Kommer AaB i top 6??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af aaballday » 15. mar 2017, 21:32

Pastorius skrev:
Uldahl skrev: Jeg er ret sikker på vi fyrre nogle Basso kroner af der til sommer. :aabfan:
Hvad er din forventning?

På regnskabet ser det ud til at der er sat omkring 5 mill. (af Basso-pengnee) af til investering i spillertruppen. I hvert fald ikke meget mere.
Men vi ved jo ikke hvor mange penge der ellers var sat af inden. Så ja de 5 mio er ekstra der bliver brugt.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Uldahl » 15. mar 2017, 22:09

aaballday skrev:
Pastorius skrev:
Uldahl skrev: Jeg er ret sikker på vi fyrre nogle Basso kroner af der til sommer. :aabfan:
Hvad er din forventning?

På regnskabet ser det ud til at der er sat omkring 5 mill. (af Basso-pengnee) af til investering i spillertruppen. I hvert fald ikke meget mere.
Men vi ved jo ikke hvor mange penge der ellers var sat af inden. Så ja de 5 mio er ekstra der bliver brugt.
Korrekt. Jamen jeg forventer da at der bliver købt en CB der kan løse noget af det var mangler der. Det jo åbenlyst vores helt svage punkt. Er sikker på Gaarde og MW har fokus der, de ser jo det samme som vi.

Rolf Larsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:20
Geografisk sted: Aalborg - selvfølgelig!

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Rolf Larsen » 17. mar 2017, 16:27

Dalbjerg skrev:
dyhrmaN skrev:hvordan ser det ud nu, hvis Randers vinder, har vi vel ikke en chance for at komme med?
Jo, hvis vi vinder med med 5 mere mål end Randers vinder med (måske er 4 nok, har ikke lige styr på hvem der har scoret flest)..

Så med andre ord, så vil en gentagelse af 8-1 mod Viborg være fint..

Men i realismens navn, så er det slut ved Randers sejr..

Og i den sidste ende, tror jeg godt at vi kan ende med at se med skam på nedsmeltningen i Odense..
Hvis Randers vinder, er det ikke dem, som vi skal indhente, men derimod SønderjyskE. I tilfælde af nederlag vil SønderjyskEs målscore som minimum hedde -4. AaBs er inden kampen -9, men med en 5-målssejr vil vi have scoret flere mål for end SønderjyskE. Derfor vil en 5-målssejr med 99% sikkerhed sende AaB i slutspil. Det eneste, som da vil kunne forhindre det er en étmålssejr sejr til Randers på 7-6, 8-7, 9-8 osv., da alle 4 hold så vil have 36 point og en målscore på -4, men både Randers og SønderjyskE vil da have scoret flere mål for end AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Kristian » 17. mar 2017, 17:05

Rolf Larsen skrev:
Dalbjerg skrev:
dyhrmaN skrev:hvordan ser det ud nu, hvis Randers vinder, har vi vel ikke en chance for at komme med?
Jo, hvis vi vinder med med 5 mere mål end Randers vinder med (måske er 4 nok, har ikke lige styr på hvem der har scoret flest)..

Så med andre ord, så vil en gentagelse af 8-1 mod Viborg være fint..

Men i realismens navn, så er det slut ved Randers sejr..

Og i den sidste ende, tror jeg godt at vi kan ende med at se med skam på nedsmeltningen i Odense..
Hvis Randers vinder, er det ikke dem, som vi skal indhente, men derimod SønderjyskE. I tilfælde af nederlag vil SønderjyskEs målscore som minimum hedde -4. AaBs er inden kampen -9, men med en 5-målssejr vil vi have scoret flere mål for end SønderjyskE. Derfor vil en 5-målssejr med 99% sikkerhed sende AaB i slutspil. Det eneste, som da vil kunne forhindre det er en étmålssejr sejr til Randers på 7-6, 8-7, 9-8 osv., da alle 4 hold så vil have 36 point og en målscore på -4, men både Randers og SønderjyskE vil da have scoret flere mål for end AaB.
I realiteten skal vi bare smadre Viborg og så håbe det er nok det enten at sende Sønderjyske eller Randers ud af tip 6.

Der er gode chancer for en 6 plads hvis vi folder os helt ud mod Viborg.

Med den opbakning der bliver, så bliver de jo båret frem.
------------------
mvh Kristian

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Lomaha » 18. mar 2017, 13:32

Hvorfor er det egentlig, at det er målscoren og ike indbyrdes opgør, der tæller? I gamle dage, da de spillede 3 opgør mod hinanden giver det mening med målscoren, men da ikke i år.....

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. mar 2017, 01:49

Lomaha skrev:Hvorfor er det egentlig, at det er målscoren og ike indbyrdes opgør, der tæller? I gamle dage, da de spillede 3 opgør mod hinanden giver det mening med målscoren, men da ikke i år.....
Hvorfor giver det ikke mening? Målscoren er vel generelt den mest anvendte tie-breaker. Jeg synes i øvrigt også, det er den, der fungerer bedst.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2017, 09:32

Læste lige følgende udsagn om Silkeborg - FCK på DR.dk om hvilken kamp der skal have mest "taletid"
- Den kommer ikke på tv, så allerede der har du et ret godt argument. Og Silkeborg kan faktisk godt snige sig ind i slutspillet. De skal blot vinde med 7-8 mål og så de kun afhængige af tre andre kampe – så den ligger sådan set lige til
.

God vinkel - AaBs kamp må synes at være en Walk in the park.. :D
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2017, 10:06

Jeg tror at Randers taber i Haderslev så det er op til os selv om vi kan hente det resultat som er påkrævet. På papiret har Randers en sværere kamp men vi kan også selv se frem til en vanskelig kamp. Viborg vil kæmpe som besatte for at forbedre deres udgangspunkt før nedrykningsspillet, hvorfor vi absolut ikke kan regne med en walk over.

Når det er sagt så tror jeg at vi har en rigtig stor chance for at nappe den sidste slutspilsplads.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Lomaha » 19. mar 2017, 11:35

Lyngehoevdingen skrev:
Lomaha skrev:Hvorfor er det egentlig, at det er målscoren og ike indbyrdes opgør, der tæller? I gamle dage, da de spillede 3 opgør mod hinanden giver det mening med målscoren, men da ikke i år.....
Hvorfor giver det ikke mening? Målscoren er vel generelt den mest anvendte tie-breaker. Jeg synes i øvrigt også, det er den, der fungerer bedst.
I stort set alle andre tilfælde er det indbyrdes opgør, der tæller først. Det er da også mere reelt end din målscore som kan være sikret via storsejre over bundbold.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. mar 2017, 12:01

Lomaha skrev:
Lyngehoevdingen skrev:
Lomaha skrev:Hvorfor er det egentlig, at det er målscoren og ike indbyrdes opgør, der tæller? I gamle dage, da de spillede 3 opgør mod hinanden giver det mening med målscoren, men da ikke i år.....
Hvorfor giver det ikke mening? Målscoren er vel generelt den mest anvendte tie-breaker. Jeg synes i øvrigt også, det er den, der fungerer bedst.
I stort set alle andre tilfælde er det indbyrdes opgør, der tæller først. Det er da også mere reelt end din målscore som kan være sikret via storsejre over bundbold.
Nu bevæger vi os et godt stykke væk fra emnet, men nu har jeg lige lavet et stykke research.
Det viser sig at være meget halv-halv. Premier League og Bundesliga bruger målforskel og serie A og La Liga bruger bedst indbyrdes. Det samme gør Champions league. VM kører målforskel og EM kører bedst indbyrdes. Så fik vi det faktatjekket, og ingen af os havde rigtig ret.
Min aversion mod "bedst indbyrdes" ligger i, at jeg bedre kan lige tanken om, at der i teorien altid er en smule at spille for, uanset hvor meget kampen er afgjort, end at enkelte kampe betyder mere end andre. Og så synes jeg det bliver noget rod, når flere end end et hold har samme pointtal.

Nå, tilbage til topic. Jeg tror AaB kommer i top 6.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 19. mar 2017, 12:09

Lyngehoevdingen skrev:
Nu bevæger vi os et godt stykke væk fra emnet, men nu har jeg lige lavet et stykke research.
Det viser sig at være meget halv-halv. Premier League og Bundesliga bruger målforskel og serie A og La Liga bruger bedst indbyrdes. Det samme gør Champions league. VM kører målforskel og EM kører bedst indbyrdes. Så fik vi det faktatjekket, og ingen af os havde rigtig ret.
Min aversion mod "bedst indbyrdes" ligger i, at jeg bedre kan lige tanken om, at der i teorien altid er en smule at spille for, uanset hvor meget kampen er afgjort, end at enkelte kampe betyder mere end andre. Og så synes jeg det bliver noget rod, når flere end end et hold har samme pointtal.

Nå, tilbage til topic. Jeg tror AaB kommer i top 6.
:thumbsup: Gode betragtninger, som er lavet på en informeret grundlag.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2017, 15:59

Lyngehoevdingen skrev:
Lomaha skrev:
Lyngehoevdingen skrev:
Lomaha skrev:Hvorfor er det egentlig, at det er målscoren og ike indbyrdes opgør, der tæller? I gamle dage, da de spillede 3 opgør mod hinanden giver det mening med målscoren, men da ikke i år.....
Hvorfor giver det ikke mening? Målscoren er vel generelt den mest anvendte tie-breaker. Jeg synes i øvrigt også, det er den, der fungerer bedst.
I stort set alle andre tilfælde er det indbyrdes opgør, der tæller først. Det er da også mere reelt end din målscore som kan være sikret via storsejre over bundbold.
Nu bevæger vi os et godt stykke væk fra emnet, men nu har jeg lige lavet et stykke research.
Det viser sig at være meget halv-halv. Premier League og Bundesliga bruger målforskel og serie A og La Liga bruger bedst indbyrdes. Det samme gør Champions league. VM kører målforskel og EM kører bedst indbyrdes. Så fik vi det faktatjekket, og ingen af os havde rigtig ret.
Min aversion mod "bedst indbyrdes" ligger i, at jeg bedre kan lige tanken om, at der i teorien altid er en smule at spille for, uanset hvor meget kampen er afgjort, end at enkelte kampe betyder mere end andre. Og så synes jeg det bliver noget rod, når flere end end et hold har samme pointtal.

Nå, tilbage til topic. Jeg tror AaB kommer i top 6.
Men tænk så på, hvilket kaos der kunne være blevet, hvis Lyngby havde lavet en "Lyngby" i denne sæson..

Det er nu engang ikke fair (ihvertfald i min optik) at andre holds indsats tæller mere, end da de to hold rent faktisk mødtes head to head..

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af alithebeast » 19. mar 2017, 16:01

Vi kommer ikke i top 6. Jeg tror vi skal se alt for spændende kampe om nedrykning.
Hader København!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9000AA » 20. mar 2017, 07:10

Hvornår starter slutspillet, og hvornår bliver kampene fastsat??

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Spanky » 20. mar 2017, 07:37

9000AA skrev:Hvornår starter slutspillet, og hvornår bliver kampene fastsat??
Kampene bliver fastsat imorgen og "1. runde" er d. 2. april.

Besvar