Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af frederikshavneren » 2. maj 2017, 12:57

Sidste kamp venter i nedrykningspuljen hvor vi for tredje gang i foråret skal møde Silkeborg IF på hjemmebane :S

Vi har heldigvis sikret overlevelse men vi skal absolut ikke sælge kampen. Hvis vi taber risikerer vi at miste 1. pladsen, derudover har vi en forpligtelse overfor puljens andre hold.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Risgård - Würtz - Thellufsen
Ene - Pohl
Sylvestr

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Martino » 2. maj 2017, 13:01

Jeg synes næsten det er synd at sætte Abildgaard på bænken efter den fighterindsats mod VFF. Derudover ville jeg sætte Ene ud på bænken. KP skal helt sikkert starte, da han er vores bedste centerforsvarer.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af doukas » 2. maj 2017, 13:39

frederikshavneren skrev:Sidste kamp venter i nedrykningspuljen hvor vi for tredje gang i foråret skal møde Silkeborg IF på hjemmebane :S

Vi har heldigvis sikret overlevelse men vi skal absolut ikke sælge kampen. Hvis vi taber risikerer vi at miste 1. pladsen, derudover har vi en forpligtelse overfor puljens andre hold.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Risgård - Würtz - Thellufsen
Ene - Pohl
Sylvestr
Forklar gerne, hvorfor vi ikke må miste 1. pladsen? OB og Randers er vel lige svære modstandere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gamen » 2. maj 2017, 13:50

doukas skrev:
Forklar gerne, hvorfor vi ikke må miste 1. pladsen? OB og Randers er vel lige svære modstandere.
I ligaregi er Randers mindst lige så ringe som os ude - har kun scoret i 2 ud af de seneste 9 udekampe i ligaregi.

Hjemme har de vundet 2 af de sidste 7, selvom deres form pt. er opadgående. De har ligesom os store problemer med at lave mål.

Til sammenligning har vi vel stort set ikke slået OB siden Kent tog til Fyn, og de ser betydeligt mere formstærke ud - ja, seamann taler dem ligefrem op til at være et af ligaens bedste spillende hold. Det synes jeg nu ikke de er, men de har en midtbane der kan spille fodbold (se på en spillertype som JJ Thomasen, som jeg til enhver tid ville bytte med Abildgaard eller MC), et par farlige herrer oppe i front, og et udmærket forsvar. Normalt også en af ligaens bedste keepere.
Samtidig er det et gensyn med Rasmus Jönsson der vel har løftet sit niveau lidt, men stadig ikke er 2 mio. om året værd...

Det er ærgerligt hvis vi skal møde OB, og i så fald ser jeg gerne AaB tabe, hvis det betyder at vi bytter modstander. Samtidig undgår vi også det ulidelige scenarie at skulle "redde" lorte-agf.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af frederikshavneren » 2. maj 2017, 13:50

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:Sidste kamp venter i nedrykningspuljen hvor vi for tredje gang i foråret skal møde Silkeborg IF på hjemmebane :S

Vi har heldigvis sikret overlevelse men vi skal absolut ikke sælge kampen. Hvis vi taber risikerer vi at miste 1. pladsen, derudover har vi en forpligtelse overfor puljens andre hold.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Risgård - Würtz - Thellufsen
Ene - Pohl
Sylvestr
Forklar gerne, hvorfor vi ikke må miste 1. pladsen? OB og Randers er vel lige svære modstandere.
Jeg går ud fra at vi starter på udebane mod nr. 2 fra den anden pulje såfremt vi slutter på 1. pladsen. Om det er tilfældet har jeg dog ikke kunnet få bekræftet.
Normalt siges det at det er en fordel at starte på udebane men med vores ynkelige udebaneform kan det diskuteres om det er en fordel.

Endelig så har vi altså en forpligtelse overfor puljens øvrige hold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af frederikshavneren » 2. maj 2017, 13:59

Gamen skrev:
doukas skrev:
Forklar gerne, hvorfor vi ikke må miste 1. pladsen? OB og Randers er vel lige svære modstandere.
I ligaregi er Randers mindst lige så ringe som os ude - har kun scoret i 2 ud af de seneste 9 udekampe i ligaregi.

Hjemme har de vundet 2 af de sidste 7, selvom deres form pt. er opadgående. De har ligesom os store problemer med at lave mål.

Til sammenligning har vi vel stort set ikke slået OB siden Kent tog til Fyn, og de ser betydeligt mere formstærke ud - ja, seamann taler dem ligefrem op til at være et af ligaens bedste spillende hold. Det synes jeg nu ikke de er, men de har en midtbane der kan spille fodbold (se på en spillertype som JJ Thomasen, som jeg til enhver tid ville bytte med Abildgaard eller MC), et par farlige herrer oppe i front, og et udmærket forsvar. Normalt også en af ligaens bedste keepere.
Samtidig er det et gensyn med Rasmus Jönsson der vel har løftet sit niveau lidt, men stadig ikke er 2 mio. om året værd...

