Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af BoT » 18. apr 2017, 12:22

Gamen skrev: Altså, Magnus har bevist at han måske kan være værdig konkurrence på midtbanen, men han har stadig sine tydelige mangler, bl.a. det der i årevis har været en AaB-syge - at hver evig eneste centrale midtbanespiller vi opfostrer er langsom. Han er simpelthen ikke hurtig nok på konvolutterne og mangler desværre også visioner i sit spil. Han er til gengæld stærk i vendingerne, hvilket ikke er en helt dårlig ting - se bare på hvor meget det har reddet for en (ellers langsom) spiller som Kasper Risgård.
Han er nødt til at bygge på i det departement, hvis han skal være en fremtidig central mand på midtbanen. Det er (trods alt) den centrale midtbane, hvor vi de seneste par år i dén grad har manglet både mål, assists og kreativitet, når vi sammenligner os med nogle af de hold vi gerne vil måle os med.
Lad mig lige venligt påpege, at de første 5-10 stykker herinde var oppe at køre over Abildgaard da han fik debut. 1 år senere var han 6. valg på midtbanen.

Mæhle derimod fortsætter bare med at brage derud af, og har heldigvis henvist PK til bænken. Vi er trods alt en del debattører, der år efter år har påpeget, at så snart der kom bare lidt værdig konkurrence så var Storvordes stolthed ude af vagten. Tak for det, det klæder holdet med en back der kan andet end at aflevere tilbage og til siden, og på Dalsgaard'sk facon også offensivt byder ind med rigtig meget. På den front er det som at se Ahlmann før hans alvorlige skade(r).

Thellufsen har haft en 3-4 ret svage kampe på det sidste, men virker til at være en type der kan udvikles meget på. Rigtigt god teknik, pæn højde og et fint blik for sine medspillere.

Pohl skal måske omskoles, han virker til at være en dårlig afslutter og der er ikke brug for flere førsteangribere med Curth-stats. Den friløber han får i går... Han har alverden med tid, men løfter ikke engang blikket fra bolden.
Han er til gengæld både pågående, god til at løbe i dybden, og skarp i nærkampene... Men killer-instinkt kan ikke tillæres. Enten har man det, eller også har man det ikke. Og lige pt. er der mere Bassogog end Spalvis over hans afslutninger.
Jeg er enig med dig i, at Magnus bestemt ikke er nogen hurtig spiller. Men det mener jeg faktisk heller ikke, han behøver være til den rolle, jeg ser ham udfylde i fremtiden - nemlig den kontrollerende midtbanespiller. Her er topfart ikke nogen nødvendighed, og jeg mener faktisk, at han allerede nu udviser en snuhed, der kompenserer for hurtigheden. Det gør, at han erobrer rigtig mange bolde, selvom hans antrit ikke er i top.
Til gengæld har han altså en for hans alder helt utrolig ro på bolden og blik for at fordele den rundt på banen. Han er stort set spilbar konstant, løber de rigtige steder hen og vinder endda hovedstødsdueller. Jeg er tryg ved, at han kan tage over, når Würtz vælger at stoppe - og indtil da må man finde en opstilling, hvor der er plads til begge.

Mht. Pohl er jeg for det første ikke enig i, at hans afslutninger er på Basso-niveau. Når man ser dem i langsom gengivelse, kan man se, at der er idé bag - og så er det ikke meget, der skal rettes til, før end det kan blive rigtig godt. Og selvfølgelig kan man lære at blive en bedre afslutter - det sværeste at lære som angriber er at komme frem til chancerne, for det er en mere kompliceret proces, end selve afslutningen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Jakobsen » 18. apr 2017, 13:06

BoT skrev:
Gamen skrev: Altså, Magnus har bevist at han måske kan være værdig konkurrence på midtbanen, men han har stadig sine tydelige mangler, bl.a. det der i årevis har været en AaB-syge - at hver evig eneste centrale midtbanespiller vi opfostrer er langsom. Han er simpelthen ikke hurtig nok på konvolutterne og mangler desværre også visioner i sit spil. Han er til gengæld stærk i vendingerne, hvilket ikke er en helt dårlig ting - se bare på hvor meget det har reddet for en (ellers langsom) spiller som Kasper Risgård.
Han er nødt til at bygge på i det departement, hvis han skal være en fremtidig central mand på midtbanen. Det er (trods alt) den centrale midtbane, hvor vi de seneste par år i dén grad har manglet både mål, assists og kreativitet, når vi sammenligner os med nogle af de hold vi gerne vil måle os med.
Lad mig lige venligt påpege, at de første 5-10 stykker herinde var oppe at køre over Abildgaard da han fik debut. 1 år senere var han 6. valg på midtbanen.

Mæhle derimod fortsætter bare med at brage derud af, og har heldigvis henvist PK til bænken. Vi er trods alt en del debattører, der år efter år har påpeget, at så snart der kom bare lidt værdig konkurrence så var Storvordes stolthed ude af vagten. Tak for det, det klæder holdet med en back der kan andet end at aflevere tilbage og til siden, og på Dalsgaard'sk facon også offensivt byder ind med rigtig meget. På den front er det som at se Ahlmann før hans alvorlige skade(r).

Thellufsen har haft en 3-4 ret svage kampe på det sidste, men virker til at være en type der kan udvikles meget på. Rigtigt god teknik, pæn højde og et fint blik for sine medspillere.

Pohl skal måske omskoles, han virker til at være en dårlig afslutter og der er ikke brug for flere førsteangribere med Curth-stats. Den friløber han får i går... Han har alverden med tid, men løfter ikke engang blikket fra bolden.
Han er til gengæld både pågående, god til at løbe i dybden, og skarp i nærkampene... Men killer-instinkt kan ikke tillæres. Enten har man det, eller også har man det ikke. Og lige pt. er der mere Bassogog end Spalvis over hans afslutninger.
Jeg er enig med dig i, at Magnus bestemt ikke er nogen hurtig spiller. Men det mener jeg faktisk heller ikke, han behøver være til den rolle, jeg ser ham udfylde i fremtiden - nemlig den kontrollerende midtbanespiller. Her er topfart ikke nogen nødvendighed, og jeg mener faktisk, at han allerede nu udviser en snuhed, der kompenserer for hurtigheden. Det gør, at han erobrer rigtig mange bolde, selvom hans antrit ikke er i top.
Til gengæld har han altså en for hans alder helt utrolig ro på bolden og blik for at fordele den rundt på banen. Han er stort set spilbar konstant, løber de rigtige steder hen og vinder endda hovedstødsdueller. Jeg er tryg ved, at han kan tage over, når Würtz vælger at stoppe - og indtil da må man finde en opstilling, hvor der er plads til begge.

Mht. Pohl er jeg for det første ikke enig i, at hans afslutninger er på Basso-niveau. Når man ser dem i langsom gengivelse, kan man se, at der er idé bag - og så er det ikke meget, der skal rettes til, før end det kan blive rigtig godt. Og selvfølgelig kan man lære at blive en bedre afslutter - det sværeste at lære som angriber er at komme frem til chancerne, for det er en mere kompliceret proces, end selve afslutningen.
Meget enig mht. Pohl. Han skal selvfølgelig forbedre sine afslutninger, men jeg synes grundlæggende at han kommer frem til chancerne og skaber masser af uro hos modstanderne. Det er i mine øjne en spiller der skal have mindst en sæson mere. Talentet og ideerne er tydelige. Noget andet er, at jeg tror man får mest ud af en spiller som Pohl når han er spillet fast sammen med de andre. Det kan man selvfølgelig sige om mange spillere og der er ingen gratis pladser, men den bevægelighed Pohl spiller med kræver jo netop at de andre ved hvor han løber hen og hvordan han skal spilles. Samtidig udvikler jo Pohl også kun den kompetence ved at spille kontinuerligt. Jeg synes egentlig, at vi skal spille med Pohl resten af slutspillet og så skal vi til sommer finde en angriber der komplementerer Pohl fremfor Sylvestr.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Hanga » 18. apr 2017, 13:13

Gamen skrev:En længere smøre...
Jeg er enig i at MC har områder af sit spil hvor han skal lægge en del på, men jeg ser i ham nogle kompetencer som giver et godt udgangspunkt. Han er ret god på bolden fordi han teknisk er udmærket og bevarer roen når modstanderne kommer i pres. Samtidig er han ret forudseende i sit spil og når han får lagt lidt flere muskler på, bliver han en fin boldbrydder. Jeg ser ham også gerne slå flere offensive afleveringer og komme mere med frem, især sidstnævnte er Risgaard langt bedre til. Men jeg håber på at MC kan lægge denne del til sit spil når han i takt med erfaringen også får mere mod.

Nu ved jeg godt at Abildgaard eksemplet ikke nødvendigvis var rettet mod mig, men ellers vil jeg sige, at jeg aldrig har set Abildgaard have samme potentiale som en spiller som MC. Jeg har simpelthen aldrig kunnet få øje på hvad det er han skulle være god til. Børsting er derimod et bedre eksempel (mod mig i hvert fald), for ham troede jeg var nået længere end han er i dag.

Det er altid svært at sige hvor langt de unge er nået om 2-3 år, men det vigtigste for mig er at jeg kan se nogle udtalte styrker hos spillerne. Så må vi arbejde med de mangler de har. Det gør også at jeg ikke opgiver Pohl, for han er altså god til at komme til chancerne... jeg er dog enig i at koldblodighed og afslutningsevnerne (killerinstinktet) kan være svært at tillære.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Sønderhof » 18. apr 2017, 13:44

Hanga skrev:
Gamen skrev:En længere smøre...
Det er altid svært at sige hvor langt de unge er nået om 2-3 år, men det vigtigste for mig er at jeg kan se nogle udtalte styrker hos spillerne. Så må vi arbejde med de mangler de har. Det gør også at jeg ikke opgiver Pohl, for han er altså god til at komme til chancerne... jeg er dog enig i at koldblodighed og afslutningsevnerne (killerinstinktet) kan være svært at tillære.
Jeg går med troen, eller måske nærmere håbet, om at det er et spørgsmål om selvtillid, og lige så snart der kommer hul på bylden, kan vi håbe på han scorer mål på samlebånd. Selv spillere som Prica og Spalvis havde lange perioder, hvor de ikke scorede. Synes nemlig også han har en masse spændende kvaliteter, som gør at vi fremadrette kan bygge holdet op omkring ham. Det har jeg aldrig ment at eksempelvis Helenius havde. Det kræver dog han kan scorer mål.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af FIDEL » 18. apr 2017, 14:07

Når man ser højdepunkter fra kampen igår, så minder det mig mere om en kavalkade af sløje afslutninger - fra begge hold!
Vi skal være glade for sejren, for vi er godt nok pivringe for tiden. Agf er bare ringere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Hovedet » 18. apr 2017, 14:21

Lyngehoevdingen skrev:
Hovedet skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:
Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvad er det lige, vi kan bruge en OB-sejr til i morgen? Jeg troede, at såfremt vi endte på en af de to øverste pladser i nedrykningspillets pulje 2, hvad man jo efterhånden må formode, skulle vi parres med en af de to øverste i nedrykningsspillets pulje 1 og spille en slags semifinale for at nå en finale om 7. pladsen, hvorefter vi så skal spille en play off kamp mod nr. 4 i medaljeslutspillet?

Ja, ovenstående er faktisk ikke en joke, selv om det fremstod sådan, da jeg lige læste indlægget igennem...
Det er vel det, der er tanken - en struktur hvor 'alle' har noget at spille om længst muligt?
Så langt er jeg med. Det var blot, om jeg havde forstået det korrekt?
Det har du. Til gengæld vurderer jeg på bagrund af hans tre seneste kommentarer Uldahl til at være småfuld.
De fleste, der forsøger at redegøre for den nye struktur, fremstår småfulde eller på anden måde ude af sjælelig balance :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af troelsh » 18. apr 2017, 16:02

I disse tider hvor spillet mildest talt ikke er super godt, giver de unge gutter bestemt håb for fremtiden.
MC, Mæhle og Thellufsen har alle potentiale til at bliver profiler, og de to første nævnte har vel allerede for alvor bidt sig fast i start elveren.

Thellufsen har nogle ret vilde spidskompetencer, men er nok den af de tre der har svinget mest i niveau, han smider stadig en del bolde væk, men han er en af de spillere i vores trup som er mest kreativ og kan skabe mest på egen hånd. (Siger også en del om vores trup pt.)

Mæhle ser jeg som en mini Dalsgaard type, han har ikke samme power, og mangler stadig at bygge på defensivt, men hans teknik og indlæg er allerede af høj klasse, og igår var han vel vores bedste spiller.

MC ser jeg som det største talent, han er ikke super hurtig, men han er god på bolden og en kanon blancespiller. Han skal bygge på sin fysik, og lære at tænke mere frem i banen.

Alle tre kommer forhåbentlig til at fortsætte deres udvikling, selvom man må forvente udsving fra unge spillere, kan vi få lavet et par gode handler i sommervinduet (kom hjem kusk), og få skiftet ud i nogle af de spillere der var tiltænkt at skulle være profiler på vores hold, tror jeg godt vi kan få samlet et fornuftigt hold næste sæson.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Tyskeren » 18. apr 2017, 16:07

Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af PeterS » 18. apr 2017, 16:14

Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
-Pohl spillede en okay kamp i mine øjne, burde dog have scoret min. 1.
-Blåbjerg spiller sin bedste kamp meget længe.
-Super at du begyndte at "larme" så meget fra du parkerede bilen kl. 17.15 og under kampen, at du først kan fremstamme dit mundlort nu.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af hje1980 » 18. apr 2017, 16:15

Gamen skrev:
Hanga skrev: Enig i at vi nu så småt kan begynde at "spille frem mod" næste sæson. Lad os dog lige få nedrykningsspøgelset endegyldigt begravet i Århus. Mæhle, Magnus og Thellufsen har allerede vist de er værd at satse på. Pohl er jeg mere tvivlende overfor. Også som ungdomsspiller gik han for et være en spiller der var rigtig god til at komme til chancerne, men som lidt for ofte manglede skarpheden. Dette sammen med hans tekniske mangler får mig til at tvivle på om han har det der skal til. Men han gør mange ting rigtigt, så han skal afgjort ikke afskrives endnu.

Vedr. Sylvestr så tror jeg altså kun at han havde én afslutning på mål i går i den korte tid han fik på banen. På et tidspunkt opsnappede han så også en aflevering som han skulle have ladet gå videre til en meget mere fri spiller, men jeg tror nu ganske enkelt bare ikke han havde set det. Jeg ser ham ikke som dårlig holdspiller i hvert fald.
Altså, Magnus har bevist at han måske kan være værdig konkurrence på midtbanen, men han har stadig sine tydelige mangler, bl.a. det der i årevis har været en AaB-syge - at hver evig eneste centrale midtbanespiller vi opfostrer er langsom. Han er simpelthen ikke hurtig nok på konvolutterne og mangler desværre også visioner i sit spil. Han er til gengæld stærk i vendingerne, hvilket ikke er en helt dårlig ting - se bare på hvor meget det har reddet for en (ellers langsom) spiller som Kasper Risgård.
Han er nødt til at bygge på i det departement, hvis han skal være en fremtidig central mand på midtbanen. Det er (trods alt) den centrale midtbane, hvor vi de seneste par år i dén grad har manglet både mål, assists og kreativitet, når vi sammenligner os med nogle af de hold vi gerne vil måle os med.
Lad mig lige venligt påpege, at de første 5-10 stykker herinde var oppe at køre over Abildgaard da han fik debut. 1 år senere var han 6. valg på midtbanen.

Mæhle derimod fortsætter bare med at brage derud af, og har heldigvis henvist PK til bænken. Vi er trods alt en del debattører, der år efter år har påpeget, at så snart der kom bare lidt værdig konkurrence så var Storvordes stolthed ude af vagten. Tak for det, det klæder holdet med en back der kan andet end at aflevere tilbage og til siden, og på Dalsgaard'sk facon også offensivt byder ind med rigtig meget. På den front er det som at se Ahlmann før hans alvorlige skade(r).

Thellufsen har haft en 3-4 ret svage kampe på det sidste, men virker til at være en type der kan udvikles meget på. Rigtigt god teknik, pæn højde og et fint blik for sine medspillere.

Pohl skal måske omskoles, han virker til at være en dårlig afslutter og der er ikke brug for flere førsteangribere med Curth-stats. Den friløber han får i går... Han har alverden med tid, men løfter ikke engang blikket fra bolden.
Han er til gengæld både pågående, god til at løbe i dybden, og skarp i nærkampene... Men killer-instinkt kan ikke tillæres. Enten har man det, eller også har man det ikke. Og lige pt. er der mere Bassogog end Spalvis over hans afslutninger.
HOV HOV HOV... Det er altså Ib Simonsen :thumbsup:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af hje1980 » 18. apr 2017, 16:20

Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
Hvad så under kampen da DU fik sat dig ned... hvad bidragede DU med af sang... eller var du stadig skuffet over ANDRE's bidrag til stemningen?

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Tyskeren » 18. apr 2017, 16:27

hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
Hvad så under kampen da DU fik sat dig ned... hvad bidragede DU med af sang... eller var du stadig skuffet over ANDRE's bidrag til stemningen?
Ha ha ha - ja du er dygtig! Alle kan sgu da se, at det er en pinlig stemning der er på Aalborg Stadion. For 20 år siden stod jeg selv bag ved målet, og det var sgu bare andre tider må man sige. Det er ikke kun på banen er vi halter efter mange hold!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. apr 2017, 16:45

hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
Hvad så under kampen da DU fik sat dig ned... hvad bidragede DU med af sang... eller var du stadig skuffet over ANDRE's bidrag til stemningen?
Hvis Tyskeren ikke må udtale sig om stemningen bag mål er der ingen herinde der må udtale sig om spillerne på banen. Hvad bidrog I selv til på banen i går? (for nu at bruge samme mærkværdige argumenter som jer der ikke mener Tyskeren må udtale sig om stemningen).
Janteloven eksisterer IKKE!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Tyskeren » 18. apr 2017, 16:45

Køllen I Møllen skrev:
hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
Hvad så under kampen da DU fik sat dig ned... hvad bidragede DU med af sang... eller var du stadig skuffet over ANDRE's bidrag til stemningen?
Hvis Tyskeren ikke må udtale sig om stemningen bag mål er der ingen herinde der må udtale sig om spillerne på banen. Hvad bidrog I selv til på banen i går? (for nu at bruge samme mærkværdige argumenter som jer der ikke mener Tyskeren må udtale sig om stemningen).
Køllen for President :danmarkfan:

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af KJ » 18. apr 2017, 17:14

Jeg synes, stemningen var fin. Spillet var egentligt også OK. Nu kommer der desværre en hjemmekamp mod SIF, som med al sandsynlighed bliver uden større sportslig relevans. Det bliver ikke nogen publikumsmagnet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af FIDEL » 18. apr 2017, 17:19

Jeg er også helt enig i, at stemningen iblandt AaB fans er for tam. Der er for få der både kan og vil råbe og synge. Desuden er dem der synger meget unge. Det er nemt for mig at sige, idet jeg bor i den anden ende af landet. Men når så jeg er på Aalborg stadion, så bliver der kigget skævt til mig hvis jeg råber osv. Der er en fuldstændig dræbende mentalitet i Aalborg omkring stemning på stadion. De fleste nordjyder har det bedst med at sidde med armene over kors og brokke sig. Fanme pinligt.
Da jeg var yngre fik man engang imellem besked på at "slap lig lidt a!"
Nej man skal helst ikke skille sig ud fra mængden i Aalborg - verdens lykkeligste by ;)

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Tyskeren » 18. apr 2017, 17:31

FIDEL skrev:Jeg er også helt enig i, at stemningen iblandt AaB fans er for tam. Der er for få der både kan og vil råbe og synge. Desuden er dem der synger meget unge. Det er nemt for mig at sige, idet jeg bor i den anden ende af landet. Men når så jeg er på Aalborg stadion, så bliver der kigget skævt til mig hvis jeg råber osv. Der er en fuldstændig dræbende mentalitet i Aalborg omkring stemning på stadion. De fleste nordjyder har det bedst med at sidde med armene over kors og brokke sig. Fanme pinligt.
Da jeg var yngre fik man engang imellem besked på at "slap lig lidt a!"
Nej man skal helst ikke skille sig ud fra mængden i Aalborg - verdens lykkeligste by ;)
Fuldstændig enig! Jeg sidder også og råber som en sindssyg - så meget at mine børn syntes deres far er MEGA pinlig :innocent:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Kristian » 18. apr 2017, 18:13

Jeg ved ikke engang om det er debateret i denne tråd.

Men var der nogle som lagde mærke til Ene og hans attitude, både ved udskiftningsbænken efter opvarmning og efter kampen. Han virker bare træt af det hele. Sådan ser det ud.

Synes ikke det klæder på nogen måde.
------------------
mvh Kristian

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 18. apr 2017, 18:44

Kristian skrev:Jeg ved ikke engang om det er debateret i denne tråd.

Men var der nogle som lagde mærke til Ene og hans attitude, både ved udskiftningsbænken efter opvarmning og efter kampen. Han virker bare træt af det hele. Sådan ser det ud.

Synes ikke det klæder på nogen måde.
Da holdet blev hyldet ved Vesttribunen så han rasende ud. Det gør i øvrigt heller ikke noget for mig. Han startede inde sidst, og fik ikke ét minut i går. Det er da træls for ham, og det må han gerne være sur over.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af De Fem » 18. apr 2017, 19:04

Kristian skrev:Jeg ved ikke engang om det er debateret i denne tråd.

Men var der nogle som lagde mærke til Ene og hans attitude, både ved udskiftningsbænken efter opvarmning og efter kampen. Han virker bare træt af det hele. Sådan ser det ud.

Synes ikke det klæder på nogen måde.
Enevoldsen har altid været lidt "kantet" person på og af banen. Det har bidraget positivt i de perioder han rammer formen og negativt i andre. Mest af alt er han dog bare videre og dermed er en god portion løn sparet (sammen med Helenius).

Besvar