AaB damefodbold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

AaB damefodbold

Indlæg af Brent » 2. maj 2017, 10:57

Hvor er det fedt at se, at AaB nu vælger at satse helhjertet på talentarbejdet med pigerne.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/kvinde ... e-medaljer

Damefodbolden er i rivende udvikling og der er helt sikkert plads til et Nordjysk hold der kan udfordre Fortuna. Det kunne være fedt hvis man kunne afvikle damekampene på hjemmebane inden superligakampene. På den måde kunne flere få øjnene op for at piger faktisk kan spille god fodbold.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2017, 11:10

Så længe det kører i 1885 er det fint med mig. For guds skyld ikke noget A/S skal poste penge i. Synes heller ikke man skal trække det ned over Superligakampene.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Søgaard » 2. maj 2017, 11:15

Jakobsen skrev:Så længe det kører i 1885 er det fint med mig. For guds skyld ikke noget A/S skal poste penge i. Synes heller ikke man skal trække det ned over Superligakampene.
Meget enig. Det giver ikke noget. Brøndby poster masser af penge i det, kan ikke se hvad de har ud af det i hvert fald. Fortuna Hjørring kører lige rundt, så vidt jeg ved.

Vi har forsøgt at trække en ikke særlig populær sport (basket) op, det lykkedes overhovedet ikke. Kan ikke se hvorfor dette skulle være anderledes, damefodbold er ikke i nogen speciel rivende udvikling.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Yankee » 2. maj 2017, 11:41

Jeg var forrige år ude til en Brøndby-kamp. Her reklamerede de for at der var gratis adgang til kvindernes Champions League-semifinale (!) den følgende uge. Hvis det ikke koster penge at komme ind og se en Champions League-semifinale, så er der næppe mange penge at tjene på kvindefodbold.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 2. maj 2017, 11:53

Brent skrev:Hvor er det fedt at se, at AaB nu vælger at satse helhjertet på talentarbejdet med pigerne.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/kvinde ... e-medaljer

Damefodbolden er i rivende udvikling og der er helt sikkert plads til et Nordjysk hold der kan udfordre Fortuna. Det kunne være fedt hvis man kunne afvikle damekampene på hjemmebane inden superligakampene. På den måde kunne flere få øjnene op for at piger faktisk kan spille god fodbold.
Billede
sensei
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Martino » 2. maj 2017, 12:44

Jeg har familie som spiller på U16 og på U18 DM og man må sige at AaB virkelig har oppet sig i de seneste år. Så kan man mene hvad man vil om niveauet og om ens tid er til at kigge på kvindefodbold, men at afvikle nogle af deres kampe inden Superligakampene i stedet for ude på en forblæst Hornevej, synes jeg kunne være spændende. Om det rent praktisk er muligt aner jeg ikke.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Gamen » 2. maj 2017, 12:48

Martino skrev:Jeg har familie som spiller på U16 og på U18 DM og man må sige at AaB virkelig har oppet sig i de seneste år. Så kan man mene hvad man vil om niveauet og om ens tid er til at kigge på kvindefodbold, men at afvikle nogle af deres kampe inden Superligakampene i stedet for ude på en forblæst Hornevej, synes jeg kunne være spændende. Om det rent praktisk er muligt aner jeg ikke.
Det er forhåbentlig en joke Brent kommer med - det ville ligne ham dårligt andet. Selvfølgelig skal de ikke til at spille forkampe på stadion.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Martino » 2. maj 2017, 12:53

Gamen skrev:
Martino skrev:Jeg har familie som spiller på U16 og på U18 DM og man må sige at AaB virkelig har oppet sig i de seneste år. Så kan man mene hvad man vil om niveauet og om ens tid er til at kigge på kvindefodbold, men at afvikle nogle af deres kampe inden Superligakampene i stedet for ude på en forblæst Hornevej, synes jeg kunne være spændende. Om det rent praktisk er muligt aner jeg ikke.
Det er forhåbentlig en joke Brent kommer med - det ville ligne ham dårligt andet. Selvfølgelig skal de ikke til at spille forkampe på stadion.
Helt sikkert en joke, men jeg synes alligevel om ideen. Der dukker jo ikke andet end familie og venner op ude på Hornevej til 1.holdets kampe.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Søgaard » 2. maj 2017, 13:01

Hvis det absolut skulle være, så jeg hellere man lagde et par U19-kampe inden SL-kampene, hvis man rent faktisk tror på det ville give et par hundrede ekstra interesserede tilskuere. Det tror jeg mange flere ville finde interessant..
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Martino » 2. maj 2017, 13:05

Søgaard skrev:Hvis det absolut skulle være, så jeg hellere man lagde et par U19-kampe inden SL-kampene, hvis man rent faktisk tror på det ville give et par hundrede ekstra interesserede tilskuere. Det tror jeg mange flere ville finde interessant..
Det ville være rigtig fedt med en U19 liga kamp inden, men ved ikke om det giver for mange problemer med de forskellige kamptidspunkter. Om plænen på stadion kan holde til flere kampe er også en vurdering der i så fald skulle tages.
Jeg savner Winsnes

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: AaB damefodbold

Indlæg af HJEMME » 2. maj 2017, 16:19

DÅRLIG

seamann

Re: AaB damefodbold

Indlæg af seamann » 2. maj 2017, 16:31

HJEMME skrev:DÅRLIG
Et markant udsagn, der omfatter en del i AaB for tiden.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: AaB damefodbold

Indlæg af swfc » 2. maj 2017, 17:50

De skal fandme ikke jokke græstæppet op, inden Holger skal ind og spille finpudset pasningsspil.
Desuden har der været så meget svindel og humbug, med ulovlige spillere, og spillerfiskeri i AaBs kvindeafdeling at det er helt pinligt.
PS. Jeg elsker kvindefodbold
AaB i hjertet

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Forza » 2. maj 2017, 19:17

Det var godt nok irriterende læsning. Vi har før satset på andre ting end herre fodbold. Det ender aldrig godt.

Især når man tænker på hvor lidt økonomi der er i kvinde fodbold. Det er og bliver kun en udgift for AaB ligesom håndbold, ishockey og basket har været det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Martino » 2. maj 2017, 19:47

swfc skrev:De skal fandme ikke jokke græstæppet op, inden Holger skal ind og spille finpudset pasningsspil.
Desuden har der været så meget svindel og humbug, med ulovlige spillere, og spillerfiskeri i AaBs kvindeafdeling at det er helt pinligt.
PS. Jeg elsker kvindefodbold
Fortuna har da ellers også været på rov i AaB. Fiskede de ikke Emma Snerle i AaB og flere andre?
Jeg synes ikke AaB a/s skal poste penge i projektet men det ligger vel også under 1885 nu?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2017, 20:33

Forza skrev:Det var godt nok irriterende læsning. Vi har før satset på andre ting end herre fodbold. Det ender aldrig godt.

Især når man tænker på hvor lidt økonomi der er i kvinde fodbold. Det er og bliver kun en udgift for AaB ligesom håndbold, ishockey og basket har været det.
Det der lidt mangler svar på er om AaB A/S, som styrer Superligaholdet er inde over eller om det foregår i amatørafdelingen. Holder de sig i amatør-regi er det vel intet problem. Så længe der bare er klare rammer for, at Superligaholdet altid har første ret over alle faciliteter dette kvindehold ville ønske at bruge som normalt bruges af SL truppen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Søgaard » 4. maj 2017, 10:18

Martino skrev:
Søgaard skrev:Hvis det absolut skulle være, så jeg hellere man lagde et par U19-kampe inden SL-kampene, hvis man rent faktisk tror på det ville give et par hundrede ekstra interesserede tilskuere. Det tror jeg mange flere ville finde interessant..
Det ville være rigtig fedt med en U19 liga kamp inden, men ved ikke om det giver for mange problemer med de forskellige kamptidspunkter. Om plænen på stadion kan holde til flere kampe er også en vurdering der i så fald skulle tages.
Helt enig, som sagt var det også hvis det absolut skulle være. De skal ikke smadre græsset. Men det kunne jo være i sommermånederne man gjorde det et par gange, det var ikke tænkt som hver gang, fra min side.
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 11:27

Søgaard skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:Hvis det absolut skulle være, så jeg hellere man lagde et par U19-kampe inden SL-kampene, hvis man rent faktisk tror på det ville give et par hundrede ekstra interesserede tilskuere. Det tror jeg mange flere ville finde interessant..
Det ville være rigtig fedt med en U19 liga kamp inden, men ved ikke om det giver for mange problemer med de forskellige kamptidspunkter. Om plænen på stadion kan holde til flere kampe er også en vurdering der i så fald skulle tages.
Helt enig, som sagt var det også hvis det absolut skulle være. De skal ikke smadre græsset. Men det kunne jo være i sommermånederne man gjorde det et par gange, det var ikke tænkt som hver gang, fra min side.
Nej. En sjælden gang imellem kunne være en fin optakt om det så hedder U19 eller kvindernes 1.hold.
Jeg savner Winsnes

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Mascis » 5. maj 2017, 21:58

Martino skrev:
Søgaard skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:Hvis det absolut skulle være, så jeg hellere man lagde et par U19-kampe inden SL-kampene, hvis man rent faktisk tror på det ville give et par hundrede ekstra interesserede tilskuere. Det tror jeg mange flere ville finde interessant..
Det ville være rigtig fedt med en U19 liga kamp inden, men ved ikke om det giver for mange problemer med de forskellige kamptidspunkter. Om plænen på stadion kan holde til flere kampe er også en vurdering der i så fald skulle tages.
Helt enig, som sagt var det også hvis det absolut skulle være. De skal ikke smadre græsset. Men det kunne jo være i sommermånederne man gjorde det et par gange, det var ikke tænkt som hver gang, fra min side.
Nej. En sjælden gang imellem kunne være en fin optakt om det så hedder U19 eller kvindernes 1.hold.
Har det egentligt ikke også været sådan et par gange før? Jeg synes jeg kan huske for mange år siden at der blev spillet noget ungdomsbold af en art før en SL kamp en enkelt gang.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB damefodbold

Indlæg af Dalbjerg » 6. maj 2017, 09:37

For 25 år siden, der spillede udvalgte ungdomshold bold på stadion før kampe..

Fair nok med et kvindehold, så længe at man lægger et Klokkeklart budget, og at man ikke regner med at kunne tjene penge på det i form af flere sponsorer.. Så hvis man vælger at bruge en mio om året, for at få noget mere omtale og opmærksomhed.. Så fair nok..

Men hvis der bare EN gang bliver nævnt ordet synergieffekt og flere sponsorkroner, ja så falder der brænde ned!

Besvar