Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af sulakvelidze » 10. maj 2017, 18:54

BoT skrev:Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.
Den bliver du vist nødt til at uddybe?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. maj 2017, 22:17

sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.
Den bliver du vist nødt til at uddybe?
Den er vel ikke så svær, med tanke på hvor mange der har nævnt Glen og Bo Henriksen som årsager til de ønsker deres hold skal rykke ud.

Jeg håber Horsens tager den direkte billet, for de er det svageste hold, og jeg vil meget nødig se Roskilde eller Skive i superligaen, så de to hold som skal spille playoff mod 1. div. hold må i min verden gerne være så stærke som muligt. Men når det er sagt er jeg ekstremt imponeret af hvad Bo Henriksen har fået ud af den trup de har i Horsens i denne sæson, før cirkusgøglet med den opdelte liga begyndte. De har godt nok ikke et ret godt hold, og de var altså ikke mange mulehår fra at snige sig med i top 6.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af sulakvelidze » 10. maj 2017, 22:49

Jesper Schmidt skrev:
sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.
Den bliver du vist nødt til at uddybe?
Den er vel ikke så svær, med tanke på hvor mange der har nævnt Glen og Bo Henriksen som årsager til de ønsker deres hold skal rykke ud.
Den er jeg med på. Det var mere det efterfølgende "gab" - som om der skulle være noget galt i ikke at kunne tyre Glen og Bo H. Og så ikke mindst den noget friske påstand om, at en træner, der ikke er en grå mus, bliver betragtet som en idiot. Ståle er vel ikke ligefrem en grå mus, men et tågehorn på niveau med Bo H og en tosse som Glen er han jo ikke.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af BoT » 11. maj 2017, 08:48

sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.
Den bliver du vist nødt til at uddybe?
Gerne. Jeg fatter simpelthen ikke, at folk håber typer som Glen, Ståle og Bo H forsvinder fra ligaen. Jeg synes de er langt mere interessante og sjove at høre på, end de grå mus som Lars Lungi, Kent Nielsen og Johnny Mølby, der vel aldrig har lavet et spændende interview i deres liv.
Ja, de er provokerende. Ja, de er højrøvede. Ja, de er flabede. Men så meget desto bedre. Hvis vi ikke har nogen, der kan sætte vores pis i kog en gang imellem, bliver det da verdens kedeligste sportsgren at følge. Tilbage har vi så:
"Jamen vi tabte fordi vi spillede mod en god modstander. Nu må vi bare tilbage på træningsbanen og arbejde stenhårdt"-typerne. Gaaaaaaaaaab!

Jeg hader Brøndby, FCM og FCK som klubber - især fordi, de alt for ofte vinder over os. Men uden det had, var det godt nok kedeligt at gå til fodbold. Jeg vil til enhver tid hellere spille mod netop de tre, AGF, OB og andre klubber, der har lidt engagement bag sig, end jeg vil dyste mod Horsens, FCN og den slags.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Søgaard » 11. maj 2017, 09:26

BoT skrev:
sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.
Den bliver du vist nødt til at uddybe?
Gerne. Jeg fatter simpelthen ikke, at folk håber typer som Glen, Ståle og Bo H forsvinder fra ligaen. Jeg synes de er langt mere interessante og sjove at høre på, end de grå mus som Lars Lungi, Kent Nielsen og Johnny Mølby, der vel aldrig har lavet et spændende interview i deres liv.
Ja, de er provokerende. Ja, de er højrøvede. Ja, de er flabede. Men så meget desto bedre. Hvis vi ikke har nogen, der kan sætte vores pis i kog en gang imellem, bliver det da verdens kedeligste sportsgren at følge. Tilbage har vi så:
"Jamen vi tabte fordi vi spillede mod en god modstander. Nu må vi bare tilbage på træningsbanen og arbejde stenhårdt"-typerne. Gaaaaaaaaaab!

Jeg hader Brøndby, FCM og FCK som klubber - især fordi, de alt for ofte vinder over os. Men uden det had, var det godt nok kedeligt at gå til fodbold. Jeg vil til enhver tid hellere spille mod netop de tre, AGF, OB og andre klubber, der har lidt engagement bag sig, end jeg vil dyste mod Horsens, FCN og den slags.
Altså, jeg er sku ikke helt enig. Jo i, at Lungi, Kent og Mølby er rimelig kedelige. Men de fleste nævner altså også, at Horsens spiller en sløj gang bold, og det er det primære for at man ønsker dem hen, hvor peberet gror. Jeg har intet imod at Bo H. råber løs, han er bare en træner uden redskaber til superligaen.

Jeg tror heller ikke David, Ståle eller nogle af de andre der spræller lidt mere end gennemsnittet, er hadet på samme måde som Guld Glenn. Jeg har i hvert fald personligt kun et had til Glenn. Men det er fordi han netop bare er en sprællemand, der samtidig ikke holder sig for god til at komme med en kommentar som den du skriver, ligegyldig og intetsigende. Han bidrager med intet og tror han er en gudetræner. Det har intet med at han har kant at gøre, men man må gerne have en smule at have det i.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af BoT » 11. maj 2017, 09:33

Søgaard skrev: Jeg tror heller ikke David, Ståle eller nogle af de andre der spræller lidt mere end gennemsnittet, er hadet på samme måde som Guld Glenn. Jeg har i hvert fald personligt kun et had til Glenn. Men det er fordi han netop bare er en sprællemand, der samtidig ikke holder sig for god til at komme med en kommentar som den du skriver, ligegyldig og intetsigende. Han bidrager med intet og tror han er en gudetræner. Det har intet med at han har kant at gøre, men man må gerne have en smule at have det i.
Lige meget hvad, er det at vinde et dansk mesterskab altså en fin merit. Så at sige, at han ikke har noget at have sin selvtillid i, er altså for tyndt.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Søgaard » 11. maj 2017, 11:02

BoT skrev:
Søgaard skrev: Jeg tror heller ikke David, Ståle eller nogle af de andre der spræller lidt mere end gennemsnittet, er hadet på samme måde som Guld Glenn. Jeg har i hvert fald personligt kun et had til Glenn. Men det er fordi han netop bare er en sprællemand, der samtidig ikke holder sig for god til at komme med en kommentar som den du skriver, ligegyldig og intetsigende. Han bidrager med intet og tror han er en gudetræner. Det har intet med at han har kant at gøre, men man må gerne have en smule at have det i.
Lige meget hvad, er det at vinde et dansk mesterskab altså en fin merit. Så at sige, at han ikke har noget at have sin selvtillid i, er altså for tyndt.
Jeg siger ikke der ikke er noget at have en selvtillid i, jeg er sku ret enig i at manden er ved at sprænges af selvtillid og følelser. Jeg siger bare han lukker lort ud. Læs nu. Jeg er ikke imod at trænerne er lidt farverige, de skal bare sige noget der giver mening.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af BoT » 11. maj 2017, 11:27

Søgaard skrev:
BoT skrev:
Søgaard skrev: Jeg tror heller ikke David, Ståle eller nogle af de andre der spræller lidt mere end gennemsnittet, er hadet på samme måde som Guld Glenn. Jeg har i hvert fald personligt kun et had til Glenn. Men det er fordi han netop bare er en sprællemand, der samtidig ikke holder sig for god til at komme med en kommentar som den du skriver, ligegyldig og intetsigende. Han bidrager med intet og tror han er en gudetræner. Det har intet med at han har kant at gøre, men man må gerne have en smule at have det i.
Lige meget hvad, er det at vinde et dansk mesterskab altså en fin merit. Så at sige, at han ikke har noget at have sin selvtillid i, er altså for tyndt.
Jeg siger ikke der ikke er noget at have en selvtillid i, jeg er sku ret enig i at manden er ved at sprænges af selvtillid og følelser. Jeg siger bare han lukker lort ud. Læs nu. Jeg er ikke imod at trænerne er lidt farverige, de skal bare sige noget der giver mening.
Men har du reelt lyttet til, hvad manden rent faktisk har sagt på det seneste som AGF-træner, eller har du bare været forudindtaget, når hans smukke ansigt er tonet frem på skærmen?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Søgaard » 11. maj 2017, 12:11

BoT skrev:
Søgaard skrev:
BoT skrev:
Søgaard skrev: Jeg tror heller ikke David, Ståle eller nogle af de andre der spræller lidt mere end gennemsnittet, er hadet på samme måde som Guld Glenn. Jeg har i hvert fald personligt kun et had til Glenn. Men det er fordi han netop bare er en sprællemand, der samtidig ikke holder sig for god til at komme med en kommentar som den du skriver, ligegyldig og intetsigende. Han bidrager med intet og tror han er en gudetræner. Det har intet med at han har kant at gøre, men man må gerne have en smule at have det i.
Lige meget hvad, er det at vinde et dansk mesterskab altså en fin merit. Så at sige, at han ikke har noget at have sin selvtillid i, er altså for tyndt.
Jeg siger ikke der ikke er noget at have en selvtillid i, jeg er sku ret enig i at manden er ved at sprænges af selvtillid og følelser. Jeg siger bare han lukker lort ud. Læs nu. Jeg er ikke imod at trænerne er lidt farverige, de skal bare sige noget der giver mening.
Men har du reelt lyttet til, hvad manden rent faktisk har sagt på det seneste som AGF-træner, eller har du bare været forudindtaget, når hans smukke ansigt er tonet frem på skærmen?
Jeg er Flemming, så kan du være Glen - 2:30 inde eksempelvis - Men det er nok mig der ikke har lavet min dybdegående analyse godt nok.

http://stiften.dk/agf/VIDEO-Flemming-Po ... kel/443330

Men du har da ret i, at jeg sjældent magter at høre på ham. Det gør ikke, at han lige pludselig er blevet klog at høre på. Han har altid en søforklaring eller en røverhistorie, afhængigt af om det går hans hold godt eller skidt. Hvis du synes han er et orakel, så er vi jo bare forskellige.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af BoT » 11. maj 2017, 12:19

Søgaard skrev:
Jeg er Flemming, så kan du være Glen - 2:30 inde eksempelvis - Men det er nok mig der ikke har lavet min dybdegående analyse godt nok.

http://stiften.dk/agf/VIDEO-Flemming-Po ... kel/443330

Men du har da ret i, at jeg sjældent magter at høre på ham. Det gør ikke, at han lige pludselig er blevet klog at høre på. Han har altid en søforklaring eller en røverhistorie, afhængigt af om det går hans hold godt eller skidt. Hvis du synes han er et orakel, så er vi jo bare forskellige.
Lige præcis de klip er da virkelig et eksempel på, at Glen faktisk giver sig tid til at forklare og analysere på kampen, uden at komme med tamme undskyldninger. At Flemming Povlsen så kommer med nogle helt subjektive påstande uden argumentation, kan jeg måske godt forstå, Glen bliver lidt påvirket af. De her trænere er altså under et vist pres, og så er det sgu nemt at spille smart kommentator og bare svine et hold til.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Gnu » 11. maj 2017, 13:45

Mit største problem med Glen er den uendelige mængde floskler, der kommer fra ham, og som Ståle også påpeger i denne artikel: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6057667

Glen er en varmluftsballon, og almindeligheder bliver talt op til noget helt unik. Han elsker at tale om, hvordan han arbejder på at skabe vinderkultur, men det er jo en gang kejserens nye klæder. Hvilken superligatræner arbejder ikke på at skabe vinderkultur? Det er lidt som at tale det op til noget fuldstændig fantastisk, at éns hold spiller med knopper under støvlerne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Pastorius » 11. maj 2017, 14:55

Det er vel et almindeligt dilema i sport.

Man hader de idioter man spiller imod, men hvis de ikke var idioter, var der ikke rigtig noget ved at vinde over dem.

