DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2017, 22:14

Torsdag aften mødes holdene igen, denne gang i pokalturneringen. Avancement til næste runde er det eneste der tæller.

Begge hold vil givetvis skifte en del ud ift. dagens kamp, det bliver en balance gang at spare udvalgte spillere samtidig med at stille et hold der har tilstrækkelig kvalitet til at gå videre.

Ser gerne følgende hold:

Lucic
Patrick - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Christensen - Sloth - Børsting
Flores
Pohl

Kasper P. og Ene har genoptaget træningen, det er dog nok for tidligt at give dem en startplads.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Buzz Killington » 26. feb 2017, 22:26

Vi spiller først igen mandag. Genvalg til alle. Kontinuitet er så hamrende vigtigt når folk skal køres ind i Wieggos* system, it vi skal vinde.

*Deal with it
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Hanga » 26. feb 2017, 22:27

Buzz Killington skrev:Vi spiller først igen mandag. Genvalg til alle. Kontinuitet er så hamrende vigtigt når folk skal køres ind i Wieggos* system, it vi skal vinde.

*Deal with it
Enig. Max 1-2 udskiftninger kan komme på tale efter min mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af De Fem » 26. feb 2017, 22:52

Buzz Killington skrev:Vi spiller først igen mandag. Genvalg til alle. Kontinuitet er så hamrende vigtigt når folk skal køres ind i Wieggos* system, it vi skal vinde.

*Deal with it
Tror Mæhle fik et ordenligt skrub og måske trænger til lidt pause. Ligeledes er MC stadig ny ud i fuld spilletid og er måske også klar til en pause. De kan erstattes af PK og Sloth.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Martino » 26. feb 2017, 22:56

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:Vi spiller først igen mandag. Genvalg til alle. Kontinuitet er så hamrende vigtigt når folk skal køres ind i Wieggos* system, it vi skal vinde.

*Deal with it
Tror Mæhle fik et ordenligt skrub og måske trænger til lidt pause. Ligeledes er MC stadig ny ud i fuld spilletid og er måske også klar til en pause. De kan erstattes af PK og Sloth.
Det hæmmer os bare voldsomt ikke at have en angrebsivrig højre back, så hvis Mæhle er nogenlunde klar så skal han spille.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2017, 22:59

Jeg er for ingen udskiftninger medmindre det er nødvendigt, eller der er pladser hvor flere spillere vurderes til at ligge meget tæt. Der er 4 dage til vi skal spille kampen, og derefter skal vi først spille mandag - det bør absolut ikke være noget problem, og jeg er sikker på at både vi og Silkeborg kommer med stærkeste hold.

Vi er tæt på finalen og den eneste mulighed for at vinde en titel i år, det skal vi selvfølgelig gå 100% efter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2017, 23:05

Jeg vil blive overrasket hvis ikke Flores og Pohl starter inde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Martino » 26. feb 2017, 23:15

jonas386 skrev:Jeg vil blive overrasket hvis ikke Flores og Pohl starter inde.
Ihvertfald oplagt tidspunkt at give dem spilletid fra start. Spændende bliver det om han fastholder samme start 11 eller om han rokerer lidt.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2017, 23:53



Så gerne noget i denne stil. Mæhle lyder til at være hurtigt klar igen, og jo mere bagkæden spiller sammen, jo bedre. Sloth og Flores skal igang, og bør starte inde. Det er et hold der bør være gode nok til at slå Silkeborg, og har en fin balance. Kunne 4-2-3-1 iøvrigt blive tilføjet som talkombination? Det virker til at være den opstilling der ligger tættest på MW's stil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Breezer » 27. feb 2017, 00:27

jonas386 skrev:

Så gerne noget i denne stil. Mæhle lyder til at være hurtigt klar igen, og jo mere bagkæden spiller sammen, jo bedre. Sloth og Flores skal igang, og bør starte inde. Det er et hold der bør være gode nok til at slå Silkeborg, og har en fin balance. Kunne 4-2-3-1 iøvrigt blive tilføjet som talkombination? Det virker til at være den opstilling der ligger tættest på MW's stil.
Tror stadig det er midt for tidligt for Flores, der er ikke nogen grund til at forcere noget.Hvis vi vil have det bedste frem i ham, skal han have tid til at komme i form. Pohl og Sloth skal dog have chancen, ligesom jeg håber at Grønning kan få lidt tid på banen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 00:28

Jeg forstår ikke logikken bag at skulle stille i noget som ikke er stærkeste hold i en pokalkvartfinale, og det endda i et forår, hvor vi lige om lidt kan have rigtigt lidt interessant at spille for i ligaen, hvis vi ikke kommer i slutspillet. Jeg synes det er en vigtig kamp i en turnering hvor vi kun er 3 kampe fra både en titel og europæiske kampe. Derudover er det svært at få øje på at vi skulle være pressede fysisk, og ikke kunne spille 2 kampe på fuld knald.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af AK48hamas » 27. feb 2017, 06:57

Morten Wieghorst vandt pokalturneringen to gange med FC Nordsjælland i 2010 og 2011 så tror det er en turnering han vil prioritere. Tvivler stærkt på at Silkeborg tænker på andet end nedrykningskampen og så har de Randers Søndag kl. 13 hvorfor de må komme med en del reserver. Derfor tror jeg at spillere som Sloth, Flores og Pohl får sig en starter.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af 9000AA » 27. feb 2017, 07:08

Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 08:12

9000AA skrev:Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.
Hmm, jo det er kan jeg godt se det er. Jeg synes bare at man plejede at starte op med kvartfinalerne i foråret, men det er nok ændret med den nye ligastruktur.

Men det ændrer jo ikke på pointen - stærkeste hold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2017, 13:04

Jesper Schmidt skrev:
9000AA skrev:Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.
Hmm, jo det er kan jeg godt se det er. Jeg synes bare at man plejede at starte op med kvartfinalerne i foråret, men det er nok ændret med den nye ligastruktur.

Men det ændrer jo ikke på pointen - stærkeste hold.
Nu ved jeg ikke om det var en kommentar til min opstilling, men som jeg ser det er Flores ikke nødvendigvis udenfor det jeg vil sige er stærkeste opstilling. Samme med Sloth. Vi skal naturligvis gå videre, men det er også en oplagt mulighed til at give nogle minutter til de spillere der står lige udenfor start-11. Det er spillere som Flores, Sloth og Pohls mulighed for at vise de også skal overvejes når der skal stilles hold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Søgaard » 27. feb 2017, 14:57

Reservekamp mod Vejgaard i eftermiddag, mon ikke Pohl/Flores/Sloth bliver pillet ud i pausen, hvis de skal starte torsdag.

Jeg tror og håber egentlig vi holder fast i de samme 11 igen. Hvornår har vi sidst kunnet starte 3 gange i træk, med samme hold?
Aalborg BK 1885!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Nitten » 27. feb 2017, 15:10

Virker sæsonkortet også til pokalkampene så man har sin faste plads ?
Jeg kan ikke lige finde noget om det på den nye billet side

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Sanchez94 » 27. feb 2017, 15:18

Nitten skrev:Virker sæsonkortet også til pokalkampene så man har sin faste plads ?
Jeg kan ikke lige finde noget om det på den nye billet side
Yes, sæsonkortet virker også til pokalkampe :)!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 17:20

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9000AA skrev:Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.
Hmm, jo det er kan jeg godt se det er. Jeg synes bare at man plejede at starte op med kvartfinalerne i foråret, men det er nok ændret med den nye ligastruktur.

Men det ændrer jo ikke på pointen - stærkeste hold.
Nu ved jeg ikke om det var en kommentar til min opstilling, men som jeg ser det er Flores ikke nødvendigvis udenfor det jeg vil sige er stærkeste opstilling. Samme med Sloth. Vi skal naturligvis gå videre, men det er også en oplagt mulighed til at give nogle minutter til de spillere der står lige udenfor start-11. Det er spillere som Flores, Sloth og Pohls mulighed for at vise de også skal overvejes når der skal stilles hold.
Jeg kan altså ikke se hvorfor det er mere oplagt end i superligaen, når vi skal møde en modstander på samme niveau som os selv. Fører vi 3-0 ved pausen igen, så kan vi begynde at give dem spilletid. Jeg synes det ser ud til at den stærkeste opstilling er ret tydelig i øjeblikket, og at det er dem vi har spillet med i de seneste to kampe. Det er i mine øjne kun Kasper P som på kort sigt ser ud til at kunne presse sig på, mens hverken Flores eller Sloth ser ud til at være der.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2017, 18:35

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9000AA skrev:Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.
Hmm, jo det er kan jeg godt se det er. Jeg synes bare at man plejede at starte op med kvartfinalerne i foråret, men det er nok ændret med den nye ligastruktur.

Men det ændrer jo ikke på pointen - stærkeste hold.
Nu ved jeg ikke om det var en kommentar til min opstilling, men som jeg ser det er Flores ikke nødvendigvis udenfor det jeg vil sige er stærkeste opstilling. Samme med Sloth. Vi skal naturligvis gå videre, men det er også en oplagt mulighed til at give nogle minutter til de spillere der står lige udenfor start-11. Det er spillere som Flores, Sloth og Pohls mulighed for at vise de også skal overvejes når der skal stilles hold.
Jeg kan altså ikke se hvorfor det er mere oplagt end i superligaen, når vi skal møde en modstander på samme niveau som os selv. Fører vi 3-0 ved pausen igen, så kan vi begynde at give dem spilletid. Jeg synes det ser ud til at den stærkeste opstilling er ret tydelig i øjeblikket, og at det er dem vi har spillet med i de seneste to kampe. Det er i mine øjne kun Kasper P som på kort sigt ser ud til at kunne presse sig på, mens hverken Flores eller Sloth ser ud til at være der.
Jeg synes det er svært at vurdere hvor langt Flores er fra Thellufsen, eller hvor langt Sloth er fra MC på nuværende tidspunkt. Det er begge spillere vi ved indeholder rigtig meget fodbold, og det er spillere vi bør få igang inden det bliver "alvor". En 1/8-finale mod SIF er da en fin mulighed. Silkeborg har en vigtig kamp mod Randers søndag, og stiller sikkert også med nogle reserver.
Det er jo ikke fordi vi skal smide en flok u19 spillere ind der skal snuse til niveauet.
Jeg kan dog godt anderkende at Sylvestr bør starte inde med den seneste målform in mente.

Vi skal naturligvis gå videre, men vi kan også ende med at få rigtigt mange kampe iløbet af foråret, og derfor er det også vigtigt vi har så mange spillere klar som muligt. Som det ser ud nu vil jeg mene det er vigtigere at vi kommer med i top-6 end det er at ryge yd i kvartfinalen i pokalen. Derfor ser jeg hellere at man forsøger at få disse spillere igang til en sådan kamp, end i kampen mod OB om mandagen (jeg er med på det ikke er enten-eller).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar