Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Brent » 26. feb 2017, 22:38

Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Helt enig. Helenius kan sgu da ikke gøre for, at han ikke blev vurderet til at være god nok til AaB. Og når vi nu er i gang, synes jeg sangen til Peter Sørensen var langt under bæltestedet.
Sangen til Peter Sørensen var helt på sin plads, den mand er psyko.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af NIN » 26. feb 2017, 22:40

Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Jeg synes ikke man skal pifte af Helenius. Omvendt synes jeg nu heller ikke at han viser meget format med det interview de bringer uddrag fra i Tipsbladet. Alt er tilsyneladende alle andres skyld. Men nu får han jo snart muligheden for at blomstre i det fynske.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2017, 22:46

Buzz Killington skrev:
budo skrev:Fantastisk kamp i dag. Flot spil, flotte mål og et helt hold der udstrålede vilje til at gøre det godt. Det var jo som at se AaB i de gode gamle dage, for et par sæsoner siden.

Bevares det var et par skønhedsfejl, men vi må midt i hattrick og slutspil euforien huske på, at dette hold var indlæggelsesklar for få måneder siden. Det ser virkelig ud til, at MW har kunne flytte og motivere spillerne.

Og nu har Sønderjyderne tabt til de urin gule, så det har været endnu en perfekt runde for AaB. Det bliver spændende i næste uge mod Kents AaB Light i Odense.
Det er godt nok vildt at vi kun skulle bruge to kampe på at sætte SE med hele to point. Dejlig kamp af drengene, hvor angrebsspillet i perioder havde samme fart som i 12-/14 sæsonerne.

Eneste store minus på banen var at Flores stadig ligner en hovedløs kylling. Det er stadig en kæmpe udfordring at få ham tilpasset vores spil, så hans evner kan komme til ordenligt til udtryk.
Endnu vildere er det faktisk, at vi har hentet absurde 13 point på Randers på blot 6 runder og såmænd blot var et par kasser i dag på at have overhalet dem.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af AabMaster » 26. feb 2017, 22:48

Begge sange til Peter Sørensen hørte til i den lavere ende, men var dog 1000 gange mere lødige end "Kristian Bach Bak er pædofil...." Det var i særklasse en skammens dag, da den gjaldede fra vore fans og jeg håber aldrig at høre den slags mere. Heldigvis har han jo sat støvlerne på hylden, det dumme svin.
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af AMadsen » 27. feb 2017, 01:03

Fritz skrev:
Kokkefar skrev:
Fritz skrev:Nogen, der har link til kampen (send gerne i PM)?
køb eurosport abonnement. 69 for en måned. Det er sgu for billigt til at snyde :thumbsup:
Efter en uheldig tur til Thailand nægter jeg at blive mindet om tallet 69 én gang hver måned!

Konge kommentar, sjældent jeg har grint såmeget :oops: :oops: :oops:
Guld? igen, igen...!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 27. feb 2017, 01:06

Fuck, hvor må det være nederen at være Milan Timko. Mere end et årti som største slovakiske spiller i AaB-trøjen gennem tiden, og så dukker der bare sådan en respektløs type op ud af det blå.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Funky » 27. feb 2017, 08:46

Buzz Killington skrev:
budo skrev:Fantastisk kamp i dag. Flot spil, flotte mål og et helt hold der udstrålede vilje til at gøre det godt. Det var jo som at se AaB i de gode gamle dage, for et par sæsoner siden.

Bevares det var et par skønhedsfejl, men vi må midt i hattrick og slutspil euforien huske på, at dette hold var indlæggelsesklar for få måneder siden. Det ser virkelig ud til, at MW har kunne flytte og motivere spillerne.

Og nu har Sønderjyderne tabt til de urin gule, så det har været endnu en perfekt runde for AaB. Det bliver spændende i næste uge mod Kents AaB Light i Odense.
Det er godt nok vildt at vi kun skulle bruge to kampe på at sætte SE med hele to point. Dejlig kamp af drengene, hvor angrebsspillet i perioder havde samme fart som i 12-/14 sæsonerne.

Eneste store minus på banen var at Flores stadig ligner en hovedløs kylling. Det er stadig en kæmpe udfordring at få ham tilpasset vores spil, så hans evner kan komme til ordenligt til udtryk.
Jeg synes faktisk Flores gjorde det ganske fint i den tid, han fik. At Blåbjerg som sædvanligt misbruger et godt indlæg til hovedstød, eller at Thellufsen kører ego og nægter at aflevere til ham i helt fri position til sidst i kampen for selv at levere en halvforkølet afslutning, det kan han jo ikke rigtigt gøre for. Blåbjerg bør i øvrigt føle presset fra Kasper P snart, jeg synes ikke, han var særligt imponerende i det hele taget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af De Fem » 27. feb 2017, 08:52

Hvor er Mæhle god. På 3-0 målet sprinter han en halv bane fra hans back, så han ville være første mand over bolden skulle den gå stople ud eller skulle der mangle en at spille tilbage på. :thumbsup:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 09:02

Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
budo skrev:Fantastisk kamp i dag. Flot spil, flotte mål og et helt hold der udstrålede vilje til at gøre det godt. Det var jo som at se AaB i de gode gamle dage, for et par sæsoner siden.

Bevares det var et par skønhedsfejl, men vi må midt i hattrick og slutspil euforien huske på, at dette hold var indlæggelsesklar for få måneder siden. Det ser virkelig ud til, at MW har kunne flytte og motivere spillerne.

Og nu har Sønderjyderne tabt til de urin gule, så det har været endnu en perfekt runde for AaB. Det bliver spændende i næste uge mod Kents AaB Light i Odense.
Det er godt nok vildt at vi kun skulle bruge to kampe på at sætte SE med hele to point. Dejlig kamp af drengene, hvor angrebsspillet i perioder havde samme fart som i 12-/14 sæsonerne.

Eneste store minus på banen var at Flores stadig ligner en hovedløs kylling. Det er stadig en kæmpe udfordring at få ham tilpasset vores spil, så hans evner kan komme til ordenligt til udtryk.
Jeg synes faktisk Flores gjorde det ganske fint i den tid, han fik. At Blåbjerg som sædvanligt misbruger et godt indlæg til hovedstød, eller at Thellufsen kører ego og nægter at aflevere til ham i helt fri position til sidst i kampen for selv at levere en halvforkølet afslutning, det kan han jo ikke rigtigt gøre for. Blåbjerg bør i øvrigt føle presset fra Kasper P snart, jeg synes ikke, han var særligt imponerende i det hele taget.
Enig ang. Blåbjerg, jeg synes han har haft det svært i begge kampe, og jeg synes paniksituationerne for forsvaret lidt for tit starter hos ham. Jeg tror Kasper P tager pladsen igen, når han er helt fit.

Det er muligt jeg så forkert, men var det ikke Sylvestr som tog den afslutning mod slutningen? Det mener jeg da.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2017, 09:23

Jeg tror Flores er lidt undskyldt, gælder han er kommet ind i kampe, hvor det kan være svært at få sit eget spil til at køre. Og så ser man lidt håbløs ud.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 09:29

http://www.aabtv.dk/AaB-silkeborg-if-26-februar-2017

Hvor er det dog hamrende ærgeligt at AaB's eget sammendrag ikke har hele det fremragende opspil med til 3-0 målet. I mine øjne var det måske det bedste mål vi har set siden 2014 sæsonen, især pga. hele forarbejdet længere tilbage på banen.

Bemærk iøvrigt hvor Mæhle er placeret, selv på et "kontramål" som det tredje. Det er helt vildt. Sylvestr løfter selvfølgelig i høj grad hele offensiven med sine mål, men hold da op hvor Mæhle dog gør det samme.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kenneth K » 27. feb 2017, 09:39

Usædvanlig effektivitet, vi viste i går. Dejligt! Og Sylvestr er godt nok et bæst... hans førsteberøringer og afslutninger (med begge ben!) er af meget høj klasse. Lad os håbe, at han kan holde bare sådan så nogenlunde niveau.

Og Mæhle... han bliver bedre end Dalsgaard!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Søgaard » 27. feb 2017, 10:03

Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
budo skrev:Fantastisk kamp i dag. Flot spil, flotte mål og et helt hold der udstrålede vilje til at gøre det godt. Det var jo som at se AaB i de gode gamle dage, for et par sæsoner siden.

Bevares det var et par skønhedsfejl, men vi må midt i hattrick og slutspil euforien huske på, at dette hold var indlæggelsesklar for få måneder siden. Det ser virkelig ud til, at MW har kunne flytte og motivere spillerne.

Og nu har Sønderjyderne tabt til de urin gule, så det har været endnu en perfekt runde for AaB. Det bliver spændende i næste uge mod Kents AaB Light i Odense.
Det er godt nok vildt at vi kun skulle bruge to kampe på at sætte SE med hele to point. Dejlig kamp af drengene, hvor angrebsspillet i perioder havde samme fart som i 12-/14 sæsonerne.

Eneste store minus på banen var at Flores stadig ligner en hovedløs kylling. Det er stadig en kæmpe udfordring at få ham tilpasset vores spil, så hans evner kan komme til ordenligt til udtryk.
Jeg synes faktisk Flores gjorde det ganske fint i den tid, han fik. At Blåbjerg som sædvanligt misbruger et godt indlæg til hovedstød, eller at Thellufsen kører ego og nægter at aflevere til ham i helt fri position til sidst i kampen for selv at levere en halvforkølet afslutning, det kan han jo ikke rigtigt gøre for. Blåbjerg bør i øvrigt føle presset fra Kasper P snart, jeg synes ikke, han var særligt imponerende i det hele taget.
Enig mht. Flores. Synes han gjorde det fint, bortset fra det ikke virkede til han havde fået jern-knopperne på... :) Han mister vel ikke bolden en eneste gang og skiller sig flere gange elegant af med den.

Hvad angår Blåbjerg, synes jeg han gjorde det bedre end mod GF. Han er altså yngre end de to unge FCN-stoppere som får så meget ros, og han har vel sjældent haft en længere periode i midterforsvaret til at bide sig fast. Håber han får lidt mere tillid, inden der evt. byttes rundt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 27. feb 2017, 10:14

Dalbjerg skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Mogens skrev:
Kokkefar skrev:
Mogens skrev:
troelsh skrev:Nå skulle man aldrig udnytte den købsoption..
På hvem? Hvis det er Sylvestr, ER der så en købsoption, eller er det blot noget du håber/tror? Jeg mindes (desværre) ikke at have læst om det.
HAN ER IKKE LEJET! :@
I know, men fik formuleret mig dårligt/mangelfuldt. Mit spørgsmål burde have været: Er der en klausul (eller option, da ordet klausul er ilde set herinde) på en forlængelse. Jeg gik naturligvis ud fra, at alle ER klar over, at han er købt på en 1-årig.
Der er mulighed for at forlænge med alle vores spillere, hvis de kan blive enige med Gaarde om det.
Spiller du dum? Sarkastisk?

Hvor om alting er, så er det altid lidt lettere at forlænge en kontrakt, hvis man har en option med ham, hvor betingelserne for forlængelsen allerede er aftalt..
Ja, det var vist ikke min allerstolteste formulering... Heldigvis er der jo mange tilgivende mennesker her på debatsiden :thumbsup:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Sanchez94 » 27. feb 2017, 10:47

Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Helt enig. Helenius kan sgu da ikke gøre for, at han ikke blev vurderet til at være god nok til AaB. Og når vi nu er i gang, synes jeg sangen til Peter Sørensen var langt under bæltestedet.
Sangene til Peter Sørensen var lige spot on.

Brugeravatar
BongasBingoaften
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 18. jan 2017, 10:24
Favoritspiller: Bo Tim Rade Tiger Prica
Geografisk sted: 2300

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af BongasBingoaften » 27. feb 2017, 12:13

Sanchez94 skrev:
Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Helt enig. Helenius kan sgu da ikke gøre for, at han ikke blev vurderet til at være god nok til AaB. Og når vi nu er i gang, synes jeg sangen til Peter Sørensen var langt under bæltestedet.
Sangene til Peter Sørensen var lige spot on.
Hvordan gik de?
"Jeg føler bare lidt, at det er en legeplads for folk, der gerne vil svine truppen og spillerne til. Jeg synes bare, det er meget usagligt meget af det."
- Martin P. om debatside.dk

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Lucas Kuskenius » 27. feb 2017, 12:27

BongasBingoaften skrev:
Sanchez94 skrev:
Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Helt enig. Helenius kan sgu da ikke gøre for, at han ikke blev vurderet til at være god nok til AaB. Og når vi nu er i gang, synes jeg sangen til Peter Sørensen var langt under bæltestedet.
Sangene til Peter Sørensen var lige spot on.
Hvordan gik de?
Min hukommelse er ikke helt god, men noget i stil med:

"Peter Sørensen, vil du slå på os?"

Til samme melodi som; "Jeppe Curth, Aalborg elsker dig" og hvad der ellers bliver sunget til den melodi.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kallerhauge » 27. feb 2017, 12:32

Hørte kun den ene sang" Peter Sørensen tør du slå på os". Hvis det er under lavmålet, hvad må man så efterhånden råbe til modstanderen. Det hele skal vel ikke være så blød søden.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. feb 2017, 12:36

Kallerhauge skrev:Hørte kun den ene sang" Peter Sørensen tør du slå på os". Hvis det er under lavmålet, hvad må man så efterhånden råbe til modstanderen. Det hele skal vel ikke være så blød søden.
Når nu halvdelen af dem der synger det er omkring 13 år gammel så bliver det lidt små-komisk...
Janteloven eksisterer IKKE!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Sanchez94 » 27. feb 2017, 12:48

BongasBingoaften skrev:
Sanchez94 skrev:
Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Helt enig. Helenius kan sgu da ikke gøre for, at han ikke blev vurderet til at være god nok til AaB. Og når vi nu er i gang, synes jeg sangen til Peter Sørensen var langt under bæltestedet.
Sangene til Peter Sørensen var lige spot on.
Hvordan gik de?
Der var flere forskellige, og de bliver sikkert gengivet på torsdag, så mød op på Spar Nord og støt holdet til endnu en sejr :thumbsup:

Besvar