Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 3. mar 2017, 13:20

Mandag aften venter en spændende kamp mod AaB light i Odense. Vi har set gode ud i forårets hidtidige kampe, men modstanden har også været af beskeden karakter. Tror det bliver en meget lige kamp mandag da fynboerne ser ud til at de har fået bedre styr på spillet.

Larsen
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Resultatet vil jeg nødigt gætte på, vi kan sagtens vinde men et nederlag er heller ikke usandsynligt.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af birk » 3. mar 2017, 13:33

Næsten en helgardering

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Brodernumsi » 3. mar 2017, 14:00

Spørgsmålet er vel bare, hvem scorer hattrick på mandag?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Martino » 3. mar 2017, 14:01

frederikshavneren skrev:Mandag aften venter en spændende kamp mod AaB light i Odense. Vi har set gode ud i forårets hidtidige kampe, men modstanden har også været af beskeden karakter. Tror det bliver en meget lige kamp mandag da fynboerne ser ud til at de har fået bedre styr på spillet.

Larsen
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Resultatet vil jeg nødigt gætte på, vi kan sagtens vinde men et nederlag er heller ikke usandsynligt.
Var jeg træner spillede Lucic og Sloth i stedet for Larsen og Børsting, men tror du rammer plet med din opstilling. Måske Thellufsen og børsting bytter plads dog.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Forza » 3. mar 2017, 14:29

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag aften venter en spændende kamp mod AaB light i Odense. Vi har set gode ud i forårets hidtidige kampe, men modstanden har også været af beskeden karakter. Tror det bliver en meget lige kamp mandag da fynboerne ser ud til at de har fået bedre styr på spillet.

Larsen
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Resultatet vil jeg nødigt gætte på, vi kan sagtens vinde men et nederlag er heller ikke usandsynligt.
Var jeg træner spillede Lucic og Sloth i stedet for Larsen og Børsting, men tror du rammer plet med din opstilling. Måske Thellufsen og børsting bytter plads dog.
Jeg ville også foretrække Lucic fremfor Larsen. Er dog ikke et sekund i tvivl om Larsen starter inde. Sloth spillede godt i pokalkampen men om han ville kunne tage pladsen fra Christensen, Børsting eller Thellufsen er jeg ikke så sikker på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Spanky » 3. mar 2017, 14:47

Forza skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag aften venter en spændende kamp mod AaB light i Odense. Vi har set gode ud i forårets hidtidige kampe, men modstanden har også været af beskeden karakter. Tror det bliver en meget lige kamp mandag da fynboerne ser ud til at de har fået bedre styr på spillet.

Larsen
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Resultatet vil jeg nødigt gætte på, vi kan sagtens vinde men et nederlag er heller ikke usandsynligt.
Var jeg træner spillede Lucic og Sloth i stedet for Larsen og Børsting, men tror du rammer plet med din opstilling. Måske Thellufsen og børsting bytter plads dog.
Jeg ville også foretrække Lucic fremfor Larsen. Er dog ikke et sekund i tvivl om Larsen starter inde. Sloth spillede godt i pokalkampen men om han ville kunne tage pladsen fra Christensen, Børsting eller Thellufsen er jeg ikke så sikker på.
Selvfølgelig er det fedt vi har fået en ny keeper, som umiddelbart gør det rigtig godt og ser spændende ud, men Larsen har på ingen måde spillet sig af holdet i de første to kampe. Han har i begge kampe haft afgørende redninger dernæst er han en meget rutineret superligaspiller, så selvfølgelig skal han spille på mandag, det kan der ikke være to meninger om.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2017, 15:10

Spanky skrev:
Forza skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Mandag aften venter en spændende kamp mod AaB light i Odense. Vi har set gode ud i forårets hidtidige kampe, men modstanden har også været af beskeden karakter. Tror det bliver en meget lige kamp mandag da fynboerne ser ud til at de har fået bedre styr på spillet.

Larsen
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Christensen - Børsting
Thellufsen
Sylvestr

Resultatet vil jeg nødigt gætte på, vi kan sagtens vinde men et nederlag er heller ikke usandsynligt.
Var jeg træner spillede Lucic og Sloth i stedet for Larsen og Børsting, men tror du rammer plet med din opstilling. Måske Thellufsen og børsting bytter plads dog.
Jeg ville også foretrække Lucic fremfor Larsen. Er dog ikke et sekund i tvivl om Larsen starter inde. Sloth spillede godt i pokalkampen men om han ville kunne tage pladsen fra Christensen, Børsting eller Thellufsen er jeg ikke så sikker på.
Selvfølgelig er det fedt vi har fået en ny keeper, som umiddelbart gør det rigtig godt og ser spændende ud, men Larsen har på ingen måde spillet sig af holdet i de første to kampe. Han har i begge kampe haft afgørende redninger dernæst er han en meget rutineret superligaspiller, så selvfølgelig skal han spille på mandag, det kan der ikke være to meninger om.
Jeg er helt enig, selvfølgelig skal Larsen starte inde. Lucic kommer til at stå i pokalen, og kommer kun i spil i ligaen hvis Larsen laver voldsomme fejl, så falder hammeren til gengæld tror jeg.

Jeg tror bestemt vi stiller op præcist som i sidste ligakamp. Nok spillede bl.a. Sloth ganske fint i går, men der skal mere til og Børsting har været god.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af jonas386 » 3. mar 2017, 17:05

Der er nogle ting der har fungeret rimelig fint, for at sige det mildt, de sidste tre kampe. Herunder Würtz-MC samarbejdet på midten, og Thellufsen/Sylvestr kombinationen i front. Det synes jeg vi skal holde fast i, ligesom Mæhle og Ahlmann også har været ret solide.



Største spørgsmålstegn må være Børsting. Ikke at han ikke har gjort det godt, men han kan ikke være langt foran Flores. Der kan dog være god ide i at starte med Børsting, og først bruge Flores i 2. halvleg, når Børsting engang har pølet færdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Brodernumsi » 3. mar 2017, 18:46

jonas386 skrev:Der er nogle ting der har fungeret rimelig fint, for at sige det mildt, de sidste tre kampe. Herunder Würtz-MC samarbejdet på midten, og Thellufsen/Sylvestr kombinationen i front. Det synes jeg vi skal holde fast i, ligesom Mæhle og Ahlmann også har været ret solide.



Største spørgsmålstegn må være Børsting. Ikke at han ikke har gjort det godt, men han kan ikke være langt foran Flores. Der kan dog være god ide i at starte med Børsting, og først bruge Flores i 2. halvleg, når Børsting engang har pølet færdigt.
Det er et godt hold. Jeg tror ikke, at Flores starter inde endnu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Gamling » 4. mar 2017, 06:32

Flores viste fine takter mod sif og hvis vi skal have ham helt op i gear - også i forhold til samspillet med bl.s. Ahlmann - bør han spille fra start og ikke kun få de sidste 20 minutter.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af AK48hamas » 4. mar 2017, 06:45

OB er vel det eneste hold i suppen hvor Holgersen og Blåbjerg kan tillade sig at spille deres angribere helt fri uden det kommer til at koste. Wurtz holder jønne i kort snor, Larsen snupper langskudene fra Edmundson og Casper Nielsen. Middelmådig Mikkel Desler bliver rundtosset på mandag det lover jeg. Vi vinder 3-0 alle mål af vores indskiftede Peruvianske Messi. :danmarkfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. mar 2017, 08:48

Gamling skrev:Flores viste fine takter mod sif og hvis vi skal have ham helt op i gear - også i forhold til samspillet med bl.s. Ahlmann - bør han spille fra start og ikke kun få de sidste 20 minutter.
Jeg ser det omvendt. Flores skal op i gear før han skal starte inde. Indtil videre synes jeg det er helt fint at han kommer ind på et tidspunkt i kampene hvor modstanderne er kørt lidt trætte og han har store muligheder for at gøre en forskel. Jeg synes stadig han mangler en del, men det bliver da uden tvivl bedre og bedre for hver gang man ser ham i kamp.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. mar 2017, 14:07

Med al den latterliggørelse af OB's offensiv, som oser ud af debatsiden, så er jeg overbevist om, at jeg går skuffet fra stadion, når jeg endelig kan se holdet i den fynske hovedstad.
Det er så jinxet, som det kan være.
Så kan jeg se frem til en sejr næste sæson, hvis OB ikke er rykket ned.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2017, 17:57

Truppen er udtaget, Mæhle er med i truppen http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... r-AaB.aspx

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Klaus » 5. mar 2017, 22:16

Har ikke været i Odense før.... Hvordan med parkering i forhold til udebaneindgangen??

Klaus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. mar 2017, 22:21

frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget, Mæhle er med i truppen http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... r-AaB.aspx
Det er vel ikke overraskende at Mæhle er klar.

Jeg er til gengæld overrasket over at Pohl ikke er med, jeg havde egentlig regnet med han bare var småskadet og derfor blev sparet sidst. Det er rigtigt ærgeligt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 5. mar 2017, 23:19

Klaus skrev:Har ikke været i Odense før.... Hvordan med parkering i forhold til udebaneindgangen??

Klaus
Selvom jeg bor på Fyn, så har jeg ikke fundet den perfekte parkering ift. kampene. Parkerer altid vest for. Lidl og Føtex, som har store parkeringspladser tæt på kan ikke anvendes, da de har 1½ times parkering på det meste.

Og et godt råd, når du kører af ved Blommenslyst/Odense V, så kør 70 km/t ind ad strækningen. Der er næsten altid fartkontrol.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2017, 08:28

Erasmus Montanus skrev:Med al den latterliggørelse af OB's offensiv, som oser ud af debatsiden, så er jeg overbevist om, at jeg går skuffet fra stadion, når jeg endelig kan se holdet i den fynske hovedstad.
Det er så jinxet, som det kan være.
Så kan jeg se frem til en sejr næste sæson, hvis OB ikke er rykket ned.
Ja det kan næsten kun gå galt. Vi har spillet to gode kampe mod et svagt Silkeborg hold samt kriget en uskøn sejr i land i Århus. Det er ikke just imponerende modstand vi har mødt og på et tidspunkt møder vi hold som evner at straffe vores vaklende defensiv, noget som hverken Agf eller Silkeborg formåede trods mange chancer.
Med vaklende defensiv hentyder jeg ikke kun til midterforsvaret, det er som hold at vi ikke står særlig godt på banen når vi skal forsvare.

Det er lidt absurd at skrive det men jeg mener at aftenens kamp i Odense bliver forårets hidtil sværeste. Fynboerne ser ud til så småt at have fået styr på spillet og ligner et hold i klar bedring, selv om tabellen viser noget andet så har fynboerne et bedre hold end Silkeborg og Agf.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af BoT » 6. mar 2017, 08:38

Desuden er OB'erne på deres eget forum godt i gang med at tale os op til at være klare favoritter.

Men uden tvivl rundens mest interessant og åbne opgør. 1 point kan bestemt vise sig at være godkendt, tænker jeg, selvom flere af resultaterne i de andre kampe ikke flaskede sig for os.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Freddie » 6. mar 2017, 08:50

frederikshavneren skrev:
Erasmus Montanus skrev: Ja det kan næsten kun gå galt. Vi har spillet to gode kampe mod et svagt Silkeborg hold samt kriget en uskøn sejr i land i Århus. Det er ikke just imponerende modstand vi har mødt og på et tidspunkt møder vi hold som evner at straffe vores vaklende defensiv, noget som hverken Agf eller Silkeborg formåede trods mange chancer.
Med vaklende defensiv hentyder jeg ikke kun til midterforsvaret, det er som hold at vi ikke står særlig godt på banen når vi skal forsvare.

Det er lidt absurd at skrive det men jeg mener at aftenens kamp i Odense bliver forårets hidtil sværeste. Fynboerne ser ud til så småt at have fået styr på spillet og ligner et hold i klar bedring, selv om tabellen viser noget andet så har fynboerne et bedre hold end Silkeborg og Agf.
Den næste kamp er altid den sværeste.

Besvar