DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2017, 09:47

Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
Har du kigget på hvordan vi har klaret os pointmæssigt de seneste kampe. Nogenlunde sammenfaldende med at MW fik ideen om at Mæhle ikke er god nok på backen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 6. apr 2017, 09:51

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
Har du kigget på hvordan vi har klaret os pointmæssigt de seneste kampe. Nogenlunde sammenfaldende med at MW fik ideen om at Mæhle ikke er god nok på backen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Igen må jeg sige, at det vist ikke bare handler om Mæhle på back eller ej.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2017, 09:54

Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
Har du kigget på hvordan vi har klaret os pointmæssigt de seneste kampe. Nogenlunde sammenfaldende med at MW fik ideen om at Mæhle ikke er god nok på backen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Igen må jeg sige, at det vist ikke bare handler om Mæhle på back eller ej.
Ikke kun. Det er bare et eksempel, som handler lige så meget om at der skal skabes plads til endnu en offensiv spiller i stedet for PK, som er ret skidt offensivt, og ikke videre god defensivt.

Det handler om at vi ikke vinder fodboldkampe, hvis ikke vi bruger de bedste offensive kræfter vi har. Det er vores eneste force.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Funky » 6. apr 2017, 10:00

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev: Det er helt rigtigt - men efter to år med Søndergaard og et par måneder med MW, så må alle også kunne se at vi ikke kommer til at vinde nogle kampe på vores defensiv. Vi må leve med at lukke 1-2 mål ind, og skulle score 2-3 stykker for at vinde.

...og det er jo ikke fordi vores defensiv virker bundsolid, selv når vi stiller det hold der stærkest på den disciplin.
Den har dog været lidt bedre på det seneste. Sidste ligakamp var måske ikke spændende, men vi havde chancerne til sejr. Modstanderne havde nærmest ikke noget. Folk har endda også fundet roser frem til Holger. Jeg synes man har kunnet se, at Wieghorst og holdet har arbejdet på defensiven, og at det har båret frugt. Bare ikke i går. Samtidig må vi sige, at vi ikke ligefrem klapper alle de chancer ind oppe i angrebet, som vi tilkæmper os, og når vi så også får annuleret et reelt føringsmål mod FCM... Vi vidste vel godt, at det var en kamp, hvor det meste skulle klappe, herunder at dommerne skulle have brillerne skruet rigtigt på, for at vi kunne forvente at gå videre. Det gjorde det så ikke, hverken for vores forsvarere, angribere, reservemålmanden, eller liniedommeren.
Har du kigget på hvordan vi har klaret os pointmæssigt de seneste kampe. Nogenlunde sammenfaldende med at MW fik ideen om at Mæhle ikke er god nok på backen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Igen må jeg sige, at det vist ikke bare handler om Mæhle på back eller ej.
Ikke kun. Det er bare et eksempel, som handler lige så meget om at der skal skabes plads til endnu en offensiv spiller i stedet for PK, som er ret skidt offensivt, og ikke videre god defensivt.

Det handler om at vi ikke vinder fodboldkampe, hvis ikke vi bruger de bedste offensive kræfter vi har. Det er vores eneste force.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er enig i den forstand, at vi klart mistede noget offensiv power da Dalle smuttede, og jeg kan også godt se, at Mæhle byder ind med noget af det samme i offensiven. Jeg kan så også godt se (og andre herinde har kunnet se) at han slet ikke har samme defensive kvalitet som Dalle endnu. Jeg gentager: Folk herinde har OGSÅ krævet ham op på midten, så det er jo ikke så entydigt, at han bare for enhver pris skal ned på den back lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af FIDEL » 6. apr 2017, 10:32

Kunne vi dog bare få Risgård og Enevoldsen tilbage i form, så skal vi sgu nok klare den..! Det er tydeligt, at vi har manglet kvalitet og et par erfarne profiler.
Hvordan synes I ellers, at Blåbjerg klarede den igår??

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Kristian » 6. apr 2017, 11:35

FIDEL skrev:Kunne vi dog bare få Risgård og Enevoldsen tilbage i form, så skal vi sgu nok klare den..! Det er tydeligt, at vi har manglet kvalitet og et par erfarne profiler.
Hvordan synes I ellers, at Blåbjerg klarede den igår??
Ja, Risgård og Ene skal simpelhen tilbage i startopstillingen. Vil dog gerne beholde MC ved siden af Risgård så.

Vedr. Midterforsvaret, skal der ske noget. Vi er så hæmmet. Backerne gør det jo udmærket, men midten sejler rundt i markeringerne. Ringeste forsvar i AaB i de sidste 20 år.
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2017, 11:51

Jeg er meget enig i Pastorius pointe, og derfor også min kritik af MW. De fleste herinde er vel enige i at det ikke ligefrem er defensiven der skal vinde os kampe. Det var det heller ikke i 2014. Forskellen var bare at selvom vi lukkede 1-2 mål ind, så scorede vi bare 3-4 mål selv. Det skal vi tilbage til.
Jeg forstår ikke man som AaB træner kan arbejde med det her materiale hver dag, og så stadig have så meget fokus på defensiven. Selvfølgelig skal der være en balance på holdet, men hvis vi skal beskytte defensiven tilstrækkeligt, så går det bare udover det offensive hvor vi dårligt producerer chancer. Og det har jeg svært ved at tro på skulle være hensigten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Gnu » 6. apr 2017, 13:24

Jeg synes nu, at det mest af alt ser ud til at Wieghorst arbejder på at få den defensive organisering på plads, hvor man efterfølgende kan bygge den offensive del på. Patrick Kristensen på backen er eddermame heller ikke noget, jeg ønsker at se, men lige nu ser det ud til, at Wieghorst har mest fokus på at få beskyttet defensiven med det materiale, der nu er til stede. Det er muligvis ikke ret kønt lige nu, men det tror jeg stadig på, at det kan blive, hvis vi lige væbner os med lidt tålmodighed. Den første lange tid med Kent var dælme heller ikke fejende flot offensiv fodbold, selvom det naturligvis er dét, vi alle huske nu, fordi det endte med at kaste titler af sig.

Jeg kan stadig se en ide i det Wieghorst foretager sig, og dét er den helt store forskel mellem ham og Lars Søndergaard, som til slut virkede mere og mere rådvild i sine dispositioner. Med Holgersson på midten som det grelleste eksempel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af BoT » 6. apr 2017, 13:26

Der er ingen tvivl om, at resten af denne sæson skal bruges som opvarmning til næste sæson. Vinder vi på lørdag, skal der virkelig gå meget galt, for at vi bliver involveret i nedrykningsspillet.

Derfor skal vi bruge spillere med fremtid i på de pladser, hvor de har bedst forudsætning for at slå til:
Mæhle skal tilbage på backen. Han var fuldstændig usynlig i 2. halvleg i går som fløj - og skabte heller ikke meget i 1. halvleg.
Pohl skal have mere spilletid. Men helst i et 2-mands angreb. Han har altså noget drev og energi, som kan blive rigtig godt.
Magnus skal fortsætte med at spille hver gang. Ham er der for alvor perspektiv i. Om nødvendigt i stedet for Würtz, hvis Risgård bliver klar til mere.
Blåbjerg skal væk fra det centrale forsvar. Han er en fin gardering på venstre back, men for svagt defensivt til centerforsvar. Så hellere KP.

Der var dog også positive elementer i går:
Ahlmann spiller på ny solidt og bidrog især i 2. halvleg meget i offensiven. Han virker til at være skadesproblemerne kvit.
Enevoldsen og Risgård lavede fine indhop og bragte noget af den rutine og attitude, som mange af de unge mangler.
Flores viste i glimt, at han har noget flair, som vi virkelig også kan få nytte af.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Martino » 6. apr 2017, 13:29

Gnu skrev:Jeg synes nu, at det mest af alt ser ud til at Wieghorst arbejder på at få den defensive organisering på plads, hvor man efterfølgende kan bygge den offensive del på. Patrick Kristensen på backen er eddermame heller ikke noget, jeg ønsker at se, men lige nu ser det ud til, at Wieghorst har mest fokus på at få beskyttet defensiven med det materiale, der nu er til stede. Det er muligvis ikke ret kønt lige nu, men det tror jeg stadig på, at det kan blive, hvis vi lige væbner os med lidt tålmodighed. Den første lange tid med Kent var dælme heller ikke fejende flot offensiv fodbold, selvom det naturligvis er dét, vi alle huske nu, fordi det endte med at kaste titler af sig.

