi af de første 30 minutters tid. Det stod vi imod, og jeg mener det ville have været ufortjent hvis ikke vi havde fået tre point med.
Holgersen kostede ikke defensivt i dag - men han er stadig ikke nogen langtidsholdbar løsning, hvis vi vil spille bolden op fra forsvaret. Nøj hvor er han ringe fremad banen, og hvor får vi hurtigt bolden i hovedet igen. Defensivt laver vi nogle fejl, men jeg mener stadig at vores største problem med midtforvaret er når vi selv har bolden - og dér er Blåbjerg stadig bedre end Holgersen.

Uanset hvad, så fik vi i dag set, at det kan godt være at vores forsvar ikke er det bedste, men det er i hvert fald heller ikke superligaens ringeste!

Store plusser til vores unge folk. Der skal stadig lægges til, men det er allerede tydeligt at de er blevet bedre end i efteråret.

Jakob Friis må stå til en tjenstlig samtale, efter at udtale at vi bedre kunne bruge 1 point end AGF kunne, og at vi ikke ville satse for hårdt på alle tre point. Det er sgu ikke AGF vi skal måle os med, og de tre point vi fik var livsvigtige. 1 point hvad været ligegyldigt.

Jeg er helt enig ift. Jakob Friis. Det er satme mangel på ambitioner at han midt under kampen er igang med at stille sig tilfreds med 1 point imod et elendigt AGF mandskab. En ting er hans kedelige og ofte intetsigende forklaringer på tv, men hvis han også signalerer dette til truppen er det sgu klart at de ikke har været særlig motiveret under Søndergaard.

Jeg har sjældent oplevet en værre profil som assistent i AaB udadtil. Man må håbe han har nogle kompetencer som man ikke har indsigt i som fan.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. feb 2017, 21:17

Brent skrev:Jeg synes faktisk, at det var helt i vinkel, da han sagde det. Han sagde, at AGF havde mere brug for tre point end os, så vi skulle ikke presse på, men lade dem komme frem og så kunne vi køre kontra. Logisk taktik. Og med 1 point havde vi fortsat halet ind.
Forza skrev:
Pastorius skrev:Dejlig kamp - dejlig sejr.

Det gør det en smule nemmere at holde ud at Glen Riddersholm står og siger "Kæmpe tommel up", hver gang der har været et TV-indslag på AaB-TV.

AGF brændte al energi af de første 30 minutters tid. Det stod vi imod, og jeg mener det ville have været ufortjent hvis ikke vi havde fået tre point med.
Holgersen kostede ikke defensivt i dag - men han er stadig ikke nogen langtidsholdbar løsning, hvis vi vil spille bolden op fra forsvaret. Nøj hvor er han ringe fremad banen, og hvor får vi hurtigt bolden i hovedet igen. Defensivt laver vi nogle fejl, men jeg mener stadig at vores største problem med midtforvaret er når vi selv har bolden - og dér er Blåbjerg stadig bedre end Holgersen.

Uanset hvad, så fik vi i dag set, at det kan godt være at vores forsvar ikke er det bedste, men det er i hvert fald heller ikke superligaens ringeste!

Store plusser til vores unge folk. Der skal stadig lægges til, men det er allerede tydeligt at de er blevet bedre end i efteråret.

Jakob Friis må stå til en tjenstlig samtale, efter at udtale at vi bedre kunne bruge 1 point end AGF kunne, og at vi ikke ville satse for hårdt på alle tre point. Det er sgu ikke AGF vi skal måle os med, og de tre point vi fik var livsvigtige. 1 point hvad været ligegyldigt.

Jeg er helt enig ift. Jakob Friis. Det er satme mangel på ambitioner at han midt under kampen er igang med at stille sig tilfreds med 1 point imod et elendigt AGF mandskab. En ting er hans kedelige og ofte intetsigende forklaringer på tv, men hvis han også signalerer dette til truppen er det sgu klart at de ikke har været særlig motiveret under Søndergaard.

Jeg har sjældent oplevet en værre profil som assistent i AaB udadtil. Man må håbe han har nogle kompetencer som man ikke har indsigt i som fan.
Vi havde da mere at spille for end ÅGF! De kunne ikke nå top 6 uanset. Det kunne vi. Og det kan vi :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Hanga » 19. feb 2017, 21:17

Jannik Jannik Jannik Jannik Pohl, Jannik Pohl, Jannik Poooooohl! :aabfan:

Fremragende søndag intet mindre. Rekordsalg og overtids sejr over Disko Glenn.

Stor ros til de unge AaB drenge, det var dem der for alvor trådte i karakter i 2. halvleg, hvor jeg så det bedste spil fra AaB jeg har set længe. Efter en lidt svag 1. halvleg kunne MC, Mæhle og Thellufsen jo pludselig gøre næsten hvad der passede dem. Vi får scoret et flot mål, får tabt sejren på gulvet, for så at kæmpe os til den til sidst - og her må vi sige at Pohl fortjener credit, først for at tilkæmpe sig hjørnesparket, dernæst for at være på det helt rigtige sted og sikre sejren!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 19. feb 2017, 21:21

Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:Jeg synes faktisk, at det var helt i vinkel, da han sagde det. Han sagde, at AGF havde mere brug for tre point end os, så vi skulle ikke presse på, men lade dem komme frem og så kunne vi køre kontra. Logisk taktik. Og med 1 point havde vi fortsat halet ind.
Forza skrev:
Pastorius skrev:Dejlig kamp - dejlig sejr.

Det gør det en smule nemmere at holde ud at Glen Riddersholm står og siger "Kæmpe tommel up", hver gang der har været et TV-indslag på AaB-TV.

AGF brændte al energi af de første 30 minutters tid. Det stod vi imod, og jeg mener det ville have været ufortjent hvis ikke vi havde fået tre point med.
Holgersen kostede ikke defensivt i dag - men han er stadig ikke nogen langtidsholdbar løsning, hvis vi vil spille bolden op fra forsvaret. Nøj hvor er han ringe fremad banen, og hvor får vi hurtigt bolden i hovedet igen. Defensivt laver vi nogle fejl, men jeg mener stadig at vores største problem med midtforvaret er når vi selv har bolden - og dér er Blåbjerg stadig bedre end Holgersen.

Uanset hvad, så fik vi i dag set, at det kan godt være at vores forsvar ikke er det bedste, men det er i hvert fald heller ikke superligaens ringeste!

Store plusser til vores unge folk. Der skal stadig lægges til, men det er allerede tydeligt at de er blevet bedre end i efteråret.

Jakob Friis må stå til en tjenstlig samtale, efter at udtale at vi bedre kunne bruge 1 point end AGF kunne, og at vi ikke ville satse for hårdt på alle tre point. Det er sgu ikke AGF vi skal måle os med, og de tre point vi fik var livsvigtige. 1 point hvad været ligegyldigt.

Jeg er helt enig ift. Jakob Friis. Det er satme mangel på ambitioner at han midt under kampen er igang med at stille sig tilfreds med 1 point imod et elendigt AGF mandskab. En ting er hans kedelige og ofte intetsigende forklaringer på tv, men hvis han også signalerer dette til truppen er det sgu klart at de ikke har været særlig motiveret under Søndergaard.

Jeg har sjældent oplevet en værre profil som assistent i AaB udadtil. Man må håbe han har nogle kompetencer som man ikke har indsigt i som fan.
Vi havde da mere at spille for end ÅGF! De kunne ikke nå top 6 uanset. Det kunne vi. Og det kan vi :)
Netop!

AGF's eneste rolle i kampen om top 6, er som et bump på vejen for de andre klubber. Nu ville spillerne det heldigvis anderledes, men derfor bør Friis alligevel i klare vendinger havde forklaret hvad der forventes af ham, og at hvis han ikke i det mindste prøver at udfylde den rolle, så er der altså ikke plads til ham i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freakzone
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. feb 2017, 17:05

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Freakzone » 19. feb 2017, 21:47

AGF's eneste rolle i kampen om top 6, er som et bump på vejen for de andre klubber. Nu ville spillerne det heldigvis anderledes, men derfor bør Friis alligevel i klare vendinger havde forklaret hvad der forventes af ham, og at hvis han ikke i det mindste prøver at udfylde den rolle, så er der altså ikke plads til ham i AaB.
Dømmer man ikke Friis lidt hårdt her?

