Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af RØDESVIN » 27. apr 2017, 13:21

Hvad F.... er der lige sket med kamptråden :@

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Yankee » 27. apr 2017, 13:52

Gaarde kan alligevel ikke gøre noget ved truppen inden på søndag, så selvfølgelig skal han sige sådan. Det handler udelukkende om at tage presset af spillerne og forbedre mulighederne for at tage point på søndag, som lige nu selvfølgelig skal være det eneste fokus for alle i og omkring AaB.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Hovedet » 27. apr 2017, 15:11

Gaarde skal selvfølgelig udføre den vanskelige balancegang mellem Komiske Ali og at save truppen midt over. Han kan naturligvis ikke udtale sig så bramfrit som os herinde og kalde den nuværende for den "ringeste i Superligaens historie", som jeg selv har gjort et par gange; generelt slipper Gaarde pænt fra det kommunikative, men den om Børsting forstår jeg godt heller ikke. Dér lurer Komiske Ali lige om hjørnet.

Der kan, som en anden nævner, alligevel ikke gøres noget i år, men forhåbentlig er alvoren gået op for AaB i forhold til den nuværende trup, der dæleme skal opgraderes til næste sæson.

Vi har spillet ualmindelig dårligt i denne sæson, hvilket meget, meget få lyspunkter ikke kan bortforklare. Jeg er enig i, at nedrykning havde været teoretisk i en normal sæson, men den nye struktur forårsager, at vi ikke kan ignorere den fare. Hvis vi ender i nedrykningsplayoff, kan jeg ikke umiddelbart øjne et hold svagere end AaB.

seamann

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af seamann » 27. apr 2017, 15:26

Hovedet skrev:Gaarde skal selvfølgelig udføre den vanskelige balancegang mellem Komiske Ali og at save truppen midt over. Han kan naturligvis ikke udtale sig så bramfrit som os herinde og kalde den nuværende for den "ringeste i Superligaens historie", som jeg selv har gjort et par gange; generelt slipper Gaarde pænt fra det kommunikative, men den om Børsting forstår jeg godt heller ikke. Dér lurer Komiske Ali lige om hjørnet.

Der kan, som en anden nævner, alligevel ikke gøres noget i år, men forhåbentlig er alvoren gået op for AaB i forhold til den nuværende trup, der dæleme skal opgraderes til næste sæson.

Vi har spillet ualmindelig dårligt i denne sæson, hvilket meget, meget få lyspunkter ikke kan bortforklare. Jeg er enig i, at nedrykning havde været teoretisk i en normal sæson, men den nye struktur forårsager, at vi ikke kan ignorere den fare. Hvis vi ender i nedrykningsplayoff, kan jeg ikke umiddelbart øjne et hold svagere end AaB.
Ja, Esbjerg imponerer voldsomt.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Super Hansen » 27. apr 2017, 15:40

RØDESVIN skrev:Hvad F.... er der lige sket med kamptråden :@


Enig..

[/quote]

Bænk: Børsting, Abildgaard, Pohl, Meilinger, Grønning, Ramkilde, Nicholej Jørgnsen (Målmand) og (måske Flores hvis han er klar)

Holgersson, kan max komme med for at slæbe tasker ind fra bussen, men det kan han vel også ødelægge.!!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af De Fem » 27. apr 2017, 17:18

Det eneste man ikke kan er at starte Enevoldsen. Han er jo mentalt langt væk allerede.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Patmand » 27. apr 2017, 18:33

Det er ærgerligt at vi har Ahlmann og formodentlig Wütz ude. Det er måske de to eneste spillere der har et rimeligt bundniveau.
Mit håb ligger i at vi kan håbe på en trodsreaktion, men den ser svær ud. Det er jo heller ikke fordi AaB har imponeret på udebane.
Jeg håber Sylvest(e)r spiller en brandkamp.