Det er ærgerligt hvis vi skal møde OB, og i så fald ser jeg gerne AaB tabe, hvis det betyder at vi bytter modstander. Samtidig undgår vi også det ulidelige scenarie at skulle "redde" lorte-agf.
Jeg foretrækker at møde Randers. Det ser ud til at Kent langsomt men sikkert er ved at få sat skik på fynboerne, dem vil jeg gerne undgå. OB spiller bedre bold end vi gør.

Randers er også en bøvlet modstander men i vores forfatning er alle modstandere svære. Hvis vi ikke hæver niveauet så kan vi se frem til en tidlig sommerferie.
Ene har været meget udskældt men jeg finder det befriende at han efter Viborg kampen tydeligt gav udtryk for utilfredshed med spillet.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gnu » 2. maj 2017, 14:40

Det er bedøvende ligegyldigt om vi bliver nummer 1 eller 2 i puljen. For min skyld kan vi godt lukke sæsonen nu og bruge de resterende kampe som forberedelse til næste sæson. Vores hold er så svagt og har så mange punkter, hvor der skal ske klare forbedringer, at vi absolut ikke har brug for eventuel europæisk fodbold til at fjerne fokus. Vi skal have spillet et nyt hold sammen, så lad os bare holde fuld koncentration på ligaen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gamen » 2. maj 2017, 14:48

Gnu skrev:Det er bedøvende ligegyldigt om vi bliver nummer 1 eller 2 i puljen. For min skyld kan vi godt lukke sæsonen nu og bruge de resterende kampe som forberedelse til næste sæson. Vores hold er så svagt og har så mange punkter, hvor der skal ske klare forbedringer, at vi absolut ikke har brug for eventuel europæisk fodbold til at fjerne fokus. Vi skal have spillet et nyt hold sammen, så lad os bare holde fuld koncentration på ligaen.
Min pointe her er, at for at kunne skaffe de bedst mulige spillere til den her trup, så er guleroden europæisk fodbold ikke ligegyldig. Så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med om vi har kvaliteterne til det eller ej (det har vi ikke pt. - dét er vist åbenlyst) - nu og her gælder det om at få noget kvalitet ind i truppen, og få luget ud i nogle af de spillere der sidder på yderlige mandater.
Samtidig er det også først dér vi for alvor kan finde ud af, om vores unge spillere kan gebærde sig på det niveau hvor vi gerne på sigt vil være. Jeg vil gerne se bl.a. vores 2 unge boldflyttere i en forestilling i højt tempo og under pres, før jeg rider med på den bølge hvor de lige pludselig er på højde med Kusk og Thomsen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2017, 15:02

Vi skal sætte det hold som peger mest fremad. Derfor bør spillere som stensikkert ikke er her efter sommer udelades og det samme gælder dem som sandsynligvis er væk og gerne vil videre. Det udelukker i hvert fald Sloth og i mine øjne også Ene. Om en type som Meilinger skal spille må komme an på om man vil bruge ham. Er Flores klar bør vi investere meget spilletid i at se om projektet kan lykkesHolger bør ligeledes ikke spille da han skal videre. Jeg ville stille flg. perspektivhold.



Larsen på kassen giver sig selv da Lucic er ude
Mæhle og Ahlmann giver sig selv som AaB back
Børsting skal ned på den kant, hvor hans løb og energi bedre kan bruges. Det forsvinder desværre let når han er for tæt på mål.
Thellufsen skal bare have lov at spille en hel masse så vi kan få det prøvet af.
Würtz og Risgård bør i omdrejninger igen. Er der det mindste skadesmæssige med Würtz eller Risgård skåner vi vedkommende og stiller med MC.
Projekt Flores skal som sagt virkelig prøves af nu så vi får at se om det kan fungere. Jeg forestiller mig, at han og Thellufsen kan switche lidt.
Pohl vil jeg så gerne se slå igennem. Hans træfsikkerhed og beslutninger er ikke så godt endnu, men jeg synes stadig Pohl er en virkgelig spændende spiller og at han udfylder frontangriber-rollen (udover målscoring) bedre end Sylvestr. Pohl bør være 2-3 valg i næste sæson og få masser af spilletid.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gnu » 2. maj 2017, 15:14

