DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2017, 13:29

Lækkert med en storsejr, men hold da kæft nogle brølere Silkeborg tager sig i forsvaret. Med undtagelse af Thellufsens første mål og nok også Flores', var de alle udtryk for utilgiveligt elendigt forsvarsspil af Silkeborg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af astonvilla » 3. mar 2017, 13:34

jernskjorten skrev:
Mascis skrev:Men helt ærligt, hvor mange havde så også lige set den her forvandling komme hen over vinteren? Jeg synes det er et fuldstændigt forvandlet hold.
Det er selvfølgelig nemt at sige bagefter, men det viser jo også, at man engang i mellem skal være påpasselig med at dømme den ene og den anden spiller ude efter ½ år eller lignende. Der ligger så vanvittigt meget gemt i det mentale og det taktiske oplæg, som de får at arbejde med.
Jeg ved ikke, om man så kan konkludere, at LS og AaB virkelig var et dårligt match eller om LS bare langsomt lod desperationen tage over, men skiftet til MW har i hvert fald påvirket truppen til det bedre.
Jeg har altid ment at vi ved tilførslen af en rigtig god centerforsvarer har en udmærket trup, som sagtens kan gøre sig gældende.
Som jeg har skrevet masser af gange var problemet LS og hans manglende evner på en lang række områder.

Når jeg så er færdig med at klappe mig selv på ryggen, skal jeg så også sige at jeg var hurtig til at brøle op om at MW slet ikke var den rigtige mand til at bringe klubben på ret køl igen. De ord må jeg jo så æde i mig igen. And then some.
MW ser ud til at kunne drive dette her rigtig langt. Nogle gange er det bare dejligt at tage fejl...

Vi skal naturligvis heller ikke - som gode Nordjyder - lade træerne vokse alt for langt ind i himlen. Det er SIF vi har smasket eftertrykkeligt i den sidste uges tid og AGF før dette. Og begge hold er altså bare rigtig dårlige IMØ. MEN inden vinterpausen kunne vi jo ikke engang spille lige op med dårlige hold - så stor ros til holdet og MW.

En af de spillere som har fået hårdest kritik på det seneste er PK - og jeg synes han spillede en rigtig fin kamp i går. Flotte oplæg til 4-0 og 5-0 bl.a.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Vase » 3. mar 2017, 13:49

Hvilken spiller har i øvrigt scoret flest hattrick for AaB i Superligaen? Mit eget bud må være Peter Møller.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jernskjorten » 3. mar 2017, 14:04

Vase skrev:Hvilken spiller har i øvrigt scoret flest hattrick for AaB i Superligaen? Mit eget bud må være Peter Møller.
Jf. Superstats scorede Peter Møller og Erik Bo Andersen begge 6 stk., Søren Andersen 5 stk. og Søren "Evigglad" Frederiksen samt Steffen Højer med 4 hver.
Mit bud vil være, at det er Røde Romario, der har flest i AaB-trøjen, da de andre vel havde en del flere sæsoner i andre SL-klubber end AaB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2017, 14:14

jernskjorten skrev:
Vase skrev:Hvilken spiller har i øvrigt scoret flest hattrick for AaB i Superligaen? Mit eget bud må være Peter Møller.
Jf. Superstats scorede Peter Møller og Erik Bo Andersen begge 6 stk., Søren Andersen 5 stk. og Søren "Evigglad" Frederiksen samt Steffen Højer med 4 hver.
Mit bud vil være, at det er Røde Romario, der har flest i AaB-trøjen, da de andre vel havde en del flere sæsoner i andre SL-klubber end AaB.
Vi er endda den klub med flest hattricks.
http://www.superstats.dk/maal/hattrick

EDIT: Erik Bo med 5
http://www.superstats.dk/maal/hattrick-klub?hold=AaB
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Vase » 3. mar 2017, 14:17

Peter Møller har lavet tre kan jeg se. Erik Bo har lavet fem i AaB-trøjen - han lavede også et enkelt for Vejle mod FCK.

Erik Bo Andersen 5
Peter Møller 3
Nicklas Helenius 2

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jernskjorten » 3. mar 2017, 14:38

Vase skrev:Peter Møller har lavet tre kan jeg se. Erik Bo har lavet fem i AaB-trøjen - han lavede også et enkelt for Vejle mod FCK.

Erik Bo Andersen 5
Peter Møller 3
Nicklas Helenius 2
Men Superstats er selvfølgelig kun "Superligaen i tal", så der kan vel gemme sig flere hattricks i pokalturneringen, som f.eks. Thellufsens?

seamann

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af seamann » 3. mar 2017, 14:42

jernskjorten skrev:
Vase skrev:Peter Møller har lavet tre kan jeg se. Erik Bo har lavet fem i AaB-trøjen - han lavede også et enkelt for Vejle mod FCK.

Erik Bo Andersen 5
Peter Møller 3
Nicklas Helenius 2
Men Superstats er selvfølgelig kun "Superligaen i tal", så der kan vel gemme sig flere hattricks i pokalturneringen, som f.eks. Thellufsens?
Thellufsens var vel ret beset ikke et hattrick? Er definitionen af et hattrick ikke noget med 3 mål i ubrudt rækkefølge i samme halvleg?

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Dr.Jones » 3. mar 2017, 15:28

jernskjorten skrev:
Dr.Jones skrev:Kommer der highlights på AaB TV?
Hvis du kan leve med det, kan målene ses på onside.dk
Sidder i Thailand, så AaB TV og Superliga.dk er de eneste steder jeg kan se highlights... men fuuuuuck hvor er det egentlig helt ok med en øl i poolen mens men ser det ene mål efter det andet. Kom sgu til at give øl til et par tyskere, der var spørgende overfor min jubel!

:)

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af kkoldsoe » 3. mar 2017, 16:13

seamann skrev:
jernskjorten skrev:
Vase skrev:Peter Møller har lavet tre kan jeg se. Erik Bo har lavet fem i AaB-trøjen - han lavede også et enkelt for Vejle mod FCK.

Erik Bo Andersen 5
Peter Møller 3
Nicklas Helenius 2
Men Superstats er selvfølgelig kun "Superligaen i tal", så der kan vel gemme sig flere hattricks i pokalturneringen, som f.eks. Thellufsens?
Thellufsens var vel ret beset ikke et hattrick? Er definitionen af et hattrick ikke noget med 3 mål i ubrudt rækkefølge i samme halvleg?
Et hattrick er vel ret beset bare 3 mål i en kamp, man kan så diskutere om et "ægte" hattrick er 3 kasser i uafbrudt rækkefølge. Men det er hele kampen man bedømmer det på, ikke kun en halvleg

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af NIN » 3. mar 2017, 16:58

seamann skrev:
jernskjorten skrev:
Vase skrev:Peter Møller har lavet tre kan jeg se. Erik Bo har lavet fem i AaB-trøjen - han lavede også et enkelt for Vejle mod FCK.

Erik Bo Andersen 5
Peter Møller 3
Nicklas Helenius 2
Men Superstats er selvfølgelig kun "Superligaen i tal", så der kan vel gemme sig flere hattricks i pokalturneringen, som f.eks. Thellufsens?
Thellufsens var vel ret beset ikke et hattrick? Er definitionen af et hattrick ikke noget med 3 mål i ubrudt rækkefølge i samme halvleg?
Korrekt. Men som alt andet, bliver det også devalueret.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2017, 17:17

9000AaB skrev:Nogle der ved hvornår der er lodtrækning til næste runde ? tænker at et enten er 10/03 eller 17/03?
http://www.flashscore.dk/fodbold/danmar ... /kommende/

Sidste kamp spilles den 15/3. Så mit bud vil være den 16.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 3. mar 2017, 17:22

jonas386 skrev:
9000AaB skrev:Nogle der ved hvornår der er lodtrækning til næste runde ? tænker at et enten er 10/03 eller 17/03?
http://www.flashscore.dk/fodbold/danmar ... /kommende/

Sidste kamp spilles den 15/3. Så mit bud vil være den 16.
Du kan være helt sikker på, at lodtrækningen foretages sidst i næste uge, når de kampe er afviklet.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Hovedet » 3. mar 2017, 17:41

jernskjorten skrev:
Mascis skrev:Men helt ærligt, hvor mange havde så også lige set den her forvandling komme hen over vinteren? Jeg synes det er et fuldstændigt forvandlet hold.
Det er selvfølgelig nemt at sige bagefter, men det viser jo også, at man engang i mellem skal være påpasselig med at dømme den ene og den anden spiller ude efter ½ år eller lignende. Der ligger så vanvittigt meget gemt i det mentale og det taktiske oplæg, som de får at arbejde med.
Jeg ved ikke, om man så kan konkludere, at LS og AaB virkelig var et dårligt match eller om LS bare langsomt lod desperationen tage over, men skiftet til MW har i hvert fald påvirket truppen til det bedre.
Der findes selvfølgelig personer i AaB, der kan vurdere den slags bedre end mig, men virker det ikke ret utroligt, at en anden træner kan gøre så stor en forskel? Altså, det er jo det samme materiale pånær Sylvestr selvfølgelig.

LS virkede måske en smule til den kedelige og grå side, og jeg ønskede også en mere spændende løsning på det tidspunkt. Ingen kan imidlertid betvivle mandens kompetence og rutine, og AaB spillede jo forrygende i størstedelen af efteråret 2015, hvor kasserne fløj ind.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af AK48hamas » 4. mar 2017, 06:30

Buzz Killington skrev:Lækkert med en storsejr, men hold da kæft nogle brølere Silkeborg tager sig i forsvaret. Med undtagelse af Thellufsens første mål og nok også Flores', var de alle udtryk for utilgiveligt elendigt forsvarsspil af Silkeborg.
Ja 4 af de 5 mål var faktisk bare en lang bold fra vores midtbane ned i frimærket og så et simpelt indlæg. Silkeborgs bagkæde havde en skrækkelig kamp. Ved wurtz->sloth->Thellufsen målet er der så mange graverende børnefejl hvor Silkeborgs forsvar ikke står korrekt eller følger sin mand.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af le Cid » 6. mar 2017, 09:44

jonas386 skrev:Svært at finde de negative briller frem efter sådan en kamp. Store plusser til især Thellufsen, men det var jo fremragende over hele linjen. Jeg læste igår at Thellufsen tidligere har været regnet som et stort futsal talent, nogen der kan be/afkræfte?
Jeg fandt dette i kommentartråden til kampen på bold.dk:
Tropico på bold.dk skrev:Jeg kender ham personligt. Han er reelt set en 8´er, der er allerbedst offensivt. Han har altid haft et helt igennem fornemt spark. Hvis I prøver at lægge mærke til hans skudfinte, så vil I kunne se, at den går igen hver kamp - samtlige spillere hopper på den. Han blev egentlig kasseret i AaB som u14 spiller, da man ikke mente, at han var god nok. Så røg han hjem til Sæby, hvorefter de hentede ham igen til Aalborg. Han blev herefter anfører på både U17 og U19 ligaholdet. Velsagtens deres bedste årgang nogensinde, altså årgang 97. Han har været til adskillige landsholdsamlinger og har mange kampe på CV´et. Han bliver desværre lidt misbrugt på kanten i AaB, for han er virkelig bedst centralt.
Som 16-årig blev han kåret til danmarks bedste futsalspiller, da han legede rundt med de andre til Final 4 stævnet i Aalborg i 2014.

I forhold til den skudfinte jeg snakkede om, så kan I se her, hvor han tørrer hele den ene side af Esbjergs U17 liga hold.
https://www.facebook.com/11046755911079 ... 508967250/
Og her i U19 liga mod Vejle - godt nok dårligt filmet, men finterne og målet kan man sagtens se
https://www.facebook.com/aabu19liga/vid ... 254308769/

Uden at lyde farvet, så tror jeg virkelig han har en stor fremtid foran sig. Desværre havde Lars Søndergaard ikke den store fidus til ham, til trods for holdets dårlige spil. Han fik et indhop i efteråret mod AGF, som resulterede i en assist. Efter det blev han ikke brugt - det til trods for, at han faktisk blev udtaget og scorede for U20 landsholdet.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af KJ » 6. mar 2017, 10:17

Hvis han laver den finte i høj fart, kan forsvarerne ikke stille noget op. De ryger på den 100 ud af 100 gange.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 6. mar 2017, 10:33

le Cid skrev:
jonas386 skrev:Svært at finde de negative briller frem efter sådan en kamp. Store plusser til især Thellufsen, men det var jo fremragende over hele linjen. Jeg læste igår at Thellufsen tidligere har været regnet som et stort futsal talent, nogen der kan be/afkræfte?
Jeg fandt dette i kommentartråden til kampen på bold.dk:
Tropico på bold.dk skrev:Jeg kender ham personligt. Han er reelt set en 8´er, der er allerbedst offensivt. Han har altid haft et helt igennem fornemt spark. Hvis I prøver at lægge mærke til hans skudfinte, så vil I kunne se, at den går igen hver kamp - samtlige spillere hopper på den. Han blev egentlig kasseret i AaB som u14 spiller, da man ikke mente, at han var god nok. Så røg han hjem til Sæby, hvorefter de hentede ham igen til Aalborg. Han blev herefter anfører på både U17 og U19 ligaholdet. Velsagtens deres bedste årgang nogensinde, altså årgang 97. Han har været til adskillige landsholdsamlinger og har mange kampe på CV´et. Han bliver desværre lidt misbrugt på kanten i AaB, for han er virkelig bedst centralt.
Som 16-årig blev han kåret til danmarks bedste futsalspiller, da han legede rundt med de andre til Final 4 stævnet i Aalborg i 2014.

I forhold til den skudfinte jeg snakkede om, så kan I se her, hvor han tørrer hele den ene side af Esbjergs U17 liga hold.
https://www.facebook.com/11046755911079 ... 508967250/
Og her i U19 liga mod Vejle - godt nok dårligt filmet, men finterne og målet kan man sagtens se
https://www.facebook.com/aabu19liga/vid ... 254308769/

Uden at lyde farvet, så tror jeg virkelig han har en stor fremtid foran sig. Desværre havde Lars Søndergaard ikke den store fidus til ham, til trods for holdets dårlige spil. Han fik et indhop i efteråret mod AGF, som resulterede i en assist. Efter det blev han ikke brugt - det til trods for, at han faktisk blev udtaget og scorede for U20 landsholdet.
Det var også der jeg havde min info fra :D Det var mere om det var noget andre også havde hørt. Men tak for hjælpen hvertfald.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af oswald » 8. mar 2017, 21:02

FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:
9000AaB skrev:Nogle der ved hvornår der er lodtrækning til næste runde ? tænker at et enten er 10/03 eller 17/03?
http://www.flashscore.dk/fodbold/danmar ... /kommende/

Sidste kamp spilles den 15/3. Så mit bud vil være den 16.
Du kan være helt sikker på, at lodtrækningen foretages sidst i næste uge, når de kampe er afviklet.
Lodtrækningen finder sted d. 17 marts kl. 12

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 15. mar 2017, 21:33

oswald skrev:
FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:
9000AaB skrev:Nogle der ved hvornår der er lodtrækning til næste runde ? tænker at et enten er 10/03 eller 17/03?
http://www.flashscore.dk/fodbold/danmar ... /kommende/

Sidste kamp spilles den 15/3. Så mit bud vil være den 16.
Du kan være helt sikker på, at lodtrækningen foretages sidst i næste uge, når de kampe er afviklet.
Lodtrækningen finder sted d. 17 marts kl. 12
Ønskemodstanderen er Vendsyssel FF eller alternativt Næstved.

Besvar