Hvad angår Gaarde og kommunikation, så er jeg helt uenig i han er god indenfor det område. Det overrasker mig at der kan være divergerende opfattelser af det - men fair nok.
Jeg er syntes han er totalt blottet for kant, og flere gange er det min klare opfattelse at han decideret lyver omkring forskellige forhold i AaB, som f.eks. da han gik ud og sagde at Lars Søndergaard hele tiden havde været førstevalget.
Skulle man være lidt mere flink, så kunne man sige han benytter sig af spin. Jeg syntes blot den kan blive lidt for tyk nogle gange.

Jeg kan dog fint leve med det, så længe han ansætter en dygtig træner og excellerer indenfor køb/salg af spillere. Der står han lidt i gæld ifølge undertegnede.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2017, 18:34

Hvis vi var sikret, så havde Bytyqi nok fået chancen på venstreback. Dobberlt øv, at vi ikke sikrede os i mandags.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Patmand » 27. apr 2017, 18:47

FlæskeFrank skrev:Hvis vi var sikret, så havde Bytyqi nok fået chancen på venstreback. Dobberlt øv, at vi ikke sikrede os i mandags.
Flæske, jeg er nødt til at spørge; er du hans agent?

Der er ingen andre udover dig, der jævnligt bringer Bytyqi (og tidligere Kakeeto) på banen når der tales om startopstillingen til førsteholdet. :cheers:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2017, 18:58

Jeg ser Bytyqi, som backup for Ahlmann. Langt fra Ahlmann, hvorfor jeg tror at PK eller Blåbjerg spiller. Og hvis han er reserven, så er det skidt han ikke spiller, når førstemanden er ude. Derfor bringer jeg ham op.

Kakeeto spiller vel tilsvarende plads som Würtz. Og hvis der det skal give mening at have dem i truppen, så skal de helst spille, når førstemanden er ude OG der ikke er det store på spil. Det er der stadig på søndag.

Den er ikke længere. Men det er rigtig at jeg ikke tilhører den fløj, som mener alle talenter skal smides ud, fordi de ikke har erobret en stamplads på nul komma fem.

Men hvis ikke en spiller, er i betragtning til hans favoritplads, når førstemanden er ude, så er det ren Morten Olsensk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 27. apr 2017, 19:10

Hovedet skrev:Gaarde skal selvfølgelig udføre den vanskelige balancegang mellem Komiske Ali og at save truppen midt over. Han kan naturligvis ikke udtale sig så bramfrit som os herinde og kalde den nuværende for den "ringeste i Superligaens historie", som jeg selv har gjort et par gange; generelt slipper Gaarde pænt fra det kommunikative, men den om Børsting forstår jeg godt heller ikke. Dér lurer Komiske Ali lige om hjørnet.
Måske kender han én (det kunne være en søn eller lignende) som har en profil han kan låne og skrive fra? Den slags er angiveligt set før.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 27. apr 2017, 19:12

Er der nogle meldinger på Würtz om han kunne være klar igen, eller hvor længe han er ude?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 27. apr 2017, 19:16

Super Hansen skrev:
RØDESVIN skrev:Hvad F.... er der lige sket med kamptråden :@


Enig..

Bænk: Børsting, Abildgaard, Pohl, Meilinger, Grønning, Ramkilde, Nicholej Jørgnsen (Målmand) og (måske Flores hvis han er klar)

Holgersson, kan max komme med for at slæbe tasker ind fra bussen, men det kan han vel også ødelægge.!![/quote]

Jeg ville stille følgende:


(Går ud fra at Flores og Würtz ikke er med) Evt. Børsting på højre og Thellufsen på venstre, hvis ikke MW har fidus til Meilinger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Patmand » 27. apr 2017, 19:19

Pastorius skrev:Er der nogle meldinger på Würtz om han kunne være klar igen, eller hvor længe han er ude?
Nordjyske.dk skrev:- De fleste omkring mig har opgivet den kamp på mine vegne, og realistisk set handler det om, at jeg skal prøve at blive klar til Silkeborg-kampen (søndag 7. maj, red.), siger Rasmus Würtz.

- Jeg har ikke været på træningsbanen siden lørdag, men jeg synes, jeg mærker en del fremgang, og det er i hvert fald ikke en alvorlig fiberskade.

Rasmus Würtz afventer svar på en såkaldt MR-scanning, så man kan få det fulde overblik over skadens omfang.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 27. apr 2017, 19:20

Patmand skrev:
Pastorius skrev:Er der nogle meldinger på Würtz om han kunne være klar igen, eller hvor længe han er ude?
Nordjyske.dk skrev:- De fleste omkring mig har opgivet den kamp på mine vegne, og realistisk set handler det om, at jeg skal prøve at blive klar til Silkeborg-kampen (søndag 7. maj, red.), siger Rasmus Würtz.

- Jeg har ikke været på træningsbanen siden lørdag, men jeg synes, jeg mærker en del fremgang, og det er i hvert fald ikke en alvorlig fiberskade.

Rasmus Würtz afventer svar på en såkaldt MR-scanning, så man kan få det fulde overblik over skadens omfang.
Tak!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Gamen » 27. apr 2017, 19:29

Pastorius skrev:
Måske kender han én (det kunne være en søn eller lignende) som har en profil han kan låne og skrive fra? Den slags er angiveligt set før.
Eller den gode gamle Ørgaard med lige at knappe en flaske vin (for meget) op en sen aften i Herning, logge på som "ulvefar" og debattere alt fra spillerkøb til træningskultur... Det var pænt morsomt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Hovedet » 27. apr 2017, 19:32

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Gaarde skal selvfølgelig udføre den vanskelige balancegang mellem Komiske Ali og at save truppen midt over. Han kan naturligvis ikke udtale sig så bramfrit som os herinde og kalde den nuværende for den "ringeste i Superligaens historie", som jeg selv har gjort et par gange; generelt slipper Gaarde pænt fra det kommunikative, men den om Børsting forstår jeg godt heller ikke. Dér lurer Komiske Ali lige om hjørnet.
Måske kender han én (det kunne være en søn eller lignende) som har en profil han kan låne og skrive fra? Den slags er angiveligt set før.
Hehe :thumbsup:

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Nitten » 27. apr 2017, 20:24

Pollack2 skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Jeg skrivet ikke vi spiller godt ! Jeg skriver at vi HAR spillet rigtigt gode kampe i den forgangne sæson, og at vi KAN spille godt. Er det naivt og stå i den anden grøft? Det synes jeg faktisk ikke. Mener det er en nuance til de utallige tråde, hvor de samme brugere gang på gang gentager det negative de har skrevet de sidste mange måneder..
Vi har spillet enkelte gode kampe, ja, men 4-5 gode kampe på en sæson er sjældent nok til at indfri en målsætning som vores. Vores trup ER ikke til at spille god fodbold lige nu, mener jeg. Der var det noget helt andet, da vi havde kantspillere der kunne drive bolden, udfordre, drible samt lægge op til, og lave mål.
Når Gaarde nu i hans seneste interview på bold.dk hiver Frederik Børsting ind i angrebsdiskussionen og taler om at han også har potentiale til at lave mål, så er det lige før det sortner for øjnene af mig. Hvis det er der vi er nu, så står det saftsuseme skidt til.

Hvis ikke man sætter spot på de ting der ikke fungerer, så bliver man aldrig bedre. Når vi nu konsekvent har leveret under niveau i 1,5 år, så er der noget grundlæggende galt, som klubben er nødt til at tage dybt seriøst. Vi står til at misse målsætningen, og til at svigte målet for den strategi der blev søsat for 2 år siden. Det her hold topper IKKE næste sæson...
Jeg studsede over samme kommentar. Hvis de vitterligt ser Børsting som 10er eller angriber, så ser vi bare ikke ens på fodbold. Ja han kæmper for det, men afleveringer og tæmningerne lader noget tilbage at ønske, for en spiller på de positioner. Han kunne sagtens blive en hæderlig back tror jeg, og egentlig håber jeg han starter på venstre back i stedet for PK, men det sker ikke.
"- For få kampe siden synes vi, at det så rigtig godt ud, så vi skal passe på ikke at male fanden på væggen, fordi vi har leveret en dårlig præstation og tabt 4-0. Vi skal forsøge at bevare overblikket, siger Gaarde til bold.dk."

