Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Hovedet » 19. mar 2017, 21:55

MrBangDK skrev:
AaB - Ølstykke skrev:
Hovedet skrev:Hvis vi nu ender som nr. 1 i vores pulje, skal vi så møde nr. 1 i den anden pulje for at afgøre, hvem der spiller play off mod nummer 4 om Europa Cup?
Nej, som jeg læser det, Så mødes nr 1 fra vores pulje mod nr 2 fra den anden pulje - og vice versa.
De 2 vindere her, spiller så igen ude og hjemme mod hinanden
Vinderen af den kamp møder så enten nummer 3 eller nummer 4 fra Mesterskabsspillet i en "finalekamp" på udebane
Dejligt med er simpelt og let gennemskueligt system! :D
Jesus Christ, for et gedemarked! Ej, nu må vi altså ind i kampen her sådan generelt. Det har simpelthen været for tyndt i al for lang tid nu.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Martino » 19. mar 2017, 22:02

Funky skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Tja MW har foretrukket Børsting fremfor andre , så noget må han jo tilføre holdet.
Jeg vil sgu hellere se Meilinger smutte.
Ja. Det kan man synes. Jeg synes bare ikke han kan nok, selvom han ikke har været ringeste spiller i foråret. Jeg mener mere fremadrettet - hvordan er det egentlig vi vil spille? Kan se nogle mønstre i Wieghorsts taktik, men hvilke spillere der skal satses på er en smule mere uklart. Kampe som idag og mod OB hvor den centrale midt og det centrale forsvar ikke fungerer, ja der ligner vi et 2.div hold indimellem med et hav af tekniske fejl i opspillet og i vores defensive positionering.
Og ja Meilinger har været ret tam længe. Desværre.

Håber landskampspausen gør at Flores, Sloth og Pohl får spillet sig tættere på start 11. Og var jeg træner hed målmanden Lucic.
Larsen gjorde det altså fint i dag. Vi var kommet bagud tidligere hvis det ikke var for ham.
Jeg er ikke imponeret. Bolde i feltet er livsfarlige ca hver eneste gang. Og den store chance Viborg brænder, den skal en Superligamålmand altså tage.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Brodernumsi » 19. mar 2017, 22:10

De Fem skrev:Jeg har længe været stor fan af ideen om Blåbjerg. En ung venstrebenet nordjyde der har taget vejen op igennem u-hold og u-landshold for at ende på førsteholdet. Desværre holder det bare ikke rigtigt på banen. Ved ikke om man gjorde ham en bjørnetjeneste (gammel betydning), ved at lade ham veksle ud på backen, men han har ikke rykket sig meget side de første kampe hvor man kunne børnesygdommene.
Nemlig, så ham for et par år siden på u21, hvor han spillede back, der gjorde han det fantastisk, og jeg proklamerede overfor mine venner, at han ville blive en stor superligaspiller, men hvor har jeg dog taget fejl....Desværre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 19. mar 2017, 22:12

Holgersson har vel efterhånden overbevist om man godt kan satse på ham. Han løb endda fra Kamper i dag. Sylvestr var også god.

Skuffende kamp dog - specielt de unge fejlede (Blåbjerg, MC, Thellufsen og Børsting), men i det mindste betyder vores gruppe i nedrykningsspillet at meget skal gå galt før vi kommer i fare for at rykke ned. Forhåbentlig kan vi bruge det som træning til at gribe kampe an hvor modstanderen stiller sig meget lavt på banen - det har vi ikke kunnet løse. Desuden spændende at se hvad Wieghorst gør ved den centrale midtbane. Er bange for at MC og Würtz ikke fungerer sammen, der er for lidt dynamik i det, man savner nogle dybe løb der fra. Desuden mangler der noget fart på de forreste pladser. Ligner noget man skal hente udefra, eller også skal man satse på Pohl/Ramkilde(er han ikke hurtig?)

Nu handler det om hurtigst muligt at sikre overlevelse, og derefter må jagten gå ind på europæisk, hvor vi i begge turneringer har 3 knockoutkampe der skal vindes før det kan lykkes.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Remark » 19. mar 2017, 22:17

Enig med Holgersson. Og godt at se Flores i dag.

At vi taber, ærgrer mig. Men slutspilspladsen koksede i efterårets nedtur og ikke mindst satsningen på DKs yngste angreb med Basso, Grønning og Pohl.

Hvad skete der med Ahlmann?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Uldahl » 19. mar 2017, 22:38

Puha. Elendig kamp og stream så ikke så meget jeg så af kampen. Men det gik som jeg regnede med vi kom ikke i top 6, Øv. Jeg tro dog ikke på vi for alvor komme i fare for at ende på de 2 sidste pladser i vores gruppe.

Det forsvar skal seriøst forstærkes til sommer, men bliver svært at finde en der passer til vores spillestil. Det ender vel med et køb af en der skal omskoles til midt stopper, spændende hvad der sker der. Noget skal der ske.

Bliver nogle spændende kampe vi går i møde, jeg ser frem til dem. :aabfan:

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Pollack2 » 19. mar 2017, 23:01

Remark skrev:Enig med Holgersson. Og godt at se Flores i dag.

At vi taber, ærgrer mig. Men slutspilspladsen koksede i efterårets nedtur og ikke mindst satsningen på DKs yngste angreb med Basso, Grønning og Pohl.

Hvad skete der med Ahlmann?
Jeg synes selvfølgelig også, det er surt vi ikke nappede slutspillet, når det blev serveret for os. Det sagt, så har vi ikke holdet til det i øjeblikket og derfor fortjent, at vi må spille de kedelige kampe resten af foråret. I min optik er der stadig meget der skal bygges op efter Søndergaard har smadret holdet i flere år - det tager tid at få luget ud og købt de rigtige profiler.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af troelsh » 19. mar 2017, 23:04

AalBoyeBK skrev:Holgersson har vel efterhånden overbevist om man godt kan satse på ham. Han løb endda fra Kamper i dag. Sylvestr var også god.

Skuffende kamp dog - specielt de unge fejlede (Blåbjerg, MC, Thellufsen og Børsting), men i det mindste betyder vores gruppe i nedrykningsspillet at meget skal gå galt før vi kommer i fare for at rykke ned. Forhåbentlig kan vi bruge det som træning til at gribe kampe an hvor modstanderen stiller sig meget lavt på banen - det har vi ikke kunnet løse. Desuden spændende at se hvad Wieghorst gør ved den centrale midtbane. Er bange for at MC og Würtz ikke fungerer sammen, der er for lidt dynamik i det, man savner nogle dybe løb der fra. Desuden mangler der noget fart på de forreste pladser. Ligner noget man skal hente udefra, eller også skal man satse på Pohl/Ramkilde(er han ikke hurtig?)

Nu handler det om hurtigst muligt at sikre overlevelse, og derefter må jagten gå ind på europæisk, hvor vi i begge turneringer har 3 knockoutkampe der skal vindes før det kan lykkes.
Enig Würtz og MC har begge deres forcer i det defensive, og der er ingen dynamik, lidt ligesom Würtz Augo konstellationen i sin tid.
I fraværet af Risgård, og en Sloth der ikke har slået til, mangler vi i høj grad en 8'er på den centrale midt, i min verden er det mere hæmmende for vores spil som manglen på en kvalitetscenterforsvar.

Forhåbentlig er det ikke så slemt med Ahlmann, så vi kan prøve PK/Mæhle konstellationen igen, den fortjener et forsøg mere, og Flores fortjener ligeledes at blive prøvet fra start.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af andreasaab89 » 20. mar 2017, 07:48

Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Tja MW har foretrukket Børsting fremfor andre , så noget må han jo tilføre holdet.
Jeg vil sgu hellere se Meilinger smutte.
Ja. Det kan man synes. Jeg synes bare ikke han kan nok, selvom han ikke har været ringeste spiller i foråret. Jeg mener mere fremadrettet - hvordan er det egentlig vi vil spille? Kan se nogle mønstre i Wieghorsts taktik, men hvilke spillere der skal satses på er en smule mere uklart. Kampe som idag og mod OB hvor den centrale midt og det centrale forsvar ikke fungerer, ja der ligner vi et 2.div hold indimellem med et hav af tekniske fejl i opspillet og i vores defensive positionering.
Og ja Meilinger har været ret tam længe. Desværre.

Håber landskampspausen gør at Flores, Sloth og Pohl får spillet sig tættere på start 11. Og var jeg træner hed målmanden Lucic.
Hvornår har landspauser gjort Flores godt
Han skal bruge 4-5 dage tur retur til Peru og kommer så halvskadet og med jetlag retur :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Martino » 20. mar 2017, 08:09

andreasaab89 skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Tja MW har foretrukket Børsting fremfor andre , så noget må han jo tilføre holdet.
Jeg vil sgu hellere se Meilinger smutte.
Ja. Det kan man synes. Jeg synes bare ikke han kan nok, selvom han ikke har været ringeste spiller i foråret. Jeg mener mere fremadrettet - hvordan er det egentlig vi vil spille? Kan se nogle mønstre i Wieghorsts taktik, men hvilke spillere der skal satses på er en smule mere uklart. Kampe som idag og mod OB hvor den centrale midt og det centrale forsvar ikke fungerer, ja der ligner vi et 2.div hold indimellem med et hav af tekniske fejl i opspillet og i vores defensive positionering.
Og ja Meilinger har været ret tam længe. Desværre.

Håber landskampspausen gør at Flores, Sloth og Pohl får spillet sig tættere på start 11. Og var jeg træner hed målmanden Lucic.
Hvornår har landspauser gjort Flores godt
Han skal bruge 4-5 dage tur retur til Peru og kommer så halvskadet og med jetlag retur :)
Jeg er nok naiv og håber at det bygger på hans form og selvtillid - men det modsatte scenarie er nok mere reelt.
Jeg savner Winsnes

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af dyhrmaN » 20. mar 2017, 08:49

Naturligvis en stor skuffelse, men det er ikke i dette forår, at det er blevet smidt væk. Det skete allerede i det aldeles rædderlige efterår.

Det står mig for meget tydeligt, at Flores skal starte inde. Den første berøring han havde, fik han en aflevering med ryggen mod en modstander, tager et par driblinger til højre og slår en pasning ud på fløjen, som ender med et indlæg i feltet. Pludselig kom der tempo og gnist. Havde han allerede startet inde i første halvleg i stedet for en meget usynlig Meilinger, havde det måske set anderledes ud i dag.

Udover dette synes jeg også, at Würtz er blevet for langsom, og det er måske ved at være tid til at køre Sloth ind i stedet, sådan der kan komme mere spil og dynamik ind.

Vi skal naturligvis have en ny midterforsvar og så er jeg enig i resten af linjen herinde; at Børsting ikke skal starte inde som 10er.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Kenneth K » 20. mar 2017, 11:04

Vi har jo ganske enkelt bare ikke været gode nok henover sæsonen, og skal man lede efter lyspunkt, så er det at vi nu kommer til at møde mere ligeværdige modstandere, hvor det forhåbentlig bliver muligt for Wieghorst og spillere at finde ro til at indkøre nyt system og hold. Og forhåbentlig kan Enevoldsen, Flores og Sloth også snart støde til og vise deres værd. Sker det, så bør vi kunne bejle alvorligt til syvendepladsen og den mærkværdige playoff-kamp, den bringer med sig.

Hvad angår truppen i øvrigt, så ligner Børsting og Blåbjerg desværre nogle, som snart må have udspillet sine talentprædikater og bliver vejet for lette til at kunne komme op på et niveau, som stemmer overens med AaBs egne forventninger til, hvor klubben gerne ser sig selv i tabellen. Thellufsen er jeg også lunken omkring potentialet i, men det er stadig meget early days, så han kan godt få the benefit of the doubt lidt endnu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2017, 11:30

Når vi nu får 6 kampe mod knoldhold, så håber jeg, at klubben lærer at slå de hold.