Gamen skrev:
Gnu skrev:Det er bedøvende ligegyldigt om vi bliver nummer 1 eller 2 i puljen. For min skyld kan vi godt lukke sæsonen nu og bruge de resterende kampe som forberedelse til næste sæson. Vores hold er så svagt og har så mange punkter, hvor der skal ske klare forbedringer, at vi absolut ikke har brug for eventuel europæisk fodbold til at fjerne fokus. Vi skal have spillet et nyt hold sammen, så lad os bare holde fuld koncentration på ligaen.
Min pointe her er, at for at kunne skaffe de bedst mulige spillere til den her trup, så er guleroden europæisk fodbold ikke ligegyldig. Så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med om vi har kvaliteterne til det eller ej (det har vi ikke pt. - dét er vist åbenlyst) - nu og her gælder det om at få noget kvalitet ind i truppen, og få luget ud i nogle af de spillere der sidder på yderlige mandater.
Samtidig er det også først dér vi for alvor kan finde ud af, om vores unge spillere kan gebærde sig på det niveau hvor vi gerne på sigt vil være. Jeg vil gerne se bl.a. vores 2 unge boldflyttere i en forestilling i højt tempo og under pres, før jeg rider med på den bølge hvor de lige pludselig er på højde med Kusk og Thomsen.
Det er et farligt sats. Uanset om vi med europæisk bold skulle kunne tiltrække et par spillere, som er marginalt bedre end uden, så er det stadig et helt nyt hold, vi skal have spillet sammen. Det er rigeligt med ligaen.
frederikshavneren skrev:Endelig så har vi altså en forpligtelse overfor puljens øvrige hold.
Ævl og kævl. AaB har udelukkende en forpligtelse over for AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Jakobsen » 2. maj 2017, 15:31

frederikshavneren skrev:Sidste kamp venter i nedrykningspuljen hvor vi for tredje gang i foråret skal møde Silkeborg IF på hjemmebane :S

Vi har heldigvis sikret overlevelse men vi skal absolut ikke sælge kampen. Hvis vi taber risikerer vi at miste 1. pladsen, derudover har vi en forpligtelse overfor puljens andre hold.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Risgård - Würtz - Thellufsen
Ene - Pohl
Sylvestr
Vi skal ikke spilde flere kræfter på Ene - han er her næppe efter ferien og manden har ikke været et aktiv i gud ved hvor længe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af troelsh » 2. maj 2017, 16:03

Om det bliver OB eller Randers tror jeg ikke er så vigtigt, styrkemæssigt er de vel ret jævnbyrdige.
De unge spillere skal have nogle minutter i benene i sådan en kamp, er Würtz stadig tvivlsom skal han ikke spille, ingen grund til at risikere noget.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af doukas » 2. maj 2017, 16:35

Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af aaballday » 2. maj 2017, 16:56

doukas skrev:Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
Lol

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Arendt » 2. maj 2017, 17:11

aaballday skrev:
doukas skrev:Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
Lol
Det handler jo om at skabe kontinuitet, inden vi skal spiller playoff til Euro League.

Larsen
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann
Meilinger, Risgård, Christensen, Børsting,
Thellufsen
Sylvestr
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Brodernumsi » 2. maj 2017, 17:35

frederikshavneren skrev: Ene har været meget udskældt men jeg finder det befriende at han efter Viborg kampen tydeligt gav udtryk for utilfredshed med spillet.
Hvis det er et kvalitetsstempel, bør vi vel stille med et udvalgt hold fra debatsiden, de ville vinde CL.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Nitten » 2. maj 2017, 17:37

Arendt skrev:
aaballday skrev:
doukas skrev:Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
Lol
Det handler jo om at skabe kontinuitet, inden vi skal spiller playoff til Euro League.

Larsen
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann
Meilinger, Risgård, Christensen, Børsting,
Thellufsen
Sylvestr
Selvfølgelig skal der ikke spares spillere på et tidspunkt hvor vi spiller en kamp om ugen.
Det handler mere om at holde de bedste igang og så ellers begynde at se frem mod næste sæson

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 2. maj 2017, 20:42

doukas skrev:Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
Du regner forkert.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af seamann » 2. maj 2017, 20:47

Brodernumsi skrev:
frederikshavneren skrev: Ene har været meget udskældt men jeg finder det befriende at han efter Viborg kampen tydeligt gav udtryk for utilfredshed med spillet.
Hvis det er et kvalitetsstempel, bør vi vel stille med et udvalgt hold fra debatsiden, de ville vinde CL.

:thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Pastorius » 2. maj 2017, 20:55

seamann skrev:
Brodernumsi skrev:
frederikshavneren skrev: Ene har været meget udskældt men jeg finder det befriende at han efter Viborg kampen tydeligt gav udtryk for utilfredshed med spillet.
Hvis det er et kvalitetsstempel, bør vi vel stille med et udvalgt hold fra debatsiden, de ville vinde CL.

:thumbsup:
Der bliver i hvert konkurrence om pladserne, bortset fra et par helt sikre startere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar