Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Forza » 10. maj 2017, 12:10

AK48hamas skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
astonvilla skrev:
Forza skrev:Jeg kan godt forstå Mæhle.

Belgien er en optimal liga at tage til fra Superligaen.

I og med han er 19 år har han masser af tid til at udvikle sig og vente på sin chance i klubben. Samtidig får han mulighed for at tjene gode penge under sin udvikling. Sidst men ikke mindst er hans konkurrent til pladsen en spiller der er rygtet til mange klubber.

Gaarde har lavet en flot handel økonomisk og selvom det ikke er ideelt med tanke på manglen på kreativitet i vores trup, ville det være dumt ikke at slå til.

Men hold da op et uoverskueligt vindue Gaarde går ind til. Det er jo nærmest et halvt hold i start 11'eren der skal skiftes ud.
Med tingenes tilstand kan jeg også sagtens forstå Mæhle.

Men jeg er lodret uenig i at det er en flot handel.
Vi skal ud og anskaffe en erstatning. Koster.
Der er reel risiko for at denne erstatning failer. Baseret på de seneste indkøb bl.a.
Vi kunne have nydt godt af Mæhle's talent de næste par år, til en meget beskeden hyre.
Til den tid ville vi med stor sandsynlighed have skudt ham at det en langt bedre pris - dette baseret på hans potentiale, konstateret ved selvsyn.

Jeg anser denne handle for at være en meget ringe handel, på alle områder.

Nuvel, Mæhle vil gerne væk, men der må Gaarde træde i karakter som leder og gå ind og tale med den unge mand og forklare at hans chance nok skal komme og hvor fantastisk det vil være at udvikle sig med garanteret masser af spilletid i AaB mod at sidde på bænken i Belgien osv osv. En god "ledersnak".

Jeg skummer direkte af raseri over dette her. Elendig ledelse. bare ØV!
Og jeg er bare lodret uenig i din uenighed, endelig har AaB en økonomi der gør at vi kan sætte en pris på et talent, "ellers ka i rende os", og yderligere kræve % af et evt vidresalg. Når vi så får den pris så skummer debatsiden over af raseri :).
11 mio for et talent på højreback, kan simpelthen ikke være andet end en go pris. Der er ingen der ved om han er fast mand hos Barça og landsholdet om 5 år, eller spiller i Hobro, hvis vi besad de kvaliteter her på debatsiden så.....(Jeg gør ikke)

Personligt har jeg ventet på det i årevis at AaB var stærke nok til at gøre det der er gjort nu, fremover er der så vidt jeg husker budgeteret med et mindre underskud, det viser for mig at ledelsen ikke sidder på pengekassen men er villige til at sende pengene i arbejde.

De yderligere strategiske tiltag i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere vil fortsætte i 2017 og 2018, og der må således i disse år forventes et mindre underskud ud fra de ovennævnte forudsætninger.

- Vi har på baggrund af vores økonomiske grundlag råderum til nogle år indimellem med negativt resultat, da vi i givet fald blot vil bruge penge, som vi har tjent tidligere, siger Stephan Schors.


Ok der blev ikke underskud i år, men strategien er den samme, vi er stærke nok til at leve med et underskud et par år for at styrke klubben, og arbejde på lang sigt.

Når det så er sagt, så er jeg ikke jubeloptimist mht til Gaardes shopping evner, men nu får han chancen for at bevise sit værd og jeg vil vente med at dømme ham ude indtil vi ser efteråret hold i aktion.
Jeg har intet imod prisen. Jeg har noget imod at man i klubbens nuværende tilstand sælger det største talent i truppen og det eneste positive punkt i hele sæsonen sammen med basso. Havde vi endt på en stensikker 7. Plads og ikke tabt både ude og hjemme til Viborg, Silkeborg og et gudsjammerligt AGF så havde det været et rigtig godt salg. Han sælger det eneste kreative indslag på holdet.

Men Gaarde må jo tro på egne evner til at finde en erstatning for ellers kan han stikke top6 målsætningen op i røven.
AaB er en sælgende klub. Det er derfor vi har så stor succes med vores unge talenter.

Jeg er med på han har været sæsonens højdepunkt, men så har han heller ikke været en bedre back. Man har jo flere gange smidt ham på kanten fordi hans defensive evner PT. ikke er store nok.

Hvis udgangspunktet er at du ikke stoler på vores sportsdirektør kan finde en erstatning, så er det jo i virkeligheden det største problem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2017, 12:29

For mig ligner situationen, den sidste vinter, hvor vi havde mulighed for at sælge Spalvis og gerne ville beholde ham - blot omvendt.

Hvis vi nu ikke vidste hvordan det forår gik, så ville vi stadig have skældt Gaarde huden fuld over at have solgt vores stensikre medaljer i vinterpausen. De viste sig så ikke at være helt så stensikre som håbet.

Vi kommer aldrig til at vide hvad der ville være sket, hvis vi havde handlet anderledes med Mæhle, men jeg kan sagtens forstå, at man med AaB's transferhistorik in mente, synes det er en rigtig god idé at prøve at sælge sine spillere, når efterspørgslen er der.

Det er uden tvivl det bedste for vores transferbudget, mens det muligvis svækker os sportslig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 10. maj 2017, 12:45

Pastorius skrev:For mig ligner situationen, den sidste vinter, hvor vi havde mulighed for at sælge Spalvis og gerne ville beholde ham - blot omvendt.

Hvis vi nu ikke vidste hvordan det forår gik, så ville vi stadig have skældt Gaarde huden fuld over at have solgt vores stensikre medaljer i vinterpausen. De viste sig så ikke at være helt så stensikre som håbet.
Svær sammenligning at lave, når det var helt tydeligt at Spalvis mentalt var et andet sted resten af den sæson. Udelukkende fordi AaB overhovedet var nødsaget til at sælge.

Hvad angår Mæhle så ville AaB netop ikke sælge, og havde vi været sportsligt mere interessante, så havde vi næppe heller behøvet det. Men jeg tvivler på at pibekoncert efter pibekoncert, planløst spil og en svækket trup generelt lokker nogen til at blive - vi er uattraktive, både for kommende spillere og formodentlig også for de spillere der allerede spiller her, men får muligheden for noget andet.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Kenneth K » 10. maj 2017, 13:20

Sanchez94 skrev:
Kenneth K skrev:
Hanga skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev:Både Brian Steen, Jens Ørgaard og Ivan Benes er agenter, ikke? Hvorfor skal der tre forskellige agenter indover sådan et salg? Kan se Ivan Benes er Mæhles agent, men hvilken rolle har Ørlegaard og Brian spillet?
De arbejder begge for Benes, og i hvert fald Ørgaard har gjort det noget tid. Kontrakten er 3-årig, men med option på et ekstra år.
Og Hanga, Genk er ikke nogen lille klub - Castagne, som Mæhle skal være back-up for, er en af de mest spændende højre-backs udenfor de store ligaer pt. Han ryger snart.
De har desuden solgt flere spillere dyrt denne sæson og har et par store salg mere på vej.
Selvfølgelig en noget større klub end AaB, men de er altså "kun" en midterklub i Belgien. Det er ikke Barcelona der har banket på hans dør. Jeg undrer mig blot over at han har så tralvt med at komme derned må jeg sige.
Slog vi egentlig ikke engang Genk for år tilbage? Eller var det kun Gent, vi slog?
Vi slog KAA Gent i Toto cuppen :)
Ja, det husker jeg tydeligt. Det var dér, hvor Ene for alvor trådte frem og viste, at der var store krummer i ham.

Huskede bare også svagt noget med Genk, men det er nok hukommelsen som spiller mig et puds der.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2017, 13:26

Gamen skrev:
Pastorius skrev:For mig ligner situationen, den sidste vinter, hvor vi havde mulighed for at sælge Spalvis og gerne ville beholde ham - blot omvendt.

Hvis vi nu ikke vidste hvordan det forår gik, så ville vi stadig have skældt Gaarde huden fuld over at have solgt vores stensikre medaljer i vinterpausen. De viste sig så ikke at være helt så stensikre som håbet.
Svær sammenligning at lave, når det var helt tydeligt at Spalvis mentalt var et andet sted resten af den sæson. Udelukkende fordi AaB overhovedet var nødsaget til at sælge.

Hvad angår Mæhle så ville AaB netop ikke sælge, og havde vi været sportsligt mere interessante, så havde vi næppe heller behøvet det. Men jeg tvivler på at pibekoncert efter pibekoncert, planløst spil og en svækket trup generelt lokker nogen til at blive - vi er uattraktive, både for kommende spillere og formodentlig også for de spillere der allerede spiller her, men får muligheden for noget andet.
Pointen var netop at det KUN var tydeligt at se, EFTER vi havde besluttet at beholde ham. Selv i bakspejlet, ville det have været meget bedre, hvis vi havde taget pengene i vinterpausen, og ladet ham gå. Vi fik slet ikke den værdi ud af ham i foråret, som forskellen ville have været.

Havde vi solgt ham dengang, og havde vi været lige så elendige i foråret, var der INGEN der ville have set at Spalvis ville have været umotiveret, ude af form og halvskadet det meste af foråret og ikke havde bidraget med en skid. Resultatet ville have været at det klokkeklart ville have været Gaardes skyld at vi klarede os så dårligt i den halvsæson, fordi han havde solgt ud af arvesølvet før vi behøvede, bare for at polstre vores obligationsbeholdning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af sulakvelidze » 10. maj 2017, 15:41

Yankee skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg er utilfreds med salget af Mæhle, men jeg ville da for alvor blive bekymret over Gaardes evner, hvis AaB meldte ud, at der nu var sat x-antal millioner af til indkøb. Hvilken legendarisk dårlig forhandlingsposition ville man ikke sætte sig i, hvis modparten på forhånd kendte ens smertegrænse? Sagt på en anden måde tror jeg, at det er lige lovligt overfortolkende at analysere sig frem til, hvad AaB vil bruge på en erstatning ud fra dagens melding om justering af regnskab.
Hvis du har ret i det så skal du melde AaB til bagmandspolitiet. Det er simpelthen ikke lovligt at lyve på den måde i en fondsbørsmeddelelse og ja - den slags bliver kontrolleret og revideret. Når AaB melder sådan ud så er det den aktuelle plan. Hvis den ændrer sig væsentligt (som du antyder) skal AaB melde det ud.

Bagmandspolitiet ligefrem? Du mener, at der er tale om særlig grov økonomisk kriminalitet? Jeg tør godt love, at bagmandspolitiet ikke kommer til at rejse en sag mod AaB på baggrund af en fondsbørsmeddelelse om et spillersalg.

Og nej, vi ka ikke udlede af seneste meddelelse, at der kun er sat en mio af til indkøb af ny højre back. Lad os for eksemplets skyld lege, at Gaarde indtil forleden havde en plan om at bruge 20 mio på en ny angriber. Nu har han så solgt en back, og så kan set godt være, at han siger til sig selv, at han nøjes med en angriber til ti mio, så der også er ti mio til en back. Det behøver alvrdens agenter og klubber med spillere til salg ikke at vide noget om. Fondsbørsen gør bestemt heller ikke. Og bagmandspolitiet er med garanti hamrende ligeglade.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Jakobsen » 10. maj 2017, 15:46

Er jeg i øvrigt den eneste der synes det er tankevækkende, at en 19 årig back med 22 kampe der ikke er Superligaprofil allerede nu synes Belgisk midterklub er mere attraktivt end at blive i AaB og vente på holdet bliver godt igen. Det siger også en del om hvor langt vi er nede pt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Sanchez94 » 10. maj 2017, 15:50

Kenneth K skrev:
Sanchez94 skrev:
Kenneth K skrev:
Hanga skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev:Både Brian Steen, Jens Ørgaard og Ivan Benes er agenter, ikke? Hvorfor skal der tre forskellige agenter indover sådan et salg? Kan se Ivan Benes er Mæhles agent, men hvilken rolle har Ørlegaard og Brian spillet?
De arbejder begge for Benes, og i hvert fald Ørgaard har gjort det noget tid. Kontrakten er 3-årig, men med option på et ekstra år.
Og Hanga, Genk er ikke nogen lille klub - Castagne, som Mæhle skal være back-up for, er en af de mest spændende højre-backs udenfor de store ligaer pt. Han ryger snart.
De har desuden solgt flere spillere dyrt denne sæson og har et par store salg mere på vej.
Selvfølgelig en noget større klub end AaB, men de er altså "kun" en midterklub i Belgien. Det er ikke Barcelona der har banket på hans dør. Jeg undrer mig blot over at han har så tralvt med at komme derned må jeg sige.
Slog vi egentlig ikke engang Genk for år tilbage? Eller var det kun Gent, vi slog?
Vi slog KAA Gent i Toto cuppen :)
Ja, det husker jeg tydeligt. Det var dér, hvor Ene for alvor trådte frem og viste, at der var store krummer i ham.

Huskede bare også svagt noget med Genk, men det er nok hukommelsen som spiller mig et puds der.
Mindes at Greven spillede en rigtig stor kamp på hjemmebane!

Nu har lige prøvet at snuse rundt på nettet, jeg kan ikke finde noget med AaB og Genk desværre

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 10. maj 2017, 16:34

sulakvelidze skrev:
Yankee skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg er utilfreds med salget af Mæhle, men jeg ville da for alvor blive bekymret over Gaardes evner, hvis AaB meldte ud, at der nu var sat x-antal millioner af til indkøb. Hvilken legendarisk dårlig forhandlingsposition ville man ikke sætte sig i, hvis modparten på forhånd kendte ens smertegrænse? Sagt på en anden måde tror jeg, at det er lige lovligt overfortolkende at analysere sig frem til, hvad AaB vil bruge på en erstatning ud fra dagens melding om justering af regnskab.
Hvis du har ret i det så skal du melde AaB til bagmandspolitiet. Det er simpelthen ikke lovligt at lyve på den måde i en fondsbørsmeddelelse og ja - den slags bliver kontrolleret og revideret. Når AaB melder sådan ud så er det den aktuelle plan. Hvis den ændrer sig væsentligt (som du antyder) skal AaB melde det ud.

Bagmandspolitiet ligefrem? Du mener, at der er tale om særlig grov økonomisk kriminalitet? Jeg tør godt love, at bagmandspolitiet ikke kommer til at rejse en sag mod AaB på baggrund af en fondsbørsmeddelelse om et spillersalg.

Og nej, vi ka ikke udlede af seneste meddelelse, at der kun er sat en mio af til indkøb af ny højre back. Lad os for eksemplets skyld lege, at Gaarde indtil forleden havde en plan om at bruge 20 mio på en ny angriber. Nu har han så solgt en back, og så kan set godt være, at han siger til sig selv, at han nøjes med en angriber til ti mio, så der også er ti mio til en back. Det behøver alvrdens agenter og klubber med spillere til salg ikke at vide noget om. Fondsbørsen gør bestemt heller ikke. Og bagmandspolitiet er med garanti hamrende ligeglade.
Modparten i en forhandlingssituation er naturligvis ligeglad med, hvor meget AaB har "offentliggjort" der skal bruges på forstærkninger.

Hvis de endelig hænger sig i nogle tal så er det:

Bassogog solgt for 45 mio. kr.
Mæhle solgt for 12 mio. kr.
Likvid beholdning: 100 mio. kr. (Inden pengene for Mæhle)

Det er tal som i hvert fald alle danske klubber og agenter kender.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af sulakvelidze » 10. maj 2017, 16:57

Patmand skrev:
sulakvelidze skrev:
Yankee skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg er utilfreds med salget af Mæhle, men jeg ville da for alvor blive bekymret over Gaardes evner, hvis AaB meldte ud, at der nu var sat x-antal millioner af til indkøb. Hvilken legendarisk dårlig forhandlingsposition ville man ikke sætte sig i, hvis modparten på forhånd kendte ens smertegrænse? Sagt på en anden måde tror jeg, at det er lige lovligt overfortolkende at analysere sig frem til, hvad AaB vil bruge på en erstatning ud fra dagens melding om justering af regnskab.
Hvis du har ret i det så skal du melde AaB til bagmandspolitiet. Det er simpelthen ikke lovligt at lyve på den måde i en fondsbørsmeddelelse og ja - den slags bliver kontrolleret og revideret. Når AaB melder sådan ud så er det den aktuelle plan. Hvis den ændrer sig væsentligt (som du antyder) skal AaB melde det ud.

Bagmandspolitiet ligefrem? Du mener, at der er tale om særlig grov økonomisk kriminalitet? Jeg tør godt love, at bagmandspolitiet ikke kommer til at rejse en sag mod AaB på baggrund af en fondsbørsmeddelelse om et spillersalg.

Og nej, vi ka ikke udlede af seneste meddelelse, at der kun er sat en mio af til indkøb af ny højre back. Lad os for eksemplets skyld lege, at Gaarde indtil forleden havde en plan om at bruge 20 mio på en ny angriber. Nu har han så solgt en back, og så kan set godt være, at han siger til sig selv, at han nøjes med en angriber til ti mio, så der også er ti mio til en back. Det behøver alvrdens agenter og klubber med spillere til salg ikke at vide noget om. Fondsbørsen gør bestemt heller ikke. Og bagmandspolitiet er med garanti hamrende ligeglade.
Modparten i en forhandlingssituation er naturligvis ligeglad med, hvor meget AaB har "offentliggjort" der skal bruges på forstærkninger.

Hvis de endelig hænger sig i nogle tal så er det:

Bassogog solgt for 45 mio. kr.
Mæhle solgt for 12 mio. kr.
Likvid beholdning: 100 mio. kr. (Inden pengene for Mæhle)

Det er tal som i hvert fald alle danske klubber og agenter kender.
Ville du som sportsdirektør melde ud: "Vi skal have ny højre back, og jeg har ti millioner at bruge af!"

Det ville nok være svært at presse prisen ret meget ned under ti, hvis man spillede med så åbne kort.

Eller hvis Genk havde meldt ud, at de havde 20 mio til køb af en højreback, ville du så være tilfreds med at se AaB sælge Mæhle for det halve?

Man kan som sportsdirektør heldigvis godt spille med lukkede kort uden at komme i konflikt med loven. Og da især bagmansspolitiet, som har nok at gøre med sager om kursmanipulation og anden kriminalitet.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 10. maj 2017, 17:07

Jakobsen skrev:Er jeg i øvrigt den eneste der synes det er tankevækkende, at en 19 årig back med 22 kampe der ikke er Superligaprofil allerede nu synes Belgisk midterklub er mere attraktivt end at blive i AaB og vente på holdet bliver godt igen. Det siger også en del om hvor langt vi er nede pt.
Eller også fortæller det at en "sølle" belgisk midterklub, som i indeværende sæson har solgt spillere for mere end vi har gjort siden Superligaens begyndelse er langt mere attraktiv, end en klub der altid har været elendig til at sælge spillere.

Ndidi for 150 mio.
Bailey for 120 mio.
Kabasele for 60 mio.
Kebano for godt 40 mio.

Spillersalg for 370 mio.
Året før havde de et transferoverskud på 40 mio. kr.
Til trods for at byen Genk er langt under halvdelen af Aalborgs størrelse, så har de et stadion med plads til 25.000, som de fylder godt op på.

Det er på ALLE måder en langt større, og mere attraktiv klub end AaB nogensinde bliver. Lad os så komme videre!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af KJ » 10. maj 2017, 17:11

Børsen skal oplyses om forhold, som kan have en effekt på aktiekursen. Man skal ikke oplyse, hvad man har tænkt sig at ville byde på Jens Martin Gammelby.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af KJ » 10. maj 2017, 17:16

Jakobsen og Gamen: jeg tror alle herinde har forstået, at I er utilfredse med salget og skuffede over kvaliteten af truppen. Men hvis I ikke har andet at give jer til, kan I da godt lave en lille intern konkurrence om, hvem der kan udtrykke sin utilfredshed flest gange. Gamen fører i øvrigt med et mulehår. :danmarkfan:

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 10. maj 2017, 17:19

KJ skrev:Børsen skal oplyses om forhold, som kan have en effekt på aktiekursen. Man skal ikke oplyse, hvad man har tænkt sig at ville byde på Jens Martin Gammelby.
Forhåbentlig intet. Hvis det er den hylde vi leder på, så kan vi ligeså godt nøjes med Patrick Kristensen...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gaarde6 » 10. maj 2017, 17:21

KJ skrev:Jakobsen og Gamen: jeg tror alle herinde har forstået, at I er utilfredse med salget og skuffede over kvaliteten af truppen. Men hvis I ikke har andet at give jer til, kan I da godt lave en lille intern konkurrence om, hvem der kan udtrykke sin utilfredshed flest gange. Gamen fører i øvrigt med et mulehår. :danmarkfan:
Jeg vil godt være med.. Men jeg synes salget er virkelig flot.
Men er nu rørende enig med Jakobsen og Gamen.. Kan ikke huske jeg i min 30 årig tid som AaB fan, har set en mere elendig trup end den nuværende!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gaarde6 » 10. maj 2017, 17:24

Jakobsen skrev:Er jeg i øvrigt den eneste der synes det er tankevækkende, at en 19 årig back med 22 kampe der ikke er Superligaprofil allerede nu synes Belgisk midterklub er mere attraktivt end at blive i AaB og vente på holdet bliver godt igen. Det siger også en del om hvor langt vi er nede pt.
Sådan tror jeg ikke du skal tænke.
Hvis jeg var fodbold spiller ville jeg da klart kigge på den løn check, som kom hver måned.
Hvis jeg i AaB fik 30 eller 35.000 kr om måneden for at spille og der så stod en klub med 500.000 kr i signon og en lønstigning til 150.000 kr om måneden. Så tror jeg altså også jeg ville ha svært ved at sige nej.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Brodernumsi » 10. maj 2017, 17:27

Gaarde6 skrev: Kan ikke huske jeg i min 30 årig tid som AaB fan, har set en mere elendig trup end den nuværende!
Det tror jeg ikke, at der er mange der er uenige i. Det ser ikke godt ud pt, og Gaarde virkelig skal ramme rigtigt, 4-5 gange til sommer....mindst.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 10. maj 2017, 17:44

sulakvelidze skrev:
Patmand skrev:
sulakvelidze skrev:
Yankee skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg er utilfreds med salget af Mæhle, men jeg ville da for alvor blive bekymret over Gaardes evner, hvis AaB meldte ud, at der nu var sat x-antal millioner af til indkøb. Hvilken legendarisk dårlig forhandlingsposition ville man ikke sætte sig i, hvis modparten på forhånd kendte ens smertegrænse? Sagt på en anden måde tror jeg, at det er lige lovligt overfortolkende at analysere sig frem til, hvad AaB vil bruge på en erstatning ud fra dagens melding om justering af regnskab.
Hvis du har ret i det så skal du melde AaB til bagmandspolitiet. Det er simpelthen ikke lovligt at lyve på den måde i en fondsbørsmeddelelse og ja - den slags bliver kontrolleret og revideret. Når AaB melder sådan ud så er det den aktuelle plan. Hvis den ændrer sig væsentligt (som du antyder) skal AaB melde det ud.

Bagmandspolitiet ligefrem? Du mener, at der er tale om særlig grov økonomisk kriminalitet? Jeg tør godt love, at bagmandspolitiet ikke kommer til at rejse en sag mod AaB på baggrund af en fondsbørsmeddelelse om et spillersalg.

Og nej, vi ka ikke udlede af seneste meddelelse, at der kun er sat en mio af til indkøb af ny højre back. Lad os for eksemplets skyld lege, at Gaarde indtil forleden havde en plan om at bruge 20 mio på en ny angriber. Nu har han så solgt en back, og så kan set godt være, at han siger til sig selv, at han nøjes med en angriber til ti mio, så der også er ti mio til en back. Det behøver alvrdens agenter og klubber med spillere til salg ikke at vide noget om. Fondsbørsen gør bestemt heller ikke. Og bagmandspolitiet er med garanti hamrende ligeglade.
Modparten i en forhandlingssituation er naturligvis ligeglad med, hvor meget AaB har "offentliggjort" der skal bruges på forstærkninger.

Hvis de endelig hænger sig i nogle tal så er det:

Bassogog solgt for 45 mio. kr.
Mæhle solgt for 12 mio. kr.
Likvid beholdning: 100 mio. kr. (Inden pengene for Mæhle)

Det er tal som i hvert fald alle danske klubber og agenter kender.
Ville du som sportsdirektør melde ud: "Vi skal have ny højre back, og jeg har ti millioner at bruge af!"

Det ville nok være svært at presse prisen ret meget ned under ti, hvis man spillede med så åbne kort.

Eller hvis Genk havde meldt ud, at de havde 20 mio til køb af en højreback, ville du så være tilfreds med at se AaB sælge Mæhle for det halve?

Man kan som sportsdirektør heldigvis godt spille med lukkede kort uden at komme i konflikt med loven. Og da især bagmansspolitiet, som har nok at gøre med sager om kursmanipulation og anden kriminalitet.
Nej, det ville jeg ikke, men det er også det jeg skriver - det er fuldstændig irrelevant for modparten.

Hvis feks. Gaarde retter henvendelse til en Superliga klub med henblik på at købe deres højre back, så VED den klub allerede, at AaB lige har solgt Mæhle for 11-12 mio. kr. De ved at Bassogog lige er røget for 45 mio. kr. (brutto). De ved der er 100 mio. kr. i cigarkassen (inden Mæhle transferen).

Det er de tal de vil fokusere på i deres forsøg på at få den højest mulige pris for deres spiller. De er da ligeglade med om AaB har meldt ud, at der er 500.000 kr. eller 18 mio. kr. til forstærkninger.

Der bliver ikke noget med at spille med lukkede kort.
Alle danske interessenter kan jo se, at AaB's spillertrup trænger gevaldigt til forstærkninger. Og lur mig om ikke de udenlandske klubber har lugtet lunten.

Vi får ikke en dansk højreback til discount pris.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af frederikshavneren » 10. maj 2017, 18:37

Kenneth K skrev:
Sanchez94 skrev:
Kenneth K skrev:
Hanga skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev:Både Brian Steen, Jens Ørgaard og Ivan Benes er agenter, ikke? Hvorfor skal der tre forskellige agenter indover sådan et salg? Kan se Ivan Benes er Mæhles agent, men hvilken rolle har Ørlegaard og Brian spillet?
De arbejder begge for Benes, og i hvert fald Ørgaard har gjort det noget tid. Kontrakten er 3-årig, men med option på et ekstra år.
Og Hanga, Genk er ikke nogen lille klub - Castagne, som Mæhle skal være back-up for, er en af de mest spændende højre-backs udenfor de store ligaer pt. Han ryger snart.
De har desuden solgt flere spillere dyrt denne sæson og har et par store salg mere på vej.
Selvfølgelig en noget større klub end AaB, men de er altså "kun" en midterklub i Belgien. Det er ikke Barcelona der har banket på hans dør. Jeg undrer mig blot over at han har så tralvt med at komme derned må jeg sige.
Slog vi egentlig ikke engang Genk for år tilbage? Eller var det kun Gent, vi slog?
Vi slog KAA Gent i Toto cuppen :)
Ja, det husker jeg tydeligt. Det var dér, hvor Ene for alvor trådte frem og viste, at der var store krummer i ham.

Huskede bare også svagt noget med Genk, men det er nok hukommelsen som spiller mig et puds der.
Jeg husker tydeligt returkampen mod KAA Gent, det er skræmmende at det snart er ti år siden. Vi vandt 2-1 i returkampen i Aalborg på mål af Greven og Califf, svenskeren var fra dag 1 en nøglespiller.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af frederikshavneren » 10. maj 2017, 18:40

Patmand skrev:
sulakvelidze skrev:
Patmand skrev:
sulakvelidze skrev:
Yankee skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg er utilfreds med salget af Mæhle, men jeg ville da for alvor blive bekymret over Gaardes evner, hvis AaB meldte ud, at der nu var sat x-antal millioner af til indkøb. Hvilken legendarisk dårlig forhandlingsposition ville man ikke sætte sig i, hvis modparten på forhånd kendte ens smertegrænse? Sagt på en anden måde tror jeg, at det er lige lovligt overfortolkende at analysere sig frem til, hvad AaB vil bruge på en erstatning ud fra dagens melding om justering af regnskab.
Hvis du har ret i det så skal du melde AaB til bagmandspolitiet. Det er simpelthen ikke lovligt at lyve på den måde i en fondsbørsmeddelelse og ja - den slags bliver kontrolleret og revideret. Når AaB melder sådan ud så er det den aktuelle plan. Hvis den ændrer sig væsentligt (som du antyder) skal AaB melde det ud.

Bagmandspolitiet ligefrem? Du mener, at der er tale om særlig grov økonomisk kriminalitet? Jeg tør godt love, at bagmandspolitiet ikke kommer til at rejse en sag mod AaB på baggrund af en fondsbørsmeddelelse om et spillersalg.

Og nej, vi ka ikke udlede af seneste meddelelse, at der kun er sat en mio af til indkøb af ny højre back. Lad os for eksemplets skyld lege, at Gaarde indtil forleden havde en plan om at bruge 20 mio på en ny angriber. Nu har han så solgt en back, og så kan set godt være, at han siger til sig selv, at han nøjes med en angriber til ti mio, så der også er ti mio til en back. Det behøver alvrdens agenter og klubber med spillere til salg ikke at vide noget om. Fondsbørsen gør bestemt heller ikke. Og bagmandspolitiet er med garanti hamrende ligeglade.
Modparten i en forhandlingssituation er naturligvis ligeglad med, hvor meget AaB har "offentliggjort" der skal bruges på forstærkninger.

Hvis de endelig hænger sig i nogle tal så er det:

Bassogog solgt for 45 mio. kr.
Mæhle solgt for 12 mio. kr.
Likvid beholdning: 100 mio. kr. (Inden pengene for Mæhle)

Det er tal som i hvert fald alle danske klubber og agenter kender.
Ville du som sportsdirektør melde ud: "Vi skal have ny højre back, og jeg har ti millioner at bruge af!"

Det ville nok være svært at presse prisen ret meget ned under ti, hvis man spillede med så åbne kort.

Eller hvis Genk havde meldt ud, at de havde 20 mio til køb af en højreback, ville du så være tilfreds med at se AaB sælge Mæhle for det halve?

Man kan som sportsdirektør heldigvis godt spille med lukkede kort uden at komme i konflikt med loven. Og da især bagmansspolitiet, som har nok at gøre med sager om kursmanipulation og anden kriminalitet.
Nej, det ville jeg ikke, men det er også det jeg skriver - det er fuldstændig irrelevant for modparten.

Hvis feks. Gaarde retter henvendelse til en Superliga klub med henblik på at købe deres højre back, så VED den klub allerede, at AaB lige har solgt Mæhle for 11-12 mio. kr. De ved at Bassogog lige er røget for 45 mio. kr. (brutto). De ved der er 100 mio. kr. i cigarkassen (inden Mæhle transferen).

Det er de tal de vil fokusere på i deres forsøg på at få den højest mulige pris for deres spiller. De er da ligeglade med om AaB har meldt ud, at der er 500.000 kr. eller 18 mio. kr. til forstærkninger.

Der bliver ikke noget med at spille med lukkede kort.
Alle danske interessenter kan jo se, at AaB's spillertrup trænger gevaldigt til forstærkninger. Og lur mig om ikke de udenlandske klubber har lugtet lunten.

Vi får ikke en dansk højreback til discount pris.
Det kan godt være at salgsprisen for Bassogog var 45 mio. kr. , men som skrevet mange gange før så fik AaB ikke hele transfersummen. Iflg. rygter fik Bassogogs tidligere klub 1 mio. euro og agenten et tilsvarende beløb.

Besvar