Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af astonvilla » 20. feb 2017, 13:38

Hovedet skrev:
astonvilla skrev:Hvilken forløsning efter nogle elendige træningskampe og dårlige præstationer i efteråret.
Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1. Og så en sejr i overtiden - smager altid endnu bedre.
OG så 2 mål af 2 angribere---hvornår er det lige sket sidst? Der skal vi vel tilbage til Spalvis/Ene combi'en.

Jeg forholdt mig yderst negativt omkring ansættelsen af Wieghorst, som jeg ikke anså (anser) for at være den rigtige mand.
Men det der blev leveret taktisk i går var jo ikke til at sætte en finger på - flot arbejde.
Taktikken og planen var klar fra start til slut og spillerne var sat op. Det har vi ikke oplevet en eneste gang under Søndergaard.
Kunne være at jeg (igen, igen) har taget fejl og Wieghorst ender med at blive et kanon match.
Det eneste bekymrende fra bænken er det andre skriver omkring vores assistent var fremme at sige at vi skulle være tilfredse med det ene point med 10 min tilbage (hørte det ikke selv, da jeg var blandt de heldige som var i Århus). Såfremt det er korrekt, er det yderst bekymrende. Men det var heldigvis ikke det vores cheftræner stod for - han var klar i sin gestikuleren - vi skulle vinde (vi kunne jo ikke bruge 1 point til en skid ret beset).

2 ting:

-Nu skal vi edder sparkme ikke køre en "Classic" og smide point til Silkeborg på søndag. Så bliver jeg sindssyg.
-Med alle de rare Kina dollars på bogen skal Gaarde ud at finde erstatninger til start 11'eren på en række kritiske pladser. Han skal starte med det centrale forsvar. Selvom diverse vinduer er lukkede skal han starte sin søgen allerede i dag - for vi står meget svagt på en række positioner.

Anyways, velkommen til Wieghorst - håber jeg tog fejl med ham.
"Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1" - pas nu på med den opildnede retorik. Fint med engagement, men vi skulle jo nødigt fremkalde Herningtilstande.
Noteret - jeg tager kritikken til mig. Vi skal ikke ud i det vanvid der p.t. eksisterer i Hadets Kamp mellem VFF og FCM (gad egentlig vide om FCM har orienteret VFF om HVOR stort hadet er imellem de to klubber?).
Bienvenu Bassogog!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2017, 14:10

Fantastisk sejr igår! Stolt af drengene. Det eneste negative jeg bed mærke i var, at Mæhle stadig er under middel defensivt og, at Blåbjerg er ufattelig usikker på indlæg i feltet. Bolde der bare skal cleares bliver til potentielle selvmål. Kan han ikke klare presset?

Jeg var dog positiv over at se særligt de unge gribe chancen og spille hårdt. De lod sig ikke kyse, og det er et tegn på mental styrke og overskud, hvilket lover godt for fremtiden. Som hold kan vi ikke udelukkende prøve på at spille teknisk fodbold. Særligt på udebane, er vi også nødt til at stå imod et fysisk hold som agf, og det gjorde vi. Men vi har så også marginalerne igår (for en gangs skyld). Agf kunne jo godt have scoret et par mål mere på deres indlæg.
Og så må kritikken af Børsting altså forstumme. Han spiller en rigtig god kamp igår, og giver sig altid 110%.
Thellufsen er bare en lækker type at have på banen. Han er både kvik i tanke og handling, og har fin teknik og fart. Samtidig er han fysisk rigtig godt med. Han har potentialet til at blive en komplet spiller.

Jeg hæfter mig ved at Disco glenn udtaler efter kampen, at de skal have luget ud i deres personlige fejl, som kommer igen og igen. Det må have noget med spillestilen at gøre. Måske er måden de spiller på, simpelthen for fysisk krævende, for middelmådige spillere, og derfor kommer der fejl særligt sidst i kampene. De presser os fysisk og på tempoet hver gang, men går lidt ned i 2. halvleg.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Hovedet » 20. feb 2017, 14:13

astonvilla skrev:
Hovedet skrev:
astonvilla skrev:Hvilken forløsning efter nogle elendige træningskampe og dårlige præstationer i efteråret.
Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1. Og så en sejr i overtiden - smager altid endnu bedre.
OG så 2 mål af 2 angribere---hvornår er det lige sket sidst? Der skal vi vel tilbage til Spalvis/Ene combi'en.

