Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 20. feb 2017, 19:48

Oprykkeren klarer sig overraskende flot men det er selvfølgelig en kamp der skal vindes. I de kommende to hjemmekampe mod Silkeborg IF skal oprykkeren afklapses.

Larsen
Mæhle - Kasper P. - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Flores og Ene bliver næppe klar, Holgersson er en hæmsko for vores spil.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af De Fem » 20. feb 2017, 20:29

Husker også Holgersen som en hæmsko for de to bolde han digerede af mållinjen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Maglau » 20. feb 2017, 20:36

frederikshavneren skrev:Oprykkeren klarer sig overraskende flot men det er selvfølgelig en kamp der skal vindes. I de kommende to hjemmekampe mod Silkeborg IF skal oprykkeren afklapses.

Larsen
Mæhle - Kasper P. - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Flores og Ene bliver næppe klar, Holgersson er en hæmsko for vores spil.
Spørgsmålet er om Pohl er klar til en hel kamp, hvis han er går det nok ud over thellufsen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 20. feb 2017, 20:36

De Fem skrev:Husker også Holgersen som en hæmsko for de to bolde han digerede af mållinjen.
Vi diskuterer to vidt forskellige ting, det jeg henviser til er Holgerssons spillemæssige mangler

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af De Fem » 20. feb 2017, 20:52

frederikshavneren skrev:
De Fem skrev:Husker også Holgersen som en hæmsko for de to bolde han digerede af mållinjen.
Vi diskuterer to vidt forskellige ting, det jeg henviser til er Holgerssons spillemæssige mangler
Det her er ikke Barcelona. Det var naturligvis lækkert med en Hummels dernede, men først og fremmest skal kunne spille forsvar. KP er da heller ikke nogen boldforfører.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 20. feb 2017, 21:59

Det bliver - skader undtaget - genvalg til alle 11.

Eneste mulige ændring er, hvis Pohl starter inde. Hvis vi skal ramme et (godt) spor, så tror jeg at vi vil se de 11 startende få genvalg.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af jonas386 » 20. feb 2017, 22:14

FlæskeFrank skrev:Det bliver - skader undtaget - genvalg til alle 11.

Eneste mulige ændring er, hvis Pohl starter inde. Hvis vi skal ramme et (godt) spor, så tror jeg at vi vil se de 11 startende få genvalg.

Jeg tror også det bliver samme 11. De spillere der er lige udenfor starteren får nok spilletid i pokalen, der også er mod Silkeborg, ugen efter. Spillere som Risgaard, Sloth, Flores, Ene og selvfølgelig Pohl må starte i den kamp, som vi selvfølgelig også gerne skal gå videre fra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 22:30

De Fem skrev:Husker også Holgersen som en hæmsko for de to bolde han digerede af mållinjen.
Holgersen spillede sin bedste defensive kamp mod GF - ingen tvivl om det. Det er ikke nu vi skal skifte ham ud, men på sigt kan vi ikke spille det fodbold vi gerne vil, men ham som manden der skal sætte vores spil igang. Han kan ikke være en langsigtet løsning i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 22:32

De Fem skrev:
frederikshavneren skrev:
De Fem skrev:Husker også Holgersen som en hæmsko for de to bolde han digerede af mållinjen.
Vi diskuterer to vidt forskellige ting, det jeg henviser til er Holgerssons spillemæssige mangler
Det her er ikke Barcelona. Det var naturligvis lækkert med en Hummels dernede, men først og fremmest skal kunne spille forsvar. KP er da heller ikke nogen boldforfører.
Enig omkring KP, hvorfor jeg også foretrækker Blåbjerg som anden midterforsvarer ved siden af den første midterforsvarer vi ikke har endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af 9800 » 21. feb 2017, 10:22

Nu synes jeg sgu det nærmer sig en hetz! Holger var en af de bedste, Nordjyske hAvde ham endda som MOM. Blåbjerg var elendig i mine øjne! Det er i hvert fald ikke i AGF kampen Holger har spillet sig af!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Gamen » 21. feb 2017, 10:42

9800 skrev:Nu synes jeg sgu det nærmer sig en hetz! Holger var en af de bedste, Nordjyske hAvde ham endda som MOM. Blåbjerg var elendig i mine øjne! Det er i hvert fald ikke i AGF kampen Holger har spillet sig af!
Det ændrer vel ikke på, at han resten af sæsonen ikke har leveret i nærheden af hvad man burde kunne forvente. Nu fik han lov til at pumpe bolde op af banen i Århus, og det har givetvis været en befrielse for resten af holdet. Så slap de for hans håbløst hasarderede pasninger frem i banen. Duncan passede ham jo også glimrende, han er mindst ligeså langsom. Det er jo når modstanderne har fart og bevægelighed at hans åbenlyse mangler udstilles groft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af jonas386 » 21. feb 2017, 15:09

Det ville være mystisk at bænke Holgerssen efter han faktisk spillede en helt fin kamp sidst. Blåbjerg havde dog flere gange problemer, og kunne sagtens have kostet minimum et mål. Hvis der skal skiftes ud i bagkæden giver det mere mening at Kasper P kommer ind istedet for Blåbjerg. Jeg tror dog det bliver genvalg, og at Kasper P først får spilletid i pokalen. På længere sig er jeg dog heller ikke overbevist om at Holgerssen er løsningen.

Jeg er dog helt enig i din opstilling, frederikshavneren. Det virker fornuftigt at rykke Thellufsen op centralt, han gjorde det også rigtig fint da han kom derop mod GF.
Jeg aner dog ikke hvad jeg forventer. Det er selvfølgelig en kamp vi skal vinde, og netop derfor tror jeg det bliver en omgang jammer. Jeg spår en 1-1'er, eller lignende. Det vil være mærkeligt hvis vi pludselig skulle tage 3 point to gange i træk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. feb 2017, 15:53

Vi starter med samme 11, det kan jeg ikke forestille mig at der er nogen tvivl om. Om det bliver med Børsting eller Thellufsen på kanten fra start synes jeg er svært at sige, men jeg gætter egentlig på at det bliver med Thellufsen på kanten i første omgang.

Jeg hader de her kampe hvor vi egentlig "bør" være favoritter, men egentlig ikke reelt har ret meget at have det i, medmindre man ser på statistikker og fordums styrkeforhold. Silkeborg er jo ganske godt kørende, og er vel pt. den eneste slutspilskandidat under stregen, udover os selv.

Forhåbentlig fungerer tingene, og vi kan spille os frem til chancer. Heldigvis virker det til at vi ikke skal bruge helt så mange af dem for at score nu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 21. feb 2017, 16:00

Et vigtigt forår, hvor vi møder Silkeborg omkring 1. marts og ligger lige under en vigtig streg ?!

Jeg er ret sikker på, at det bliver 1-1 efter Lumb har begået et tåbeligt straffespark...
- FlæskeFrank

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af AaB - Ølstykke » 21. feb 2017, 16:05

Ham Lumb, der spiller for Lyngby ??

:cheers:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. feb 2017, 16:07

AaB - Ølstykke skrev:Ham Lumb, der spiller for Lyngby ??

:cheers:
Det bliver i sandhed en vanvittig kamp!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 21. feb 2017, 16:10

Hans klodsede straffespark for 6 år siden giver stadig mareridt
- FlæskeFrank

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 21. feb 2017, 16:16

AaB - Ølstykke skrev:Ham Lumb, der spiller for Lyngby ??

:cheers:
Mon ikke der tænkes på den kamp i "rædselssæsonen", hvor vi lå og kæmpede for overlevelse (tak Tim Jansen!), og Lumb lavede straffe i de døende minutter i Aalborg, så Lekic kunne udligne?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Hovedet » 21. feb 2017, 17:18

FlæskeFrank skrev:Hans klodsede straffespark for 6 år siden giver stadig mareridt
Hvor var det dog et frygteligt øjeblik! AaB har vel ALDRIG stået i en situation, hvor 3 point var mere presserende end i den stund. Det gik jo heldigvis, men havde Tim Janssen ramt overliggeren i Randers den 29. maj 2011 kl. 17:42, ville Kehlets tåbelige straffespark have martret AaB og tilhængerne i årtier. Det havde været vores Ground Zero!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kristian » 21. feb 2017, 17:41

frederikshavneren skrev:Oprykkeren klarer sig overraskende flot men det er selvfølgelig en kamp der skal vindes. I de kommende to hjemmekampe mod Silkeborg IF skal oprykkeren afklapses.

Larsen
Mæhle - Kasper P. - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Flores og Ene bliver næppe klar, Holgersson er en hæmsko for vores spil.
Stop nu med den hetz af Holgersson. Hvis han spiller en dårlig kamp må du gerne tage ham af holdet, men det giver absolut ingen mening, at tage ham af efter indsatsen i Aarhus. Det var en af hans bedste.

Er sq til at blive lidt trættende, at Holgersson skal være en hetz hver eneste gang.

Blåbjerg må da stå til at ryge på bænken, hvis det stod til seneste præstation.

Man ændre ikke et vinderhold!!
------------------
mvh Kristian

Besvar