Opstart af fodbold klub

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Opstart af fodbold klub

Indlæg af Ham der Emil » 21. feb 2017, 19:24

Jeg og nogle studiekammerater, overvejer at starte en klub, hvor vi kan spille lidt hyggebold. Planen er, at vi vil spille 7-mands bold.
Hvad jeg har fundet frem til, så skal vi oprette en forening, altså lave vedtægter, finde bestyrelse osv. Det er fint nok! Vi kan tilmelde os en liga hos DBU/JBU i den lokale region (Aarhus området). Vi spiller dog som sagt for hyggen - og øllene - og vil derfor gerne i en privatliga, hvor andre studerende, virksomheder osv. også figurerer med samme tilgang til spillet som os selv. Er der nogen som ved, hvor man kan finde privatligaer? Jeg forsøgte mig kort med lidt Google søgning, men der fandt jeg ikke frem til noget.

På forhånd tak!
Et Hjerte - En Klub

seamann

Re: Opstart af fodbold klub

Indlæg af seamann » 21. feb 2017, 21:28

Måske spørge i en lokal klub, om i kan køre et lukket hold? Eller, hvis det er Aarhus uni, havde de førhen nogle interne turneringer. Eller firmafodbold?

Hvorfor skal det være privatliga, er det blot fordi i ikke ønsker at betale for græsplænen mv?

OFF topic: der mangler muligheder for Pick-up bold i dk.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Opstart af fodbold klub

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. feb 2017, 21:39

Hvad med at melde jer ind i ÅGF? Det må være en win-win for alle. De kunne godt trænge til forstærkning...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Opstart af fodbold klub

Indlæg af Søgaard » 22. feb 2017, 11:24

Køllen I Møllen skrev:Hvad med at melde jer ind i ÅGF? Det må være en win-win for alle. De kunne godt trænge til forstærkning...
Tror de fleste vil kræve penge, og ikke betale kontingent, hvis de skal se på Disco Glenn hver dag..

On topic. Vil foreslå i kontakter en klub og får lov at starte et lukket hold der.

Der findes tonsvis af klubber, største problem er træningsbaner i Århus. Hvis i bare vil spille turnering, kan det være det hjælper lidt på det, men man skal som udgangspunkt uden for byen for at finde træningstider.

Alternativt var jeg selv med til at spille firmafodbold ude ved firmaidræt (baner ude mod Skejby) - måske i kan få en af jeres studie-arbejdspladser til at melde sig til og komme ind den vej.
Aalborg BK 1885!

Besvar