Jeg synes også FCM, BIF,GF og FCK (og til dels OB og Randers) er nogle spader. Det betyder ikke at jeg ønsker mig en række hvor vi kun spiller imod Vff, SIF, Horsens, Sønderjyske, Lyngby, Esbjerg og Farum.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af sulakvelidze » 11. maj 2017, 18:17

BoT skrev:
sulakvelidze skrev:
BoT skrev:Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.
Den bliver du vist nødt til at uddybe?
Gerne. Jeg fatter simpelthen ikke, at folk håber typer som Glen, Ståle og Bo H forsvinder fra ligaen. Jeg synes de er langt mere interessante og sjove at høre på, end de grå mus som Lars Lungi, Kent Nielsen og Johnny Mølby, der vel aldrig har lavet et spændende interview i deres liv.
Ja, de er provokerende. Ja, de er højrøvede. Ja, de er flabede. Men så meget desto bedre. Hvis vi ikke har nogen, der kan sætte vores pis i kog en gang imellem, bliver det da verdens kedeligste sportsgren at følge. Tilbage har vi så:
"Jamen vi tabte fordi vi spillede mod en god modstander. Nu må vi bare tilbage på træningsbanen og arbejde stenhårdt"-typerne. Gaaaaaaaaaab!

Jeg hader Brøndby, FCM og FCK som klubber - især fordi, de alt for ofte vinder over os. Men uden det had, var det godt nok kedeligt at gå til fodbold. Jeg vil til enhver tid hellere spille mod netop de tre, AGF, OB og andre klubber, der har lidt engagement bag sig, end jeg vil dyste mod Horsens, FCN og den slags.
Din holdning er selvfølgelig helt fair, jeg synes bare, at du er for flink ved Glen. Jeg betragter ham såmænd hverken som provokerende eller flabet, i hvert fald ikke bevidst. Men han er i den grad højrøvet og simpelthen bare en gigantisk nar at høre på - både når han kører spin på dommere, og når han taler sine egne handlinger op til noget nær banebrydende bedrifter. Og Glen er da om nogen netop en mester i klicheer om at arbejde stenhårdt for at blive bedre inden næste kamp. Samtidig er han opblæst som få på trods af, at han forsøger at fremstille sig selv som ydmyg.

Læs eventuelt hans syn på sig selv i denne artikel og se, om du kan holde maden i dig, når han beskriver sig selv som en, der tidligere var "ubevidst kompetent" og nu bruger sin "emotionelle intelligens". https://www.dbu.dk/nyheder/2014/juni/gl ... delsesstil

Så det handler ikke om grå mus vs spændende personligheder. I forhold til Bo Henriksen handler det om, at han er et tågehorn, man på et tidspunkt har set og hørt nok til. Det har jeg nu. I forhold til Glen handler det om hans ustyrlige selvglæde kombineret med hans evige varme luft, som Rasmus Ankersen ikke kunne gøre bedre. Om Glen så var 20 år i AGF eller en anden klub, ville han stadig være så meget FCM, at han bare er for meget.

Andre trænere, som fx Ståle, er bestemt heller ikke grå mus. Men det får mig ikke til at ønske dem fiasko. Så for mit vedkommende er det ikke der, køteren er begravet.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Uldahl » 11. maj 2017, 19:26

Horsens de byder ikke ind med noget overhovedet. De har intet at gøre i den bedste række. Også hjælper det jo også at en gren af familien bor der. Ulidelige fætre og kusiner. Folk bliver bare sære af at bo i midtgylland.

GF så jeg også gerne ryge ud, men ikke så meget pga Glen. Men fordi at hvis de skulle få succes som klub ville det være ulideligt at høre på de skøre menesker, med deres selvforståelse. Den vil jo nå uanede højder hvis de skulle begynde at vinde lidt, bare tænk på hvordan det ville lyde hvis (hvad guderne må forbyde) de skulle gå hen og vinde suppen. Og det er med eller uden Glen. :thumbsdown:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 12:26

Horsens. Dødsygt hold at se på. Ja, jeg er fræk og siger den slags som AaB-fan i disse tider.
Måske også Esbjerg. Der er langt derned og vi har det ofte svært.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af frederikshavneren » 20. maj 2017, 19:18

Mads Hvilsom brænder chance efter chance, AC Horsens derimod har intet skabt men fører alligevel meget ufortjent :S
Håber at Esbjerg sender AC Horsens ud af Superligaen.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af De Fem » 28. maj 2017, 20:15

Jeg håber, at Esbjerg benytter muligheden til at sende alle tosserne ud af byen, inklusiv deres nuværende sportsdirektør og bygger et nyt, realistisk og lokalt funderet hold op.

Var de smarte gjorde de Schoors direktør for hele lortet.

Besvar