Tidspunktet for udtalelsen var midt i kampen, hvor kampbilledet var, at AGF havde været rigtig godt med og på det tidspunkt havde investeret mere end AaB - hvilket de selvfølgelig ikke ville være i stand til at gøre over 90 min.

Det kan godt være, at nogle anser AGF som et bump, men det er jo ikke forkert, at de med en sejr havde været 4 point fra top 6, og hvis Sønderjyske nu går helt i stå, så kunne AGF vel sagtens spille deres chance. De har jo - om muligt - et endnu lettere program for foråret end AaB - hvis altså Sønderjyske går i stå.

AaB skal møde Silkeborg, OB, FCM og Viborg, mens AGF skal møde Viborg, Sønderjyske, Randers og OB.

Det havde da ikke været umuligt for AGF med en sejr at gå efter Sønderjyskes 6. plads - især når de, modsat AaB, skal møde dem.

Helt på sin plads med Jacob Friis' udtalelse. Jeg stemmer dog i ift. hans udstråling sammenlignet med Kuhns.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. feb 2017, 21:51

Freakzone skrev:
AGF's eneste rolle i kampen om top 6, er som et bump på vejen for de andre klubber. Nu ville spillerne det heldigvis anderledes, men derfor bør Friis alligevel i klare vendinger havde forklaret hvad der forventes af ham, og at hvis han ikke i det mindste prøver at udfylde den rolle, så er der altså ikke plads til ham i AaB.
Dømmer man ikke Friis lidt hårdt her?

Tidspunktet for udtalelsen var midt i kampen, hvor kampbilledet var, at AGF havde været rigtig godt med og på det tidspunkt havde investeret mere end AaB - hvilket de selvfølgelig ikke ville være i stand til at gøre over 90 min.

Det kan godt være, at nogle anser AGF som et bump, men det er jo ikke forkert, at de med en sejr havde været 4 point fra top 6, og hvis Sønderjyske nu går helt i stå, så kunne AGF vel sagtens spille deres chance. De har jo - om muligt - et endnu lettere program for foråret end AaB - hvis altså Sønderjyske går i stå.

AaB skal møde Silkeborg, OB, FCM og Viborg, mens AGF skal møde Viborg, Sønderjyske, Randers og OB.

Det havde da ikke været umuligt for AGF med en sejr at gå efter Sønderjyskes 6. plads - især når de, modsat AaB, skal møde dem.

Helt på sin plads med Jacob Friis' udtalelse. Jeg stemmer dog i ift. hans udstråling sammenlignet med Kuhns.
Mange har ment at det var urealistisk for AaB at hente 4 point og 2 hold på 5 runder.

ÅGF ville have skullet hente 4 point på kun 4 runder (og indhente 3-4 hold).

Desuden mener jeg interviewet med Friis var med 10 min igen af kampen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 19. feb 2017, 21:53

Freakzone skrev:
AGF's eneste rolle i kampen om top 6, er som et bump på vejen for de andre klubber. Nu ville spillerne det heldigvis anderledes, men derfor bør Friis alligevel i klare vendinger havde forklaret hvad der forventes af ham, og at hvis han ikke i det mindste prøver at udfylde den rolle, så er der altså ikke plads til ham i AaB.
Dømmer man ikke Friis lidt hårdt her?

Tidspunktet for udtalelsen var midt i kampen, hvor kampbilledet var, at AGF havde været rigtig godt med og på det tidspunkt havde investeret mere end AaB - hvilket de selvfølgelig ikke ville være i stand til at gøre over 90 min.

Det kan godt være, at nogle anser AGF som et bump, men det er jo ikke forkert, at de med en sejr havde været 4 point fra top 6, og hvis Sønderjyske nu går helt i stå, så kunne AGF vel sagtens spille deres chance. De har jo - om muligt - et endnu lettere program for foråret end AaB - hvis altså Sønderjyske går i stå.

AaB skal møde Silkeborg, OB, FCM og Viborg, mens AGF skal møde Viborg, Sønderjyske, Randers og OB.

Det havde da ikke været umuligt for AGF med en sejr at gå efter Sønderjyskes 6. plads - især når de, modsat AaB, skal møde dem.

Helt på sin plads med Jacob Friis' udtalelse. Jeg stemmer dog i ift. hans udstråling sammenlignet med Kuhns.
Nej, pointen er at det er fuldstændig ligegyldigt for AaB hvad AGF's chancer for et slutspil er eller ville være. AaBs chancer for et slutspil, bestod i at vinde over AGF - ikke spille uafgjort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af gravballe » 19. feb 2017, 22:12

Jeg tolkede hans udtagelse, som om at AGF havde brug for mere end et point, for at kunne nå top 6, og derfor vil blotte sig.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Funky » 19. feb 2017, 22:32

Freakzone skrev:
AGF's eneste rolle i kampen om top 6, er som et bump på vejen for de andre klubber. Nu ville spillerne det heldigvis anderledes, men derfor bør Friis alligevel i klare vendinger havde forklaret hvad der forventes af ham, og at hvis han ikke i det mindste prøver at udfylde den rolle, så er der altså ikke plads til ham i AaB.
Dømmer man ikke Friis lidt hårdt her?
Jo. Eller nej, ikke "lidt". Helt tåbeligt hårdt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. feb 2017, 22:35

Optur!!!

Det var altså på mange måder en dejlig kamp. Dels var det ekstremt lækkert at se hvordan vi åd os ind i kampen, og hen ad vejen helt tydeligt fik en masse selvtillid, som havde en gigantisk indvirkning på holdet. Det var præcist hvad vi havde brug for. Helt klart en af sæsonens mest opløftende indsatser, både offensivt og defensivt... og ikke mindst, kom holdet i løbet af kampen til at fremstå som en enhed. Virkelig godt at se, og der var mange som gik forrest - også kaptajnen, som jeg synes fortjener ros. Det samme gør Holgersson, som jeg synes leverede sin klart bedste indsats i de sidste ca. 60 min.

Magnus C må være MOM, sikke en 2. halvleg, og sikke løfter for fremtiden. Der er krummer i den knægt. Derudover store plusser til Sylvestr, som har løftet sig enormt siden kampene i Portugal, til Thellufsen, Mæhle og Holgersson.

Det bedste var næsten at se hvordan sejren nærmest blev fejret som et mesterskab. Den nyfundne ærgerrighed kan bringe os rigtigt langt, hvis det altså er andet end en engangsforestilling. Det kan godt gå hen og blive sjovt endnu, og under alle omstændigheder peger pilen uden tvivl den rigtige vej.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Funky » 19. feb 2017, 22:41

Jesper Schmidt skrev: Det bedste var næsten at se hvordan sejren nærmest blev fejret som et mesterskab. Den nyfundne ærgerrighed kan bringe os rigtigt langt, hvis det altså er andet end en engangsforestilling. Det kan godt gå hen og blive sjovt endnu, og under alle omstændigheder peger pilen uden tvivl den rigtige vej.
Det er bare en lille ting, men jeg tror også spillerne var ærgerrige i efteråret. Vi spiller samlet set en fin kamp i dag, og milevidt bedre end nogle af de grimmeste ydmygelser i efteråret, men så var sejren altså heller ikke mere sikker. Jeg tror spillerne var glade fordi de havde vundet en rigtig tæt og vigtig kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af troelsh » 19. feb 2017, 23:27

Stor ros til holdet der fortjente sejren idag mod et AGF hold der som vanligt spillede meget fysisk hårdt.
Den unge trio Magnus, Thellufsen og Mægle var alle blandt vores bedste idag især Magnus der spillede sin klart bedste kamp som senior.
Det lover godt for fremtiden!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Yankee » 20. feb 2017, 09:58

Vi må virkelig også rose Morten Wieghorst. Vi stiller altså til start med TRE førsteårsseniorer og to ud af tre indskiftere er andenårs. Det er uhørt at vi går ned og spiller så stærk en kamp mod et ultra-rutineret og dyrt AGF-hold.

De første 35 minutter spiller vi meget defensivt og sikkert. Det var tydeligt at Holgersson havde fået besked på bare at sparke den væk hen over hovedet på AGF's stærke førstepres. Det var en perfekt strategi, der frustrerede AGF'erne og gjorde at de hele tiden skulle bygge op nedefra, hvilket de har meget svært ved. De fik nærmest ingen høje bolderobringer og havde meget svært ved at skabe chancer selvom de virkelig lagde mange kræfter i indledningen (som Glens hold altid gør). Vi havde dog nogle problemer i venstresiden, hvor Ahlmann for ofte blev isoleret med Mikanovic - en situation vi helst ville undgå.

I 2. halvleg fik vi meget bedre styr på spillet - nærmest alene pga. byttet mellem Thellufsen og Børsting. Den ovennævnte svaghed i venstresiden blev løst med hårdtarbejdende Børsting og samtidig viste Thellufsen sig perfekt som targetman. Vi sparkede stadig langt, men nu vandt vi faktisk førsteboldene og kunne sætte Sylvestr og Mæhle i spil i dybden derfra. Det kunne AGFs tunge stoppere slet ikke matche og vi var klart bedst i 2. halvleg. AGF'erne forsøgte kampen igennem at lægge et voldsomt fysisk pres og begik 27 frispark (!!), men vi holdt hovedet koldt og leverede en perfekt tilpasset udebanepræstation.

Vi har stadig meget, meget svært ved at forsvare eget felt og vi taber utroligt mange dueller midt på banen. Det er næppe heller planen at vi skal spille så direkte og med så mange lange, høje bolde som vi gjorde i går. Men vores unge drenge udlevede Wieghorsts gameplan til perfektion og spillede en meget kløgtig og disciplineret udekamp. På søndag venter en helt, helt anden kamp hvor vi skal have bolden ned på græstæppet og arbejde mere i mellemrum end i bagrum. Det bliver spændende at se hvordan drengene griber den opgave an.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af astonvilla » 20. feb 2017, 10:14

Hvilken forløsning efter nogle elendige træningskampe og dårlige præstationer i efteråret.
Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1. Og så en sejr i overtiden - smager altid endnu bedre.
OG så 2 mål af 2 angribere---hvornår er det lige sket sidst? Der skal vi vel tilbage til Spalvis/Ene combi'en.

Jeg forholdt mig yderst negativt omkring ansættelsen af Wieghorst, som jeg ikke anså (anser) for at være den rigtige mand.
Men det der blev leveret taktisk i går var jo ikke til at sætte en finger på - flot arbejde.
Taktikken og planen var klar fra start til slut og spillerne var sat op. Det har vi ikke oplevet en eneste gang under Søndergaard.
Kunne være at jeg (igen, igen) har taget fejl og Wieghorst ender med at blive et kanon match.
Det eneste bekymrende fra bænken er det andre skriver omkring vores assistent var fremme at sige at vi skulle være tilfredse med det ene point med 10 min tilbage (hørte det ikke selv, da jeg var blandt de heldige som var i Århus). Såfremt det er korrekt, er det yderst bekymrende. Men det var heldigvis ikke det vores cheftræner stod for - han var klar i sin gestikuleren - vi skulle vinde (vi kunne jo ikke bruge 1 point til en skid ret beset).

2 ting:

-Nu skal vi edder sparkme ikke køre en "Classic" og smide point til Silkeborg på søndag. Så bliver jeg sindssyg.
-Med alle de rare Kina dollars på bogen skal Gaarde ud at finde erstatninger til start 11'eren på en række kritiske pladser. Han skal starte med det centrale forsvar. Selvom diverse vinduer er lukkede skal han starte sin søgen allerede i dag - for vi står meget svagt på en række positioner.

Anyways, velkommen til Wieghorst - håber jeg tog fejl med ham.
Bienvenu Bassogog!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af raekkeettre » 20. feb 2017, 10:35

NU har Holgersson være en meget udskældt herre i efteråret - af gode grunde - men jeg synes også man må klappe i hænderne :aabfan: af den kamp han leverede i går. Han var jo klart i top 3 af vores bedste spillere, og var opmærksom og hurtigere end længe set. Plus han var kampafgørende. Hans præstation var jo langt langt over Blåbjergs. Så håber det er den nye Holgersson - for så kan han altså godt blive en gevinst. Og lige til sidst, jeg synes han skilte sig rigtig godt af med bolden i går, igen meget bedre en vi har set før, og 100 gange bedre end Blåbjerg....så :cheers: fra mig til vores "nye" Nordmand!!!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af 9520AaB » 20. feb 2017, 10:39

Jeg var også i Århus i går, kan se at mange mener at vi ikke var så gode til at komme af med bolden fremad, i første halveg. Der var altså også en pelikan modvind, der umuliggjorde at man kunne sparke den væk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af 9000AaB » 20. feb 2017, 10:43

Så li det her med Spelman -> http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... t-mod-aa-b

Syntes godt man kunne retfærdiggøre mere end 1 gult kort mod Spellman under kampen.
Han er satme et svin på en bane -> men er stadig træt af AaB ikke købte ham ;)

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af slammer » 20. feb 2017, 11:00

Meget enig i, at Holgersson endelig igen leverede det vi så fra ham i de første kampe i efteråret. Han er ikke en spillende forsvarer, men han placerede sig godt i går og reddede en bold på stregen. Eneste minus der var, var en hovedstødsduel med Duncan hvor han simpelthen var for langt fra sin markering.

Men det allervigtigste i min optik var, at vi for første gang i lang tid var bedre efter pausen. I min optik var det et af de største problemer under LS. Når de andre lavede taktiske ændringer undervejs i kampen, så kunne vi ikke matche det.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Spritten » 20. feb 2017, 12:57

Hvor var det bare skønt med en sejr igår! :aabfan:

Jeg har et spørgsmål omkring den video Aabtv har lagt op fra kampen igår. I og med jeg er i udlandet er det ikke muligt for mig at afspille den, er der nogle som har et forslag til hvordan det muligvis kan løses?

På forhånd tak :)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Hovedet » 20. feb 2017, 13:19

astonvilla skrev:Hvilken forløsning efter nogle elendige træningskampe og dårlige præstationer i efteråret.
Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1. Og så en sejr i overtiden - smager altid endnu bedre.
OG så 2 mål af 2 angribere---hvornår er det lige sket sidst? Der skal vi vel tilbage til Spalvis/Ene combi'en.

Jeg forholdt mig yderst negativt omkring ansættelsen af Wieghorst, som jeg ikke anså (anser) for at være den rigtige mand.
Men det der blev leveret taktisk i går var jo ikke til at sætte en finger på - flot arbejde.
Taktikken og planen var klar fra start til slut og spillerne var sat op. Det har vi ikke oplevet en eneste gang under Søndergaard.
Kunne være at jeg (igen, igen) har taget fejl og Wieghorst ender med at blive et kanon match.
Det eneste bekymrende fra bænken er det andre skriver omkring vores assistent var fremme at sige at vi skulle være tilfredse med det ene point med 10 min tilbage (hørte det ikke selv, da jeg var blandt de heldige som var i Århus). Såfremt det er korrekt, er det yderst bekymrende. Men det var heldigvis ikke det vores cheftræner stod for - han var klar i sin gestikuleren - vi skulle vinde (vi kunne jo ikke bruge 1 point til en skid ret beset).

2 ting:

-Nu skal vi edder sparkme ikke køre en "Classic" og smide point til Silkeborg på søndag. Så bliver jeg sindssyg.
-Med alle de rare Kina dollars på bogen skal Gaarde ud at finde erstatninger til start 11'eren på en række kritiske pladser. Han skal starte med det centrale forsvar. Selvom diverse vinduer er lukkede skal han starte sin søgen allerede i dag - for vi står meget svagt på en række positioner.

Anyways, velkommen til Wieghorst - håber jeg tog fejl med ham.
"Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1" - pas nu på med den opildnede retorik. Fint med engagement, men vi skulle jo nødigt fremkalde Herningtilstande.

Besvar