Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Uldahl » 17. apr 2017, 20:33

andreasaab89 skrev:
Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers i morgen.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvordan kan vi være sikker på en 8 plads

Er Silkeborg ikke kun 2 point efter os ?
Jo og en væsentlig dårligere mål score = +1 point. Det sætter vi ikke overstyr med 3 kampe tilbage. :aabfan:

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Jacob » 17. apr 2017, 20:40

Uldahl skrev:
andreasaab89 skrev:
Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers i morgen.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvordan kan vi være sikker på en 8 plads

Er Silkeborg ikke kun 2 point efter os ?
Jo og en væsentlig dårligere mål score = +1 point. Det sætter vi ikke overstyr med 3 kampe tilbage. :aabfan:
7-10 pladserne er det vi ligger til pt. Alt andet er noget vrøvl. Der spilles playoff imellem nr 1 i vores pulje og nummer 2 fra den anden + omvendt. De to vindere af de playoff kampe skal så spille om 7-8 pladsen (inkl retten til at spille kval kamp om Uefa plads).
Life is good..... AaB is better!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Tyskeren » 17. apr 2017, 20:51

Aldrig har en spiller med så lavt et niveau lagt i front for AaB. Jeg tror ikke en skid på ham Pohl - hvis Ene og Sylvestr sidder og tænker sit - så er det satme på sin plads. Det er ikke godt nok at han ikke blir skiftet ud noget før..

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Gentleman Finn » 17. apr 2017, 20:58

Vi fik lige præcis den strategi fra AGF som ventet, en mur og så håbe på et eller andet underligt mål. Mener faktisk det er godt set med Pohl i dag, fylder meget og kæmper bravt, lige præcis sådan en kamp han skal bruges. Nu kan man så håbe på at vores slovak er klar, for når der kommer større rum nede i Århus på mandag så er han at foretrække. Men jeg vil godt give roser til Pohl når nu ingen andre gør, men jeg og alle andre kan jo godt se han ikke har den ro og touch foran kassen endnu, han kan stadig blive til noget

Umanerligt lækkert med en sejr på en kold mandag!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Forza » 17. apr 2017, 21:02

Jeg synes faktisk folk er meget hårde ved Pohl i dag. Vi kan hurtigt blive enige om at han skulle ha scoret i dag!
Men udover det kommer han selv frem til chancerne, fylder okay i feltet og presser konstant AGF med sin hurtighed.

Sjældent har jeg set en modstander med en dårligere taktik end den Disco Glenn og hans fine assistent havde lagt for dagen. De ventede jo nærmest bare på vi skulle score hele kampen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Funky » 17. apr 2017, 21:03

Gentleman Finn skrev:Vi fik lige præcis den strategi fra AGF som ventet, en mur og så håbe på et eller andet underligt mål. Mener faktisk det er godt set med Pohl i dag, fylder meget og kæmper bravt, lige præcis sådan en kamp han skal bruges. Nu kan man så håbe på at vores slovak er klar, for når der kommer større rum nede i Århus på mandag så er han at foretrække. Men jeg vil godt give roser til Pohl når nu ingen andre gør, men jeg og alle andre kan jo godt se han ikke har den ro og touch foran kassen endnu, spørgsmålet er om ikke han vil ha godt af et lejeophold i første div.

Umanerligt lækkert med en sejr på en kold mandag!!!
Jeg tror IKKE vi får et væsentligt anderledes kampbillede i næste kamp i Århus. Glenn og den vrisne direktør mente, at det handlede om at skabe en solid base (= kæmpemega bus at parkere) før de afgørende nedrykningskampe.

Pohl gjorde vel stort set alt andet end afslutningerne godt. De var til gengæld også ringe. Jeg synes, det var lidt grimt at se, hvor nemt AGF kunne lægge pres på lige efter scoringen. Meget ringe modstandskraft, vi havde dér.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af troelsh » 17. apr 2017, 21:03

Dejlig forløsende sejr!
De unge spillere gør det godt specielt Mæhle og Thellufsen idag.
AGF ville ikke meget idag, men alligevel er vores forsvar rystende usikkert. Jeg er ikke helt enig i kritikken af Pohl, selvfølgelig skal han score idag, men han kommer frem til en meget, eneste ændring der skal ske til opgøret i Århus er Sylvestr istedet for Børsting, så henter vi tre point igen :cheers:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Funky » 17. apr 2017, 21:09

Jeg synes i øvrigt det så rigtig godt ud med Risgård i den korte tid, han fik på banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Forza » 17. apr 2017, 21:13

Funky skrev:Jeg synes i øvrigt det så rigtig godt ud med Risgård i den korte tid, han fik på banen.
Enig. Risgård bringer virkelig noget for os som er en mangelvare blandt alternativerne på midtbanen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Jakobsen » 17. apr 2017, 21:17

Godt nok en blandet forestilling.

Positivt
- Vores mentalt skrøbelige hold får et resultat i en nøglekamp.
- Vi har forholdsvis god kontrol. Vores forsvar er som altid shaky, men det bliver ikke på noget tidspunkt AGFs kamp eller en kamp, hvor de for alvor for etableret mange omstillinger på os.
- Mæhle, Thellufsen og MC spiller igen en fornuftig kamp
- Pohls spillemæssige præstation. Udover hans afslutninger synes jeg egentlig Pohl gør en god figur. Jeg tror dog, at en makker der komplimenterer ham vil gøre underværker.

Negativt
- Vi får dælme lidt du af vores mega overtag i possession. Mod et historisk ringe AGF forsvar skaber vi alt for få chancer og har svært ved at komme frem til noget.
- Pohls afslutninger
- Børsting som 10'er. Den må snart være et no-go. Har ingen af de egenskaber der kræves af en god 10'er.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af seamann » 17. apr 2017, 21:20

Vel egentligt en lidt negativ tilgang til præstationen, der er her, taget i betragtning at det næsten var total kontrol.

Mom Børsting, MC og Blåbjerg.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Hovedet » 17. apr 2017, 21:22

Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvad er det lige, vi kan bruge en OB-sejr til i morgen? Jeg troede, at såfremt vi endte på en af de to øverste pladser i nedrykningspillets pulje 2, hvad man jo efterhånden må formode, skulle vi parres med en af de to øverste i nedrykningsspillets pulje 1 og spille en slags semifinale for at nå en finale om 7. pladsen, hvorefter vi så skal spille en play off kamp mod nr. 4 i medaljeslutspillet?

Ja, ovenstående er faktisk ikke en joke, selv om det fremstod sådan, da jeg lige læste indlægget igennem...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Forza » 17. apr 2017, 21:25

Jakobsen skrev:Godt nok en blandet forestilling.

Positivt
- Vores mentalt skrøbelige hold får et resultat i en nøglekamp.
- Vi har forholdsvis god kontrol. Vores forsvar er som altid shaky, men det bliver ikke på noget tidspunkt AGFs kamp eller en kamp, hvor de for alvor for etableret mange omstillinger på os.
- Mæhle, Thellufsen og MC spiller igen en fornuftig kamp
- Pohls spillemæssige præstation. Udover hans afslutninger synes jeg egentlig Pohl gør en god figur. Jeg tror dog, at en makker der komplimenterer ham vil gøre underværker.

Negativt
- Vi får dælme lidt du af vores mega overtag i possession. Mod et historisk ringe AGF forsvar skaber vi alt for få chancer og har svært ved at komme frem til noget.
- Pohls afslutninger
- Børsting som 10'er. Den må snart være et no-go. Har ingen af de egenskaber der kræves af en god 10'er.

På den negative front kan vi vel heller ikke undgå at nævne Holger og Larsens konstante usikre opspil. Gudskelov mødte vi en modstander der ikke gad at forsøge at angribe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Funky » 17. apr 2017, 21:30

Hovedet skrev:
Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvad er det lige, vi kan bruge en OB-sejr til i morgen? Jeg troede, at såfremt vi endte på en af de to øverste pladser i nedrykningspillets pulje 2, hvad man jo efterhånden må formode, skulle vi parres med en af de to øverste i nedrykningsspillets pulje 1 og spille en slags semifinale for at nå en finale om 7. pladsen, hvorefter vi så skal spille en play off kamp mod nr. 4 i medaljeslutspillet?

Ja, ovenstående er faktisk ikke en joke, selv om det fremstod sådan, da jeg lige læste indlægget igennem...
Det er vel det, der er tanken - en struktur hvor 'alle' har noget at spille om længst muligt?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 17. apr 2017, 21:38

Pastorius skrev:Der skal en alvorlig kulturændring til i AaB.

De jubler efter kampen som om de havde vundet mesterskabet. For helvede, det er en smal pligtsejr mod et usædvanligt svagt og tandløst AGF-hold. De burde gå fra banen med bøjede nakker, og sammenbidte bisser og så bare hjem og videre i programmet og gøre det bedre næste gang.

Vi skal have den playoff-kamp om europæisk bold, det er det eneste lille strå vi kan gribe efter, for ikke at have haft en fuldstændig håbløs sæson.
Dine forestillinger om AaBs niveau er ikke realistiske.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af FIDEL » 17. apr 2017, 22:38

Tyskeren skrev:Aldrig har en spiller med så lavt et niveau lagt i front for AaB. Jeg tror ikke en skid på ham Pohl - hvis Ene og Sylvestr sidder og tænker sit - så er det satme på sin plads. Det er ikke godt nok at han ikke blir skiftet ud noget før..
Jeg er lodret uenig.
Pohl har et stort potentiale og kommer frem til chancer hver gang han er med. Han har muligheden for at udvikle sig til en komplet angriber med både fart, fysik, energi, motivation. Det eneste han mangler pt. er skarphed, og det har han så tilfælles med resten af truppen. Sylvestr har fanme brændt større chancer end Pohl idag. Det kunne være spændende at se dem sammen, men det sker nok aldrig, medmindre der skal satses sidst i en kamp eller hvis MW vil prøve Pohl af som kant i en 4-3-3/4-5-1.
Jeg gad vildt godt se Pohl i et angreb med en fysisk stærk angriber.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af 9800 » 17. apr 2017, 22:45

FIDEL skrev:
Tyskeren skrev:Aldrig har en spiller med så lavt et niveau lagt i front for AaB. Jeg tror ikke en skid på ham Pohl - hvis Ene og Sylvestr sidder og tænker sit - så er det satme på sin plads. Det er ikke godt nok at han ikke blir skiftet ud noget før..
Jeg er lodret uenig.
Pohl har et stort potentiale og kommer frem til chancer hver gang han er med. Han har muligheden for at udvikle sig til en komplet angriber med både fart, fysik, energi, motivation. Det eneste han mangler pt. er skarphed, og det har han så tilfælles med resten af truppen. Sylvestr har fanme brændt større chancer end Pohl idag. Det kunne være spændende at se dem sammen, men det sker nok aldrig, medmindre der skal satses sidst i en kamp eller hvis MW vil prøve Pohl af som kant i en 4-3-3/4-5-1.
Jeg gad vildt godt se Pohl i et angreb med en fysisk stærk angriber.
Enig. Udover manglende mål spillede Pohl pisse godt. Jeg sad og tænkte over at han må være noget af det værste for en forsvarer st spille overfor. Han er hurtig, stærk og viger ikke tilbage for noget som helst.
Ellers har jeg plusser ved Mæhle, Ahlmann, Thelluf, Børsting og Holger, et stort minus ved en meget usikker keeper.

Vi skal ikke i nedrykningsspil, nu kan vi tage resten som en oplevelse og få spillet de unge og Flores ordentligt ind

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Klaus » 17. apr 2017, 22:45

Fedt med en sejr... MEN, igen i dag var vi mere end 60 minutter inde i kampen, før vi havde det første forsøg indenfor rammen. Det var det samme mod Viborg, og det er altså noget der skal gøres noget ved. I dag har vi to pæne muligheder i det lille felt i første halvleg. Selvom vinklen er spids skal man altså ramme målet. Pohls friløbere, både den han blev fløjtet offside på, og den anden burde begge have givet mål, men han er altså ikke just klinisk i afslutningerne.

Så har jeg det altså også lidt "lala" med Magnus Christensen og Børsting. Magnus spiller ligesom Wurtz meget bagud og på tværs, og det er yderst sjældent der kommer en offensiv aflevering fra ham. Det går ikke med to spillere på midten, der begge oftere flytter bolden end bidrager med noget kreativt fremad. Men når nu det er sådan landet ligger bliver en spiller som Børsting endnu vigtigere. Ingen kan sige noget til Børstings indsats, han kæmper røven ud af bukserne hver eneste gang, og det kommer man langt med. Men spørgsmålet er om kampvilje alene gør det???

Vi skal være glade for alle 3 points i en kamp, der let kunne være endt uden mål. Træning i afslutninger må intensiveres ;)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Kristian » 17. apr 2017, 22:46

Pastorius skrev:Der skal en alvorlig kulturændring til i AaB.

De jubler efter kampen som om de havde vundet mesterskabet. For helvede, det er en smal pligtsejr mod et usædvanligt svagt og tandløst AGF-hold. De burde gå fra banen med bøjede nakker, og sammenbidte bisser og så bare hjem og videre i programmet og gøre det bedre næste gang.

Vi skal have den playoff-kamp om europæisk bold, det er det eneste lille strå vi kan gribe efter, for ikke at have haft en fuldstændig håbløs sæson.
Det var noget noget værre lort at lukke ud..sorry

Det var da forløsende for dem at vinde igen og det skal man da fejre med de fans der kommer gang efter gang..også selvom den hedder nedrykningsspil.

Mærkelig indstilling du kommer med der. For høje forventninger ?
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Hovedet » 17. apr 2017, 22:54

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvad er det lige, vi kan bruge en OB-sejr til i morgen? Jeg troede, at såfremt vi endte på en af de to øverste pladser i nedrykningspillets pulje 2, hvad man jo efterhånden må formode, skulle vi parres med en af de to øverste i nedrykningsspillets pulje 1 og spille en slags semifinale for at nå en finale om 7. pladsen, hvorefter vi så skal spille en play off kamp mod nr. 4 i medaljeslutspillet?

Ja, ovenstående er faktisk ikke en joke, selv om det fremstod sådan, da jeg lige læste indlægget igennem...
Det er vel det, der er tanken - en struktur hvor 'alle' har noget at spille om længst muligt?
Så langt er jeg med. Det var blot, om jeg havde forstået det korrekt?

Besvar