Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 2. maj 2017, 10:28

doukas skrev: Hør nu her - Champions League er, på trods af navnet, en CUP turnering (måske en slutrunde). Premier League er en LIGA turnering. Det ene kvalificerer til det andet. Færdig.

I en cup turnering råder tilfældighederne, og det gør den charmerende. I en liga turnering, er det helt andre ting det handler om. Udvikling af spilkoncept, momentum, karantæner, skader osv. De 2 formater har hver sine forcer og mekanismer og sådan skal det blive ved med at være.
Vi er uenige, men jeg kan se at du nok ikke er til at rykke. Hvis tingene bare skal være sådan som de er, så er der jo ingen grund til at diskutere ændringer eller nye løsninger.

Jeg kan ikke komme på andre sportsgrene, der finder sine vindere uden finaler eller finalestævner og jeg synes det er ærgerligt at vi ikke har mere af den slags i fodbolden - men jeg anerkender også at man så går på kompromis med "retfærdigheden". Man kan jo også mene at det er uretfærdigt at hele Vladimir Klitsjkos sæson blev ødelagt på grund af én dårlig runde. Måske har han været bedre end Joshua resten af sæsonen? Måske har Peter Sagan været den bedste hele sæsonen, men på grund af punkteringer var det altså Philippe Gilbert, der vandt Flandern Rundt. Er det retfærdigt? Er det retfærdigt at København har så mange flere penge end de andre klubber i ligaen?

Min påstand er at vi typisk kun synes noget er uretfærdigt hvis der bliver ændret på tingene. Lige så snart vi vænner os til tingenes tilstand bliver det den nye målestok for retfærdighed. I dag er der ingen der synes at Bosman-dommen eller indførslen af professionel fodbold er uretfærdigt fordi vi har vænnet os til at sådan er det bare.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 2. maj 2017, 10:44

Yankee skrev:
doukas skrev: Hør nu her - Champions League er, på trods af navnet, en CUP turnering (måske en slutrunde). Premier League er en LIGA turnering. Det ene kvalificerer til det andet. Færdig.

I en cup turnering råder tilfældighederne, og det gør den charmerende. I en liga turnering, er det helt andre ting det handler om. Udvikling af spilkoncept, momentum, karantæner, skader osv. De 2 formater har hver sine forcer og mekanismer og sådan skal det blive ved med at være.
Vi er uenige, men jeg kan se at du nok ikke er til at rykke. Hvis tingene bare skal være sådan som de er, så er der jo ingen grund til at diskutere ændringer eller nye løsninger.

Jeg kan ikke komme på andre sportsgrene, der finder sine vindere uden finaler eller finalestævner og jeg synes det er ærgerligt at vi ikke har mere af den slags i fodbolden - men jeg anerkender også at man så går på kompromis med "retfærdigheden". Man kan jo også mene at det er uretfærdigt at hele Vladimir Klitsjkos sæson blev ødelagt på grund af én dårlig runde. Måske har han været bedre end Joshua resten af sæsonen? Måske har Peter Sagan været den bedste hele sæsonen, men på grund af punkteringer var det altså Philippe Gilbert, der vandt Flandern Rundt. Er det retfærdigt? Er det retfærdigt at København har så mange flere penge end de andre klubber i ligaen?

Min påstand er at vi typisk kun synes noget er uretfærdigt hvis der bliver ændret på tingene. Lige så snart vi vænner os til tingenes tilstand bliver det den nye målestok for retfærdighed. I dag er der ingen der synes at Bosman-dommen eller indførslen af professionel fodbold er uretfærdigt fordi vi har vænnet os til at sådan er det bare.
Hvis din argumentation bygger på at sammenligne fodbold med cykling og boksning, så er det vist dig, der ikke er til at rykke :S .

Min anke imod strukturen er ikke om den er mere eller mindre retfærdig, men bare, at den er røvsyg og kompliceret at forstå for marginaltilskueren.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 2. maj 2017, 11:36

doukas skrev:
Hvis din argumentation bygger på at sammenligne fodbold med cykling og boksning, så er det vist dig, der ikke er til at rykke :S .
Hvorfor kan man ikke sammenligne fodbold med andre sportsgrene? Fodbold er netop i konkurrence med disse sportsgrene, så det er da yderst relevant.

Jeg er absolut til at rykke. Jeg har været skuffet over den nye struktur i praksis, selvom jeg var positiv fra start. Jeg er bare så træt af at forslag til udvikling og forbedring bliver skudt ned med argumenter som "Færdig." og "sådan skal det bare være". Det er sgu fordummende. Hvornår er vi fodboldfans blevet så forstokkede?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 2. maj 2017, 12:25

Yankee skrev:
doukas skrev:
Hvis din argumentation bygger på at sammenligne fodbold med cykling og boksning, så er det vist dig, der ikke er til at rykke :S .
Hvorfor kan man ikke sammenligne fodbold med andre sportsgrene? Fodbold er netop i konkurrence med disse sportsgrene, så det er da yderst relevant.

Jeg er absolut til at rykke. Jeg har været skuffet over den nye struktur i praksis, selvom jeg var positiv fra start. Jeg er bare så træt af at forslag til udvikling og forbedring bliver skudt ned med argumenter som "Færdig." og "sådan skal det bare være". Det er sgu fordummende. Hvornår er vi fodboldfans blevet så forstokkede?
Drop nu bare at sammenligne fodbold med boksning - det er fuldstændigt skørt. Ja, fodbold er i konkurrence med andre sportsgrene, men det er fodbold også med Disneysjov og X-factor. Skal vi ikke bare lukke den der?

Jeg synes absolut ikke jeg er forstokket og jeg synes det er nonsense at blive skudt i skoen, at man er forstokket fordi man synes den nye struktur er noget bras. Det er håbløs teenager-argumentation.

Jeg hilser mange nye tiltag i fodbold velkommen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 2. maj 2017, 17:28

gravballe skrev: Hvis man endelig ville lave slutspil, hvorfor så ikke bare lade alle de nederste hold møde hinanden, lige som top 6?
Så ville de 8 nederste spille 4 kampe mere end top 6. +playoffkampe mod 2 og 3 i 1. div og playoffkampe om EL, det ville aldrig blive accepteret.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. maj 2017, 17:07

Yankee skrev:
doukas skrev:
Hvis din argumentation bygger på at sammenligne fodbold med cykling og boksning, så er det vist dig, der ikke er til at rykke :S .
Hvorfor kan man ikke sammenligne fodbold med andre sportsgrene? Fodbold er netop i konkurrence med disse sportsgrene, så det er da yderst relevant.
Lad os endelig sammenligne fodbold og cykling. Kunne du forestille dig en struktur-ændring således at første mand på Champs Elysee skulle cykle en semifinale mod nr 4? 200 runder rundt om Eiffeltårnet. Det samme kunne nr 2 og 3 så gøre og så mødes de i finalen hvor første mand ved Louvre har vundet Tour De France. Nr 27 og 54 skal så cykle om nedrykning mens nr 17 og 23 cykler om at møde vinderen af nedrykningsfinalen. Vinderen af denne vinder et wild card til flanderen Rundt medmindre han også vinder pokalfinalen i cykling hvilket betyder at det er nr 33 der skal til Flanderen. Det er muligvis ikke retfærdigt i starten og ingen fatter en hat. Men det er nytænkning og hvis det virker i fodbold virker det også i cykling.

Eller også kan de to sportsgrene ikke sammenlignes. Vælg selv ;)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 3. maj 2017, 17:33

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
doukas skrev:
Hvis din argumentation bygger på at sammenligne fodbold med cykling og boksning, så er det vist dig, der ikke er til at rykke :S .
Hvorfor kan man ikke sammenligne fodbold med andre sportsgrene? Fodbold er netop i konkurrence med disse sportsgrene, så det er da yderst relevant.
Lad os endelig sammenligne fodbold og cykling. Kunne du forestille dig en struktur-ændring således at første mand på Champs Elysee skulle cykle en semifinale mod nr 4? 200 runder rundt om Eiffeltårnet. Det samme kunne nr 2 og 3 så gøre og så mødes de i finalen hvor første mand ved Louvre har vundet Tour De France. Nr 27 og 54 skal så cykle om nedrykning mens nr 17 og 23 cykler om at møde vinderen af nedrykningsfinalen. Vinderen af denne vinder et wild card til flanderen Rundt medmindre han også vinder pokalfinalen i cykling hvilket betyder at det er nr 33 der skal til Flanderen. Det er muligvis ikke retfærdigt i starten og ingen fatter en hat. Men det er nytænkning og hvis det virker i fodbold virker det også i cykling.

Eller også kan de to sportsgrene ikke sammenlignes. Vælg selv ;)
Dagens grin :D
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2017, 23:12

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
doukas skrev:
Hvis din argumentation bygger på at sammenligne fodbold med cykling og boksning, så er det vist dig, der ikke er til at rykke :S .
Hvorfor kan man ikke sammenligne fodbold med andre sportsgrene? Fodbold er netop i konkurrence med disse sportsgrene, så det er da yderst relevant.
Lad os endelig sammenligne fodbold og cykling. Kunne du forestille dig en struktur-ændring således at første mand på Champs Elysee skulle cykle en semifinale mod nr 4? 200 runder rundt om Eiffeltårnet. Det samme kunne nr 2 og 3 så gøre og så mødes de i finalen hvor første mand ved Louvre har vundet Tour De France. Nr 27 og 54 skal så cykle om nedrykning mens nr 17 og 23 cykler om at møde vinderen af nedrykningsfinalen. Vinderen af denne vinder et wild card til flanderen Rundt medmindre han også vinder pokalfinalen i cykling hvilket betyder at det er nr 33 der skal til Flanderen. Det er muligvis ikke retfærdigt i starten og ingen fatter en hat. Men det er nytænkning og hvis det virker i fodbold virker det også i cykling.

Eller også kan de to sportsgrene ikke sammenlignes. Vælg selv ;)
:thumbsup:

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af PeterS » 4. maj 2017, 10:00

Er der nogen der har et overblik over hvordan, kamptidspunkterne for placerings spillet og eventuelt europaplads-tyveri kampen kan finde sted?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af MrBangDK » 8. maj 2017, 19:28

Nogen der ved, hvornår vi skal spille de næste to kampe?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 8. maj 2017, 22:24

MrBangDK skrev:Nogen der ved, hvornår vi skal spille de næste to kampe?
På fredag og onsdag d 17.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

AaB&SAFC
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29. jan 2008, 23:22

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af AaB&SAFC » 9. maj 2017, 14:10

Jeg har på intet tidspunkt i denne sæson været i tvivl om, at AaB ville havne i den ene situation der kun ville medføre 17 hjemmekampe. At være blandt de nederste otte, kvalificere sig til EL slutspillet, for så at ryge ude i første runde.

Det blev simpelthen cementeret i AaBs egen sæsonkortreklame, hvor de garanterede minimum 18 hjemmekampe. Selvfølgelig medfører dette kun 17 hjemmekampe i ligaen (at vi så fik en enkelt hjemmekamp, får dem da heldigvis på 18).
Billede

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 14. maj 2017, 16:08

Godt nok ikke mange på tribunen i Esbjerg taget kampens betydning i betragtning. Troede det var nu, at de positive effekter af den nye struktur skulle slå igennem med fuld smadder på både banen og tribunen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 14. maj 2017, 17:40

doukas skrev:Godt nok ikke mange på tribunen i Esbjerg taget kampens betydning i betragtning. Troede det var nu, at de positive effekter af den nye struktur skulle slå igennem med fuld smadder på både banen og tribunen.
Kan da godt se, at der kommer lidt spænding og skraldebang på den nedrykningskamp her til sidst, men synes ærlig talt, det er lidt kunstigt. Det er nok også en af årsagerne til, at stadion ikke står i flammer i Esbjerg. Det hænger så nok også sammen med, at der generelt er så stor en træthed i Esbjerg over årelange elendige præstationer. Lidt på samme måde som i Aalborg, hvor vi slet ikke kunne være kommet op på siden af stemningen i 2011, hvis det havde været AaB, der skulle have spillet de her afgørende kampe om nedrykning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. maj 2017, 18:23

Hovedet skrev:
doukas skrev:Godt nok ikke mange på tribunen i Esbjerg taget kampens betydning i betragtning. Troede det var nu, at de positive effekter af den nye struktur skulle slå igennem med fuld smadder på både banen og tribunen.
Kan da godt se, at der kommer lidt spænding og skraldebang på den nedrykningskamp her til sidst, men synes ærlig talt, det er lidt kunstigt. Det er nok også en af årsagerne til, at stadion ikke står i flammer i Esbjerg. Det hænger så nok også sammen med, at der generelt er så stor en træthed i Esbjerg over årelange elendige præstationer. Lidt på samme måde som i Aalborg, hvor vi slet ikke kunne være kommet op på siden af stemningen i 2011, hvis det havde været AaB, der skulle have spillet de her afgørende kampe om nedrykning.
Jeg tror heller ikke at den der falske spænding appellerer til den danske gennemsnits-stadiongænger, og så hjælper det heller ikke at der ikke er andet at vinde end status quo. Der kommer mig bekendt sjældent noget særligt underholdende ud af kampe hvor der kun er noget at tabe.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 14. maj 2017, 19:50

Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Since » 14. maj 2017, 22:08

634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Så du vil skære 10 runder væk fra turneringen? Ja det skal nok blive godt modtaget :S

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Alexis » 14. maj 2017, 22:18

634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 14. maj 2017, 22:29

Since skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Så du vil skære 10 runder væk fra turneringen? Ja det skal nok blive godt modtaget :S
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 14. maj 2017, 22:34

Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar