Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 20. mar 2017, 16:48

FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:Når vi nu får 6 kampe mod knoldhold, så håber jeg, at klubben lærer at slå de hold.

Wieghorst har fået 5 kampe i SL og 7 point. Det er mindre end hvad vi kan forvente. Men om det siger mere om forfatningen af holdet, som han overtog eller hans evner, skal der ikke konkluderes på endnu.

Mht. spillere. Så har de sidste kampe vel vist, at Thellufsen ikke kan gå på vandet. Børsting kan man altså ikke klandre for kampen i går. Han kommer frem til chancen, men nem scoring er der ikke tale om.

Blåbjerg havde ikke en god kamp, men han har trods alt også spillet fint i foråret.

Jeg forventer stadig europæisk efter sommerferien, så enten pokalsejr eller 7. plads og efterfølgende kvalkamp mod nr. 3.
Alt taget i betragtning er jeg tilfreds med MW's indtog i AaB. Han overtog et hold der var splittet for selvtillid og som LS havde plyndret for ideér på banen. Vi stillede op med destruktivt fodbold som går stik mod alle AaB's visioner. MW har taget over og vendt vores spil til det positive igen. Han har haft ganske kort tid men har allerede haft en positivt indvirkning på truppen IMO.
Til Søndergaards forsvar bør det nævnes, at han faktisk så rigtigt ved at skrue ned for den romantiske spillestil, og vi vandt da også nogle vigtige kampe imod Lyngby, Viborg og Randers ved at spille på omstillinger samt fokus på defensiven. Det var pragmatisk.
LS vidste jo selvfølgelig godt, at den defensive akse med Holger, Blåbjerg, KP ikke er gode nok til at spille på et boldbesiddende hold. Vi har haft kæmpe problemer hele sæsonen, men det skyldes ikke KUN vores kære midterforsvar. Balancen på hele holdet har været dårlig, og kombineret med et for svagt angreb og manglende kreativitet, så er jeg overrasket over, at vi ikke ligger til nedrykning pt.

Men når dette er sagt er jeg naturligvis glad for en ny træner, men jeg er ikke tilhænger af en for romantisk spillestil - jo hvis vi havde spillerne til det, men det har vi jo ikke endnu!! Men MW skal have tid og det får han i AaB. Jeg bliver meget overrasket hvis ikke der sker ændringer i truppen til sommer!
Præcis. Der er nemlig noget galt med balancen og for megen dødvægt i truppen(som jeg ser det). Det skal der kigges på til sommer. Vores oprykkede U19 spillere har jo spillet over forventning. Problemet ligger andetsteds og jeg håber Wieghorst og staben omkring holdet adresserer dem, mens de holder fast i talenttråden.
Omvendt ved jeg også godt at der skal tålmod og besindighed til når det kommer til spillermaterialet.
Er vi efterhånden ved at være der, hvor man kan begynde at sige, at vores etablerede spillere ikke længere er gode nok til at være driftsikre spillere i den danske superliga??
Risgaard konstant skadet og svært at se ham vende tilbage og komme i form.
Würtz har spillet under niveau hele sæsonen.
Holgersson er ikke god nok til den spillestil MW sværger til.
Larsen er gået istå, men har dog stadig nogle rigtig fine redninger. Synes bare vi mangler en målmand der er stærk i feltet - når nu vores forsvar er SÅ svage på indlæg!
Enevoldsen har været skadet og er muligvis væk til sommer.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se den nuværende AaB-trup præstere noget i næste sæson, medmindre der hentes et par rutinerede og driftsikre centrale spillere. Og her mener jeg en central forsvarer samt en central midtbanespiller der kan supplere MC. Hvad har det gavnet Würtz ikke at have konkurrence på sin position i årevis??? Tja vi kunne også godt bruge en fløj med fart og mål i støvlerne.
Würtz har utvivlsomt været vores bedste og vigtigste spiller i denne sæson. Igen. At begynde at kalde ham underpræsterende synes jeg er tæt på at være plat.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 20. mar 2017, 17:00

Jeg forstår simpelthen ikke dem der mener Holgersson ikke er god nok. Han har da været fremragende hele foråret, og har vel ikke kunne bebrejdes for et eneste mål. Når vi afviser dødbolde er det også stort set altid ham der gør det. Synes i øvrigt Holgerssons evner med bolden er kraftigt undervurderede. Han er da langt dygtigere end Blåbjerg på det punkt eksempelvis.

At Würtz ikke skulle være god nok synes jeg også er forkert. Er dog enig i, at han har stået svagere i billedet efter vinterpausen. Er dog langt fra parat til at sætte ham af holdet.

Nicolai Larsen har også stået et fint forår. Synes hans nuværende niveau er det bedste vi har set fra ham siden 2014. Men han er for mig ikke mere end en middelmådig Superligamålmand.

Besvar