Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2017, 00:10

Drømmescenariet for TV-selskaberne må være en AGF sejr i morgen. Det må være det sidste der kan få de her slutspil til at levere de her nervepirrende runder. AGF og Viborg vil nærmest spille finale, hvis vi samtidigt kan tage point fra Silkeborg. Det kan blive en helt intens kamp i Aarhus, hvis vi først kommer foran.
Alternativt er begge grupper allerede afgjort inden sidste runde, uden den store spænding.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af seamann » 1. maj 2017, 19:46

Ser jo så også ud til at dommerne har fået besked på at redde ÅGF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 1. maj 2017, 20:26

seamann skrev:Ser jo så også ud til at dommerne har fået besked på at redde ÅGF.
Håber spillerne lægger sig ned imod Silkeborg..
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

seamann

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af seamann » 1. maj 2017, 20:28

doukas skrev:
seamann skrev:Ser jo så også ud til at dommerne har fået besked på at redde ÅGF.
Håber spillerne lægger sig ned imod Silkeborg..
Helt enig. Det er jo ved at være decideret ulækkert.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af MrBangDK » 1. maj 2017, 20:44

Hvad sker der egentligt, hvis vi spiller de to play off kampe og vi ikke vinder - er sæsonen så slut, eller skal der spilles placeringskampe?
Ska' vi hak'?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af KJ » 1. maj 2017, 20:50

Poul Hansen tror at kun gruppevinderen skal spille om Europa ......

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Lyngehoevdingen » 1. maj 2017, 20:52

MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis vi spiller de to play off kampe og vi ikke vinder - er sæsonen så slut, eller skal der spilles placeringskampe?
Slut.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

seamann

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af seamann » 1. maj 2017, 21:01

KJ skrev:Poul Hansen tror at kun gruppevinderen skal spille om Europa ......
Poul Hansen er ubegavet at høre på, i alt hvad han taler om. Og det siger så igen lidt om niveauet i fodbolddanmark, hvor han har brillieret som både sportschef og cheftræner.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 1. maj 2017, 21:21

Irriterende at dommerkendelserne igen er i fokus, men når det er sagt så vandt AGF en fuld fortjent sejr hvor de kunne ha' vundet med tenniscifre.
Vi skal selvfølgelig ikke sælge Silkeborg kampen da vi skal sikre os 1. pladsen i puljen.

Er der nogen der ved om vi starter på udebane i EL play off mod nr. 2 fra den anden pulje såfremt vi vinder puljen og om der spilles med udebanemål?

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af salling23 » 1. maj 2017, 21:30

I kan roligt slappe af og blive hjemme på søndag

I vinder over Silkeborg
og vi spiller uafgjort med Viborg, så vi selv ødelægger det hele for begge hold
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 9520AaB » 1. maj 2017, 22:04

salling23 skrev:I kan roligt slappe af og blive hjemme på søndag

I vinder over Silkeborg
og vi spiller uafgjort med Viborg, så vi selv ødelægger det hele for begge hold

Tror AaB har større chancer mod Randers end OB, så de burde tabe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Danni » 1. maj 2017, 22:26

salling23 skrev:I kan roligt slappe af og blive hjemme på søndag

I vinder over Silkeborg
og vi spiller uafgjort med Viborg, så vi selv ødelægger det hele for begge hold
Så redder GF sig da, gør de ikke?
Længe leve arbejderklassen!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af salling23 » 1. maj 2017, 22:51

Danni skrev:
salling23 skrev:I kan roligt slappe af og blive hjemme på søndag

I vinder over Silkeborg
og vi spiller uafgjort med Viborg, så vi selv ødelægger det hele for begge hold
Så redder GF sig da, gør de ikke?
Jo, det har du faktisk ret i

Vi kommer så desværre til at spille kampen uden Duncan og Bjarnason, der begge med sikkerhed er ude med karantæne
Der udover er Amini og Sverrison er i fare for karantæne.
På den anden side kan man jo sige at det er rutineret at få karantænerne inden nedrykningsspillet
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Funky » 1. maj 2017, 23:33

salling23 skrev:
Danni skrev:
salling23 skrev:I kan roligt slappe af og blive hjemme på søndag

I vinder over Silkeborg
og vi spiller uafgjort med Viborg, så vi selv ødelægger det hele for begge hold
Så redder GF sig da, gør de ikke?
Jo, det har du faktisk ret i

Vi kommer så desværre til at spille kampen uden Duncan og Bjarnason, der begge med sikkerhed er ude med karantæne
Der udover er Amini og Sverrison er i fare for karantæne.
På den anden side kan man jo sige at det er rutineret at få karantænerne inden nedrykningsspillet
Jeg tror på ingen måde man kan regne med, at AaB bare vinder over SIF. Vi har været pænt ringe i hele slutspillet. Okay, nu er presset lettet, og det kan være, det får holdet til at løfte sig. Jeg tror bestemt heller ikke, Wieghorst eller andre i AaB vil tænke i bevidst at svække holdet (men det er naturligvis en 'gratis' kamp, hvor man måske godt kan se et par eksperimenter). Men AGF's primære udfordring bliver at tage point imod Viborg, som har leveret et ganske pænt forår.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 2. maj 2017, 08:01

Jeg synes netop Champions League i år er et godt eksempel på hvordan en fodboldturnering skal skrues sammen. Der har været kæmpe smæk på hele foråret hvor hver eneste kamp har haft kæmpe betydning. Samtidig er Premier League reduceret til en kamp om at blive nummer fire og Bundesligaen er som sædvanlig allerede afgjort inden der kommer blade på træerne. Det er Champions League, der bør være "blueprint" og ikke de andre ligaer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: RE: Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 2. maj 2017, 08:06

Yankee skrev:Jeg synes netop Champions League i år er et godt eksempel på hvordan en fodboldturnering skal skrues sammen. Der har været kæmpe smæk på hele foråret hvor hver eneste kamp har haft kæmpe betydning. Samtidig er Premier League reduceret til en kamp om at blive nummer fire og Bundesligaen er som sædvanlig allerede afgjort inden der kommer blade på træerne. Det er Champions League, der bør være "blueprint" og ikke de andre ligaer.
Champions League er en turnering med 6 gruppekampe og en håndfuld knockout kampe hvis du er heldig at komme langt. Hvordan kan man sammenligne det med en liga? Hvis CHL skulle spille samme antal kampe som vi gør i ligaerne ville det blive en helt anden turnering.

At der er smæk på handler jo også om at det er den mest prestigefyldte turnering med de bedste hold og spillere.

... Og så er Premier League altså stadig ikke afgjort, og det er der mange helt almindelige ligaer rundt omkring i verden der ikke er.

Jeg tror stadig ikke et sekund på at superligaens turneringsstruktur har ret meget med interessen at gøre, hverken den ene eller anden vej.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 2. maj 2017, 08:48

Yankee skrev:Jeg synes netop Champions League i år er et godt eksempel på hvordan en fodboldturnering skal skrues sammen. Der har været kæmpe smæk på hele foråret hvor hver eneste kamp har haft kæmpe betydning. Samtidig er Premier League reduceret til en kamp om at blive nummer fire og Bundesligaen er som sædvanlig allerede afgjort inden der kommer blade på træerne. Det er Champions League, der bør være "blueprint" og ikke de andre ligaer.
Hør nu her - Champions League er, på trods af navnet, en CUP turnering (måske en slutrunde). Premier League er en LIGA turnering. Det ene kvalificerer til det andet. Færdig.

I en cup turnering råder tilfældighederne, og det gør den charmerende. I en liga turnering, er det helt andre ting det handler om. Udvikling af spilkoncept, momentum, karantæner, skader osv. De 2 formater har hver sine forcer og mekanismer og sådan skal det blive ved med at være.

Den hedegangen UEFA Cup var ikke en succes, på trods af, at der var SMÆK på i hver eneste kamp.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 2. maj 2017, 09:50

Jeg må indrømme jeg ikke er fan.. Jeg følger ikke rigtigt med i de andre hold i ligaen mere, og AaB´s kampe efter de kom i nedrykning spillet har ikke haft samme interesse som tidligere (selv om jeg stadig ser dem), kan jeg bare mærke at min interesse for det her er dalende.. Men det kan jo også skyldes det simpelthen bare er elendig fodbold nu. ? Jeg syntes kvaliteten i ligaen er faldet de sidste mange år, dommerne er blevet dårligere og dårligere..

Og så skal vi møde agf, silkeborg og viborg så mange gange, det er da død sygt... Hvis man endelig ville lave slutspil, hvorfor så ikke bare lade alle de nederste hold møde hinanden, lige som top 6? Jeg ved godt man så gerne vil have der var noget på spil hele så længe som muligt, men som tilskuer er det da kedeligt....

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 2. maj 2017, 10:09

Jeg har 2 ting jeg ikke bryder mig om ved den nye struktur, udover de allerede skitserede problemer med gentagne kampe imod de samme hold og de mærkelige mekanismer med, at det kan betale sig at tabe midt i sæsonen.

I min begrebsverden er knock-out kampe noget man gør sig fortjent til på en positiv måde. Ikke noget man taber sig til.

Hvis man tror, at der kommer fantastisk fodbold af at sætte bundhold til at spille knock-out imod hinanden om at undgå nedrykning, så tager man slemt fejl. Al erfaring viser, at der nok kommer meget nerve, men det bliver noget elendig fodbold publikummet og seerne bliver præsenteret for. Frygten for at tabe bliver altoverskyggende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Breezer » 2. maj 2017, 10:20

doukas skrev:Jeg har 2 ting jeg ikke bryder mig om ved den nye struktur, udover de allerede skitserede problemer med gentagne kampe imod de samme hold og de mærkelige mekanismer med, at det kan betale sig at tabe midt i sæsonen.

I min begrebsverden er knock-out kampe noget man gør sig fortjent til på en positiv måde. Ikke noget man taber sig til.

Hvis man tror, at der kommer fantastisk fodbold af at sætte bundhold til at spille knock-out imod hinanden om at undgå nedrykning, så tager man slemt fejl. Al erfaring viser, at der nok kommer meget nerve, men det bliver noget elendig fodbold publikummet og seerne bliver præsenteret for. Frygten for at tabe bliver altoverskyggende.
De kampe skal jo heller ikke sælges på fantastisk fodbold, men på kampenes betydning sportsligt og økonomisk. Jeg synes kun det fedt man får opgør som den mellem Randers og Esbjerg, da vi selv var ved at rykke ned, hvor alt afgøres til sidst hvert år.

Besvar