De 30 bedst betalte spillere i SL

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af De Fem » 26. feb 2017, 20:23

Om man bruger pengene på den ene måde eller den anden måde bliver VdF ikke billigere af.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Buzz Killington » 26. feb 2017, 20:24

Hanga skrev:
Mike80 skrev:
Nej ham har jeg ikke overset.

Som jeg skrev har FCM 2 spillere i top 30 målt på "klubbens udgifter". Hvis du læser videre i artiklen ville du se at VDV reelt koster FCM 150.000kr/mdr. Altså en lønudgift som vel ikke skræmmer selv i Aalborg og ikke kommer i nærheden af top 30 for ligaen:-)

Mike
Det er jeg med på, men uanset at I får størstedelen betalt af sponsorer, får hollænderen altså stadig 8,2 mio. kr., og det er naturligvis relevant, når vi skal sammenligne vores mulighed for at konkurrere med jer på lønnen. Ikke at vi behøvede Ekstra Bladets liste til at konkludere det, man kan bare kigge i regnskaberne.
Det er jo også 8,2 mio i en slags goodwil de har brugt der, de dermed ikke kan trække på senere, specielt når han ikke er den store success.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Mike80 » 26. feb 2017, 20:41

æl
Hanga skrev:
Mike80 skrev:
Nej ham har jeg ikke overset.

Som jeg skrev har FCM 2 spillere i top 30 målt på "klubbens udgifter". Hvis du læser videre i artiklen ville du se at VDV reelt koster FCM 150.000kr/mdr. Altså en lønudgift som vel ikke skræmmer selv i Aalborg og ikke kommer i nærheden af top 30 for ligaen:-)

Mike
Det er jeg med på, men uanset at I får størstedelen betalt af sponsorer, får hollænderen altså stadig 8,2 mio. kr., og det er naturligvis relevant, når vi skal sammenligne vores mulighed for at konkurrere med jer på lønnen. Ikke at vi behøvede Ekstra Bladets liste til at konkludere det, man kan bare kigge i regnskaberne.
Du kan jo ikke lave den sammenligning. VDV er et sponsorprojekt, og FCM var villige til at betale 150.000kr/mdr. Fra lønbudgettet for at være med. At sponsorer ekstraordinært vil forære en lønpakken for at se en verdensstjerne i Herning kan jo ikke bruges som sammenligning i de lønpakker klubben ellers tilbyder. (At VDV så skal have 8.2mio er for mig vanvittigt! Men det en anden sag)

Når man snakker lønpakken i de respektive klubber må man også kigge på strategien.
FCM er på den front meget mere villig til at tage en risiko og forlænge med en profil til en større lønpakken mod en lang kontrakt og mulighed for større transfer indtægt end mange.

Det jo eks. lidt en anden vinkel i har i AaB hvor man strikker pakker sammen med en godt nok forholdsvis lav lønpakke men samtidigt også en klausul der stiller spillere i en mere fordelagtigt situation når han sælges videre, da tranfersummen til AaB for det meste er mindre en spillerens reele værdi.

På den måde formår AaB at lave kontrakter til en lavere lønpakke end spillerens egentlige værdi, hvor det i FCM er modsat og man feks. Forlængede kontrakterne med Sisto, Igboun og Erik mens de var bedst, og derved også var villige til at tage et stort afkast på lønbudgettet velvidende at man kan hente dette igen på transfer mod sportslig succes fortsat.

Mike

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Mike80 » 26. feb 2017, 20:43

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Mike80 skrev:
Nej ham har jeg ikke overset.

Som jeg skrev har FCM 2 spillere i top 30 målt på "klubbens udgifter". Hvis du læser videre i artiklen ville du se at VDV reelt koster FCM 150.000kr/mdr. Altså en lønudgift som vel ikke skræmmer selv i Aalborg og ikke kommer i nærheden af top 30 for ligaen:-)

Mike
Det er jeg med på, men uanset at I får størstedelen betalt af sponsorer, får hollænderen altså stadig 8,2 mio. kr., og det er naturligvis relevant, når vi skal sammenligne vores mulighed for at konkurrere med jer på lønnen. Ikke at vi behøvede Ekstra Bladets liste til at konkludere det, man kan bare kigge i regnskaberne.
Det er jo også 8,2 mio i en slags goodwil de har brugt der, de dermed ikke kan trække på senere, specielt når han ikke er den store success.
Enig. Jeg bifalder ikke VDV projektet til 8.2mio årligt. Men det heller ikke min pointe:-)

Mike

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2017, 20:59

Jeg mindes en artikel fra omkring da man hentede ham, hvor det fremgik at de såkaldte sponsorer fik modsvarende ydelser fra FCM mod at betale til projekt verdensstjerne på heden. Altså synlighed for deres virksomheder uden direkte betaling, men mod at betale penge til VDV. Jeg ved ikke om det er korrekt, men det lyder som et sandsynligt scenarie. Var der ikke også noget med at en del af betalingen kom fra eftergivelse af gammel gæld? Det lugter alt sammen af krumspring for at undgå belastning af klubbens lønbudget.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Mike80 » 27. feb 2017, 11:28

Jesper Schmidt skrev:Jeg mindes en artikel fra omkring da man hentede ham, hvor det fremgik at de såkaldte sponsorer fik modsvarende ydelser fra FCM mod at betale til projekt verdensstjerne på heden. Altså synlighed for deres virksomheder uden direkte betaling, men mod at betale penge til VDV. Jeg ved ikke om det er korrekt, men det lyder som et sandsynligt scenarie. Var der ikke også noget med at en del af betalingen kom fra eftergivelse af gammel gæld? Det lugter alt sammen af krumspring for at undgå belastning af klubbens lønbudget.
Noget af det man solgte Vdv på overfor sponsorer var, at VDV ville stå til rådighed for promovering af firmaernes respektive reklame fremstød. Det er vil ikke så meget anderledes end når AaB sponsorer bruger AaB spillere i deres reklamer, og kan slet ikke følge sammenkoblingen til lønbudgettet i FCM som virker søgt.

Jeg ser mig selv som ret godt med i aktivitet omkring FCM og har aldrig hørt om eftergivelse af gæld i forbindelse med Vdv? Det gæld der var til investerorer i FCM blev udbetalt i første regnskabsår med Benham, hvor man betalte 10mio til Indien investerer, og yderligere købte 2 tranferspakker tilbage fra sponsorer der tidligere havde investeret i fremtidige transfer indtægter på en række spillere.

Krumspring?! Jeg synes det lugter mere af FCM had og Jantelov, og nogle hjemmebyggede postulater der gerne skulle underbygge en pointe du meget gerne vil fremføre. Jeg vil gerne se din reference til eftergivelse af gammel gæld for den er ny for mig?! Du som regel første mand herinde hvis Steinlein slår en skid du synes lugter, så undskyld min skeptis iforhold til et objektivt udgangspunkt.

Men glæder mig til at se din "var der ikke noget med" -henvisning.

Mike

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af De Fem » 27. feb 2017, 11:41

Apropos Jantelov, så siger man i Holland at de højeste tulipaner får klippet hovedet af. Det handler ikke om dansk smålighed, men om et generelt princip om ikke at være et røvhul.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Spanky » 27. feb 2017, 11:53

Idag skulle der være en liste/artikel i EB, hvor man kan se top5 på lønningslisten i hver superligaklub - nogen som har adgang til den?

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af 556 » 27. feb 2017, 12:16

-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2017, 12:32

Du er vel ikke uenig i at i, Mike, generelt har et højere lønbudget end vi har? Nu har jeg ikke haft fat i konkrete regnskaber, men der kan vel dårligt være to meninger om at BIF, FCK og jer selv, ligger i et noget højere økonomisk leje end resten af ligaen. Men det er selvfølgelig muligt at den liste der viser de 5 bedst betalte i hver klub giver et noget mere retvisende billede. Jeg kan dog ikke få adgang til artiklen, så hvis nogen kan kopiere den ind, eller andet, så ville det være fint.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af KJ » 27. feb 2017, 13:20

artiklen fra EB kræver login..... Nogen der kan kopiere listerne?

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Mike80 » 27. feb 2017, 13:26

jonas386 skrev:Du er vel ikke uenig i at i, Mike, generelt har et højere lønbudget end vi har? Nu har jeg ikke haft fat i konkrete regnskaber, men der kan vel dårligt være to meninger om at BIF, FCK og jer selv, ligger i et noget højere økonomisk leje end resten af ligaen. Men det er selvfølgelig muligt at den liste der viser de 5 bedst betalte i hver klub giver et noget mere retvisende billede. Jeg kan dog ikke få adgang til artiklen, så hvis nogen kan kopiere den ind, eller andet, så ville det være fint.
Hej Jonas.

Nej, det jeg selfølgelig ikke uenig i at FCM generelt har en højere udgift på spillerbudgettet end Feks. AaB. Jeg blot overrasket over det ikke er endnu mere udbredt, da jeg troede lønniveauet var steget markant under Benham hvilket jo viser sig ikke at være tilfældet, da Feks. Bak havde en højrere løn end højest lønnet spillere pt.

Vi skal jo heller ikke mere end 12mdr. Tilbage før Feks. Wurtz havde været højest lønnede spiller i FCM med hans gamle kontrakt, så synes ikke FCM er stukket af på et andet niveau som påstået.

Som jeg tidligere argumenterede for skal der jo også ses på strategien i klubben for at sammenligne tallene. FCM er langt mere risikovillig end AaB hvilket betyder tilbud om højere lønninger, og fulde transferbeløb fremfor AaB's model med salgsklausuler og videreslagsprocenter til tidligere klubber.

Tag nu Flores og lad os sige han koster 10mio i transfer plus hans egen lønpakke måske 2 mio om året. I køber ham for 3 mio mod at betale 40% af et senere salg og sparer på den måde 7 mio på spillerbudgettet over 4 år, men tilknytter reelt en spiller til en værdi af ca. 10mio. Sportsligt burde niveauet være det samme, som når FCM betaler fulde 10mio på en transfer men udgiftmæssigt fremstår FCM som "stukket" af budgetmæssigt.

På samme model er det jo en kendt sag, at de fleste af jeres spillere får en kontakt med mindre løn og istedet en indbygget salgsklausul, hvilket holder lønbudgettet nede men samtidig stiller spilleren mere fordelagtigt iforhold til sign on fee når købende klub skal betale AaB under reel værdi på spilleren.

Stadig sportsligt samme værdi på spilleren men anden værdi på lønbudgettet og det en pointe man ikke har med.

Mike

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af De Fem » 27. feb 2017, 13:53

Mike80 skrev: Tag nu Flores og lad os sige han koster 10mio i transfer plus hans egen lønpakke måske 2 mio om året. I køber ham for 3 mio mod at betale 40% af et senere salg og sparer på den måde 7 mio på spillerbudgettet over 4 år, men tilknytter reelt en spiller til en værdi af ca. 10mio. Sportsligt burde niveauet være det samme, som når FCM betaler fulde 10mio på en transfer men udgiftmæssigt fremstår FCM som "stukket" af budgetmæssigt.
Prøv at læs det højt for dig selv.

Det er fugle på taget revision på en måde hvor selv ikke IT-Factory kunne være med.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Mike80 » 27. feb 2017, 14:07

De Fem skrev:
Mike80 skrev: Tag nu Flores og lad os sige han koster 10mio i transfer plus hans egen lønpakke måske 2 mio om året. I køber ham for 3 mio mod at betale 40% af et senere salg og sparer på den måde 7 mio på spillerbudgettet over 4 år, men tilknytter reelt en spiller til en værdi af ca. 10mio. Sportsligt burde niveauet være det samme, som når FCM betaler fulde 10mio på en transfer men udgiftmæssigt fremstår FCM som "stukket" af budgetmæssigt.
Prøv at læs det højt for dig selv.

Det er fugle på taget revision på en måde hvor selv ikke IT-Factory kunne være med.
Jeg ikke reviser, indrømmet! Og jeg muligvis også naiv i min opfattelse, så vil gerne høre hvordan du mener det hænger sammen. Har du bedre argumenter end "prøv at læse det højt"..?

Mike

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Debatjuntaen » 27. feb 2017, 14:18

Emne låst indtil Debatjuntaen har taget stilling til forskellige indlæg.

/Debatjuntaen

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: De 30 bedst betalte spillere i SL

Indlæg af Debatjuntaen » 5. mar 2017, 23:27

Efter der er blevet ryddet op, er emnet igen låst op.

Vi må opfordre folk til holde sig til emne i stedet for at angribe hinanden.

/Debatjuntaen

Besvar