Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af hje1980 » 23. feb 2017, 14:53

Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi har to glohede angribere. Det bliver afgørende.

I øvrigt fik Augu vel prædikatet som ansvarlig for dødboldsituationerne i efteråret. Der var det ringe, men efter at have set højdepunkterne mod AGF i søndags, så vil jeg gerne rose Augu for at have steppet op/fået justeret tingene - hvis det er retvisende billede for foråret.
Ja såfremt Augu stadig har denne rolle virker det til at vi (endelig!!) prøver lidt kreativitet denne vej. Ros til ham hvis dette kan fortsætte.

Jeg har bange anelser ift. kampen. det ville ligne AaB at tabe sådan en kamp lige efter en udebanesejr over AGF.
Hold nu op... AaB kan vinde alle kampe, og AaB kan tabe alle kampe... sådan er det med alle holdene - måske på nær FCK!!

AaB har det svært mod de store hold når vi er underdogs
AaB har det svært mod de små hold når vi er favoritter
AaB har det svært mod hold i form
AaB har det svært mod hold i dårlig form
AaB har det svært mod hold der stiller sig lavt
AaB har det svært mod hold der presser højt

Underligt at AaB overhovedet er noget i dansk fodbold. Der var opløftende elementer i AaB's spil og stil som vi ikke så under LS. Det må tilskrives MW... med dette i tankerne, tror jeg AaB rammer det niveau vi ved holdet har, så tror på en sikker sejr over Silkeborg. De startede 11 bliver de samme som mod AGF.
Eneste forskel kan være en Sloth istedet for Magnus C for at give mere offensiv kreativitet...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Forza » 24. feb 2017, 09:07

hje1980 skrev:
Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi har to glohede angribere. Det bliver afgørende.

I øvrigt fik Augu vel prædikatet som ansvarlig for dødboldsituationerne i efteråret. Der var det ringe, men efter at have set højdepunkterne mod AGF i søndags, så vil jeg gerne rose Augu for at have steppet op/fået justeret tingene - hvis det er retvisende billede for foråret.
Ja såfremt Augu stadig har denne rolle virker det til at vi (endelig!!) prøver lidt kreativitet denne vej. Ros til ham hvis dette kan fortsætte.

Jeg har bange anelser ift. kampen. det ville ligne AaB at tabe sådan en kamp lige efter en udebanesejr over AGF.
Hold nu op... AaB kan vinde alle kampe, og AaB kan tabe alle kampe... sådan er det med alle holdene - måske på nær FCK!!

AaB har det svært mod de store hold når vi er underdogs
AaB har det svært mod de små hold når vi er favoritter
AaB har det svært mod hold i form
AaB har det svært mod hold i dårlig form
AaB har det svært mod hold der stiller sig lavt
AaB har det svært mod hold der presser højt

Underligt at AaB overhovedet er noget i dansk fodbold. Der var opløftende elementer i AaB's spil og stil som vi ikke så under LS. Det må tilskrives MW... med dette i tankerne, tror jeg AaB rammer det niveau vi ved holdet har, så tror på en sikker sejr over Silkeborg. De startede 11 bliver de samme som mod AGF.
Eneste forskel kan være en Sloth istedet for Magnus C for at give mere offensiv kreativitet...
Ja jeg er da godt klar over AaB ikke er givet tabere i kampen såvel som de heller ikke er klare vindere.

Jeg synes dog tit man har set AaB historisk smide point ligeså snart man er ovenpå igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af NIN » 24. feb 2017, 09:21

hje1980 skrev:
Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi har to glohede angribere. Det bliver afgørende.

I øvrigt fik Augu vel prædikatet som ansvarlig for dødboldsituationerne i efteråret. Der var det ringe, men efter at have set højdepunkterne mod AGF i søndags, så vil jeg gerne rose Augu for at have steppet op/fået justeret tingene - hvis det er retvisende billede for foråret.
Ja såfremt Augu stadig har denne rolle virker det til at vi (endelig!!) prøver lidt kreativitet denne vej. Ros til ham hvis dette kan fortsætte.