Gaarde må altså leve i en parallelverden: Fanden har luret som en skygge over AaB i 1,5 år nu, så en blamage på 4-0 ændrer ikke det overordnede billede.

"Allan Gaarde mener, at AaB har spillerne i truppen til at løfte opgaven og score de mål, der skal til for at sikre AaB en ny sæson i Superligaen og også give succes på længere sigt."

Men de spillere/den cheftræner (MW skal have selvfølgelig have mere tid) som Gaarde har købt har jo netop ikke løftet opgaven. Hans opfattelse er helt afkoblet virkeligheden. Men han siger det selvfølgelig også for at redde sin egen røv, men er det virkelig den rette røv at have siddende i direktørstolen?

Hvornår for få kampe siden var det lige "vi" syntes det så godt ud ?? Var det da vi missede top 6 i Viborg kampen ?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Hovedet » 27. apr 2017, 21:08

seamann skrev:
Hovedet skrev:Gaarde skal selvfølgelig udføre den vanskelige balancegang mellem Komiske Ali og at save truppen midt over. Han kan naturligvis ikke udtale sig så bramfrit som os herinde og kalde den nuværende for den "ringeste i Superligaens historie", som jeg selv har gjort et par gange; generelt slipper Gaarde pænt fra det kommunikative, men den om Børsting forstår jeg godt heller ikke. Dér lurer Komiske Ali lige om hjørnet.

Der kan, som en anden nævner, alligevel ikke gøres noget i år, men forhåbentlig er alvoren gået op for AaB i forhold til den nuværende trup, der dæleme skal opgraderes til næste sæson.

Vi har spillet ualmindelig dårligt i denne sæson, hvilket meget, meget få lyspunkter ikke kan bortforklare. Jeg er enig i, at nedrykning havde været teoretisk i en normal sæson, men den nye struktur forårsager, at vi ikke kan ignorere den fare. Hvis vi ender i nedrykningsplayoff, kan jeg ikke umiddelbart øjne et hold svagere end AaB.
Ja, Esbjerg imponerer voldsomt.
Det gør de ikke, men jeg ville dæleme ikke være tryg ved en "nedrykningsfinale" over 2 kampe mod Esbjerg. Som i parentes bemærket også er et af de hold, der har kørt os ud af banen på røv og albuer ...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af 634 » 27. apr 2017, 21:23

Hovedet skrev:
seamann skrev:
Hovedet skrev:Gaarde skal selvfølgelig udføre den vanskelige balancegang mellem Komiske Ali og at save truppen midt over. Han kan naturligvis ikke udtale sig så bramfrit som os herinde og kalde den nuværende for den "ringeste i Superligaens historie", som jeg selv har gjort et par gange; generelt slipper Gaarde pænt fra det kommunikative, men den om Børsting forstår jeg godt heller ikke. Dér lurer Komiske Ali lige om hjørnet.

Der kan, som en anden nævner, alligevel ikke gøres noget i år, men forhåbentlig er alvoren gået op for AaB i forhold til den nuværende trup, der dæleme skal opgraderes til næste sæson.

Vi har spillet ualmindelig dårligt i denne sæson, hvilket meget, meget få lyspunkter ikke kan bortforklare. Jeg er enig i, at nedrykning havde været teoretisk i en normal sæson, men den nye struktur forårsager, at vi ikke kan ignorere den fare. Hvis vi ender i nedrykningsplayoff, kan jeg ikke umiddelbart øjne et hold svagere end AaB.
Ja, Esbjerg imponerer voldsomt.
Det gør de ikke, men jeg ville dæleme ikke være tryg ved en "nedrykningsfinale" over 2 kampe mod Esbjerg. Som i parentes bemærket også er et af de hold, der har kørt os ud af banen på røv og albuer ...
I sidste runde var EFB i hvertfald bedre end AaB, ikke bare på vundne opint, men også i spillets seværdighed og kvalitet
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar