DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Dalbjerg » 5. apr 2017, 21:57

seamann skrev:
Dalbjerg skrev:
jonas386 skrev:
Dalbjerg skrev:Enig.. Hold kæft hvor er det ringe af Wieghorst at han ikke har formået at præge holdet efter den lange vinterpause, og det materiale og tilstand han overtog holdet i.. Hvordan vi ikke allerede er spillet i pokal-finalen, ja det er jo en gåde, og kan kun tillægges Wieghorst..

Stop nu den form for nedsmeltning.. Det er sgu fair at være sure efter kampe som i dag, eller særdeleshed efter Odense, men at snakke om træneren skal ud, efter han midt-sæson overtager et hold i hundene, og at han efter få måneder har vist enkelte solglimt, men også bekræftet at det er svært at vinde fodboldkampe uden et forsvar, ja det er simpelthen useriøst..
Det er ikke pointen. Pointen er at siden Søndergaard skulle ud af vagten, så må det være fordi man mente MW kunne bidrage med noget andet. Især offensivt. Men det er der bare ikke meget der tyder på er tilfældet. Børsting som 10'er, og så opstillingen idag giver bare kønsløs fodbold. Hvis det er tilfredsstillende i AaB, hvorfor beholdte man så ikke Søndergaard?
Du fatter tydeligvis ikke pointen: Søndergaard havde haft 1½ (2?) år, og udviklingen var kun gået en vej...

Wieghorst har haft få måneder og to håndfulde kampe, og så skal han dømmes efter samme målstok som Søndergaard??

Det er sgu da heldigt at du ikke har ansvar for at lægge en strategi og følge den..

Vi kan snakkes ved, når vi når til oktober/november, og hvis det stadig ser sådan ud, så skal jeg nok stå klar med høtyven sammen med dig..

Indtil da, så må du nøjes med at sidde fordrukken over i hjørnet af bodegaen, og sidde og fortælle verden en masse, den ikke gider at høre fra en lommeanalyse set på bunden af et glas.
Det sidste afsnit løfter dig da bestemt op i toppen af seriøsitet.

Mange var efter Søndergaard lige fra ansættelsen. Hvorfor skulle der være andre regler for Wieghorst?
Siger du, at jeg er sort, kære kedel??

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Pastorius » 5. apr 2017, 21:59

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:Jeg har ærlig talt svært ved at se hvad Wieghorst bidrager med, som Søndergaard ikke gjorde. Jojo vi havde er par gode kampe i starten, men det var vist mere fordi Sylvetr kunne ramme målet.
Enig.
Også helt enig her.

Han er begyndt at fokusere på at vi skal lukke af bagude. Det går ikke. Den eneste måde vores hold kan overleve på, er ved at være så farlige fremad som overhovedet muligt, så modstanderne ikke bare kan presse os ned, uden at frygte vi slår igen. Det er risky, men holder vi tæt til at starte med, skal vi nok blive farlige senere. Det betyder bla. Mæhle på backen, og en kreativ midtbanespiller på fløjen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Freddie » 5. apr 2017, 22:05

Martino skrev:Jeg håber inderligt at holder finder noget niveau frem mod et middelmådigt Viborg hold. Den kamp skal bare vindes for at bringe lidt ro ind i holdet igen.
PK som højre back dur bare ikke når modstanderen har et vist niveau - som idag. Abildgaard har vi diskuteret - jeg ved stadig ikke på hvilken position han er en kommende Superligaprofil. Han gav noget fysik idag, men holdet blev klart bedre efter de tre boldspillere Ene, Risgård og Sylvestr kom på banen.
Ahlmann MOM.
Men det er jo åbenlyst at når en linjevogter vinker et soleklart mål af efter 10 minutters spil og AaB's målmand havde sæbehandsker på, var det op ad bakke. Man ser altid dårlig ud når man taber.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 5. apr 2017, 22:21

9520AaB skrev:
Det positive, jeg har kigget på statistikken bag ved, og det ser ud som om at vi vinder cup of justice i stedet for, så ingen panik.
Sent from my iPhone using Tapatalk
:thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af 9800 » 5. apr 2017, 22:23

Lige hjemvendt, Vi tabte til et bedre hold.

Jeg forholder mig som altid til det positive. Ahlmann spillede sin bedste kamp siden 2014, specielt i anden halvleg var han forrygende.

Flores var med i meget, og i glimt kan man se hvor meget han kan, næste sæson bliver Flores året.