Jeg forholdt mig yderst negativt omkring ansættelsen af Wieghorst, som jeg ikke anså (anser) for at være den rigtige mand.
Men det der blev leveret taktisk i går var jo ikke til at sætte en finger på - flot arbejde.
Taktikken og planen var klar fra start til slut og spillerne var sat op. Det har vi ikke oplevet en eneste gang under Søndergaard.
Kunne være at jeg (igen, igen) har taget fejl og Wieghorst ender med at blive et kanon match.
Det eneste bekymrende fra bænken er det andre skriver omkring vores assistent var fremme at sige at vi skulle være tilfredse med det ene point med 10 min tilbage (hørte det ikke selv, da jeg var blandt de heldige som var i Århus). Såfremt det er korrekt, er det yderst bekymrende. Men det var heldigvis ikke det vores cheftræner stod for - han var klar i sin gestikuleren - vi skulle vinde (vi kunne jo ikke bruge 1 point til en skid ret beset).

2 ting:

-Nu skal vi edder sparkme ikke køre en "Classic" og smide point til Silkeborg på søndag. Så bliver jeg sindssyg.
-Med alle de rare Kina dollars på bogen skal Gaarde ud at finde erstatninger til start 11'eren på en række kritiske pladser. Han skal starte med det centrale forsvar. Selvom diverse vinduer er lukkede skal han starte sin søgen allerede i dag - for vi står meget svagt på en række positioner.

Anyways, velkommen til Wieghorst - håber jeg tog fejl med ham.
"Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1" - pas nu på med den opildnede retorik. Fint med engagement, men vi skulle jo nødigt fremkalde Herningtilstande.
Noteret - jeg tager kritikken til mig. Vi skal ikke ud i det vanvid der p.t. eksisterer i Hadets Kamp mellem VFF og FCM (gad egentlig vide om FCM har orienteret VFF om HVOR stort hadet er imellem de to klubber?).
Helt enig. Vi skal holde det på et plan, hvor det hører hjemme, skønt jeg må tilstå, at jeg efterhånden er blevet en anelse fascineret af opgøret FCM-Viborg. Hvordan fanden har de båret sig ad med det :cheers:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af NIN » 20. feb 2017, 15:11

Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Hovedet skrev:
astonvilla skrev:Hvilken forløsning efter nogle elendige træningskampe og dårlige præstationer i efteråret.
Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1. Og så en sejr i overtiden - smager altid endnu bedre.
OG så 2 mål af 2 angribere---hvornår er det lige sket sidst? Der skal vi vel tilbage til Spalvis/Ene combi'en.

Jeg forholdt mig yderst negativt omkring ansættelsen af Wieghorst, som jeg ikke anså (anser) for at være den rigtige mand.
Men det der blev leveret taktisk i går var jo ikke til at sætte en finger på - flot arbejde.
Taktikken og planen var klar fra start til slut og spillerne var sat op. Det har vi ikke oplevet en eneste gang under Søndergaard.
Kunne være at jeg (igen, igen) har taget fejl og Wieghorst ender med at blive et kanon match.
Det eneste bekymrende fra bænken er det andre skriver omkring vores assistent var fremme at sige at vi skulle være tilfredse med det ene point med 10 min tilbage (hørte det ikke selv, da jeg var blandt de heldige som var i Århus). Såfremt det er korrekt, er det yderst bekymrende. Men det var heldigvis ikke det vores cheftræner stod for - han var klar i sin gestikuleren - vi skulle vinde (vi kunne jo ikke bruge 1 point til en skid ret beset).

2 ting:

-Nu skal vi edder sparkme ikke køre en "Classic" og smide point til Silkeborg på søndag. Så bliver jeg sindssyg.
-Med alle de rare Kina dollars på bogen skal Gaarde ud at finde erstatninger til start 11'eren på en række kritiske pladser. Han skal starte med det centrale forsvar. Selvom diverse vinduer er lukkede skal han starte sin søgen allerede i dag - for vi står meget svagt på en række positioner.

Anyways, velkommen til Wieghorst - håber jeg tog fejl med ham.
"Gymnastikpigerne er og bliver min hadeklub nr.1" - pas nu på med den opildnede retorik. Fint med engagement, men vi skulle jo nødigt fremkalde Herningtilstande.
Noteret - jeg tager kritikken til mig. Vi skal ikke ud i det vanvid der p.t. eksisterer i Hadets Kamp mellem VFF og FCM (gad egentlig vide om FCM har orienteret VFF om HVOR stort hadet er imellem de to klubber?).
Helt enig. Vi skal holde det på et plan, hvor det hører hjemme, skønt jeg må tilstå, at jeg efterhånden er blevet en anelse fascineret af opgøret FCM-Viborg. Hvordan fanden har de båret sig ad med det :cheers:
Enig. Det er svært at sætte ord eller forståelse på. Hadet vokser og vokser. Det er brutalt, det er grimt og det lader sig ikke ignorere.

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af De Fem » 20. feb 2017, 15:18

Københavnerpressen hader AaB og skriver aldrig noget om dem.

Billede

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 20. feb 2017, 17:04

Sådan som jeg forstod Friis udtalelse i går, så var det ikke at man nu stillede sig ned og forsvarede 1 point. Spørgsmålet lagde op til om man nu ville satse, hvortil han svarede at man ikke ville kaste alle mand frem, da 1 point også var brugbart, samt at AGF virkelig havde brug for 3 point, og derfor ville de blotte sig. Det forstår jeg i hvert fald bare som om at man ikke begynder at spille med midterforsvarere i angrebet og så videre, hvilket jeg synes var fornuftigt. 1 point havde jo været brugbart, selvom 3 var 10 gange så godt!

Var Augu egentlig på bænken i går? Synes ikke man så ham i jubelscenerne?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 20. feb 2017, 17:13

AalBoyeBK skrev:Sådan som jeg forstod Friis udtalelse i går, så var det ikke at man nu stillede sig ned og forsvarede 1 point. Spørgsmålet lagde op til om man nu ville satse, hvortil han svarede at man ikke ville kaste alle mand frem, da 1 point også var brugbart, samt at AGF virkelig havde brug for 3 point, og derfor ville de blotte sig.
Det er netop den kontekst, som er så vigtig. I næste kamp mod Silkeborg gælder jo også, at de har mere brug for 3 point end os. For de skal overhale os. Så både mod AGF og mod Silkeborg kan vi håbe på, at de er nød til at blotte sig mere end os(og det ikke i bogstavlig forstand!).
- FlæskeFrank

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Sambaman » 20. feb 2017, 17:31

Spritten skrev:Hvor var det bare skønt med en sejr igår! :aabfan:

Jeg har et spørgsmål omkring den video Aabtv har lagt op fra kampen igår. I og med jeg er i udlandet er det ikke muligt for mig at afspille den, er der nogle som har et forslag til hvordan det muligvis kan løses?

På forhånd tak :)
Jeg har det samme problem

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Gamling » 20. feb 2017, 17:33

Utroligt som en enkelt (heldig) sejr kan skifte stemningen herinde.
Anerkendt at vi nu er nærmere top 6 end før, men har vi noget at gøre der ?:
- Forsvaret var spillet tyndt i store dele af kampen og andre hold med mere effektivitet havde straffet os
- Langsomt midtbanemotorrum
- Stadig meget hakkende brug af kanterne

Kampen mod et SIF i medvind og som vi altid har møgsvært ved hjemme vil vise om GF sejren var mere end blot en døgnflue.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 17:36

FlæskeFrank skrev:
AalBoyeBK skrev:Sådan som jeg forstod Friis udtalelse i går, så var det ikke at man nu stillede sig ned og forsvarede 1 point. Spørgsmålet lagde op til om man nu ville satse, hvortil han svarede at man ikke ville kaste alle mand frem, da 1 point også var brugbart, samt at AGF virkelig havde brug for 3 point, og derfor ville de blotte sig.
Det er netop den kontekst, som er så vigtig. I næste kamp mod Silkeborg gælder jo også, at de har mere brug for 3 point end os. For de skal overhale os. Så både mod AGF og mod Silkeborg kan vi håbe på, at de er nød til at blotte sig mere end os(og det ikke i bogstavlig forstand!).
Det kan da være fuldstændig rablende ligegyldigt om vores modstander mener de har brug for tre point eller ej.

VI HAR BRUG FOR 3 POINT!!! - og vi har kun råd til at misse én gang (vil jeg tro). Selvfølgelig skal vi da ikke tage hovedet under armen og buldre derud af - men vi skal gå efter at vinde og KUN efter at vinde. Det kan man i enkelt kamp, måske undtagelsesvis gøre ved at give initiativet fra sig og håbe på det bedste, men sgu da ikke med under et kvarter tilbage mod et formodet ringere hold i en kamp hvor vi har været klart bedst når vi har haft bolden.

...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Kristian » 20. feb 2017, 17:43

Gamling skrev:Utroligt som en enkelt (heldig) sejr kan skifte stemningen herinde.
Anerkendt at vi nu er nærmere top 6 end før, men har vi noget at gøre der ?:
- Forsvaret var spillet tyndt i store dele af kampen og andre hold med mere effektivitet havde straffet os
- Langsomt midtbanemotorrum
- Stadig meget hakkende brug af kanterne

Kampen mod et SIF i medvind og som vi altid har møgsvært ved hjemme vil vise om GF sejren var mere end blot en døgnflue.
Ja men hvor lang tid har Wieghorst haft posten?

Jeg synes faktisk at vi stod rigtig godt i mod deres pres de første 25 min. Derefter havde vi både bolden mest og det bedste spil.

Thelfusen ser godt ud og magnus spillede hurtigere end nogensinde i anden halvleg:-)
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 20. feb 2017, 18:16

Pastorius skrev:...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Som jeg tidligere har sagt, hørte jeg ikke kommentaren. Men det ændrer ikke ved, at du med dit "AGF - Vi bliver mestre, fordi vi bedre end de andre" ikke kommer tættere på sejren.

Det var netop den attitude der gjorde, at vi tabte sidste kamp inden vinter til Horsens. Du plejer nok at være mand for "en kamp af gangen". Så lidt analytisk, vi kan bedre tåle uafgjort end modstanderen, er vel også tilladt.

Men der er vist ikke nogen i tråden, som roser Friis's oratoriske evner.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 18:54

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Som jeg tidligere har sagt, hørte jeg ikke kommentaren. Men det ændrer ikke ved, at du med dit "AGF - Vi bliver mestre, fordi vi bedre end de andre" ikke kommer tættere på sejren.

Det var netop den attitude der gjorde, at vi tabte sidste kamp inden vinter til Horsens. Du plejer nok at være mand for "en kamp af gangen". Så lidt analytisk, vi kan bedre tåle uafgjort end modstanderen, er vel også tilladt.

Men der er vist ikke nogen i tråden, som roser Friis's oratoriske evner.
Jeg mener ikke han skal tale os op - men han skal da gå efter sejren - eller er du uenig.

Han sagde noget i stil med at AGF havde mere brug for 3 point end os, så vi ville afvente og se om der ikke bød sig en mulighed for at vi kunne spille den anden vej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 20. feb 2017, 19:36

Gamling skrev:Utroligt som en enkelt (heldig) sejr kan skifte stemningen herinde.
Anerkendt at vi nu er nærmere top 6 end før, men har vi noget at gøre der ?:
- Forsvaret var spillet tyndt i store dele af kampen og andre hold med mere effektivitet havde straffet os
- Langsomt midtbanemotorrum
- Stadig meget hakkende brug af kanterne

Kampen mod et SIF i medvind og som vi altid har møgsvært ved hjemme vil vise om GF sejren var mere end blot en døgnflue.
Vi vandt en fortjent sejr, begge hold havde store chancer, men vi havde marginalt flere end Agf.
Jeg tæller bl.a. Blåbjergs hovedstød på stolpen, Sylvestr og Thellufsen der begge brændte direktører pga. ubeslutsomhed, Christensen med en vattet afslutning få meter fra mål samt Meilingers afslutninger der blev forhindret med ishockey blokeringer. Derudover smed Sylvestr en to mod én friløber væk med en sløset aflevering.

Vi stod ikke godt forsvarsmæssigt og det spillemæssige lod meget tilbage at ønske, men sejren synes jeg ikke der kan indvendes noget imod.
Holgersson spillede udmærket men alligevel synes jeg ikke at han har niveau til AaB, dertil er han simpelthen for teknisk dårlig. Vi får svært ved at praktisere en teknisk spillestil når vi har en midterforsvarer der ynder at praktisere 'Prica bold' så snart han bliver det mindste presset.
Før i tiden havde vi Califf der tonsede bolden op til Prica, nu har vi Holgersson der tonser bolden op til ?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. feb 2017, 23:19

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Som jeg tidligere har sagt, hørte jeg ikke kommentaren. Men det ændrer ikke ved, at du med dit "AGF - Vi bliver mestre, fordi vi bedre end de andre" ikke kommer tættere på sejren.

Det var netop den attitude der gjorde, at vi tabte sidste kamp inden vinter til Horsens. Du plejer nok at være mand for "en kamp af gangen". Så lidt analytisk, vi kan bedre tåle uafgjort end modstanderen, er vel også tilladt.

Men der er vist ikke nogen i tråden, som roser Friis's oratoriske evner.
Jeg mener ikke han skal tale os op - men han skal da gå efter sejren - eller er du uenig.

Han sagde noget i stil med at AGF havde mere brug for 3 point end os, så vi ville afvente og se om der ikke bød sig en mulighed for at vi kunne spille den anden vej.
Jeg synes det er fuldstændigt tåbeligt at det er Friis som skal stå på mål for at udtale sig om hvilken taktik AaB spillede efter i slutningen af kampen. Det var for mig fuldstændigt tydeligt at han udtalte sig om hvordan taktikken var på det tidspunkt og ikke hvordan han selv så kampen.

Iøvrigt synes jeg bare at han sagde de ikke havde tænkt sig at blæse frem og risikere et mål mod sig, men at det omvendt passede dem meget godt at AGF kunne komme til at efterlade nogle rum ved at gå langt frem på banen.

Min pointe er egentlig mest af alt at når Friis bliver interviewet under kampen, udtaler han sig vel ikke ud fra egne tanker om kampen, men på vegne af trænerteamet, og altså som formidler af hvad der er sagt og aftalt på bænken.

Bortset fra det, er det nu heller ikke fra mig der kommer ros for den måde Friis løser de interviews. De må da for pokker kunne give ham en eller anden form for medietræning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 23:50

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Som jeg tidligere har sagt, hørte jeg ikke kommentaren. Men det ændrer ikke ved, at du med dit "AGF - Vi bliver mestre, fordi vi bedre end de andre" ikke kommer tættere på sejren.

Det var netop den attitude der gjorde, at vi tabte sidste kamp inden vinter til Horsens. Du plejer nok at være mand for "en kamp af gangen". Så lidt analytisk, vi kan bedre tåle uafgjort end modstanderen, er vel også tilladt.

Men der er vist ikke nogen i tråden, som roser Friis's oratoriske evner.
Jeg mener ikke han skal tale os op - men han skal da gå efter sejren - eller er du uenig.

Han sagde noget i stil med at AGF havde mere brug for 3 point end os, så vi ville afvente og se om der ikke bød sig en mulighed for at vi kunne spille den anden vej.
Jeg synes det er fuldstændigt tåbeligt at det er Friis som skal stå på mål for at udtale sig om hvilken taktik AaB spillede efter i slutningen af kampen. Det var for mig fuldstændigt tydeligt at han udtalte sig om hvordan taktikken var på det tidspunkt og ikke hvordan han selv så kampen.

Iøvrigt synes jeg bare at han sagde de ikke havde tænkt sig at blæse frem og risikere et mål mod sig, men at det omvendt passede dem meget godt at AGF kunne komme til at efterlade nogle rum ved at gå langt frem på banen.

Min pointe er egentlig mest af alt at når Friis bliver interviewet under kampen, udtaler han sig vel ikke ud fra egne tanker om kampen, men på vegne af trænerteamet, og altså som formidler af hvad der er sagt og aftalt på bænken.

Bortset fra det, er det nu heller ikke fra mig der kommer ros for den måde Friis løser de interviews. De må da for pokker kunne give ham en eller anden form for medietræning.
Hvis det er trænerteamets holdning han udtaler, så er det bare endnu værre.

Interviewer: "Jakob Friis, tre point ville være sindsygt vigtige i forhold til afslutningen og top 6. Hvordan skal I gribe den her kamp an?"

Friis: "Øh, jamen vi må jo leve med et, hvis det er sådan det bliver til et. Det er ikke sådan at vi kaster alt over bord og så satser på tre. Jeg tror vi kan bruge et point mere end AGF kan. Så det kan forhåbentlig være de åbner sig lidt. "
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Fritz » 20. feb 2017, 23:57

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
AalBoyeBK skrev:Sådan som jeg forstod Friis udtalelse i går, så var det ikke at man nu stillede sig ned og forsvarede 1 point. Spørgsmålet lagde op til om man nu ville satse, hvortil han svarede at man ikke ville kaste alle mand frem, da 1 point også var brugbart, samt at AGF virkelig havde brug for 3 point, og derfor ville de blotte sig.
Det er netop den kontekst, som er så vigtig. I næste kamp mod Silkeborg gælder jo også, at de har mere brug for 3 point end os. For de skal overhale os. Så både mod AGF og mod Silkeborg kan vi håbe på, at de er nød til at blotte sig mere end os(og det ikke i bogstavlig forstand!).
Det kan da være fuldstændig rablende ligegyldigt om vores modstander mener de har brug for tre point eller ej.

VI HAR BRUG FOR 3 POINT!!! - og vi har kun råd til at misse én gang (vil jeg tro). Selvfølgelig skal vi da ikke tage hovedet under armen og buldre derud af - men vi skal gå efter at vinde og KUN efter at vinde. Det kan man i enkelt kamp, måske undtagelsesvis gøre ved at give initiativet fra sig og håbe på det bedste, men sgu da ikke med under et kvarter tilbage mod et formodet ringere hold i en kamp hvor vi har været klart bedst når vi har haft bolden.

...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Nu var jeg på stadion og hørte derfor ikke, hvad det helt præcist var, Friis sagde. Men ud fra hvad jeg kan læse herinde, så lyder det til, at han har kommenteret på, hvordan AGF så ud til at gribe de sidste 10 min. an. Hvilket jeg synes giver udmærket mening. Selvfølgelig skal man forholde sig til, hvordan ens modstander spiller, og hvor meget de vil gå efter sejren. Det er da en del af at være taktisk, at man (blandt andet) spiller ud fra modstanderens stil. Men kan da sagtens sige, at ens modstander vil blæse frem og gå efter sejren, uden at det er ensbetydende med, at man ikke selv vil prøve at vinde.

Forskellen er vel, at hvis ens modstander blæser til angreb, så er omstillinger en alletiders mulighed for at få lavet det afgørende mål, og hvis modstanderen stiller sig defensivt og er tilfredse med uafgjort, så skal man måske selv være mere kampstyrende. Kan slet ikke se, hvorfor det er så vanvittigt at forholde sig til sin modstanders point-ønske (og derunder taktiske ageren).

Men igen; nu hørte jeg ikke præcist, hvad han sagde, så correct me if I'm wrong.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2017, 00:03

Fritz skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
AalBoyeBK skrev:Sådan som jeg forstod Friis udtalelse i går, så var det ikke at man nu stillede sig ned og forsvarede 1 point. Spørgsmålet lagde op til om man nu ville satse, hvortil han svarede at man ikke ville kaste alle mand frem, da 1 point også var brugbart, samt at AGF virkelig havde brug for 3 point, og derfor ville de blotte sig.
Det er netop den kontekst, som er så vigtig. I næste kamp mod Silkeborg gælder jo også, at de har mere brug for 3 point end os. For de skal overhale os. Så både mod AGF og mod Silkeborg kan vi håbe på, at de er nød til at blotte sig mere end os(og det ikke i bogstavlig forstand!).
Det kan da være fuldstændig rablende ligegyldigt om vores modstander mener de har brug for tre point eller ej.

VI HAR BRUG FOR 3 POINT!!! - og vi har kun råd til at misse én gang (vil jeg tro). Selvfølgelig skal vi da ikke tage hovedet under armen og buldre derud af - men vi skal gå efter at vinde og KUN efter at vinde. Det kan man i enkelt kamp, måske undtagelsesvis gøre ved at give initiativet fra sig og håbe på det bedste, men sgu da ikke med under et kvarter tilbage mod et formodet ringere hold i en kamp hvor vi har været klart bedst når vi har haft bolden.

...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Nu var jeg på stadion og hørte derfor ikke, hvad det helt præcist var, Friis sagde. Men ud fra hvad jeg kan læse herinde, så lyder det til, at han har kommenteret på, hvordan AGF så ud til at gribe de sidste 10 min. an. Hvilket jeg synes giver udmærket mening. Selvfølgelig skal man forholde sig til, hvordan ens modstander spiller, og hvor meget de vil gå efter sejren. Det er da en del af at være taktisk, at man (blandt andet) spiller ud fra modstanderens stil. Men kan da sagtens sige, at ens modstander vil blæse frem og gå efter sejren, uden at det er ensbetydende med, at man ikke selv vil prøve at vinde.

Forskellen er vel, at hvis ens modstander blæser til angreb, så er omstillinger en alletiders mulighed for at få lavet det afgørende mål, og hvis modstanderen stiller sig defensivt og er tilfredse med uafgjort, så skal man måske selv være mere kampstyrende. Kan slet ikke se, hvorfor det er så vanvittigt at forholde sig til sin modstanders point-ønske (og derunder taktiske ageren).

Men igen; nu hørte jeg ikke præcist, hvad han sagde, så correct me if I'm wrong.
Han sagde ordret:
Interviewer: "Jakob Friis, tre point ville være sindsygt vigtige i forhold til afslutningen og top 6. Hvordan skal I gribe den her kamp an?"

Friis: "Øh, jamen vi må jo leve med et, hvis det er sådan det bliver til et. Det er ikke sådan at vi kaster alt over bord og så satser på tre. Jeg tror vi kan bruge et point mere end AGF kan. Så det kan forhåbentlig være de åbner sig lidt. "
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. feb 2017, 00:05

Pastorius skrev:
Hvis det er trænerteamets holdning han udtaler, så er det bare endnu værre.

Interviewer: "Jakob Friis, tre point ville være sindsygt vigtige i forhold til afslutningen og top 6. Hvordan skal I gribe den her kamp an?"

Friis: "Øh, jamen vi må jo leve med et, hvis det er sådan det bliver til et. Det er ikke sådan at vi kaster alt over bord og så satser på tre. Jeg tror vi kan bruge et point mere end AGF kan. Så det kan forhåbentlig være de åbner sig lidt. "
Jeg vil ikke tale betydningen af en sejr ned, for selvfølgelig var det vanvittigt vigtigt at vi vandt kampen. Men det var altså i mine øjne lige så vigtigt ikke at tabe den, og jeg kan sagtens forstå meningen med ikke at kaste alt frem i en stor satsning, og det er jo i virkeligheden essensen af hvad han siger. Resten er jo bare sproglige fumlerier som får det til at lyde ualmindeligt klodset.

Jeg synes vi var underdogs til den kamp, både pga. vores udebanestatistik, og ikke mindst når man ser på hvordan de seneste kampe mod AGF var forløbet, og rent psykologisk ville der være en verden til forskel på at tabe den kamp på et sent mål, og på at få et point og kunne se frem mod næste kamp med en følelse af at være i gang. Et nederlag have til gengæld på alle måder været katastrofalt.

Jeg synes godt at situationen lidt kan sammenlignes med en åbningskamp ved et stort mesterskab, hvor det, selv om der er få gruppekampe, ofte drejer sig om at komme på tavlen, og ikke tabe det hele på gulvet med et nederlag før man rigtigt kommer i gang.

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Fritz » 21. feb 2017, 00:17

Pastorius skrev:
Fritz skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
AalBoyeBK skrev:Sådan som jeg forstod Friis udtalelse i går, så var det ikke at man nu stillede sig ned og forsvarede 1 point. Spørgsmålet lagde op til om man nu ville satse, hvortil han svarede at man ikke ville kaste alle mand frem, da 1 point også var brugbart, samt at AGF virkelig havde brug for 3 point, og derfor ville de blotte sig.
Det er netop den kontekst, som er så vigtig. I næste kamp mod Silkeborg gælder jo også, at de har mere brug for 3 point end os. For de skal overhale os. Så både mod AGF og mod Silkeborg kan vi håbe på, at de er nød til at blotte sig mere end os(og det ikke i bogstavlig forstand!).
Det kan da være fuldstændig rablende ligegyldigt om vores modstander mener de har brug for tre point eller ej.

VI HAR BRUG FOR 3 POINT!!! - og vi har kun råd til at misse én gang (vil jeg tro). Selvfølgelig skal vi da ikke tage hovedet under armen og buldre derud af - men vi skal gå efter at vinde og KUN efter at vinde. Det kan man i enkelt kamp, måske undtagelsesvis gøre ved at give initiativet fra sig og håbe på det bedste, men sgu da ikke med under et kvarter tilbage mod et formodet ringere hold i en kamp hvor vi har været klart bedst når vi har haft bolden.

...jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan mene hans kommentar i TV var bare nogenlunde i orden. Jeg synes det var en gang horribel taberattitude.
Nu var jeg på stadion og hørte derfor ikke, hvad det helt præcist var, Friis sagde. Men ud fra hvad jeg kan læse herinde, så lyder det til, at han har kommenteret på, hvordan AGF så ud til at gribe de sidste 10 min. an. Hvilket jeg synes giver udmærket mening. Selvfølgelig skal man forholde sig til, hvordan ens modstander spiller, og hvor meget de vil gå efter sejren. Det er da en del af at være taktisk, at man (blandt andet) spiller ud fra modstanderens stil. Men kan da sagtens sige, at ens modstander vil blæse frem og gå efter sejren, uden at det er ensbetydende med, at man ikke selv vil prøve at vinde.

Forskellen er vel, at hvis ens modstander blæser til angreb, så er omstillinger en alletiders mulighed for at få lavet det afgørende mål, og hvis modstanderen stiller sig defensivt og er tilfredse med uafgjort, så skal man måske selv være mere kampstyrende. Kan slet ikke se, hvorfor det er så vanvittigt at forholde sig til sin modstanders point-ønske (og derunder taktiske ageren).

Men igen; nu hørte jeg ikke præcist, hvad han sagde, så correct me if I'm wrong.
Han sagde ordret:
Interviewer: "Jakob Friis, tre point ville være sindsygt vigtige i forhold til afslutningen og top 6. Hvordan skal I gribe den her kamp an?"

Friis: "Øh, jamen vi må jo leve med et, hvis det er sådan det bliver til et. Det er ikke sådan at vi kaster alt over bord og så satser på tre. Jeg tror vi kan bruge et point mere end AGF kan. Så det kan forhåbentlig være de åbner sig lidt. "
Ja, okay. Jamen i så fald holder jeg egentlig fast i min pointe med, at det lige er at overdramatisere hans udtalelser. Det sidste han siger giver fuldstændig mening. Det første er selvfølgelig lidt klodset sagt, men er jo sagt som svar på en interviewer, der bruger lidt for overdrevne gloser i forhold til vigtigheden af tre point - dét får Friis til at trække det lidt ned, fordi han jo skal give en form for respons til en, der - underforstået - foreslår at vi skal smide alle mand frem. Havde intervieweren bare spurgt, hvordan AaB skulle gribe kampen an, så havde han ikke fået den første bemærkning, som på sin vis også er komplet irrelevant i forhold til, hvordan AaB egentlig ville gribe kampen an, men bare gik på, at tre point (i hans øjne) ikke var "sindsygt vigtige i forhold til afslutningen og top 6".

Besvar