Jeg kan stadig se en ide i det Wieghorst foretager sig, og dét er den helt store forskel mellem ham og Lars Søndergaard, som til slut virkede mere og mere rådvild i sine dispositioner. Med Holgersson på midten som det grelleste eksempel.
Fuldstændig enig med dig. Omend balancen igår - set fra mit synspunkt var lidt fejlcastet. Men jeg er stadig meget positiv omkring Wieghorst. Truppen skal justeres og gerne optimeres til sommer og det tror jeg alle i AaB er klar over.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Kenneth K » 6. apr 2017, 14:42

BoT skrev:Der er ingen tvivl om, at resten af denne sæson skal bruges som opvarmning til næste sæson.
Præcis.

Og egentlig forstår jeg ikke, at det ikke har været alles indstilling fra dag 1 på forårssæsonen. Vi har en ny træner, der skal have implementeret sine idéer og et væld af unge spillere, som skal have hår på brystet. Langt hen ad vejen er det da en velsignelse, at vi er havnet i nedrykningsspillet fremfor mesterskabsspilet, hvor vi bare ville være prügelknabe. Nu kan holdet stille og roligt finde og udvikle sig selv - alt godt med det!

Men det havde da selvfølgelig været fedt at ekspedere fucking lorte pis Midtjylland ud af pokalen, det er klart.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Jakobsen » 6. apr 2017, 15:27

Det nytter ikke at skyde på træneren. Materialet er bare ikke særligt godt og det er andre steder i klubben det er bestemt, at det skal være sådan. Det er en kunst at få meget ud af et svagt spillermateriale og det tager tid. Den her halvsæson gælder kun om at overleve og så få fundet ud af hvem vi kan bruge fremadrettet, hvem der skal ud af vagten og få fundet dem der skal lukke alle de kæmpe huller der er i vores trup. Jeg køber den ikke længere med, at det bare er en eller to mand der skal ind.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Martin Bak » 6. apr 2017, 20:51

Jakobsen skrev:Det nytter ikke at skyde på træneren. Materialet er bare ikke særligt godt og det er andre steder i klubben det er bestemt, at det skal være sådan. Det er en kunst at få meget ud af et svagt spillermateriale og det tager tid. Den her halvsæson gælder kun om at overleve og så få fundet ud af hvem vi kan bruge fremadrettet, hvem der skal ud af vagten og få fundet dem der skal lukke alle de kæmpe huller der er i vores trup. Jeg køber den ikke længere med, at det bare er en eller to mand der skal ind.

Det "positive" er, at det er åbenlyst hvem som bør have en fremtid på holdet , og hvem som har niveau til Jetsmark ... Det næste transfervindue er den eksamen gaarde sjal bedømmes på for alvor
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Brodernumsi » 6. apr 2017, 21:21

Apropos pokalen, hvordan kan det være, at FCK spiller på hjemmebane i aften, når det er laveste rangerende hold der har hjemmebane, eller gælder det først i semi?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Patmand » 6. apr 2017, 21:45

Brodernumsi skrev:Apropos pokalen, hvordan kan det være, at FCK spiller på hjemmebane i aften, når det er laveste rangerende hold der har hjemmebane, eller gælder det først i semi?
Bror numse, nu spiller AGF mig bekendt også i Superligaen.

Og hvad er det dog for et fjollet navn du har valgt!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Gnu » 7. apr 2017, 12:48

Patmand skrev:
Brodernumsi skrev:Apropos pokalen, hvordan kan det være, at FCK spiller på hjemmebane i aften, når det er laveste rangerende hold der har hjemmebane, eller gælder det først i semi?
Bror numse, nu spiller AGF mig bekendt også i Superligaen.

Og hvad er det dog for et fjollet navn du har valgt!
Det er sgu en ærlig fejltagelse. Nu og da glemmer jeg også, hvilken række elevatorholdet fra Århus spiller i.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Brodernumsi » 7. apr 2017, 16:43

Patmand skrev:
Brodernumsi skrev:Apropos pokalen, hvordan kan det være, at FCK spiller på hjemmebane i aften, når det er laveste rangerende hold der har hjemmebane, eller gælder det først i semi?
Bror numse, nu spiller AGF mig bekendt også i Superligaen.

Og hvad er det dog for et fjollet navn du har valgt!
What? Jeg er godt klar over AGF spiller i suppen, det var ikke det jeg spurgte om. Af FCK og AGF, er AGF vel det laveste rangerende hold, og burde spille hjemme, ik?

Edit: Mht mit navn, så se golden child. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Pastorius » 7. apr 2017, 16:45

Brodernumsi skrev:
Patmand skrev:
Brodernumsi skrev:Apropos pokalen, hvordan kan det være, at FCK spiller på hjemmebane i aften, når det er laveste rangerende hold der har hjemmebane, eller gælder det først i semi?
Bror numse, nu spiller AGF mig bekendt også i Superligaen.

Og hvad er det dog for et fjollet navn du har valgt!
What? Jeg er godt klar over AGF spiller i suppen, det var ikke det jeg spurgte om. Af FCK og AGF, er AGF vel det laveste rangerende hold, og burde spille hjemme, ik?
Der kigges kun på hvilken række klubberne spiller i - ikke på hvordan de ligger i indeværende sæson. Det kunne jo skiftes fra runde til runde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af NIN » 7. apr 2017, 17:11

Pastorius skrev:
Brodernumsi skrev:
Patmand skrev:
Brodernumsi skrev:Apropos pokalen, hvordan kan det være, at FCK spiller på hjemmebane i aften, når det er laveste rangerende hold der har hjemmebane, eller gælder det først i semi?
Bror numse, nu spiller AGF mig bekendt også i Superligaen.

Og hvad er det dog for et fjollet navn du har valgt!
What? Jeg er godt klar over AGF spiller i suppen, det var ikke det jeg spurgte om. Af FCK og AGF, er AGF vel det laveste rangerende hold, og burde spille hjemme, ik?
Der kigges kun på hvilken række klubberne spiller i - ikke på hvordan de ligger i indeværende sæson. Det kunne jo skiftes fra runde til runde.
Ville man, kunne man jo tage udgangspunkt i sidste sæsons placering.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Fc midtjylland, 05.04.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. apr 2017, 20:02

BoT skrev:Der er ingen tvivl om, at resten af denne sæson skal bruges som opvarmning til næste sæson. Vinder vi på lørdag, skal der virkelig gå meget galt, for at vi bliver involveret i nedrykningsspillet.

Derfor skal vi bruge spillere med fremtid i på de pladser, hvor de har bedst forudsætning for at slå til:
Mæhle skal tilbage på backen. Han var fuldstændig usynlig i 2. halvleg i går som fløj - og skabte heller ikke meget i 1. halvleg.
Pohl skal have mere spilletid. Men helst i et 2-mands angreb. Han har altså noget drev og energi, som kan blive rigtig godt.
Magnus skal fortsætte med at spille hver gang. Ham er der for alvor perspektiv i. Om nødvendigt i stedet for Würtz, hvis Risgård bliver klar til mere.
Blåbjerg skal væk fra det centrale forsvar. Han er en fin gardering på venstre back, men for svagt defensivt til centerforsvar. Så hellere KP.

Der var dog også positive elementer i går:
Ahlmann spiller på ny solidt og bidrog især i 2. halvleg meget i offensiven. Han virker til at være skadesproblemerne kvit.
Enevoldsen og Risgård lavede fine indhop og bragte noget af den rutine og attitude, som mange af de unge mangler.
Flores viste i glimt, at han har noget flair, som vi virkelig også kan få nytte af.
Det bliver en one-liner, men jeg er rørende enig hele vejen igennem.

Besvar