Jeg var før sæsonen indstillet på en mellem sæson, men havde håbet på at vi kunne nå top 6. Nu håber jeg på tre point lørdag, så er vi 3 point fra en af de to første pladser.

Når den er hjemme synes jeg vi skal bruge Mæhle permanent på backen, jeg synes han er bedst når han kommer bagfra. PK er der ingen fremtid i, få evt Bøgelund ind som "højre back konsulent" igen, så Mæhle kan få bygget det defensive på. Jeg synes MC gjorde det fornuftigt i 1. Halvleg, havde regnet med at de tog Abildgaard ud i stedet, mon ikke han var skadet?

Næste år drenge, og der skal ikke mere end en enkelt eller to forstærkninger til.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Elscorpio » 5. apr 2017, 22:23

Hovedet skrev: Allan Gaarde fik en fantastisk start, men hvis ikke AaB til sommer kan præsentere spil og resultater af en helt kaliber end det bras, vi har været vidne til siden mesterskabssæsonen, skal han ud.
Helt enig. Det er fodboldholdet og deres spil der skal lokke folk på stadion og cirka 4000 idag og med ringe spil hjælper ikke på tilskuertallet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. apr 2017, 22:32

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:Jeg har ærlig talt svært ved at se hvad Wieghorst bidrager med, som Søndergaard ikke gjorde. Jojo vi havde er par gode kampe i starten, men det var vist mere fordi Sylvetr kunne ramme målet.
Enig.
Også helt enig her.

Han er begyndt at fokusere på at vi skal lukke af bagude. Det går ikke. Den eneste måde vores hold kan overleve på, er ved at være så farlige fremad som overhovedet muligt, så modstanderne ikke bare kan presse os ned, uden at frygte vi slår igen. Det er risky, men holder vi tæt til at starte med, skal vi nok blive farlige senere. Det betyder bla. Mæhle på backen, og en kreativ midtbanespiller på fløjen.
Også enig her. Jeg synes faktisk det var himmelråbende naivt at sætte så defensivt et hold i dag, vi er simpelthen nødt til at tage nogle defensive chancer hvis vi skal lykkes med at sætte spillet op på modstandernes halvdel. Og så er jeg altså LANGT fra begejstret for ideen med kun at spille med en enkelt "rigtig" angriber, vi får simpelthen alt for lidt fylde i boksen, især når vi spiller med Mæhle og Flores på kanterne, selv om jeg synes de begge var glimrende i dag.

Og så må det altså til at stoppe med at spille med PK på backen, når vi har en af de mest offensivt dygtige højrebacks i ligaen.

Nå men på den positive side, synes jeg det gav noget at få Ene og Risgård ind. Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan en midtbane med MC og Risgård ville fungere, og ser helt ærligt ikke længere Würtz som en mand som pr. automatik er en del af vores idealopstilling.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af andreasaab89 » 5. apr 2017, 22:54

Mæhle skal ned på den back hurtigst muligt og Pk væk

Mahle er så afgørende for offensiven ... de er lige svage defensivt på backen men så hellere bruge mahle og få det offensive med - det defensive kan han lære
Men han lærer det da ikke af at studere Pk som bare er en alibispiller af format
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Martino » 6. apr 2017, 07:42

andreasaab89 skrev:Mæhle skal ned på den back hurtigst muligt og Pk væk

Mahle er så afgørende for offensiven ... de er lige svage defensivt på backen men så hellere bruge mahle og få det offensive med - det defensive kan han lære
Men han lærer det da ikke af at studere Pk som bare er en alibispiller af format
Fuldstændig rigtig set. Jeg forstår ikke at PK har "overlevet" så mange trænere ude på Hornevej. Hvad er det de kan se som jeg ikke kan se? Jeg kan nævne de første 10 spillere i 1.div som jeg hellere så i truppen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 6. apr 2017, 07:58

Jesper Schmidt skrev: Også enig her. Jeg synes faktisk det var himmelråbende naivt at sætte så defensivt et hold i dag, vi er simpelthen nødt til at tage nogle defensive chancer hvis vi skal lykkes med at sætte spillet op på modstandernes halvdel. Og så er jeg altså LANGT fra begejstret for ideen med kun at spille med en enkelt "rigtig" angriber, vi får simpelthen alt for lidt fylde i boksen, især når vi spiller med Mæhle og Flores på kanterne, selv om jeg synes de begge var glimrende i dag.

Og så må det altså til at stoppe med at spille med PK på backen, når vi har en af de mest offensivt dygtige højrebacks i ligaen.

Nå men på den positive side, synes jeg det gav noget at få Ene og Risgård ind. Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan en midtbane med MC og Risgård ville fungere, og ser helt ærligt ikke længere Würtz som en mand som pr. automatik er en del af vores idealopstilling.
Mæhle har altså nogle klare mangler endnu i defensiven, som alle har kunnet få øje på, hvis man lige husker lidt kampe tilbage. Tilsvarende har Patrick vist noget stabilitet defensivt. Som så meget andet med Patrick er det ikke stjernespiller-indsats, "jeg-vinder-kampen-alene", men ganske solidt arbejde. Folk har også krævet Mæhle op på kanten fordi det gav en stærkere offensiv end med Meilinger derude. Altså...det er fannerme heller ikke nemt at please folk herinde.
Patrick var ikke stærk i går. Det gælder for flere af spillerne. Ahlmann er ret tydelig i sin kritik af indsatsen. Nu kører AaB imidlertid på en model, hvor talenter får spilletid, og klubbens økonomichef får sorte tal på bundlinien. Meningen er, at det alligevel skal række til en placering i top-6. En enkelt sæson kan jo godt falde ud (ligesom FCK enkelte sæsoner godt kan risikere ikke at vinde det hele), men hvis målsætningen på sigt viser sig ikke at kunne indfries, så må klubben jo overveje en ny strategi. Jeg minder lige om, at vi pga den nye struktur stadig er i spil til en Europa-plads, og jeg vil endda vurdere, at vi stadigvæk har den letteste vej ud i Europa tilbage. Samtidig får de unge spillere, som klubbens trænere tror på, masser af spilletid og erfaring, som på sigt skal give os et hold, det lugter mere af klub end af plastic.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2017, 08:11

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev: Også enig her. Jeg synes faktisk det var himmelråbende naivt at sætte så defensivt et hold i dag, vi er simpelthen nødt til at tage nogle defensive chancer hvis vi skal lykkes med at sætte spillet op på modstandernes halvdel. Og så er jeg altså LANGT fra begejstret for ideen med kun at spille med en enkelt "rigtig" angriber, vi får simpelthen alt for lidt fylde i boksen, især når vi spiller med Mæhle og Flores på kanterne, selv om jeg synes de begge var glimrende i dag.

Og så må det altså til at stoppe med at spille med PK på backen, når vi har en af de mest offensivt dygtige højrebacks i ligaen.

Nå men på den positive side, synes jeg det gav noget at få Ene og Risgård ind. Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan en midtbane med MC og Risgård ville fungere, og ser helt ærligt ikke længere Würtz som en mand som pr. automatik er en del af vores idealopstilling.
Mæhle har altså nogle klare mangler endnu i defensiven, som alle har kunnet få øje på, hvis man lige husker lidt kampe tilbage. Tilsvarende har Patrick vist noget stabilitet defensivt. Som så meget andet med Patrick er det ikke stjernespiller-indsats, "jeg-vinder-kampen-alene", men ganske solidt arbejde. Folk har også krævet Mæhle op på kanten fordi det gav en stærkere offensiv end med Meilinger derude. Altså...det er fannerme heller ikke nemt at please folk herinde.
Patrick var ikke stærk i går. Det gælder for flere af spillerne. Ahlmann er ret tydelig i sin kritik af indsatsen. Nu kører AaB imidlertid på en model, hvor talenter får spilletid, og klubbens økonomichef får sorte tal på bundlinien. Meningen er, at det alligevel skal række til en placering i top-6. En enkelt sæson kan jo godt falde ud (ligesom FCK enkelte sæsoner godt kan risikere ikke at vinde det hele), men hvis målsætningen på sigt viser sig ikke at kunne indfries, så må klubben jo overveje en ny strategi. Jeg minder lige om, at vi pga den nye struktur stadig er i spil til en Europa-plads, og jeg vil endda vurdere, at vi stadigvæk har den letteste vej ud i Europa tilbage. Samtidig får de unge spillere, som klubbens trænere tror på, masser af spilletid og erfaring, som på sigt skal give os et hold, det lugter mere af klub end af plastic.
Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 6. apr 2017, 08:18

Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af NIN » 6. apr 2017, 08:39

Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
I de seneste kampe har det været bedre? OB scorer fire. Viborg to. FCM tre? Og ja, så holder vi skræmmende Silkeborg fra at score og smider sejren i overtiden mod Ikast. Selvfølgelig arbejder vi med defensiven, men jeg synes det er svært at finde ro i at den bliver mere stabil med den besætning vi kan mønstre pt. At Holger er på vej til at udvikle sig fra grim ælling til en smuk svane er spind, som vil gøre samtlige af landets politikere våde i trusserne.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 6. apr 2017, 08:51

NIN skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
I de seneste kampe har det været bedre? OB scorer fire. Viborg to. FCM tre? Og ja, så holder vi skræmmende Silkeborg fra at score og smider sejren i overtiden mod Ikast. Selvfølgelig arbejder vi med defensiven, men jeg synes det er svært at finde ro i at den bliver mere stabil med den besætning vi kan mønstre pt. At Holger er på vej til at udvikle sig fra grim ælling til en smuk svane er spind, som vil gøre samtlige af landets politikere våde i trusserne.
Mht. Holger påpeger jeg bare, at Holger har fået mere ros herinde på det seneste end tidligere. Det mener jeg er en objektiv betragtning. At kalde det for spin (fra min eller andres side) er vist det man kalder "uden for skiven". Hvad skulle formålet være?

Jeg synes også, det er svært at tro, at den nuværende besætning i bagkæden bliver til en dirkefri enhed. Det bliver spændende at se, om det er noget, klubben vil handle på i næste vindue.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Freddie » 6. apr 2017, 09:00

Pastorius skrev:
...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Rent statistisk har den tredje sæson efter et mesterskab været den dårligste hver gang. Når mesterspillerne er væk og der skal bygges op fra bunden, bliver det svært.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af NIN » 6. apr 2017, 09:00

Funky skrev:
NIN skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
I de seneste kampe har det været bedre? OB scorer fire. Viborg to. FCM tre? Og ja, så holder vi skræmmende Silkeborg fra at score og smider sejren i overtiden mod Ikast. Selvfølgelig arbejder vi med defensiven, men jeg synes det er svært at finde ro i at den bliver mere stabil med den besætning vi kan mønstre pt. At Holger er på vej til at udvikle sig fra grim ælling til en smuk svane er spind, som vil gøre samtlige af landets politikere våde i trusserne.
Mht. Holger påpeger jeg bare, at Holger har fået mere ros herinde på det seneste end tidligere. Det mener jeg er en objektiv betragtning. At kalde det for spin (fra min eller andres side) er vist det man kalder "uden for skiven". Hvad skulle formålet være?

Jeg synes også, det er svært at tro, at den nuværende besætning i bagkæden bliver til en dirkefri enhed. Det bliver spændende at se, om det er noget, klubben vil handle på i næste vindue.
Salg til Kina naturligvis.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af troelsh » 6. apr 2017, 09:24

Enig i at MW fejler Big time idag, men ellers syntes jeg dog han har fået sat sit præg siden LS, så at begynde at snakke om en fyring allerede er hul i hovedet, vi må også huske på han ikke ligefrem har verdensklasse spillermateriale.

Der venter Gaarde en stor opgave til sommer

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 6. apr 2017, 09:27

troelsh skrev:Enig i at MW fejler Big time idag, men ellers syntes jeg dog han har fået sat sit præg siden LS, så at begynde at snakke om en fyring allerede er hul i hovedet, vi må også huske på han ikke ligefrem har verdensklasse spillermateriale.

Der venter Gaarde en stor opgave til sommer
Med al den spilletid man har investeret i unge spillere kunne en del af Gaardes store opgave til sommer faktisk godt være at klappe hesten og sikre, at investeringen i de unge ikke spildes på indkøb af diverse nye folk, som så skal spilles ind. Just sayin'.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af troelsh » 6. apr 2017, 09:33

Funky skrev:
troelsh skrev:Enig i at MW fejler Big time idag, men ellers syntes jeg dog han har fået sat sit præg siden LS, så at begynde at snakke om en fyring allerede er hul i hovedet, vi må også huske på han ikke ligefrem har verdensklasse spillermateriale.

Der venter Gaarde en stor opgave til sommer
Med al den spilletid man har investeret i unge spillere kunne en del af Gaardes store opgave til sommer faktisk godt være at klappe hesten og sikre, at investeringen i de unge ikke spildes på indkøb af diverse nye folk, som så skal spilles ind. Just sayin'.
Enig, Det er altid en balancegang i AaB, men det giver heller ikke mening at have dyre folk til at varme bænkene

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af KJ » 6. apr 2017, 09:42

Det var godt nok 70 sløje minutter.... Synes ikke helt Pohl greb chancen, men Ene og Risgård gjorde det fint. Så gerne at MW begyndte at tænke i opstillinger, der ikke indeholder Rasmus Würtz - han er godt nok blevet tung og langsom.

Besvar