Wieghorst har fået 5 kampe i SL og 7 point. Det er mindre end hvad vi kan forvente. Men om det siger mere om forfatningen af holdet, som han overtog eller hans evner, skal der ikke konkluderes på endnu.

Mht. spillere. Så har de sidste kampe vel vist, at Thellufsen ikke kan gå på vandet. Børsting kan man altså ikke klandre for kampen i går. Han kommer frem til chancen, men nem scoring er der ikke tale om.

Blåbjerg havde ikke en god kamp, men han har trods alt også spillet fint i foråret.

Jeg forventer stadig europæisk efter sommerferien, så enten pokalsejr eller 7. plads og efterfølgende kvalkamp mod nr. 3.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 20. mar 2017, 12:13

MrBangDK skrev:
AaB1978 skrev:
MrBangDK skrev:Vides det hvornår kampprogrammet for de resterende kampe offentliggøres?
I løbet af tirsdag bliver det offentliggjort.
Tak
Kampprogrammet offentliggøres i morgen tirsdag kl. 16.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Forza » 20. mar 2017, 12:33

FlæskeFrank skrev:Når vi nu får 6 kampe mod knoldhold, så håber jeg, at klubben lærer at slå de hold.

Wieghorst har fået 5 kampe i SL og 7 point. Det er mindre end hvad vi kan forvente. Men om det siger mere om forfatningen af holdet, som han overtog eller hans evner, skal der ikke konkluderes på endnu.

Mht. spillere. Så har de sidste kampe vel vist, at Thellufsen ikke kan gå på vandet. Børsting kan man altså ikke klandre for kampen i går. Han kommer frem til chancen, men nem scoring er der ikke tale om.

Blåbjerg havde ikke en god kamp, men han har trods alt også spillet fint i foråret.

Jeg forventer stadig europæisk efter sommerferien, så enten pokalsejr eller 7. plads og efterfølgende kvalkamp mod nr. 3.
Alt taget i betragtning er jeg tilfreds med MW's indtog i AaB. Han overtog et hold der var splittet for selvtillid og som LS havde plyndret for ideér på banen. Vi stillede op med destruktivt fodbold som går stik mod alle AaB's visioner. MW har taget over og vendt vores spil til det positive igen. Han har haft ganske kort tid men har allerede haft en positivt indvirkning på truppen IMO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2017, 13:37

Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Når vi nu får 6 kampe mod knoldhold, så håber jeg, at klubben lærer at slå de hold.

Wieghorst har fået 5 kampe i SL og 7 point. Det er mindre end hvad vi kan forvente. Men om det siger mere om forfatningen af holdet, som han overtog eller hans evner, skal der ikke konkluderes på endnu.

Mht. spillere. Så har de sidste kampe vel vist, at Thellufsen ikke kan gå på vandet. Børsting kan man altså ikke klandre for kampen i går. Han kommer frem til chancen, men nem scoring er der ikke tale om.

Blåbjerg havde ikke en god kamp, men han har trods alt også spillet fint i foråret.

Jeg forventer stadig europæisk efter sommerferien, så enten pokalsejr eller 7. plads og efterfølgende kvalkamp mod nr. 3.
Alt taget i betragtning er jeg tilfreds med MW's indtog i AaB. Han overtog et hold der var splittet for selvtillid og som LS havde plyndret for ideér på banen. Vi stillede op med destruktivt fodbold som går stik mod alle AaB's visioner. MW har taget over og vendt vores spil til det positive igen. Han har haft ganske kort tid men har allerede haft en positivt indvirkning på truppen IMO.
Til Søndergaards forsvar bør det nævnes, at han faktisk så rigtigt ved at skrue ned for den romantiske spillestil, og vi vandt da også nogle vigtige kampe imod Lyngby, Viborg og Randers ved at spille på omstillinger samt fokus på defensiven. Det var pragmatisk.
LS vidste jo selvfølgelig godt, at den defensive akse med Holger, Blåbjerg, KP ikke er gode nok til at spille på et boldbesiddende hold. Vi har haft kæmpe problemer hele sæsonen, men det skyldes ikke KUN vores kære midterforsvar. Balancen på hele holdet har været dårlig, og kombineret med et for svagt angreb og manglende kreativitet, så er jeg overrasket over, at vi ikke ligger til nedrykning pt.

Men når dette er sagt er jeg naturligvis glad for en ny træner, men jeg er ikke tilhænger af en for romantisk spillestil - jo hvis vi havde spillerne til det, men det har vi jo ikke endnu!! Men MW skal have tid og det får han i AaB. Jeg bliver meget overrasket hvis ikke der sker ændringer i truppen til sommer!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Martino » 20. mar 2017, 13:58

FIDEL skrev:
Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Når vi nu får 6 kampe mod knoldhold, så håber jeg, at klubben lærer at slå de hold.

Wieghorst har fået 5 kampe i SL og 7 point. Det er mindre end hvad vi kan forvente. Men om det siger mere om forfatningen af holdet, som han overtog eller hans evner, skal der ikke konkluderes på endnu.

Mht. spillere. Så har de sidste kampe vel vist, at Thellufsen ikke kan gå på vandet. Børsting kan man altså ikke klandre for kampen i går. Han kommer frem til chancen, men nem scoring er der ikke tale om.

Blåbjerg havde ikke en god kamp, men han har trods alt også spillet fint i foråret.

Jeg forventer stadig europæisk efter sommerferien, så enten pokalsejr eller 7. plads og efterfølgende kvalkamp mod nr. 3.
Alt taget i betragtning er jeg tilfreds med MW's indtog i AaB. Han overtog et hold der var splittet for selvtillid og som LS havde plyndret for ideér på banen. Vi stillede op med destruktivt fodbold som går stik mod alle AaB's visioner. MW har taget over og vendt vores spil til det positive igen. Han har haft ganske kort tid men har allerede haft en positivt indvirkning på truppen IMO.
Til Søndergaards forsvar bør det nævnes, at han faktisk så rigtigt ved at skrue ned for den romantiske spillestil, og vi vandt da også nogle vigtige kampe imod Lyngby, Viborg og Randers ved at spille på omstillinger samt fokus på defensiven. Det var pragmatisk.
LS vidste jo selvfølgelig godt, at den defensive akse med Holger, Blåbjerg, KP ikke er gode nok til at spille på et boldbesiddende hold. Vi har haft kæmpe problemer hele sæsonen, men det skyldes ikke KUN vores kære midterforsvar. Balancen på hele holdet har været dårlig, og kombineret med et for svagt angreb og manglende kreativitet, så er jeg overrasket over, at vi ikke ligger til nedrykning pt.

Men når dette er sagt er jeg naturligvis glad for en ny træner, men jeg er ikke tilhænger af en for romantisk spillestil - jo hvis vi havde spillerne til det, men det har vi jo ikke endnu!! Men MW skal have tid og det får han i AaB. Jeg bliver meget overrasket hvis ikke der sker ændringer i truppen til sommer!
Præcis. Der er nemlig noget galt med balancen og for megen dødvægt i truppen(som jeg ser det). Det skal der kigges på til sommer. Vores oprykkede U19 spillere har jo spillet over forventning. Problemet ligger andetsteds og jeg håber Wieghorst og staben omkring holdet adresserer dem, mens de holder fast i talenttråden.
Omvendt ved jeg også godt at der skal tålmod og besindighed til når det kommer til spillermaterialet.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2017, 15:11

Martino skrev:
FIDEL skrev:
Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Når vi nu får 6 kampe mod knoldhold, så håber jeg, at klubben lærer at slå de hold.

Wieghorst har fået 5 kampe i SL og 7 point. Det er mindre end hvad vi kan forvente. Men om det siger mere om forfatningen af holdet, som han overtog eller hans evner, skal der ikke konkluderes på endnu.

Mht. spillere. Så har de sidste kampe vel vist, at Thellufsen ikke kan gå på vandet. Børsting kan man altså ikke klandre for kampen i går. Han kommer frem til chancen, men nem scoring er der ikke tale om.

Blåbjerg havde ikke en god kamp, men han har trods alt også spillet fint i foråret.

Jeg forventer stadig europæisk efter sommerferien, så enten pokalsejr eller 7. plads og efterfølgende kvalkamp mod nr. 3.
Alt taget i betragtning er jeg tilfreds med MW's indtog i AaB. Han overtog et hold der var splittet for selvtillid og som LS havde plyndret for ideér på banen. Vi stillede op med destruktivt fodbold som går stik mod alle AaB's visioner. MW har taget over og vendt vores spil til det positive igen. Han har haft ganske kort tid men har allerede haft en positivt indvirkning på truppen IMO.
Til Søndergaards forsvar bør det nævnes, at han faktisk så rigtigt ved at skrue ned for den romantiske spillestil, og vi vandt da også nogle vigtige kampe imod Lyngby, Viborg og Randers ved at spille på omstillinger samt fokus på defensiven. Det var pragmatisk.
LS vidste jo selvfølgelig godt, at den defensive akse med Holger, Blåbjerg, KP ikke er gode nok til at spille på et boldbesiddende hold. Vi har haft kæmpe problemer hele sæsonen, men det skyldes ikke KUN vores kære midterforsvar. Balancen på hele holdet har været dårlig, og kombineret med et for svagt angreb og manglende kreativitet, så er jeg overrasket over, at vi ikke ligger til nedrykning pt.

Men når dette er sagt er jeg naturligvis glad for en ny træner, men jeg er ikke tilhænger af en for romantisk spillestil - jo hvis vi havde spillerne til det, men det har vi jo ikke endnu!! Men MW skal have tid og det får han i AaB. Jeg bliver meget overrasket hvis ikke der sker ændringer i truppen til sommer!
Præcis. Der er nemlig noget galt med balancen og for megen dødvægt i truppen(som jeg ser det). Det skal der kigges på til sommer. Vores oprykkede U19 spillere har jo spillet over forventning. Problemet ligger andetsteds og jeg håber Wieghorst og staben omkring holdet adresserer dem, mens de holder fast i talenttråden.
Omvendt ved jeg også godt at der skal tålmod og besindighed til når det kommer til spillermaterialet.
Er vi efterhånden ved at være der, hvor man kan begynde at sige, at vores etablerede spillere ikke længere er gode nok til at være driftsikre spillere i den danske superliga??
Risgaard konstant skadet og svært at se ham vende tilbage og komme i form.
Würtz har spillet under niveau hele sæsonen.
Holgersson er ikke god nok til den spillestil MW sværger til.
Larsen er gået istå, men har dog stadig nogle rigtig fine redninger. Synes bare vi mangler en målmand der er stærk i feltet - når nu vores forsvar er SÅ svage på indlæg!
Enevoldsen har været skadet og er muligvis væk til sommer.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se den nuværende AaB-trup præstere noget i næste sæson, medmindre der hentes et par rutinerede og driftsikre centrale spillere. Og her mener jeg en central forsvarer samt en central midtbanespiller der kan supplere MC. Hvad har det gavnet Würtz ikke at have konkurrence på sin position i årevis??? Tja vi kunne også godt bruge en fløj med fart og mål i støvlerne.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Brodernumsi » 20. mar 2017, 16:13

Hvor mange AaB-fans var på plads i Viborg i går?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Peroni21 » 20. mar 2017, 16:25

Brodernumsi skrev:Hvor mange AaB-fans var på plads i Viborg i går?
Jeg læste et sted at der var ca. 1800 AaB-fans tilstede :) Ganske imponerende

Besvar