Jeg har bange anelser ift. kampen. det ville ligne AaB at tabe sådan en kamp lige efter en udebanesejr over AGF.
Hold nu op... AaB kan vinde alle kampe, og AaB kan tabe alle kampe... sådan er det med alle holdene - måske på nær FCK!!

AaB har det svært mod de store hold når vi er underdogs
AaB har det svært mod de små hold når vi er favoritter
AaB har det svært mod hold i form
AaB har det svært mod hold i dårlig form
AaB har det svært mod hold der stiller sig lavt
AaB har det svært mod hold der presser højt

Underligt at AaB overhovedet er noget i dansk fodbold. Der var opløftende elementer i AaB's spil og stil som vi ikke så under LS. Det må tilskrives MW... med dette i tankerne, tror jeg AaB rammer det niveau vi ved holdet har, så tror på en sikker sejr over Silkeborg. De startede 11 bliver de samme som mod AGF.
Eneste forskel kan være en Sloth istedet for Magnus C for at give mere offensiv kreativitet...
...og dommerne. Husk, dommerne.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Buzz Killington » 24. feb 2017, 15:36

Peter Sørensens dom udskudt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2017, 18:23

FlæskeFrank skrev:Hvis man går ind på superstats.dk og ser højden af Silkeborgs spillere, så er det faktisk generelt højere end vores spillere.

Men er meget spændt på, om det betyder problemer for os i luftrummet.

I øvrigt hvis man kigger på deres hold, så er det et ungt hold og egne spillere. Hvis det ikke var fordi de var så røvsyge, så burde få noget kredit for det.
Ja det bliver som altid et issue, det er ikke for ingenting at vi er det hold der har lukket flest mål ind på hovedstød.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jakobsen » 24. feb 2017, 21:52

Buzz Killington skrev:Peter Sørensens dom udskudt.
Nok egentlig fint - så er det et andet hold en eventuel trodsreaktion går ud over. Jeg er positiv ovenpå det vi så i AGF. Jeg synes der var virkelig mange opløftende momenter. Holdet hang bedre sammen end længe og derudover så vi noget spændende offensivt spil i glimt. Jeg var lidt skeptisk i starten, men jeg er overbevist om, at Wieghorst er den helt rigtige træner. Er Søndergaard så nødvendigvis en dårlig træner? Nej, det tror jeg egentlig ikke men han passer bare ikke til det her projekt. Der skal ikke ændres et my på opstillingen udover måske at bytte Sylvestr og Pohl. Ideen om et Pohl-Sylvestr angreb tror jeg ikke helt på. Jeg kan ikke se, at de to komplementerer hinanden særligt godt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Brodernumsi » 24. feb 2017, 22:07

Vinder vi 5-0, er vi i top-6! :aabfan:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af aaballday » 25. feb 2017, 11:08

Silkeborg har siden 6. september kun tabt til FCK og Brøndby. De er sindssygt svære at spille imod. Det bliver tæt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af NIN » 25. feb 2017, 12:09

aaballday skrev:Silkeborg har siden 6. september kun tabt til FCK og Brøndby. De er sindssygt svære at spille imod. Det bliver tæt.
Med udgangspunkt i vi endnu ikke har vundet i denne sæson med to overskydende mål, er det et godt bud. Medmindre Silkeborg scorer fem igen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2017, 13:17

aaballday skrev:Silkeborg har siden 6. september kun tabt til FCK og Brøndby. De er sindssygt svære at spille imod. Det bliver tæt.
Jeg er enig, og egentlig er Silkeborg en del af toppen, hvis man ser bort fra deres dårlige sæsonstart. I de seneste 10 kampe er de 3. bedst, og 5. bedst i de seneste 15 kampe... De er altså stabilt godt kørende, og skal helt afgjort også tages seriøst i forhold til slutspilskampen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2017, 15:12

Jesper Schmidt skrev:Jeg er enig, og egentlig er Silkeborg en del af toppen, hvis man ser bort fra deres dårlige sæsonstart. I de seneste 10 kampe er de 3. bedst, og 5. bedst i de seneste 15 kampe... De er altså stabilt godt kørende, og skal helt afgjort også tages seriøst i forhold til slutspilskampen.
Derfor kan et point godt vise sig at være acceptabel, så jeg er mega tryg ved at assistenten hedder Friis og ikke Pastorius :danmarkfan:
- FlæskeFrank

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Mascis » 25. feb 2017, 17:35

Jeg ved ikke om i allerede ved det, men Nordjyskes stadion-sponsorat er afsluttet, hvorfor vi imorgen officielt spiller på Aalborg Stadion :)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jakobsen » 25. feb 2017, 17:54

Mascis skrev:Jeg ved ikke om i allerede ved det, men Nordjyskes stadion-sponsorat er afsluttet, hvorfor vi imorgen spiller på Aalborg Stadion :)
Jeg ved, at man arbejder på det og, at AaB har lavet en ret målrettet strategi rettet mod potentielle lokale sponsorer. Det var dog før jul jeg hørte det og det overrasker mig egentlig, at den ikke er lukket endnu. Dog fint, hvis man er lidt kritiske og vi får noget med et navn der også giver mening. Håber vi kan få et stadion navn med Nordjylland/Nordjysk/Aalborg i navne og gerne på en god lang kontrakt. Hellere det en "Gusten bookmaker" Arena.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2017, 18:06

Jakobsen skrev:
Mascis skrev:Jeg ved ikke om i allerede ved det, men Nordjyskes stadion-sponsorat er afsluttet, hvorfor vi imorgen spiller på Aalborg Stadion :)
Jeg ved, at man arbejder på det og, at AaB har lavet en ret målrettet strategi rettet mod potentielle lokale sponsorer. Det var dog før jul jeg hørte det og det overrasker mig egentlig, at den ikke er lukket endnu. Dog fint, hvis man er lidt kritiske og vi får noget med et navn der også giver mening. Håber vi kan få et stadion navn med Nordjylland/Nordjysk/Aalborg i navne og gerne på en god lang kontrakt. Hellere det en "Gusten bookmaker" Arena.
Hvad ligger sådan et sponsorat egentlig i? Jeg synes der blev snakket 20 millioner over 4 år, da BIF ledte efter ny hovedsponsor, hvilket tilsyneladende var meget, men hvordan det forholder sig med stadionsponsorater er jeg ikke helt inde i.
Men derudover enig. Der er rigeligt med grimme stadionnavne i DK. Ingen grund til at udvide listen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af doukas » 25. feb 2017, 20:15

Holy crap - Flores er sgu udtaget. Det bliver kæmpe!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2017, 21:45

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 22 Ivan Lucic, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning og 31 Joakim Mæhle.

Så må Ahlmann være enorm fit, når Bytyqi ikke er udtaget. Kun en ekstra back udtaget.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kokkefar » 25. feb 2017, 22:04

FlæskeFrank skrev:1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 22 Ivan Lucic, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning og 31 Joakim Mæhle.

Så må Ahlmann være enorm fit, når Bytyqi ikke er udtaget. Kun en ekstra back udtaget.
Rokkedal og PK? Vi er da fint dækket ind. Det er vel mere reglen end undtagelsen at Bytyqi ikke er med.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af dyhrmaN » 26. feb 2017, 00:26

Flores starter nok ikke inde, men det er alligevel spændende hvor meget Wieghorst kigger hans vej, og om han formår at få Flores potentiale frem

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af 9000AA » 26. feb 2017, 07:23

dyhrmaN skrev:Flores starter nok ikke inde, men det er alligevel spændende hvor meget Wieghorst kigger hans vej, og om han formår at få Flores potentiale frem
Er det ikke mere flores selv der skal få sit potentiale frem?? Han har da ikke imponeret indtil videre.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af andreasaab89 » 26. feb 2017, 08:18

9000AA skrev:
dyhrmaN skrev:Flores starter nok ikke inde, men det er alligevel spændende hvor meget Wieghorst kigger hans vej, og om han formår at få Flores potentiale frem
Er det ikke mere flores selv der skal få sit potentiale frem?? Han har da ikke imponeret indtil videre.
Jo delvist . Men man kan nok ikke benægte at den defensive beton fodbold Søndergaard endte med på ingen møde passede Flores

Så trænerens system er jo også vigtig for at han kan udfolde sig
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar