Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2017, 22:57

Funky skrev:Randers taber på hjemmebane 0-2 til FCM, i hvad der allerede nu må kandidere til en af grundspillets mest skrækindjagende kedelige kampe, hvor eneste fornøjelse var at lave drikkespil ud af fejlpasninger og tekniske fejl. Ingen af holdene så særligt skræmmende ud. Jeg er dog sikker på, at Thorup var enormt stolt over sit hold.
Det lyder som om det har været et af de hårde drikkespil :cheers:

Godt nok en forfærdentlig kamp, og det er svært at forestille sig at Randers får særligt mange point i de sidste kampe. Jeg tror det kan gå hen og blive tæt om måske endda et par af slutspilspladserne, for Randers og Sønderjyske er vel ligaens mest skidt kørende hold i øjeblikket, og FCM er sådan set ikke langt efter, men de har vel efterhånden point nok til at kunne ånde lettet op.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Funky » 26. feb 2017, 23:45

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:Randers taber på hjemmebane 0-2 til FCM, i hvad der allerede nu må kandidere til en af grundspillets mest skrækindjagende kedelige kampe, hvor eneste fornøjelse var at lave drikkespil ud af fejlpasninger og tekniske fejl. Ingen af holdene så særligt skræmmende ud. Jeg er dog sikker på, at Thorup var enormt stolt over sit hold.
Det lyder som om det har været et af de hårde drikkespil :cheers:

Godt nok en forfærdentlig kamp, og det er svært at forestille sig at Randers får særligt mange point i de sidste kampe. Jeg tror det kan gå hen og blive tæt om måske endda et par af slutspilspladserne, for Randers og Sønderjyske er vel ligaens mest skidt kørende hold i øjeblikket, og FCM er sådan set ikke langt efter, men de har vel efterhånden point nok til at kunne ånde lettet op.
FCM har desværre for mange point til at komme i knibe. Sønderjyske var gode, selv om de tabte til BIF. Det kan godt være man i virkeligheden skal satse mere på, at AaB (og SJ) overhaler Randers.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2017, 23:30

Med to uafgjorte her til aftenen må runde to i foråret også være noget nær perfekt for os.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Hovedet » 1. mar 2017, 11:07

FlæskeFrank skrev:Med to uafgjorte her til aftenen må runde to i foråret også være noget nær perfekt for os.
Vi skal selvfølgelig klappe os selv på skuldrene over 2 sejre i 2 kampe. Samtidig med det er alt gået vores vej i de kampe, vi ikke selv har indflydelse på, hvis man lige ser bort fra Lyngbys sejr over Nordsjælland i 1. runde. Der var nok ikke mange, der havde spået, at vi 2 runder inde i foråret ville ligge i slutspilsfeltet á point med Randers. Apropos Randers er det gået under radaren, at vi faktisk har hentet 13 point på dem de sidste 6 runder. Vildt!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2017, 17:51

Hvad skal man håbe på i FCM-LBK kampen? Hvis ikke FCM vinder, og vi slår OB, så kan vi overhale midtjyderne i næste runde. Det vil dog næsten være for godt til at være sandt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 3. mar 2017, 18:07

Viborgenserne må håbe at de er skarpe i nedrykningsspillet da de ellers ligner en nedrykker.
Esbjerg derimod ligner et hold i fremgang efter vinterens udrensning hvor de hentede mange nye spillere. Det er bemærkelsesværdigt at Esbjerg kun har to danskere i startopstillingen i kampen mod Viborg, målmanden Højbjerg og trænerens søn Lungi Sørensen som spiller på midtbanen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2017, 19:44

frederikshavneren skrev:Viborgenserne må håbe at de er skarpe i nedrykningsspillet da de ellers ligner en nedrykker.
Esbjerg derimod ligner et hold i fremgang efter vinterens udrensning hvor de hentede mange nye spillere. Det er bemærkelsesværdigt at Esbjerg kun har to danskere i startopstillingen i kampen mod Viborg, målmanden Højbjerg og trænerens søn Lungi Sørensen som spiller på midtbanen.
Joe deeet :D

edit: Nedrykningsdysten er jo totalt cray cray hvis Viborg vinder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af De Fem » 3. mar 2017, 20:32

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:Viborgenserne må håbe at de er skarpe i nedrykningsspillet da de ellers ligner en nedrykker.
Esbjerg derimod ligner et hold i fremgang efter vinterens udrensning hvor de hentede mange nye spillere. Det er bemærkelsesværdigt at Esbjerg kun har to danskere i startopstillingen i kampen mod Viborg, målmanden Højbjerg og trænerens søn Lungi Sørensen som spiller på midtbanen.
Joe deeet :D

edit: Nedrykningsdysten er jo totalt cray cray hvis Viborg vinder.
Kalder den nu. AGF trækker på en eller anden måde lorten i den her. Glen bliver stenet dagen efter på stadion taleban-style og gymnastikforeningen beslutter sig for at fokusere på redskabs gymnastik i stedet.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 3. mar 2017, 20:32

jonas386 skrev:Hvad skal man håbe på i FCM-LBK kampen? Hvis ikke FCM vinder, og vi slår OB, så kan vi overhale midtjyderne i næste runde. Det vil dog næsten være for godt til at være sandt.
Jeg håber i hvert fald på det samme som alle andre kampe FCM deltager i.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Dalbjerg » 4. mar 2017, 09:14

Jeg synes at den nye turneringsform er en skandale, ene og alene fordi at i sidste uge var jeg nødt til at håbe på en Brømby-sejr, og denne uge skal man så håbe på en Disko-Glenn-sejr..
Satme et par store kameler!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2017, 09:40

:thumbsup:
- FlæskeFrank

seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 4. mar 2017, 10:59

Dalbjerg skrev:Jeg synes at den nye turneringsform er en skandale, ene og alene fordi at i sidste uge var jeg nødt til at håbe på en Brømby-sejr, og denne uge skal man så håbe på en Disko-Glenn-sejr..
Satme et par store kameler!!
Den problemstilling har da været der alle dage. Men det er nemt: alle hold der hedder noget med football club samt BIF bør tabe alle kampe uanset AaB placering.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Dalbjerg » 4. mar 2017, 15:01

seamann skrev:
Dalbjerg skrev:Jeg synes at den nye turneringsform er en skandale, ene og alene fordi at i sidste uge var jeg nødt til at håbe på en Brømby-sejr, og denne uge skal man så håbe på en Disko-Glenn-sejr..
Satme et par store kameler!!
Den problemstilling har da været der alle dage. Men det er nemt: alle hold der hedder noget med football club samt BIF bør tabe alle kampe uanset AaB placering.
Der er vi så så forskellige.. Min kærlighed til AaB er trods alt større end mit had til Brøndby og plastikklubber..

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 4. mar 2017, 15:22

Dalbjerg skrev:
seamann skrev:
Dalbjerg skrev:Jeg synes at den nye turneringsform er en skandale, ene og alene fordi at i sidste uge var jeg nødt til at håbe på en Brømby-sejr, og denne uge skal man så håbe på en Disko-Glenn-sejr..
Satme et par store kameler!!
Den problemstilling har da været der alle dage. Men det er nemt: alle hold der hedder noget med football club samt BIF bør tabe alle kampe uanset AaB placering.
Der er vi så så forskellige.. Min kærlighed til AaB er trods alt større end mit had til Brøndby og plastikklubber..
Men der er da noget i hans pointe om, at det også var sådan før strukturen blev ændret.
Det er selvfølgelig flere kampe, hvor indflydelsen af de andre kampe føles (og er) umiddelbart større, men det er ikke noget nyt, at man kan finde sig selv i en situation, hvor man tilsidesætter sit "had" (det er måske et overdrevet ord) til en modstander, som man normalt altid håber det resultatmæssigt værste for.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2017, 15:36

Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2017, 15:50

Pastorius skrev:https://twitter.com/klausegelund/status ... 3167986688

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det ville være uendeligt god LOL hvis enten Kent, eller Disco må ende med at tage turen ned.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Dalbjerg » 4. mar 2017, 16:01

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Dalbjerg skrev:
seamann skrev:
Dalbjerg skrev:Jeg synes at den nye turneringsform er en skandale, ene og alene fordi at i sidste uge var jeg nødt til at håbe på en Brømby-sejr, og denne uge skal man så håbe på en Disko-Glenn-sejr..
Satme et par store kameler!!
Den problemstilling har da været der alle dage. Men det er nemt: alle hold der hedder noget med football club samt BIF bør tabe alle kampe uanset AaB placering.
Der er vi så så forskellige.. Min kærlighed til AaB er trods alt større end mit had til Brøndby og plastikklubber..
Men der er da noget i hans pointe om, at det også var sådan før strukturen blev ændret.
Det er selvfølgelig flere kampe, hvor indflydelsen af de andre kampe føles (og er) umiddelbart større, men det er ikke noget nyt, at man kan finde sig selv i en situation, hvor man tilsidesætter sit "had" (det er måske et overdrevet ord) til en modstander, som man normalt altid håber det resultatmæssigt værste for.
Hans sidste pointe?

Den er der da ingen mening i.. Han vil hellere have at BIF taber en kamp, også selvom at point til dem kunne betyde medalje eller lignende til AaB..

Hansførste pointe viser at han og du ikke forstod min pointe.. Selvfølgelig er det positivt med øget spænding om alle kampe, men derfor piner det mig stadigvæk, at tilfældighedernes spil har gjort at man i to runder på hinanden skal holde med BIF og derefter de med disco-drenge..

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 4. mar 2017, 16:26

Dalbjerg skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Dalbjerg skrev:
seamann skrev:
Dalbjerg skrev:Jeg synes at den nye turneringsform er en skandale, ene og alene fordi at i sidste uge var jeg nødt til at håbe på en Brømby-sejr, og denne uge skal man så håbe på en Disko-Glenn-sejr..
Satme et par store kameler!!
Den problemstilling har da været der alle dage. Men det er nemt: alle hold der hedder noget med football club samt BIF bør tabe alle kampe uanset AaB placering.
Der er vi så så forskellige.. Min kærlighed til AaB er trods alt større end mit had til Brøndby og plastikklubber..
Men der er da noget i hans pointe om, at det også var sådan før strukturen blev ændret.
Det er selvfølgelig flere kampe, hvor indflydelsen af de andre kampe føles (og er) umiddelbart større, men det er ikke noget nyt, at man kan finde sig selv i en situation, hvor man tilsidesætter sit "had" (det er måske et overdrevet ord) til en modstander, som man normalt altid håber det resultatmæssigt værste for.
Hans sidste pointe?

Den er der da ingen mening i.. Han vil hellere have at BIF taber en kamp, også selvom at point til dem kunne betyde medalje eller lignende til AaB..

Hansførste pointe viser at han og du ikke forstod min pointe.. Selvfølgelig er det positivt med øget spænding om alle kampe, men derfor piner det mig stadigvæk, at tilfældighedernes spil har gjort at man i to runder på hinanden skal holde med BIF og derefter de med disco-drenge..
Jeg tror, at jeg forstod din pointe; at det ikke er særlig fedt at skulle holde med en notorisk "hadeklub" eller "hadetræner" (fx Brøndby, FCM eller Riddersholm), men at vi kan være tvunget til det for at bevare håbet om, at AaB kommer i mesterskabsslutspillet.
Seaman pointerede jo blot, at det er det ikke noget nyt i. Et godt eksempel er jo, at vi alle sammen sad og håbede på en FCK-sejr den dag i Slagelse for et par år siden. Og der er jo mange andre eksempler, hvor det har været godt for AaB, hvis fx Brøndby (da de lå i bunden) kunne tage point fra hold, som var direkte konkurrenter til os.
Med den nye struktur vil dette formentlig forekomme oftere, men det er jo lidt vilkåret i at holde med en klub; at man kan blive nødt til at håbe på point til ærkerivalen i nogle særlige situationer.

Mon ikke også det er lidt karikeret at sige, at man altid vil håbe på et nederlag til bestemte klubber – uanset betydningen for AaB? Det var det i hvert fald, da jeg skrev, at jeg altid håber på et FCM-nederlag. Det er selvfølgelig ikke gældende, hvis fx en FCM-sejr kan redde os fra nedrykning.

Så ja, det er da bestemt med til at komplicere følelserne omkring den nye struktur. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det piner dig at skulle holde med Brøndby. Personlig synes jeg, at der er så mange fordele, at det opvejer det. Jeg kan godt håbe, at en af de ærgerlige klubber tager point fra en direkte konkurrent, og så vende tilbage til den vante håb om nederlag til den klub ugen efter. Men der skal være en vis sikkerhed for, at point til dem reelt gavner AaB. Fx håbede jeg på 3 point til Lyngby i går. Der kan ske alt for mange ting endnu til at sige, hvordan udfaldet af den kamp i sidste ende har betydning for os. Det kan være, at en Lyngby sejr havde betydet, at vi i sidste spillerunde tog bronze. Det kan også være, at det ene point til Lyngby betyder, at vi ikke når mesterskabspillet...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. mar 2017, 16:50

Pastorius skrev:https://twitter.com/klausegelund/status ... 3167986688


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg forstår meget sjældent Klaus Egelund. Denne gang er ingen undtagelse.

Sådan en liste giver jo absolut nada mening, når klubberne ikke allesammen har spillet lige mange kampe mod hinanden endnu. F.eks. har Viborg ikke flere indbyrdes kampe, mens andre har to, og andre igen kun en enkelt. Han kunne da i det mindste have gjort sig den umage at lave listen over pointtal i gennemsnit pr. kamp mod andre bund-8 hold, så man havde en chance for bare at se en smule ud fra den. Men derudover kan listen jo være forandret markant efter unde 26, for vi aner ret beset ikke hvem af Sønderjyske, Randers eller AaB som trækker sorteper i forhold til bund-8.

EDIT: Samme Egelund skriver gudhjælpemig i et andet tweet: "Duncan er ikke let at interviewe, fordi han insisterer på nuancer".

Jow jow, det står fint til med niveauet i den danske journaliststand.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Califfen » 4. mar 2017, 20:00

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:https://twitter.com/klausegelund/status ... 3167986688


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg forstår meget sjældent Klaus Egelund. Denne gang er ingen undtagelse.

Sådan en liste giver jo absolut nada mening, når klubberne ikke allesammen har spillet lige mange kampe mod hinanden endnu. F.eks. har Viborg ikke flere indbyrdes kampe, mens andre har to, og andre igen kun en enkelt. Han kunne da i det mindste have gjort sig den umage at lave listen over pointtal i gennemsnit pr. kamp mod andre bund-8 hold, så man havde en chance for bare at se en smule ud fra den. Men derudover kan listen jo være forandret markant efter unde 26, for vi aner ret beset ikke hvem af Sønderjyske, Randers eller AaB som trækker sorteper i forhold til bund-8.

EDIT: Samme Egelund skriver gudhjælpemig i et andet tweet: "Duncan er ikke let at interviewe, fordi han insisterer på nuancer".

Jow jow, det står fint til med niveauet i den danske journaliststand.
Jeg skal lige være helt sikker på noget.
Trækker bund-8-holdene kun de points med over i nedrykningsspillet, som de har fået indbyrdes mod de andre bund-8-hold? Eller trækker de alle deres points med over?

i forhold til det sidste med Duncan, så er manden vel bare ironisk.

Derudover; Fuuuck hvor er AGF elendige! Møg-hold!

Besvar